(OT) MHD - koncepce, plány

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od Standa »

jonáš píše:K NNŽ .. když voni Hurda s Kozumplíkovou sami nevěděj, jestli tam chtěj magistrálu nebo rezidenční čtvrť. A maj to stejně jen do švestek.
:D :D :D (vidím, že Vám reálie na Praze 3 nejsou až tak úplně cizí, podle toho, koho píšete na prvním místě :) )
Jen doufám, že je nevystrká ta partička z Vašeho odkazu, protože ti by zabili jakýkoli rozvoj, takže by z Prahy 3 byl za chvíli les plný kůrovce, auta by nám nejspíš zakázali a do lesa metro nejezdí (jen na louku do Letňan ;) ). Upřímně řečeno, něco ve stylu La Defence (samozřejmě uměřeně pražským potřebám, čili ne nutně převyšující telefonní věž) by se mi tam docela líbilo. Asi budu volit Hurdu :) !
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od jonáš »

Nebojte, ti budou mít pár procent (i když těch drobných pěstitelů je na starym žižkově dost), hlavně aby zas nezvítězila bestia triumphans. Volim Klub za starou Prahu 8-) http://www.zastarouprahu.cz/vestnik/3-2008/klub38.pdf
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od Standa »

jonáš píše:Nebojte, ti budou mít pár procent (i když těch drobných pěstitelů je na starym žižkově dost), hlavně aby zas nezvítězila bestia triumphans. Volim Klub za starou Prahu 8-) http://www.zastarouprahu.cz/vestnik/3-2008/klub38.pdf
Díky za pěkný odkaz (koukám, že SZ se zoufale snaží vnutit už skoro ke každému :) ). Ještě jsem si to nestihl přečíst celé, ale ta výzva na závěr vypadá dost rozumně. Osobně si myslím, že s veřejnými plochami je třeba postupovat opatrně, protože jejich údržba je dost drahá záležitost - třeba další velký park místo NNŽ mi přijde jako nesmysl, když je v okolí několik parků nebo lesoparků, které nejsou pořádně udržované a tudíž vhodné pro rekreaci tak maximálně narkomanů a bezdomovců. Takže raději nechat na těch brownfieldech komerci a za stržené penízky dát do pořádku stávající zeleň.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od jonáš »

No zelený vedle píšou, že se Hurda chystá zastavět Pražačku http://praha3.zeleni.cz/16419/clanek/pr ... p-a-okoli/ a pod Parukářkou už neni kousek volný roviny .. a veřejný plochy se taky nemusej sekat co čtrnáct dní, aby zahradníci měli dost na vejplaty. Vona i ta komerce chřadne, když se nemá od koho inspirovat. No a pak si vymyslej futuristickou lávku na Vítkov, když neni na hrábě v parku, žejo.

Co myslíte s tim zoufalym vnucovánim? KzSP tu byl dávno před jakýmakoli zelenejma, v podstatě ho probudila ta bestia triumphans (nestejská se vám po tom plánovanym protažení Pařížský na Václavák, průkopu Letnou a podobných zvěrstvech? Stejně by se tam dneska akorát stálo a smrdělo v kolonách 8-) -- vlastně stejná obranná reakce jako zelený proti industriálnímu šílenství konce dvacátýho století. To víte, jsou to ještě politicky puberťáci, ale to byli mladočeši před stodvaceti lety taky :lol:
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od jonáš »

Jo, mělo by se to zas přejmenovat, na (OT) Rozvoj města Žižkova :lol:
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od mapman »

jonáš píše:Jo, mělo by se to zas přejmenovat, na (OT) Rozvoj města Žižkova :lol:
Nebo si vyměnte chlapci telefonní čísla a pokecejte si osobně, to by bylo nejefektivnější ;)
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Krtek u Zoo

