(OT) MHD - koncepce, plány

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od alabastr »

První centimetry vyhloubených šachet. V Praze oficiálně začala stavba metra D

https://zdopravy.cz/prvni-centimetry-vy ... a-d-30330/
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od mts »

Vyborna zprava s tim D. Skoda, ze se Praha tvari, ze letiste k ni nepatri a misto metra A tam chce tahnout zeleznicni vlecku...
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od ElWapp »

Co je prosim na pripravovane trati vleckoviteho??
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od mts »

Odbocka, slepa kolej. Rychlodraha s rychlosti 80 km/h :-)) A protože na to mame, tak jeji část zakopeme do tunelu.. A pro jistotu se vyhne velkym sidlistim Repy a Dedina…A to se vyplati…
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od adamos »

Vždycky, když jedu z letiště a bus 119 mě po 15 minutách vyplivne u metra, říkám si, proč vlastně potřebujeme vlak / metro na letiště? Chápu to v Paříži, v Londýně, ale Ruzyně není od centra tak šíleně daleko. Anebo mám jen štěstí, že jsem nikdy neuvízl v zácpě, jestli někdy bejvaj.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od mts »

Ale o tom to je. Zastanci zeleznicni vlecky na letiste se ohaneji tim, ze v jinych mestech je to taky tak. Ale v jinych mestech je letiste desitky kilometru za mestem. V Praze je letiste v katastru města. Vyhodou metra je, ze cestou na letiste obslouzi velka sidliste, která jsou na ceste a ještě muze obslouzit velke P+R na okruhu. Nic z toho vlečka nezvladne… Ale zase to hezky zni: rychlodraha…
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Mosquit »

Letiště nepoužívají jen Pražáci, a napojení na Hlavák i Masaryčku je aktuálně žalostné (119 na Veleslavín, přestup 7 minut na metro - tolik tomu dává IDOS -; =A= na Můstek, přestup 7 minut na =B=, jednu stanici a vyfárat).

V poslední době jsem byl letadlem jen ve Frankfurtu (letiště 15 minut jízdy S-bahnem) a v Mnichově (20 minut S-bahnem), a ani v jednom případě to ty desítky kilometrů za městem není...

čímž netvrdím, že jsem s aktuálním plánem spokojený
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od krtek700 »

mts: A co třeba slušné vyřešení situace Kladna?
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Anonym »

O pražáky tolik nejde, ti se nachají dovézt auty nebo jedou taxíkem. Pokud jedou MHD, tak jeden přestup na autobus je už irelevatní. Jde především o lidi, kteří přijedou do Prahy vlakem a chtějí na letiště, pro ně by byl vlak ideální.
Jinak obecně se uvidí do budoucna jak to s leteckou dopravou bude, zelení v celé EU posilují. Gréta se fotí jak jezdí vlakem. Vymýšlí se slova typu „Flygskam“ aneb stydíme se za létání.
https://kechlibar.net/2019/06/06/flygsk ... za-letani/

EU uvažuje o spotřební dani z kerosinu.
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/412 ... 1-pct.html

Může se stát, že se létání omezí. Nedávno se zavedly 2 autobusy za sebou o víkendu. Neděle je totiž den s největším množstvím pasažérů v týdnu na Ruzyni a nyní tam jezdil jeden autobus v intervalu 7-8 minut.
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od kollma »

Vlak by měl výhledově ulehčit i metru A, úsek ze Staroměstský na Muzeum je dost přetížený jak celkově v rámci sítě metra, tak i vzhledem k opačný části trasy do Strašnic.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Mike »

mts píše:
Ale zase to hezky zni: rychlodraha…
právě,
kdyby to slovo nějaký de**l nevyslovil, tak už tam 20let ten vlak jezdí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Sosa »

V době kdy to spojení vymysleli, tak by se modernizace trati do Kladna špatně prodávala a tak k tomu přilepili letiště (mylně se domnívali, že to přípravu urychlí). Dnes je situace jiná, ale název se těžko odbourává.
Ale asi vzhledem k postoji P6 by to dopadlo stejně, jak kdyby se to jmenovalo Zrychlení dopravy z Kladna.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od mts »

Obe velka nadrazi jsou na metru a dojet metrem s jednim prestupem az na letiste je velmi atraktivni reseni.
Kladno by mohlo dal jezdit busem na autobusove nadrazi u OC Sestka a tam presedat na metro. Dokazal bych si představit metrobus se separatni silnici.
Puvab metra jsou ty synergie – obsluha sidlist na trase, P+R a autobusak na okruhu a letiste. Berme v úvahu, ze letiste je pracoviste pro tisícovky lidi a ti se tam musí prepravovat denne na rozdil od Pepy z Dolni Lhoty, který prijede postrkem jednou za rok když leti do Antalye na dovolenou.
A hlavne, to metro uz jede az do Motola. Ten vlak je nutny v podstate postavit cely znova a ještě umele zatunelovat kvůli lidem, kteří se nastehovali k trati a ted jim tam jezdi vlaky…
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od 1975 »

...tak tak - tak dlouho vadilo metro, až ten vlak zakopají 80m pod zem:o) tedy možná, v příštím století.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Mosquit »

Tak on tím vlakem do Prahy a pak na letiště nepřijíždí jen pepa z Dolní Lhoty, ale i nějací další lidé :-)
Já taky teď lítám skoro každý týden a určitě nejsem jediný.

