(OT) MHD - koncepce, plány
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
martini - proč je špatně, že se vesnice vylidňují ? ve skutečnosti je to tak, že se některé vylidňují a jinde rostou satelity. Žít na vesnici má svoje výhody i nevýhody, bydlet mimo město se stává tím luxusnějším bydlením a každý tam má auto. Nežli linky MHD všude, není efektivnější stavět P+R nádraží příměstké bus/vlak dopravy ? Případně jako v USA a jinde zavést pro děti školní autobusy, které přesně vědí kdo na jejich trase nastupuje/vystupuje ?
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Americký systém dopravy je podle mě (a nejenom) ten nejhorší, co znám. Mimo velká města tam téměř nefunguje pravidelná osobní doprava, užc i středoškoláci jsou odkázáni na ježdění autem do školy, proto se zde taky může řídit už od 16. Připadá vám to bezpečné, aby mladí teenageři jezdili autem všude? Mně teda vůbec.obr píše:martini - proč je špatně, že se vesnice vylidňují ? ve skutečnosti je to tak, že se některé vylidňují a jinde rostou satelity. Žít na vesnici má svoje výhody i nevýhody, bydlet mimo město se stává tím luxusnějším bydlením a každý tam má auto. Nežli linky MHD všude, není efektivnější stavět P+R nádraží příměstké bus/vlak dopravy ? Případně jako v USA a jinde zavést pro děti školní autobusy, které přesně vědí kdo na jejich trase nastupuje/vystupuje ?
Co se týče malých vesnic, pokud je v nich malá poptávka, můžou se na linku nasadit např. mikrobusy - viz tento.
Jezdím pravidelně IDSJMK (integrovaným dopravním systémem Jihomoravského kraje), který funguje na celém území kraje a také si nemohu stěžovat.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
domisi - v každých podmínkách je optimální něco jiného. U nás by 100% převzatý americký systém nefungoval mj. proto, že máme mnohem větší hustotu osídlení.
Co je ale pro americký dopravní systém typické, že je převážně ponechán přirozenému vývoji - prostě vítězí v konkrétních podmínkách ten způsob dopravy, který je ekonomicky (tedy poptávka lidí/firem ) lepší nežli ty jiné. A tak je dnes např. americká železniční nákladní doprava velice efektivní, efektivnější nežli v Evropě. Nevím z čeho vychází Váš odsudek americké dopravy, připadá mi to hodně ideologické.
Co je ale pro americký dopravní systém typické, že je převážně ponechán přirozenému vývoji - prostě vítězí v konkrétních podmínkách ten způsob dopravy, který je ekonomicky (tedy poptávka lidí/firem ) lepší nežli ty jiné. A tak je dnes např. americká železniční nákladní doprava velice efektivní, efektivnější nežli v Evropě. Nevím z čeho vychází Váš odsudek americké dopravy, připadá mi to hodně ideologické.
Re: Dokončení Blanky
Brutální to je. Ale nikdo se vůbec nepodivuje ceně za výstavbu další časti metra A. 23 miliard za socku proti Blance..?Marooned17 píše:Hodně brutální:
http://www.dalnice.com/r/mo/satra/okruh.htm
Předpokádaná doba realizace je stanovena v rozmezí let 2004 (zahájení výstavby) - 2009 (uvedení do provozu), zprovoznějí Trojského mostu se předpokládá v roce 2007. Finanční náklady na dokončení stavby 0079 Špejchar - Pelc Tyrolka včetně inflace představují 14 680 049 tisíc Kč.
