(OT) MHD - koncepce, plány

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Geo »

Vozy prazskeho metra nejsou destiodolne. Proto tunel, nebo zastreseni.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od P_V »

Když je to tam už zastavěné, tak kudy po povrchu? Podobné nápady byly za Béma i u trasy D na jihu. Muselo by to na most (taky drahé), nebo by se muselo bourat. Také si vzpomeňte, proč asi tak 20 let nešlo prosadit stavbu městské železnice na letiště, po povrchu v zastavěném území, a to tam ten koridor z velké části už je.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Trupman »

Geo píše:Vozy prazskeho metra nejsou destiodolne. Proto tunel, nebo zastreseni.
:crazy: :ko: Jasně, proto má stěrače a proto raději každý cestující do Depa Hostivař v dešti jede autobusem.
Přesně tyhle urban legends, přístupy "nejde to", "vždycky se to tak dělalo" příspívají k tomu, že se v Praze raději staví za velký prachy zbytečně pod zemí, nebo vůbec.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od petsheny »

Pokud si dobře vzpomínám, tak i v Moskvě jezdí tyhle vlaky po povrchu.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od FlakY` »

Vozy metra nejsou stavěny na venkovní prostředí. Krátká několikametrová trasa nevadí, venkovní úseky do depa mají do 500m. Ale, plánuje se obnova všech vozidel metra a ty by mohly naopak vyhovovat venkovním podmínkám.
Stěrač a světlomety opravdu neznamenají, že jsou vozy stavěny pro venkovní trasy. Souprava to zvládne, ale cestující...
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Honey72 »

Není problémem i to otevřené větrání na střeše ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od FlakY` »

Je to problém. Další prvky jsou nedostatečná izolace, vytápění, klimatizace. S tím vším dojde k většímu zatížení jízdních souprav, tudíž k větší spotřebě atd. atd.

Ten rozdíl je podobný jako dopravní a civilní letadlo.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Jakub Šponar
Příspěvky: 196
Registrován: 14.3.2009 18:46:48

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Jakub Šponar »

A taky bych tipnul že bude problém i napájení. Metro má sběrač který bere proud z přídavný kolejnice dole, kdežto všechno co jezdí venku používá trolej.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od FlakY` »

Trolej není potřeba: https://mujvozik.cz/zazitky-londyna-2462/img_5138/ , ale možná technologicky to bude jiné a celá trasa by se musela přestavět kvůli homogennosti tahu a jízdní soupravy.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od JirkaS »

Trupman píše:Přesně tyhle urban legends, přístupy "nejde to", "vždycky se to tak dělalo" příspívají k tomu, že se v Praze raději staví za velký prachy zbytečně pod zemí, nebo vůbec.
Je daleko rozumnější to stavět v tunelu. Ta trasa tam bude dalších 100 let. I v oblastech, kde není zástavba, časem bude. A odhlučnit trať, kde jezdí vlak každé 2 minuty, už nepůjde. V tomto případě je lepší dražší výstavba než nyní ušetřit a pak roky řešit problémy. Nejen s hlukem, ale taky s koridorem rozdělujícím čtvrť.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Mike »

bezpečnost
to je jediný důvod, proč je to celé zakryté
u povrchových úseku je problém zabezpečit jejich napojení na tunel
těžaři, zvěř atp
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od P_V »

V jiných zemích s bezpečností problém nemají a metro s napájením třetí kolejnicí jim po povrchu jezdí běžně. V Praze a v Česku vůbec by byly problémy s vlivem na ŽP - hluk, protesty místních. Stav že se staví dráha přes pole, a hygienu řeší až ti, co si kolem postaví domy, zde není. Jak jsem psal, uvědomte si proč se 20 let nepostavila železnice na letiště v povrchové trase, a to tam jedna kolej už vede.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Mike »

nepostavila se proto, že to nějaký idiot kdysi nazval rychlodráhou, což ve všech od Holešovic po veleslavín evokovalo, že jim pod okny bude jezdit TGV.
už jsem to tu kdysi napsal, kdyby se od začátku mluvilo o reko, tak tam dnes mohly krásně jezdit elefanty a bylo po problému
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od musklin »