Příspěvek od kalanis »

mapman píše:
kalanis píše:Tak ty by mne ukrutně zajímalo, jak to projde přes památkáře (zámek Troja a usedlost Rybáře)... :D
To je tak když jedna paní povídala :) pokud si to povídání dobře pamatuju, tak to šlo cestou nízkého mostu, který nahrazoval současný pěší most mezi Císařským ostrovem a Trojou, jehož součástí byly i nové pěší a cyklistické propojení, ve Stromovce polozapuštěně v zakrytém a zarostlém tubusu na hraně Výstaviště, v oblasti Letné ve stopě Kamenické ulice s výstupy na Milady Horákové. Pod zemvždy na hraně kopce na obou stranách. Kdo a kdy to kreslil po mě nechtějte páč to nevim :)
No, tím by v tom jaksi málo vhodném (a hlavně záplavovém) území vznikl podstatný přestupní uzel tram-metro. Na JV Zoo jsem si ho schopen představit, u lávky nikoliv.
Lávka
Lávka
troja_c_1_.jpg (69.52 KiB) Zobrazeno 15646 x
Smyčka
Smyčka
troja_c_2_.jpg (66.39 KiB) Zobrazeno 15647 x
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od Lenny »

No a co to udělat s tou budouvou NNŽ trošku originálněji. V budově udělat miší díru na městský bulvár a dál vést ulici v místě kolejiště? Rozhodně to není nejlevnější řešení. Druhá možnost je vedení po severní straně.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od Standa »

jonáš píše:...Co myslíte s tim zoufalym vnucovánim? KzSP tu byl dávno před jakýmakoli zelenejma, v podstatě ho probudila ta bestia triumphans...
Předvolební koalice s lidovci, přebírání článků od KzSP (přitom přístup KzSP mi připadá až nekompatibilně realističtější)... ale už toho nechám, fakt jsem to zatáhl hodně OT mimo toto OT :oops: !
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od martin »

Podle článku http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=134&t=2254 koukám, že je ta idiocie pořád nechce přejít, dokonce už přemýšlejí i o autobusovém spojení mezi P5 a P6 Strahovským tunelem. Už by mě fakt zajímalo, kde budou moct OA vůbec v Praze jezdit, když už ani ne na silnicích pro motorová vozidla.

Vyhražený pruh na JS je blbost. V Plzni nešla intenzita po zprovoznění obchvatu pod třicet procent dolů, v Praze bude to samý. Určitě v ranních špičkách ti, co přijíždějí od R7, R6 a D5 a z vnitřní Prahy nemají cíl na D1, D11 a R10 a obráceně. Ta migrace Středočeský kraj -> Praha je víc než zřejmá. Snížení provozu bych rozhodně tak růžově neviděl...
MPMP
Příspěvky: 3277
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od MPMP »

To je ale čisté nepochopení záměru autorů. Ten je následující: Na JS dnes stojí v jednom pruhu kamiony, ty tam od 20.9. budou mít zakázán vjezd, tudíž ten pruh zůstane volný a lze jej využít pro autobusovou linku. Že by ten pruh s úspěchem využila IAD je přece nezajímavé, za tu se volby nevyhrávají. :evil:
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od JirkaS »

MPMP píše:Že by ten pruh s úspěchem využila IAD je přece nezajímavé, za tu se volby nevyhrávají. :evil:
Při počtu motoristů v Praze bych si tedy zrovna tímto jistý nebyl. Jinak s busem po JS nebo Strahovským tunelem souhlasím, ale bez těch omezení.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od dd »

Jak často bude takový bus jezdit? Jestli ve špičce každých 5 minut, tak se mi to zdá hodně. A kvůli jednomu autobusu za 5 minut držet třetinu kapacity nevyužitou je blbost. To už je lepší počkat, jaké budou intenzity a mohlo by se ukázat, že ve 3 pruzích pro OA bude JS celkem plynule průjezdná.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od Sosa »

dd píše:Jak často bude takový bus jezdit? Jestli ve špičce každých 5 minut, tak se mi to zdá hodně. A kvůli jednomu autobusu za 5 minut držet třetinu kapacity nevyužitou je blbost. To už je lepší počkat, jaké budou intenzity a mohlo by se ukázat, že ve 3 pruzích pro OA bude JS celkem plynule průjezdná.
A kdo tím bude po 5 minutách jezdit? Ten nápad je fakt blbost.
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od martin »

