(OT) MHD - koncepce, plány

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Gejza »

https://www.lidovky.cz/cssd-v-praze-lak ... noviny_Ceh

Tak doufám, že to tam socanům nebudete házet. Alespoň ti z vás, kteří budou chtít používat MHD i nadále...
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Sosa »

Gejza píše:Že by si byl investor tolik jist předběžnou držbou, že se pustí do stavby, aniž by měl dohodu s majiteli pozemků? Spíše mi to ale přijde jako předvolební kampaň a po volbách se najednou budou ještě řešit různé překážky.
Nevím, jestli lze toto použít na metro.
Spíše je to předvolební kampaň.
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Gejza »

Sosa píše:
Gejza píše:Že by si byl investor tolik jist předběžnou držbou, že se pustí do stavby, aniž by měl dohodu s majiteli pozemků? Spíše mi to ale přijde jako předvolební kampaň a po volbách se najednou budou ještě řešit různé překážky.
Nevím, jestli lze toto použít na metro.
Spíše je to předvolební kampaň.
Máte pravdu, nenašel jsem to v novele zákona.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2018-169

Zato je tam oplocení pro letiště VH. To oplocení je eufemismus pro územní expanzi letiště, že to tam také dali? :shock:
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Jarda Š. »

Není Metro v kategorii "dráhy speciální", na kterou se zákon vztahuje?
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od kasme »

Šťastné pondělí plus: Drama v ulicích. Jak jsme v Praze hledali novou trasu metra D

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/stas ... &source=hp
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od alabastr »

Nová pražská lanovka přes Vltavu: Až 4000 lidí za hodinu, náklady 1,5 miliardy

https://zdopravy.cz/nova-prazska-lanovk ... rdy-16707/

Dost pochybuji že se to někdy zrealizuje,ale přijde mi to docela zajímavé.
Anonym
Příspěvky: 809
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Anonym »

alabastr píše:Nová pražská lanovka přes Vltavu: Až 4000 lidí za hodinu, náklady 1,5 miliardy

https://zdopravy.cz/nova-prazska-lanovk ... rdy-16707/

Dost pochybuji že se to někdy zrealizuje,ale přijde mi to docela zajímavé.
Hned na první fotce jdou lana lanovky přímo do trolejí železnice. Vést lanovku nad nádržemi čističky také není ideální, bude tam smrad.

Do Bohnic bych spíše protáhl metro D.
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... nigQgz0jYg

Jak na Letné, tak v Bohnicích by byly dlouhé eskalátory. Ty jsou ale na Náměstí míru nebo Hradčanské taky a ještě by se tím vyřešila obsluha ZOO. Na Letné by šlo metro ještě pod Blankou.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Sauce »

Tak to by byla utopie :D ale souhlasím s vámi.
Stačilo by udělat ten most z Podbaby a nějak vyřešit konečně tramvaje, potom tam nějakou lanovku s kapacitou 4000 ani nebudou potřebovat, spíš by to chtělo tu lávku obnovit, z kvalitních materiálů samozřejmě.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Lynx »

Daleko rozumnější je varianta s tramvají, která by vedle kolem Zoo, kolem Bohnic a napojovala by se na tramvajovou síť v Kobylisích.

https://mapy.cz/s/35k4L
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od P_V »

Lynx: Tramvajová trať, která lízne bohnické sídliště bokem, to není ono.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od AUTOsro »

Ad tramvaj do Suchdola:

Návrh na most ze stránek SOS Suchdol: http://www.sos-suchdol.cz/uzemni_rozvoj_0610.htm
Návrh tratě Podbaba - Suchdol: http://d3a.cz/cz/tramvajova-trat-podbaba-suchdol-79-p
Návrh tramvajové trati Kobylisy - Bohnice: https://m.praha8.cz/file/ojY/Tramvajova ... ohnice.pdf

Ad Nové spojení 2:

Docela pěkné materiály: http://www.mosty.cz/downloads/mosty/Mes ... tunely.pdf

Ad metro:

Metro bych výhledově viděl nějak jako na obrázku níže. Cílem mé vize je zlepšit propojení metra a příměstské železnice, přijde mi škoda, že se dá na metro přestoupit z vlaku v podstatě až v centru města, což prodlužuje dojezdové časy a snižuje atraktivitu MHD. Dále se pak vize snaží o protažení metra tak, aby se u něj daly zřídit dobře dostupná prakoviště P+R (tmavě modré čtverečky). Návrh počítá i se zlepšením příměstské železniční sítě (Nové spojení 2, není vyznačeno). Akorát trasování metra D v centru je trochu neaktuální, metro D bych vedl asi jako varinatu 05 z tohoto článku: http://mhd86.cz/2018/04/12/soused-ma-me ... zdou-cenu/ , a pak to prodloužení B na žst. Praha-Zličín. Možná by nebylo špatné proloužit ještě o jednu stanici C v Čakovicích (kvůli P+R).
metro3.jpg
metro3.jpg (479.76 KiB) Zobrazeno 7056 x
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Jarda Š. »

Problémem by byly větvené linky, protože větvení snižuje kapacitu ve špičkách.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od jozka »

Zase na druhou stranu by se privedla druha linka do prozatim nejmene vytizene koncove stanice (Letnany). Mimochodem... mam takovy dojem, ze s P+R Letnany se do budoucna moc nepocita a je snaha ho vytlacit nekam ke Zdibum.
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od musklin »

A ten dojem pramení z nákupu PPF nebo něčeho jiného?
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od jozka »

