(OT) MHD - koncepce, plány
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Ad nocni doprava: autobusy do centra po deseti minutach, v centru garantovany prestup na tramvaje, co vic byste chtel? Nocni tramvaj na Pankrac to nijak nezlepsi, leda tak cestu z Nusli, coz v noci neni zrovna privetiva destinace.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Noční tramvaj na Pankrác ničemu nepomůže. Z I.P.Pavlova by tramvaj jela o 10 minut více než autobus. Pokud se opravdu prosadí tramvaj Pražského Povstání - Budějovická, tak zanikne více než 500 parkovacích míst, lidi budou protestovat. Nicméně pokud by z Budějovické tramvaj dále pokračovala Jeremenkovou a dále novým Dvoreckým mostem, tak se zlepší tragické spojení Smíchova a Pankrácké pláně.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Díky za info. Nevěděl jsem, že se to spojení tak zlepšilo.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Echo24 a článek k tramvajím na Václaváku - Kučera perlil....:
k tématu jak křížení tramvaje omezí provoz na magistrále:
k tématu jak křížení tramvaje omezí provoz na magistrále:
40 let a stejná intenzita provozu?Jeden fakt je důležitý - magistrála byla zprovozněna v roce 1978 a tramvaje kolem muzea byly zrušeny kolem roku 1983, takže pět let přes tu magistrálu jezdily
Na Jiřáku se asi tramvaje vynoří ze zeměPodobně mluvil i architekt Kučera: „Je dokázáno, že kudy jezdí tramvaj, tam kvete vybavenost města – služby, obchody, restaurace. Hezkou ukázkou může být Vinohradská třída. V úseku nad Václavským náměstím tramvaj sice jezdí, ale málo, takže tam chybí obchody typu – pekařství, uzenářství. Ty se objevují, až když se připojují další tramvajové linky – zhruba od náměstí Jiřího z Poděbrad.“
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
To je dobrý s tím Jiřákem! Navíc, jak může každý vidět, nejvíc kvete obchod za Florou, kde pak těch tramvají skutečně víc jezdí.
(Není mi úplně jasné, proč se vynalézají různé potrhlé argumenty, koneckonců ty tramvaje přes magistrálu jezdí i dneska, jen o kus vejš, že.)
(Není mi úplně jasné, proč se vynalézají různé potrhlé argumenty, koneckonců ty tramvaje přes magistrálu jezdí i dneska, jen o kus vejš, že.)
Království a půl princezny za 511.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
DPP čeká jednání se Škodou o údržbě vlaků metra, jde o miliardy
https://zdopravy.cz/dpp-ceka-jednani-se ... rdy-23039/
...V roce 2027 by měl být zahájen provoz na nové trase D, kde budou jezdit automatické vlaky. Ty by se postupně měly rozšířit na trasu C a vytlačit z ní dnešní vlaky Siemens. „Tím pádem se vlaky od Siemensu budou postupně přesouvat na trasu B, kde staré ruské vlaky postupně zmizí. Ale to se bavíme o horizontu do roku 2040,“ říká Witowski.
https://zdopravy.cz/dpp-ceka-jednani-se ... rdy-23039/
...V roce 2027 by měl být zahájen provoz na nové trase D, kde budou jezdit automatické vlaky. Ty by se postupně měly rozšířit na trasu C a vytlačit z ní dnešní vlaky Siemens. „Tím pádem se vlaky od Siemensu budou postupně přesouvat na trasu B, kde staré ruské vlaky postupně zmizí. Ale to se bavíme o horizontu do roku 2040,“ říká Witowski.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Výstavbě metra D už nebrání žaloby, Praha se dohodla s vlastníky pozemků
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... pravy_rsr?
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... pravy_rsr?
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Stavba metra D před startem. DPP vybral firmy na průzkum, čeká se na souhlas radních
https://zdopravy.cz/stavba-metra-d-pred ... ich-28284/
https://zdopravy.cz/stavba-metra-d-pred ... ich-28284/
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
https://domaci.ihned.cz/c1-66577840-pra ... i-20-hodinPražští zastupitelé schválili v pátek ráno financování geologického průzkumu stavby trasy metra D ve výši 1,581 miliardy korun.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
No nevím, ona ta linka 143 je zatížena dost nárazově a třeba teď v odpolední špičce o zkouškovým období jezdí v 15 minutých intervalech.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Pokud se nepletu, tak tam ještě jezdí 149 ne?kollma píše:No nevím, ona ta linka 143 je zatížena dost nárazově a třeba teď v odpolední špičce o zkouškovým období jezdí v 15 minutých intervalech.