Z diskuze na IDNESu k tomuto jsem si udělal názor, že většina je proti tomuto debilnímu nápadu, kterej navíc vůbec nemá opodstatnění. Ať mi nikdo neříká, že je tady taková poptávka po tomto tangeciálním spojení. Už dneska tady jezdí 192 (interval 20 minut a uprostřed trasy poloprázdná), 196 a nevím, co ještě a rozhodně to nejsou narvané autobusy typu Dejvice - Strahov nebo - Letiště. V Praze obecně není zájem o tangenciální spoje, vemte třeba spojení P5 a P6 tram 20, ta jezdí taky poloprázdná.

Takže suma sumárum, místo vyřešení problému, naopak další přidáme (Spořilovská spojka) a všechno zůstane při starém. Představa, že na JS klesne počet OA je mylná, protože Praha už je tak velké město, které generuje dopravu v a nebo s cílem v, že otevření okruhu snížení dopravy na MO tomu nepomůže. Praha není Mnichov, kde tranzituje půlka Německa...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od jonáš »

No a proč asi .. interval 20 minut a jízdní doba půl hodiny. Mmch 192 už tam nejezdí, musíte cestou přestupovat.
Myslim že je to předvolební akce současnýho lídra magisrátu, po třech týdnech to zrušej pro nezájem. Víc na K-reportu .. rychlá tangenciální doprava opravdu chybí, ale musela by bejt rychlá, jinak se každej radši projede a pomačká po tunelech v centru. To se podle zájmu o současný "univerzální vymetáky" nedá dost dobře hodnotit, spíš by musela bejt na stole statistika relací "odněkud někam" a současný jízdní doby skrz centrum vs konkurenční po tangentě.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Příspěvek od Standa »

jonáš píše:...To se podle zájmu o současný "univerzální vymetáky" nedá dost dobře hodnotit, spíš by musela bejt na stole statistika relací "odněkud někam" a současný jízdní doby skrz centrum vs konkurenční po tangentě.
Mimochodem, nevíte někdo, jestli už je někde k dispozici nějaký výstup z té poslední sčítací akce v metru? Ta totiž právě sledovala odkud se vlastně kam jezdí.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od obr »

trasa D metra v Praze má stát 40 mld Kč - a pak každoročně miliardy dotací na provoz. Za ty peníze by se dostavěl celý Pražský okruh, případně jen část těch 40 mld by stačila na R35 z HK do Mohelnice atd.

Místo metra D je projekt využít tam/modernizovat stávající železnici, za podstatně méně peněz.

Co je efektivnější ? Postavit okruh a dálnice nebo to metro D ?
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od adamos »

obr píše: Co je efektivnější ? Postavit okruh a dálnice nebo to metro D ?
Oklikou se dostáváme ke známému tématu, a to financování: Okruh kolem Prahy, dálnice a eRka financuje stát, metro financuje Praha ze svých peněz.

Kdybych parafrázoval citovanou otázku, tak co je efektivnější? Koupit si nové auto, nebo sousedovi omítnout barák? :-)
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od Kubajsu »

obr píše:trasa D metra v Praze má stát 40 mld Kč - a pak každoročně miliardy dotací na provoz. Za ty peníze by se dostavěl celý Pražský okruh, případně jen část těch 40 mld by stačila na R35 z HK do Mohelnice atd.

Místo metra D je projekt využít tam/modernizovat stávající železnici, za podstatně méně peněz.

Co je efektivnější ? Postavit okruh a dálnice nebo to metro D ?
Prozraďte mi, prosím, který vlak jezdí do Písnice?
A k té efektivitě: Pokud budu počítat s polovinou přepravených osob na trase C (v nejvytíženějším úseku 291 tis./den) tj. cca 150 tis/den, tak vzhedem k průměrné obsazenosti OA 1,5 os/vůz by to musela být dálnice jak kráva :ko:

Jinak, s lepší integrací železnice do jakékoliv dopravy nelze než souhlasit, oba pražské okruhy jsou samozřejmě potřeba, ale metro (které, vzhledem k přepravním výkonům v hustě zastavěné oblasti, nemá konkurenci) je potřeba neméně.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od obr »

kubajsu viz - http://cs.wikipedia.org/wiki/D_(linka_metra_v_Praze)
"""
Alternativní projekt železnice
Zejména v letech následujících po povodních v roce 2002 se hodně psalo o plánech na zásadní zvýšení významu železnice v městské a příměstské dopravě po dokončení přestavby pražského železničního uzlu. Jedna z variant studie SUDOP, zveřejněná na webu Nového spojení někdy kolem roku 2005, počítala po roce 2010 s odbočkou z železniční stanice Praha-Krč do stanic Praha-Lhotka, Praha-Nové Dvory, Praha-Libuš a Praha-Písnice, která by společně s dalšími železničními tratěmi mohla plnit roli, pro niž se původně počítalo s trasou metra D. Tato varianta však nebývá v médiích ani při jednáních orgánů města zmiňována.
"""
ted nejsem schopen vyhledat více, prosím zkuste googlovat sám :) - vůbec S-bahn je vlastně povrchové metro a výrazně levnější, teda tam kde to lze vést po povrchu.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od jonáš »

obr píše:odbočkou z železniční stanice Praha-Krč do stanic Praha-Lhotka, Praha-Nové Dvory, Praha-Libuš a Praha-Písnice, která by společně s dalšími železničními tratěmi mohla plnit roli, pro niž se původně počítalo s trasou metra D
..
.. S-bahn je vlastně povrchové metro a výrazně levnější, teda tam kde to lze vést po povrchu.
Což rozhodně v oblasti Krč až Písnice nelze. Pokud by se tam musel razit plnej železniční profil, bylo by to ještě dražší. A rozhodně by to neodlehčilo metru C mezi Pankrácí a Novym městem (kauza nuselský most).
Nemluvě o tom, že vyjezdit rozumnej S-bahn znamená postavit pro něj novej pár kolejí, striktně oddělených od běžnýho železničního provozu. Což by zas nešlo od kačerova k jamrtálu a na wilson bez dloubání v zemi vyřešit. Pravděpodobně šlo jen o nějakou studii, která by stanovila slepou uličku vývoje dle JdC.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od obr »

Z Krče jde již století železnice přes Vršovice na Wilsonovo. Takže Nuselský most netřeba. Mimochodem už dnes je železnice z Hostivaře do centra rychlá jako metro, cca 15 minut
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od JirkaS »

obr píše:Z Krče jde již století železnice přes Vršovice na Wilsonovo. Takže Nuselský most netřeba. Mimochodem už dnes je železnice z Hostivaře do centra rychlá jako metro, cca 15 minut
Kauzou Nuselský most bylo míněno, že D bude muset nahradit C při rekonstrukci Nuseláku. Železnice z Krče přes Vršovice na Wilsonovo je problém - v úseku Vršovice - HN jsou už nyní Vinohradské tunely vytíženy víc než dost, natož aby jimi bylo možné hnát nějaké "metro" s intervalem aspoň 5 minut. Je to prostě jeden z nápadů, který vypadá hezky na mapě, ale reálně má víc problémů než přínosů. Když je shrnu, tak:
HN-Vršovice - nedostatečná kapacita tunelů, problém s kompatibilitou železničního zabezpečovače a metra.
Krč-Písnice - trasu nelze vést po povrchu, protože sídliště zde už stojí. Náklady na železniční tunel budou ještě o něco vyšší než na tunel pro metro. Je nutné zachovat jistý poloměr oblouků na odbočce v Krči, takže první stanice nebude u Krčské nemocnice, ale někde v křížení Zálesí x Novodvorská (což by zas tak nevadilo).
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Financování výstavby dálnic

Příspěvek od JirkaS »

obr píše:Z Krče jde již století železnice přes Vršovice na Wilsonovo. Takže Nuselský most netřeba. Mimochodem už dnes je železnice z Hostivaře do centra rychlá jako metro, cca 15 minut
Jsme OT, odpověď jsem přesunul sem: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 08&start=0
Odpovědět

Zpět na „Praha“