----------
edit kasme
přesunuto z "Blanky"
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Dokončení Blanky
kot: Metro je holt drahý. Co k tomu dodat? A zrovna o této trase VŠICHNI vědí, že je nesmyslná, tak jak můžete psát, že s nikdo nepodivuje? Podivuje se kde kdo, ale rok před dokončením už je vážně pozdě to řešit. (neměli jsme si v r. 2006 50% hlasů zvolit Pavla Béma)
Re: Dokončení Blanky
OT: Většina odborníků považuje za nesmyslnou hlavně její konečnou stanici, která měla být jen dočasná, teď to ovšem vypadá na "jeden furt". Odlehčení přetížené Dejvické (jedné z nejfrekventovanějších stanic metra!) bude ovšem velkým přínosem, jen je potřeba náležitě dotáhnout na Veleslavíně terminál pro autobusy a nějaké P+R. Do budoucna by bylo jednoduché řešení udělat za Veleslavínem větev na sídliště Dědina a na letiště (4 stanice - škoda, že se to větvení nepřipravuje teď, v době stavby nového úseku) a větev do Motola prodloužit na sídliště Řepy (2 stanice s možností přidat 1 stanici a propojit se s B na Zličíně).Marooned17 píše:kot: Metro je holt drahý. Co k tomu dodat? A zrovna o této trase VŠICHNI vědí, že je nesmyslná, tak jak můžete psát, že s nikdo nepodivuje? Podivuje se kde kdo, ale rok před dokončením už je vážně pozdě to řešit. (neměli jsme si v r. 2006 50% hlasů zvolit Pavla Béma)
Re: Dokončení Blanky
Rozdvojení metra je asi také jediné možné řešení, jak tenhle paskvil dál řešit/rozvíjet)... Podobně bych to viděl u C z Kobylis...
Re: Dokončení Blanky
Kubajsu: Měl jsem i pár dalších nápadů na větvení metra , v odborných kruzích se ale nesetkaly s pochopením :
http://www.metroweb.cz/diskuze/viewtopi ... 992#p77992
http://www.metroweb.cz/diskuze/viewtopi ... 507#p78507
http://www.metroweb.cz/diskuze/viewtopi ... 992#p77992
http://www.metroweb.cz/diskuze/viewtopi ... 507#p78507
Re: Dokončení Blanky
Větvení za Veleslavínem je prakticky nemožné, na to tam nezůstalo místo - směrem na Petřiny následuje hned za Veleslavínem oblouk a stoupání. Také není možná původní trasa Veleslavín - Petřiny - Letiště, protože kvůli Motolu byla změněna poloha stanice Petřiny. Prostě Chalupoida se povedla
Re: Dokončení Blanky
Přesně toho jsem se bál... Pořád se ale ještě může dotáhnout navazující infrastruktura u Veleslavína (alespoň bude mít ten autobus z letiště kratší trasu ) a místo konečné v Motole se snad jednou dotáhne do Řep, případně na Zličín a bude nakonec docela přínosná...JirkaS píše:Větvení za Veleslavínem je prakticky nemožné, na to tam nezůstalo místo - směrem na Petřiny následuje hned za Veleslavínem oblouk a stoupání. Také není možná původní trasa Veleslavín - Petřiny - Letiště, protože kvůli Motolu byla změněna poloha stanice Petřiny. Prostě Chalupoida se povedla
Re: Dokončení Blanky
Proti větší infrastruktuře (P+R) u Veleslavína bojují místní (a úspěšně). Autobus od letiště tam jezdit bude. Trasa na Zličín mi přijde jako další megalomanské plýtvání, ostatně taky se s ní chlubil Jančík. Na Zličíně pro ni není poptávka a Řepy jsou obslouženy tramvají. Metro přes ně by tak bylo odepsáním této trati. Nemyslím si, že je Praha tak bohatá, aby si to mohla dovolit. Jako smysluplná mi tak přijde akorát investice do zdvojkolejnění trati a výstavba odbočky na letiště, zatím aspoň v úseku Veleslavín - Kladno.Standa píše:Přesně toho jsem se bál... Pořád se ale ještě může dotáhnout navazující infrastruktura u Veleslavína (alespoň bude mít ten autobus z letiště kratší trasu ) a místo konečné v Motole se snad jednou dotáhne do Řep, případně na Zličín a bude nakonec docela přínosná...
