Stránka 5 z 9

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 31.10.2016 9:27:02
od pivko
No já musím říci, že se mu zase až tak nedivím a vysvětlovat mu nic nebudu, protože sám, jet od D8 na D1, bych také hodně přemýšlel, zda riskovat po nevyzpytatelné Kbelské, Průmyslové, JS a Spořilovské, případně po rovněž nevyzpytatelné ŠR. U Muzea mám jistotu těch cca. 15 minut zdržení, nyní po otevření Blanky často i o dost méně. Blankou a tunelama je to možná v tomto směru méně rizikové, naopak v opačném je to rovněž velmi nevyzpytatelné. Někdy v pohodě, někdy peklo. S kompletním PO by to bylo o něčem jiném, tam o cestě centrem podle mě nikdo takový nebude vůbec přemýšlet, když tam zrovna nebude bouračka.

Jinak jsem to ale dával jen jako příklad, že nedostavěný PO na situaci na magistrále vliv má, ne že ne.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 31.10.2016 14:57:33
od Jarda Š.
Když se má někde průjezdnost snížit, tak je nutné jí podstatně zvýšit na alternativní trase. Jinak důsledkem bude prodlužování kolon, což je z hlediska životního prostředí to nejhorší. Je potřeba si uvědomit, že při popojíždění v kolonách při stejném počtu vozidel vzrostou škodlivé imise 4x - 6x proti stavu, když projedou plynule.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 31.10.2016 16:19:42
od P_V
Schovejme magistrálu do tunelu. Od opery k Nuselskému mostu a od Vyšehradu na konec ulice 5. května. Budeme pak mít na povrchu zklidněný bulvár s přechody a zároveň bez kolon.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 31.10.2016 17:21:09
od JirkaS
Kromě nedostatku peněz tomu poněkud překáží metro. A bez problémů by to i tak nebylo, musely by se dělat rampy a výjezdy, což by pro okolí mohlo být destruktivnější než samotná magistrála. Magistrála není tranzitní komunikací, ale především to centrum napájí.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 31.10.2016 17:46:57
od FlakY`
A k vašemu ideálu bych přidal připojení Rozvadovské spojky k D11.
To by ovšem vedlo k zatraktivnění silnice a nárůst dopravy. Pak by mohlo být 4+4 málo.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 31.10.2016 17:50:39
od P_V
Metro nepřekáží. Vjezdy a výjezdy by po trase nebyly, k převedení této dopravy by stačil onen zklidněný povrchový bulvár.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 31.10.2016 18:01:50
od JirkaS
P_V píše:Metro nepřekáží. Vjezdy a výjezdy by po trase nebyly, k převedení této dopravy by stačil onen zklidněný povrchový bulvár.
To je řešení, ignorující právě provoz magistrála - centrum. Zklidněný bulvár by tak moc klidný nebyl.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 31.10.2016 18:10:40
od P_V
Ale vešel by se do těch 2 pruhů a nebylo by tam 5 s volno na 60 s červené...

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 31.10.2016 21:41:19
od AUTOsro
Mně se líbí na Praze 2 tato varianta: https://www.youtube.com/watch?v=xAG90W0Cb7k
Bohužel na ní nevyšla EIA (sice se zlepšili podmínky na velké většině Prahy 2, bohužel se nepodařilo všude splnit aktuální hlukové normy, výsledkem je ponechání stávajícího stavu se starou hlukovou zátěží...)

Nejdříve bych ale zahloubil Magistrálu na P4, jak navrhuje P_V, tím by se odstřelily připomínky P4 k tunelům na P2, navíc by se tomu dala vytknout jen prašnost v době výstavby a cena, ta by ale u hloubeného tunelu nemusela být až tak hrozná.

Rád bych viděl i tunelové pokračování od hlavního nádraží na Argentinskou a rozšíření Hlávkova mostu.


Jinak bych chtěl podotknout, že lidé vzhlíží k širokým bulvárům v Paříži, ale kdyby se měla vytvořit česká verze Champs Élysées od Nuseláku až k Vltavě ve stopě magistrály (s menším provozem než ve Francii, s magistrálou pod zemí) s tím, že by se strhly ty baráky mezi Legerovou a Sokolovskou, sežrali by navrhovatele zaživa. Muselo by se udělat velké PR s množstvím vizualizací aby lid někdo přesvědčil k souhlasu s něčím takovým, a to je přesně to, co dopravním stavbám a jejich zastáncům chybí. Je pravda, že u velkých projektů se v poslední době vizualizace začínají tvořit v hojném počtu, ale manší projekty většinou stále nic. Každá druhá neziskovka tvoří svou vlastní vizi "řešení" dopravní situace a dostává velký prostor v médiích. Když se však média zeptají státní správy, pak obykle následuje vyhýbavá odpověď ve stylu "aktivisté nemají pravdu, ale ten dokument dokazující to vám nemůžem ukázat, protože je tajný", což nezní přiliš důvěryhodně. Když kontaktují nějakého zastánce, tak obykle dostanou pouze ústní odpověď, což je často i kontraproduktivní (např. navrhne ve městě postavit MÚK, každý si vybaví obří čtyřlístek, přitom se často jedná jen o vzhledově nezávadný podjezd, korunu tomu nasadí ilustrační fotografie v článku právě s tím čtyřlístkem). Aktivisté mají obvykle tuny vizualizací, na kterých to bez aut vypadá daleko lépe, zastánci však obvykle žádnou vizualizaci dokazující, že dobře to může vypadat i s auty, nemají (aktivisté většinou prezentují současný stav s auty fotkou pořízenou večer, po dešti, v dopravní špičce a výjimkou nejsou ani černobílé fotografie s přepálenou oblohou (to dělá hojně třeba IPR) nebo pořízení fotky ve výšce snad 50 cm nad vozovkou). OSBID i Mobilita 2014 jsou prakticky mrtvé projekty, naději vidím snad akorát v projektu Brno autem, ten se rozjíždí docela slibně.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 31.10.2016 21:58:31
od Mike
FlakY` píše:A k vašemu ideálu bych přidal připojení Rozvadovské spojky k D11.
To by ovšem vedlo k zatraktivnění silnice a nárůst dopravy. Pak by mohlo být 4+4 málo.
tedy jako 518 a 519 ;)