Ten dojem prameni z odporu Letnan k provozu, ktery jim tam P+R stahuje a z planu Prahy na stavbu tramvajove linky do Zdib, kde by melo vyrust "to prave" P+R, resilo se to nekdy letos. A taky z toho, ze kdyby Praha P+R chtela, dostavi dalsi kus ke stavajicimu, ktere kapacitne hrube nestaci (zkuste tam nekde zaparkovat po osme rano).
Mroz
Příspěvky: 317
Registrován: 13.9.2016 22:04:48

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Mroz »

AUTOsro píše: Metro bych výhledově viděl nějak jako na obrázku níže.
Takto si metro za 20 let predstavuji podobne. Teda az na ty Bechovice, tam zadna vystavba neni a P+R muze obslouzit vlak. Tahnout tam 2 liny a stavet 6 stanic mi prijde docela plytvani prostredku. Ale pri rychlosti dnesni vystavby budeme radi za 20 let za linku D z Pisnice do centra :(
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od JirkaS »

Mně tam přijde zcela nesmyslná ta jižní větev B z Čerňáku, východní větev A tamtéž. A na té východní větvi D přes Žižkov je krásně vidět, jaký je rozdíl mezi tím mít metro a mít metro k něčemu. Celý Žižkov by se takto postaveným D mohl svézt ve směru západ jen na Jiřák a tam by musel přestoupit, na B dokonce 2x. Doba jízdy by byla delší než dnešní tram 9.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od AUTOsro »

Nahrál jsem níže ještě aktuální verzi, která odpovídá popisku v předchozím příspěvku (jiné trasování D na Žižkov, zkrácení B o úsek na Nádraží Zličín, prodloužení C za Čakovice), kromě toho jsem vyhodil stanici Nádraží Bubny na D.

K trasování:

Linka A:
Větev na letiště - obsluha letiště (počítám i s železnicí) + zřízení parkovišť P+R
Větev na Zličín - obsluha sídliště Řepy + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R
Větev na Běchovice - obsluha připravované zástavby u Štěrbohol a Dubče (je to v ÚP) + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R
Větev na Hostivař - obsluha Záběhlic, Hostivaře a H. Měcholup + napojení na železnici

Linka B:
Větev na Zbuzany - obsluha možné zástavby u Poncarovy + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R
Větev na Běchovice - obsluha možné zástavby jižně od Černého Mostu + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R (pro napojení jednoho by se mohla využít MÚK D0 s D11), jedna stanice by se možná mohla vypustit
Větev na H. Počernice - obsluha H. Počernic + zřízení parkovišť P+R

Linka C:
Větev na Uhříněves - obsluha Petrovic a Uhříněvsi + napojení na železnici
Větev na Čakovice - obsluha Letňan a Čakovic + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R

Linka D:
Větev na Bohnice - obsluha Bohnic + zřízení parkovišť P+R
Větev na Kbely - obsluha Žižkova, Jarova, Vysočan, Kbel + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R

Vysvětlivky ke stanicím:
oranžová - přestup na jinou linku metra
růžová - přestup na železnici
fialová - přestup na jinou linku metra a železnici
modrý čtverec - velké P+R
metro4.jpg
metro4.jpg (484.96 KiB) Zobrazeno 6766 x
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od jozka »

Nic ve zlym, ale jako cviceni do Simutransu dobry. Pri pocitani ekonomiky to nejspis shori jako fagule na druhe strane prvniho listu.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od AUTOsro »

Je to dlouhodobý výhled na X desítek let, v podstatě až někam do období 2070+. Myslím, že město by se mělo plánovat min. na 50 let dopředu (s tím, že se územně-plánovací dokumentace bude průběžně aktualizovat) a infrastruktura je jeho nedílnou součástí. A podle mého je lepší při stanovování územních rezerv apod. počítat raději s vyššími hodnotami než s nižším, když budeme mít v ÚP místo pro 20 čtvrtí a odpovídající infrastrukturu, pak se nic nestane, když těch čtvrtí vznikne jen 10, zato naopak by to mohl být celkem problém.
To, co je na obrázku, bych reálně rád viděl v metropolitním plánu, ne v "akčním plánu rozvoje metra do roku 2030", takové očekávání by bylo mimo mísu.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od jozka »

Predpokladate v roce 2070+ pocet obyvatel Prahy >3 mega?
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od AUTOsro »

Ne, ale mezi 1,5 a 2 mil. by to být mohlo. Moje vize počítá s 60 - 70 novými stanicemi, stávající síť jich má 61. Spousta prodloužení by se hodila už dnes. Nereálné to není, těch předchozích 61 stanic se postavilo také za 50 let, bude-li ekonomika růst a byrokracie klesat, pak toho mohla být značná část postavená.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od jozka »

No prave. Praha uz dnes skuhra, ze je metro desne draha sranda, tak proc jim k cca 25 procentnimu prirustku potencialnich cestujicich nezdvojnasobit naklady, ze...
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od kot »

Nehledě k tomu, že čím dál více lidí dřepí sice v koloně, ale zato sami ve svém autě...
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Max »

AUTOsro píše:Ne, ale mezi 1,5 a 2 mil. by to být mohlo.
1,5 milionu lidí se v Praze denně pohybuje už teď - podle Wikipedie (kde ten údaj převzali z webu ministerstva vnitra:
V Praze žije celkem 1 294 513[1] obyvatel, evidováno k trvalému pobytu jich bylo k 1. lednu 2018 úhrnem 1 315 563.[50] Dalších zhruba 200 tisíc lidí do města dojíždí za prací i za studiem.
Odpovědět

Zpět na „Praha“