Na nějaké plánování, ale zase to může mít špičky v jiných časech, než zbytek. Ale pohodlí bude neporovnatelné, dnes je to taková horská dráha
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Myšlenka to nová není, malůvka je to hezká, ovšem terén hlavně kolem Malovanky je trochu složitější... Ve velmi dlouhém výhledu tak může vzniknout jedna studentská linka spojující Strahov se Suchdolem. Pokud se mezitím paneláky na Strahově nerozpadnou, nebo je nezašantročí nějakému develotrovi, jak už bylo za Béma v plánu.
Ovšem mně by se pořád víc líbila stanice Strahov na okružní lince vedené plánovanou třetí rourou strahovského tunelu. V jisté modifikaci Dooma už byla
Ovšem mně by se pořád víc líbila stanice Strahov na okružní lince vedené plánovanou třetí rourou strahovského tunelu. V jisté modifikaci Dooma už byla
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Protoze takovyhle ocasky jsou z hlediska tvorby JR uplny peklo. Navic, jak uz bylo zmineno, tahle linka je zajimava tak rano, aby na 9:15 a 11:00 dopravila do Dejvic cele osazenstvo koleji.krtek700 píše:Člověk si říká, proč to tam nestojí od komunistý, nebo někdy z 90.
Takze, ne ze bych byl uplne proti, ale ekonomicky je to nesmysl.
V tehle variante navic chybjeji klicove zastavky. Zproneverena (nebo Zmrzlikova), Blok 7 a Blok 11. Pripadne jeste U velkeho negra. Tim by mohl radni zaujmout cilovou skupinu jeste vic. Mozna by to pak jeste mohlo pokracovat jako ozubnicova tramvaj dolu ke Svandaku.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Takže nahradíme autobus, co měl v době kdy jsem tam byl, mezi Dejvickou a Kolejemi Strahov 2 mezizastávky, tramvají která bude mít těch zastávek tak 10. Opravdu zlepšení.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Tramvaj žádné zastávky navíc snad mít nebude (kromě Hládkova, kde se zastávka busu řešila a asi by vznikla i tak).
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Ano, proti dnešnímu stavu žádná zastávka navíc nebude. Ale v dobách dávných 143 nestavěla ani na Prašném mostě ani na Hládkově.
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Jsem zvědavej na jízdní dobu. Podle mě bude ta tramvaj pomalejší...
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Proč by byla pomalejší, kromě klesání ze Strahova k tomu není důvod. Dneska busy stejně část trasy jezdí po kolejích, takže spolu s jinými tramvajemi. Největším zdržením jsou křižovatky se SSZ a to se nezmění.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Tak tohle hlavně není o rychlosti, ale kapacitě. Autobusy to nedávaj.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Tak ono je to i o pohodlnosti a navíc je to i ulehčení dopravy na Kulaťáku, zmizí pár autobusů a přestanou smrdět, když se belhají do těch stoupání
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Tak ono to je hlavně kvůli souběhu s tramvají po drtivý většině trasy (od malovánky po Kulaťák).
V Praze se teď bude tlačit na tramvajový trati všude, kde jsou vysoký intenzity BUSů. Důvod je prostý....kapacity a nedostatek řidičů, který se bude jen zvyšovat (a to mocně).
V Praze se teď bude tlačit na tramvajový trati všude, kde jsou vysoký intenzity BUSů. Důvod je prostý....kapacity a nedostatek řidičů, který se bude jen zvyšovat (a to mocně).
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Kde jsou stroje, co berou lidem práci, když je člověk potřebuje?
Království a půl princezny za 511.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Stačilo by, kdyby konečná byla blíž lanovce na Petřin Pro okolí Malovanky by to mohla být docela fajn zkratka.Geo píše:Mozna by to pak jeste mohlo pokracovat jako ozubnicova tramvaj dolu ke Svandaku.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
No, i pokud by se podařilo vetknout smyčku někam k Vavřinci a zprůchodnit, tak to máme zhruba 3 minuty tramvaj, 3 pěšky, 5 lanovka, 2 pěšky, řekněme asi 15.
Zatímco tramvají přes Klárov je to... asi 15.
Zatímco tramvají přes Klárov je to... asi 15.
Království a půl princezny za 511.