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 31.10.2016 23:29:31
od Geo
Ocekavam to same. Podle mne Prahu ceka bidna budoucnost a Ghel je jen zacatek. Dalsi z rady architektu/urbanistu, kteri si prosazuji svoji vizi spokojenejsi a lepsi spolecnosti.

V tomto pripade je videna v lidech chodicich pesky a jezdicich na bicyklech bydlicich v maximalne sestipatrovych budovach pracujicich nekde pobliz. Z toho plyne, ze dva pruhy na magistrale staci. Semafory nejsou problem. Sada opatreni ma lidi dostat do mezi, ktere jsou soucasti vize autora.

Ono by bylo dobre zacit zkoumat realitu a skutecne lidi. Treba proc bydli v tom panelaku nekde na Hajich, nebo ve smoulove kdesi za Prahou. Pro ty stastnejsi jakou cenu ma treba to, ze jsou z Vysehradu po te hnusne magistrale na libovolnem kraji Prahy do 20 minut. Pak lze pokracovat, proc lide jezdi autem. A pokud "musi", tak proc. Jake by byly alternativy, atp.

To se bohuzel nedeje, a tak poslednim pouzitelnym, i kdyz asi ne zcela optimalnim, planem byl zakos. Dneska nemame pro Prahu a Priprazi, celkem s 2.5mil obyvatel nic. Teda mam torzo, do jehoz stredu smeruji dalnice z cele CR, z nehoz se ruzne vysekavaji radialy a vybouluji okruhy. Koncept zadny.
Pouzitelne mosty na jihu Prahy jsou Palackeho, Zeleznicni, Barandak a pak PO/Zbraslav. Sever je na tom jeste bidneji. Legracni spasou ma by most na Dvorcich/Vytoni.
Zeleznice to je taky ulet. Dve rozdelena nadrazi bez vize nejakeho rozvoje. Parodii na S-Bahn (snad krome smeru do Berouna). Metro A a C premenene na Chalupoidu. D snad nekdy jako pozustatek historickych planu.

Budoucnost vidim proste cerne (ac vyse napsane je lehce prehnane). A naznak bych hledal na Chodove, kde okolo stanice metra vyrost obchodak, za nim kancelare a okolo nich stoji panelaky. Stejny model se osidluje na Stodulkach. tedy v oblastech, kam nesaha zajem Ghelu.

A to je z meho mesicniho shrnuti pocitu vse.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 1.11.2016 9:04:07
od Kubajsu
P_V píše:Ale vešel by se do těch 2 pruhů a nebylo by tam 5 s volno na 60 s červené...
Pochybuju... Když to vezmu podle sebe (bydlím na P10), tak na magistrále se můžu průměrně vyskytnout tak 1x týdně. Ale nevzpomínám si, že bych jí v posledním roce projel celou...

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 1.11.2016 9:53:38
od Sosa
AUTOsro píše: Rád bych viděl i tunelové pokračování od hlavního nádraží na Argentinskou a rozšíření Hlávkova mostu.
Vzhledem k metru by se u muzea muselo jít pod metro a vylézt až v Holešovicích. Ony by ty tunely byly krásné, ale kdo to zaplatí?

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 1.11.2016 11:17:56
od Quercus
Dialničiar mi zde vymazal všechny včerejší příspěvky (asi 5 kousků), čímž diskuzi rozbil a je teď nepřehledné, kdo na co reaguje. Nemám sílu to psát znova a ani by to nemělo cenu.