Re: Dokončení Blanky
Tak Praha není dost bohatá ani na tu konečnou v Motole , Řepy by mi připadaly o něco málo smysluplnější (ta tramvaj tam sice je, ale taky není úplně ideální). Ještě jsem koukal do toho neschváleného ÚP, že se uvažovalo o nějakém větvení B před Zličínem - prodloužené A z Motola a Řep by třeba mohlo tu větev nahradit (s přestupem na B na Zličíně nebo ve Stodůlkách). Jihozápadní město je pořád největším zdrojem dopravy v celé oblasti a na Můstek by to bylo po obou trasách zhruba stejně daleko. Každopádně souhlasím, že to nehoří a priority jsou jinde, ale člověk se hned cítí trochu lépe, když existuje nějaká perspektiva... (prostě ten Motol zkousnu jen jako "dočasné" ukončení ).
Pozn.: Přehodí nás někdo do jiného tématu, ať to tu nezaplevelujeme? Netušil jsem, že se to tak rozvine ...
Pozn.: Přehodí nás někdo do jiného tématu, ať to tu nezaplevelujeme? Netušil jsem, že se to tak rozvine ...
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Jo ohledně toho větvení metra bude precedens, jak to dopadne s tím D do Písnice, které teď chtějí větvit na Pankráci.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
to marooned: Myslím, že o zmršenosti pokračování trasy A není mezi námi spor. Mě ale opravdu vadí, že jakmile dojde KDYKOLIV v mediích na reportáž o Blance, tak se nikdy nemluví o dopravním PŘÍNOSU stavby, ale pouze o předražení stavby. Mrzí mě, že se v mediích neuvádí častěji cena prodloužení chalupoidy a její další provoz. Nic proti metru, ale tento postup medií směřuje PROTI dostavbě ZAKOSu, neboť obyčejný čtenář /nejlépe bez auta a ŘP obecně/ ani podvědomě necítí, že obě stavby jsou v podstatě ve stejné cenové hladině. Metro je dnes samozřejmost a nutnost ve velkoměstě jako Praha. Ale to samé platí pro dopravní infrastrukturu. Jde mi jen o častější srovnání obojího. A navíc nezatracování budoucí výstavby stálými kecy o ceně stavby, ve které jsou skryty takové "dopravní" stavby jako 14 ha park... Tož tak.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
To je otázka, na Pankráci je to alespoň částečně připraveno (jsou tam alespoň v hrubé stavbě připravené odbočky), jinde není nic, takže se tam nejspíš o nějakém větvení ani nedá reálně uvažovat. Viz co mi napsal JirkaS k Veleslavínu, stejné je to s hypotetickou větví do Bohnic z Nádraží Holešovice (zatáčka a stoupání).dvs píše:Jo ohledně toho větvení metra bude precedens, jak to dopadne s tím D do Písnice, které teď chtějí větvit na Pankráci.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
kot: V zásadě souhlasím.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Na jakoukoli větší infrastrukturu neni na Veleslavíně místo. Vono to celý vypadá, že hlavnim cílem projektu bylo všude to nějak "zabetonovat" aby s tim už nešlo hnout. A větvit metro na Pankráci je pitomost z toho důvodu, že na Jižák bude potřeba nejmíň 70% celkový kapacity ne-li víc (a ta je na pankráci prakticky vyčerpaná), čili každej vlak odkloněnej na Písnici je záruka totálního nepobírání dalšího vlaku. Vono se vůbec posledních dvacet let projevuje naprostym chaosem ve stavbě nových úseků, který se místo komplexního rozvoje města spíš přimalovávaj tlustou fixkou podle toho, jak je třeba Metrostav nakrmit.
Re: Dokončení Blanky
Větvení B před Zličínem nakreslili už komanči, když plánovali Západní město. Mám pocit, že i současné B je na to připraveno.Standa píše:Ještě jsem koukal do toho neschváleného ÚP, že se uvažovalo o nějakém větvení B před Zličínem - prodloužené A z Motola a Řep by třeba mohlo tu větev nahradit (s přestupem na B na Zličíně nebo ve Stodůlkách)...