Protáhnout koleje po povrchu zastavěný územím v nějakém "krytu". To je přece výzva pro architekta!
Šance navrhnout světové řešení, "udělat se" na tom.
Proč nelobuje komora za soutěž atd.. peněz z EU na takové "zkoumání" je kopa.
Prudit zda se mají na Pankráci zbourat nebo nezbourat "mrakodrapy" je jednodušší.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Trupman »

:lol: Počasí! .... ne, bezpečnost! ... ne, hlukové limity! .... a myslete do budoucna!

Mezitím ve Vídni otevřou linku běžného metra nad zemí, v Anglii se běžně napájí ze třetí kolejnice na normální železnici, jednotky metra 81-71 jezdí v Budapešti, v Moskvě, v Kyjevě a jinde po povrchu.

Prostě bych to uzavřel a napsal to hezké české NEJDE TO :ok:
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od ML90 »

V Paříži nebo v Berlíně jsou taky části metra normálně nad zemí. Jinak fajn je to řešené na některých trasách v Londýně, kde je metro vedené v jednom koridoru spolu s klasickou železnicí (třeba Bakerloo line kolem hřbitova Kensal Green).
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od FlakY` »

Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Mike »

Trupman píše::
Prostě bych to uzavřel a napsal to hezké české NEJDE TO :ok:
já bych to doplnil
"horší než když to nejde je,
když se nechce ..."
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Sosa »

Jsou to jen výstřely do tmy. Vzhledem k tomu, že to nemá vůbec nic, tak se to v nejbližších 5 letech stavět nezačne. Blíží se nám volby, tak budou takovéto sliby častější.
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od kik »

Taky mi připadá, že se spíš hledají důvody proč to nejde a ne možnosti to navrhnout tak aby to šlo. Takže souhlasím s Mikem že se prostě nechce o této eventualitě uvažovat.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od jozka »

Také si musíme uvědomit, že tím, jak jezdí Středočeši a Ústečáci až do Letňan, tak v tuto chvíli nám hodně využívají kapacitu komunikací a ráno je tam velký dopravní problém. Proto když některé dopravní terminály dokážeme odsunout zase o tři stanice dále, třeba na P+R a podobně, tak to bude ku prospěchu celé té části a pokusu o zklidnění dopravy v oblasti Letňan a Čakovic,“ tvrdí náměstek Dolínek.

Zdroj: https://praha.idnes.cz/prodlouzeni-metr ... zpravy_rsr
Jestli vono to nebude tim, ze ti Ustecaci a Stredocesi (=z velke casti Prazaci, co si koupili "domek na venkove") jezdi na P+R, co je v Letnanech.

Postavil si hospodu u cesty, ale lezli mu tam lidi...
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od alabastr »

Metro, nebo železnice? Praha stále tápe, jak spojit letiště s centrem

https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 80226.html
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od alabastr »

Příprava železnice na pražské letiště pokročila, do trasy teď mohou mluvit i občané

http://zdopravy.cz/priprava-zeleznice-n ... cane-8851/
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od alabastr »

Radní chtějí metro D až do Vysočan, objednali si změnu územního plánu

https://praha.idnes.cz/ipr-uzemni-plan- ... zpravy_nuc
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od JirkaS »

Komické je, že tohle všechno už tu bylo. Takže se ANO a spol v rámci věčného zkoumání vrací o 10 let zpátky. Pokud se trasa ohne z Hlavního nádraží na Žižkov a mine Náměstí republiky, bude to znamenat pro Žižkov horší přístup do centra než nynější tramvají 9 a přetížení úseku Náměstí Míru - Můstek.
Je až dojemné, jak těsně před volbami mají potřebu do všeho vrtat, přitom za 4 roky neudělali vůbec nic.
Odpovědět

Zpět na „Praha“