Tak snad jen zopakuji, že si myslím, že reálně se dočkáme nějákého toho přiškrcení podle toho co navrhne dánský architekt Jan Gehl, kterého pražští politici přizvali k řešení magistrály. Mě připadá, že ho pozvali hlavně proto, aby se měli za koho schovat, až budou prosazovat nějáké zklidnění, rozuměj přiškrcení magistrály. Aby měli nějákou velkou autoritu, za kterou se budou krýt, až jim řidiči a politici z některých MČ budou nadávat :-)

Tunely jsou krásná věc, ale obávám se, že je to hudba hodně daleké budoucnosti, jesli vůbec nějáké. Osobně bych se připravoval spíš na to, že až budou výsledky Gehlovy práce, tak se začne postupně škrtat nějáký ten pruh, doplňovat přechody, zužovat atd.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 1.11.2016 11:29:23
od pivko
Situaci velmi bedlivě sleduji, a jestli to udělají bez výběrového řízení, okamžitě dávám TO a podnět na ÚOHS. Toho nadbíhání různým Buzno*šlapům v Praze už bylo dost.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 1.11.2016 11:35:22
od Quercus
Je to jen moje doměnka, takže abych vás předčasně nevybudil :-) Ale proč by si sem toho Gehla zvali ? Beru to jako předzvěst nějákých činů, které se bojí udělat sami na vlastní triko bez patřičného krytí nějákou autoritou.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 1.11.2016 11:47:59
od pivko
No jistě. A navíc, proč si ze všech vybrali zrovna tohohle, že. To Krnda nemá ze svý hlavy, tam je jasný vliv Kolínské, Stropnického, Fillera a další podobné pakáže. Už to, že Automat vzhlíží ke Gehlovi pomalu jak k pánubohu ho jako odborníka dost disktredituje.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 1.11.2016 12:16:18
od P_V
Kubajsu píše:
P_V píše:Ale vešel by se do těch 2 pruhů a nebylo by tam 5 s volno na 60 s červené...
Pochybuju... Když to vezmu podle sebe (bydlím na P10), tak na magistrále se můžu průměrně vyskytnout tak 1x týdně. Ale nevzpomínám si, že bych jí v posledním roce projel celou...
Uměl by někdo najít čísla, kolik % aut na magistrále mezi Muzeem a Nuselským mostem nejede celou tuto trasu?

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 1.11.2016 13:08:38
od AUTOsro
Vím akorát o té automatí studii, je v ní odkaz na nějakou další od TSK, ale nefunguje.

Ta od A*M:
www.auto-mat.cz/co-delame/kauzy/magistrala
a http://www.auto-mat.cz/co-delame/kauzy/ ... ni-analyza

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 1.11.2016 13:35:28
od Quercus
Studie TSK se dá na internetu dohledat, akorát to asi nebrat přes odkazy z Automatu :-)

Je to jenom částečný výsledek, ale pro směr na jih platí (všední den, 24 hod):

kolem Muzea směrem na Pavlák - 44719 vozidel
na Nuseláku - 34.306 vozidel

Rozdíl začátku a konce je tedy minus 10.413 vozidel (23 pct z původního počtu)

To je ovšem jen malá část výsledku, některá auta v tomto úseku odbočí, jiná se zase připojí.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 1.11.2016 13:42:16
od Kubajsu
Proto mi přijde relevantnější ta informace z 2. odkazu automatu, že pouze 6-7,5% aut (ze sledování kamer) projela celým úsekem. Ostatní buď jen vjela, nebo vyjela...

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 1.11.2016 14:43:29
od Quercus
Ano, to je relevantnější. U toho TSK, pokud to tam není někde přímo napsáno, by si musel někdo dát práci a porovnat kolik aut přibylo z přípojných úseků a kolik zase ubylo, porovnáváním intenzit před a za křižovatkou .... a stejně by to nebylo kompletní. Protože by tam nebyla auta s cílem a zdrojem přímo v oblasti.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 1.11.2016 17:23:37
od AUTOsro
Quercus: Máte odkaz na to TSK? Mně se to nepodařilo najít

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 1.11.2016 17:38:42
od Quercus
Zde je odkaz:

https://www.tsk-praha.cz/wps/portal/roo ... ty-dopravy

Zhruba uprostřed stránky je pak odkaz na xlsx tabulku s intenzitami pro jednotlivé úseky. Nad tím jsou zase odkazy na mapy s čísly měřících bodů.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 1.11.2016 20:18:43
od pasky
Pro zajímavost, většina mých cest po magistrále vede od Proseku do různého okolí Nuslí a Pankráce. Takže tunel by se mi líbil. Podle mne by stačil z tunelu výjezd u I. P. Pavlova.

Zajímalo by mne také, jestli by nedávalo smysl postavit spolu s plánovaným železničním tunelem Wilsonovo - Smíchovské nádraží postavit paralelně i tunel silniční, jestli by se tím něco uspořilo... přepravní proud mezi východním centrem (klidně až po Jarov atd.) a západem směrem na Smíchov mi vždycky přišel jako minimálně třetina provozu.

Mám trochu problém, když se začne radikálně přestavovat magistrála, jak to udělat bez toho, aby čtyři roky nebyla Praha naprosto dopravně paralyzovaná. I z toho hlediska vidím něco takového jako reálné stejně jen současně s GO Nuselského mostu, která prý v příštích desetiletích musí přijít. Ale ve výhledu dvaceti let už můžou být přepravní proudy díky flotilám samořídících aut stejně postavené na hlavu.