Větev C1 z Pankráce dál na jih (dnešní D) taky nakreslili komanči, odbočka je založena. Jenže už v 80. letech přišli na to, že je to nesmysl. Jednak asi Jižák postavili větší, než bylo v 60. letech v plánech a hlavně se začaly stavět další sídliště na jih od Novodvorské a Lhotky, se kterými se původně nepočítalo. Takže se zamysleli a na několik pokusů to přetrasovali. Stanice Pankrác je nakreslená ještě podle původních plánů na přestup C, D, E, takže je hodně drahá. Proto se dnešní radnice shlédla ve větvi C, s tím že tím "dočasně" ušetří. Jak takové šetření dopadne, je asi každému jasné - na D to zkomplikuje spoustu věcí a za pár let se to bude muset dostavět ještě dráž.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Myslím si, že Metrostavu je jedno, jestli leje beton na Praze 6 nebo 4. I kdyby se MO a metro stavělo rozumně, tak má kšefty zajištěné na dlouho. Spíš se trasy kreslí podle toho, který radní potřebuje kde zhodnotit pozemky, případně vymyslí nějakou extra pitomost (tunel). Jako prodloužení C do polí a Bémova olympiáda v Praze.jonáš píše:...Vono se vůbec posledních dvacet let projevuje naprostym chaosem ve stavbě nových úseků, který se místo komplexního rozvoje města spíš přimalovávaj tlustou fixkou podle toho, jak je třeba Metrostav nakrmit.
Re: Dokončení Blanky
a pobere to vůbec nuselák ?JirkaS píše:[]Větvení B před Zličínem nakreslili už komanči, když plánovali Západní město. Mám pocit, že i současné B je na to připraveno.
Větev C1 z Pankráce dál na jih (dnešní D) taky nakreslili komanči, odbočka je založena. Jenže už v 80. letech přišli na to, že je to nesmysl. Jednak asi Jižák postavili větší, než bylo v 60. letech v plánech a hlavně se začaly stavět další sídliště na jih od Novodvorské a Lhotky, se kterými se původně nepočítalo. Takže se zamysleli a na několik pokusů to přetrasovali. Stanice Pankrác je nakreslená ještě podle původních plánů na přestup C, D, E, takže je hodně drahá. Proto se dnešní radnice shlédla ve větvi C, s tím že tím "dočasně" ušetří. Jak takové šetření dopadne, je asi každému jasné - na D to zkomplikuje spoustu věcí a za pár let se to bude muset dostavět ještě dráž.
někde jsem četl, že už dnes tam jezdí v nejkratším možném intervalu ( z hlediska funkce zabezpečení )
nebo dnes všichni z autobusů stejně přestoupí na C a bude to "jen" zvýšení komfortu a možnost udělat z buspruhu okolo thomayerky cyklopruh
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dokončení Blanky
Nuseláku by to bylo asi jedno, ale C už z důvodu zabezpečení a malé staniční vzdálenosti mezi Muzeem a Hlavním nádražím o moc kratší interval nezvládne. Celá koncepce odbočky je zcestná právě v tom, že dobytčáky na C budou jezdit pořád, kapacita od Pankráce do centra se nezvýší, jen na jižáku to bude ještě horší, protože tam místo 3 souprav pojedou jen dvě. Proto to komanči v 80. letech zrušili, ovšem dnešní radnice je "moudřejší".Mike píše:a pobere to vůbec nuselák ?
někde jsem četl, že už dnes tam jezdí v nejkratším možném intervalu ( z hlediska funkce zabezpečení )
nebo dnes všichni z autobusů stejně přestoupí na C a bude to "jen" zvýšení komfortu a možnost udělat z buspruhu okolo thomayerky cyklopruh
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Trasa C ma ve spickach nejkratsi mozny interval z duvodu zabezpeceni a kratsi uz ani udelat nejde. Jednou z moznosti jak ulevit metru je prodlouzit tramvej ze Sporilova na Jizni mesto ale tady se zatim nevi kdy to bude. Ve hre je nekolik variant...
