Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Napsal: 4.2.2019 11:52:00
Bohužel ne, je to až od následující křižovatky. Kolik lidí si nevšimne dodatkové tabulky a pojede i přes den 50?
fórum návštěvníků stránek
https://forum.ceskedalnice.cz/
Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích: "...křižovatka je místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují; za křižovatku se nepovažuje vyústění polní nebo lesní cesty nebo jiné účelové pozemní komunikace na jinou pozemní komunikaci."Sosa píše:Bohužel ne, je to až od následující křižovatky. Kolik lidí si nevšimne dodatkové tabulky a pojede i přes den 50?
Argumentace možná logická, ale naprosto odporující praxi. Nevím, který bod autoři dopravního značení považují na MÚK za "křižovatku", kde končí platnost předchozího omezení, ale nikde v okolí Prahy (ani v ní samotné) jsem se za MÚK nesetkal s ukončením omezení rychlosti. Podle v odkazu uvedené logiky byste musel po D10 jet buď max. 100 km/h (pokud jste přijel po Vysočanské radiále), nebo max. 80 km/h (pokud jedete z D0), ukončení omezení tam prostě není. A totéž platí pro všechny ostatní mne známé dálnice opouštějící Pražský okruh.Mosquit píše:Chyba, připojovák se za křižovatku nepovažuje.
https://www.autoweb.cz/beran-definice-k ... avstivena/
Ruší to až následující křižovatka, čili na D10 opravdu to ruší až křižovatka na 3 km. Jinak, když se podíváte na Vysočanskou radiálu, tak tam omezující značky jsou před koncem připojováku a tak by jeho konec, dle této logiky, rušil to omezení.adamos píše:MÚK se vždy považovala za křižovatku, která ukončuje platnost omezení, respektive konec připojení poslední větve.V tomto případě tedy MÚK Vyskočilova opravdu podle mého názoru onu padesátku ruší - přestože autoři nového omezení to tak určitě nechtěli.
A přednost zprava, tedy přednost těm, do se na dálnici připojují... "právník", který napsal tento článek, asi zkouší, co čtenáři skousnou.
Pokud to má být pokus o vtip, tak jsem asi "marný". pokud je to míněno vážně, tak sorry, netuším, co je tím míněno.Mike píše:2 MPMP :
já bych řekl, že omezení končí tam, kde minete značku s mostem na modrém podkladu
když se tedy bavíme o nájezdu na D10
Sorry, ale asi mluvíme každý o jiné D10. Poslední omezení rychlosti, které znám je na VR zde a na D0 zde. Které, je podle Vás "před koncem připojováku"?Sosa píše: Ruší to až následující křižovatka, čili na D10 opravdu to ruší až křižovatka na 3 km. Jinak, když se podíváte na Vysočanskou radiálu, tak tam omezující značky jsou před koncem připojováku a tak by jeho konec, dle této logiky, rušil to omezení.
Chudák pán z autowebu - jezdí 100-kou až do Brna a doufá, že bude cestou nějaké omezení, kde na konci bude B20b... Nebo možná lišácky najíždí až na exitu 2Mosquit píše:Chyba, připojovák se za křižovatku nepovažuje.
https://www.autoweb.cz/beran-definice-k ... avstivena/
VR je zcela určitě označena "autíčkem na modrém podkladu"MPMP píše:Pokud to má být pokus o vtip, tak jsem asi "marný". pokud je to míněno vážně, tak sorry, netuším, co je tím míněno.Mike píše:2 MPMP :
já bych řekl, že omezení končí tam, kde minete značku s mostem na modrém podkladu
když se tedy bavíme o nájezdu na D10
Jo táááák. D0 je dneska dálnice, takže tam není nic a ve směru z VR je za ním hned omezení na 100 km/h, takže "tudy cesta nevede". (A mimochodem, dneska to už je "most na zeleném podkladu", ne modrém)Mike píše:VR je zcela určitě označena "autíčkem na modrém podkladu"
jak je to s D0 510 si teď nevzpomenu
a určitě někde cestou minete značku "s mostem na modrém podkladu" a od toho místa se může 130
Zajímavý výklad slova nejbližší. To by se dalo říci, že ji ruší i křižovatka, kterou jsme projeli před půl kilometrem, neboť je ke značce nejbližší.Japao Joe píše:Ve vyhlášce se nikde nepíše, že ji ruší následující křižovatka, ale nejbližší. Ani tam není, že je to konec či začátek křižovatky. Tedy podle pravidla, že nejednoznačný předpis se musí vykládat ve prospěch omezovaného by za údajné porušení zákazové, omezující nebo příkazové DZ umístěné v křižovatce neměl padnout žádný postih.
Vzhledem k tomu, že jsem k prováděcí vyhlášce nikde nenašel prováděcí předpis, tak bude výklad na soudu (předchozí křižovatku asi vyargumentuje že ne, ale tu, ve které je značka umístěna těžko).Sosa píše:Zajímavý výklad slova nejbližší. To by se dalo říci, že ji ruší i křižovatka, kterou jsme projeli před půl kilometrem, neboť je ke značce nejbližší.Japao Joe píše:Ve vyhlášce se nikde nepíše, že ji ruší následující křižovatka, ale nejbližší. Ani tam není, že je to konec či začátek křižovatky. Tedy podle pravidla, že nejednoznačný předpis se musí vykládat ve prospěch omezovaného by za údajné porušení zákazové, omezující nebo příkazové DZ umístěné v křižovatce neměl padnout žádný postih.
Je to tam jasně uvedeno, je to konec, tedy zcela přesně:Japao Joe píše:... Ani tam není, že je to konec či začátek křižovatky...
jé...MPMP píše: (A mimochodem, dneska to už je "most na zeleném podkladu", ne modrém)