P.S: Flygskam ještě nepociťuju. Díky létání přináším do země byznys, díky tomu může hromada dalších kolegů mít práci a (taky) platit daně.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od kot »

2 Mosquit : Zcela správně to píšeš a stydět se nemáš za co ! Stačí se kouknout kolik aut je na úrovni jedné nákladní lodě, co se týká exhalací...
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od P_V »

Železnici platí stát, zatímco metro by musela platit Praha, a ta má jiné priority. Nebýt Béma, který si na metru na letiště zbudoval kariéru, tak už by metro D bylo v provozu a na letiště by jezdil vlak. Povrchovou trasou, proti které by nebyla vedena taková masivní kampaň.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od ElWapp »

mts píše: Kladno by mohlo dal jezdit busem na autobusove nadrazi u OC Sestka a tam presedat na metro. Dokazal bych si představit metrobus se separatni silnici.
Nechat nejvetsi stredoceske mesto napojene jen autobusy je hrozna konina. Dokazete si predstavit, ze by dnes treba metro koncilo na Kacerove a Jizak obsluhovaly jen autobusy? Kolik ridicu by bylo potreba, kolik vozidel? Jak spolehliva by ta doprava byla? Nejvetsi stredoceske mesto musi mit kvalitni zeleznicni spojeni.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Mike »

ono na té trati jezdí ty repasované motoráky, proto si to nikdo neumí představit
jakmile by tam jezdil Elefant, tak je kapacitně úplně jinde než metro
a kladeňáci by to velmi rychle zaplnili
stejně jako se to stalo v Milovicích
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Anonym »

mts píše:Obe velka nadrazi jsou na metru a dojet metrem s jednim prestupem az na letiste je velmi atraktivni reseni.
Kladno by mohlo dal jezdit busem na autobusove nadrazi u OC Sestka a tam presedat na metro. Dokazal bych si představit metrobus se separatni silnici.
Puvab metra jsou ty synergie – obsluha sidlist na trase, P+R a autobusak na okruhu a letiste. Berme v úvahu, ze letiste je pracoviste pro tisícovky lidi a ti se tam musí prepravovat denne na rozdil od Pepy z Dolni Lhoty, který prijede postrkem jednou za rok když leti do Antalye na dovolenou.
A hlavne, to metro uz jede az do Motola. Ten vlak je nutny v podstate postavit cely znova a ještě umele zatunelovat kvůli lidem, kteří se nastehovali k trati a ted jim tam jezdi vlaky…
Trend je stavět železnice, které projedou městem a mají zastávky dále od sebe než metro. Člověk tak nemusí vystopit na prvním metru, ale může rychle projet městem. Na dálnicích v okolí velkých měst jsou a budou kolony, tomu se příliš nezabrání. Železnice má v Praze velký potencionál, bohužel není kapacita.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od mts »

to elwapp: Nechat velka prazska sidliste Repy a Dedina napojene jen tramvaji a autobusy je hrozna konina. Dokazete si predstavit, ze by dnes treba metro koncilo v Motole a tato sidliste by obsluhovala jen povrchova doprava? Kolik ridicu by bylo potreba, kolik vozidel? Jak spolehliva by ta doprava byla? Velka prazska sidliste musí mit kvalitni spojeni metrem.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od mts »

to anonym: Trend je to hezkej. Otazka je, jestli Kladno potřebuje zatunelovanou dvojkolejku a jestli by nestacila jednokolejka zbavena urovnovych krizeni. Ale jak rikam vždycky, pokud si to nas ropnej sultanat muze dovolit, pojdme do toho. Jen aby to nebylo na ukor neceho jiného…
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od P_V »

mts: Představte si, že třeba v Brně, Ostravě nebo Plzni mají sídliště větší než Řepy, a to pouze s tramvají. :lol:
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od mts »

to P_V: a to jsou mesta mnohem vetsi nez Praha a nemaji metro vubec. Ani tramvaj. Treba Lagos...
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Mosquit »

mts píše:...si to nas ropnej sultanat muze dovolit, pojdme do toho. Jen aby to nebylo na ukor neceho jiného…
Odhad nákladů na "rychlodráhu" něco přes 20 giga. To jsou 3 roky dotací pro jízdy důchodců vlakem na výlety.
Odpovědět

Zpět na „Praha“