Je pravdou ze radnice se snazi hodne omezovat IAD a preferovat cyklistiku ale nahradi buspruh cyklopruhem mi prijde hodne pritazene za vlasy. I kdyz vzhledem k planum 'cyklozmrdu' to bohuzel neni nemozne:(
Je pravdou ze radnice se snazi hodne omezovat IAD a preferovat cyklistiku ale nahradi buspruh cyklopruhem mi prijde hodne pritazene za vlasy. I kdyz vzhledem k planum 'cyklozmrdu' to bohuzel neni nemozne:(
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Pokud půjdou na C do Háje 2 soupravy ze 3 a zbylá na D do Písnice bych bral ještě jako snesitelný stav. Většina zátěže odpadá mezi Pankrácí, Budějovickou a Kačerovem kde se přesedá na autobusy.
Je jsem spíše zaslechl, že to má být v poměru 1:1, to už by byla větší katastrofa.
Doufejme, že to bude lehký průser, který si alespoň vynutí bezprostřední zahájení výstavby pokračování D na Náměstí Míru. Stejně bude časem problém kvůli rekonstrukci Nuselského mostu...
Je jsem spíše zaslechl, že to má být v poměru 1:1, to už by byla větší katastrofa.
Doufejme, že to bude lehký průser, který si alespoň vynutí bezprostřední zahájení výstavby pokračování D na Náměstí Míru. Stejně bude časem problém kvůli rekonstrukci Nuselského mostu...
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Z toho, co jsem četl na Metrowebu, by mělo být optimální dělení vozů trasy C v poměru 2:1 ve prospěch Jižního města ve špičce, kdy se intervaly o moc snížit nedají, ale mimo špičku už by mělo být 1:1. Vozy z "D" by měly končit na Nádraží Holešovice, předpokládám, že v centru by se mimo špičku naopak intervaly snížily - nedovedu si představit, že by v noci jezdilo metro ve větvích jednou za 20 minut.
Výhoda větvení je, že by se nemusely kupovat nové soupravy a stavět nové depo (to se ale stejně mělo dělat až v další etapě), samozřejmě kromě úspor v budování stanice Pankrác (ta je ovšem samostatné trasy pořád pojata jako megalomanský přestup mezi C, D a E, takže by snad šla zjednodušit i bez větvení - jak píše JirkaS).
Nevýhoda (kromě všech už popsaných) je také v neexistenci alternativní trasy metra k Nuselskému mostu, o jehož generální opravě se uvažovalo po dokončení D mezi Pankrácem a Náměstím Míru (tahle část ale zase nebyla součástí první etapy).
Osobně jsem spíš pro větvení, protože jinak asi nebude nic...
Výhoda větvení je, že by se nemusely kupovat nové soupravy a stavět nové depo (to se ale stejně mělo dělat až v další etapě), samozřejmě kromě úspor v budování stanice Pankrác (ta je ovšem samostatné trasy pořád pojata jako megalomanský přestup mezi C, D a E, takže by snad šla zjednodušit i bez větvení - jak píše JirkaS).
Nevýhoda (kromě všech už popsaných) je také v neexistenci alternativní trasy metra k Nuselskému mostu, o jehož generální opravě se uvažovalo po dokončení D mezi Pankrácem a Náměstím Míru (tahle část ale zase nebyla součástí první etapy).
Osobně jsem spíš pro větvení, protože jinak asi nebude nic...
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Osobně jsem proti tomuhle větvení; je to jenom další nekoncepční zmetek, který navíc zakonzervuje už dost napjatý stav v centru, pravděpodobně na časový úsek jednoho furtu.Standa píše:...Osobně jsem spíš pro větvení, protože jinak asi nebude nic...