(OT) MHD - koncepce, plány
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Když se v 80. létech vymyslelo ohnutí déčka na Žižkov, tak k tomu byly důvody - obsloužit chystané sídliště Dolní Žižkov a dovézt pracující lid doprostřed významné průmyslové zóny ve Vysočanech. Dále pak byla navržena polookružní linka E z Pankráce na Smíchov a Dejvice, která měla převzít tu chybějící vazbu trasy D na B v centru. Nyní nic z toho neexistuje ani se o tom neuvažuje: z dolního Žižkova nikdo sídliště dělat nebude, průmyslová zóna ve Vysočanech zaměstnává jen zlomek původního počtu lidí, a trasa E z územního plánu vypadla. Bez toho ale to vyhýbání se centru nemá smysl.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Přesně tak. Jenže politik vidí jako hlavní heslo metro na Žižkově a to táhne. To, že to ve výsledku bude fungovat blbě, už není pro volební plakát podstatné....
Kdyby místo toho radši postavili náhradu té chybějící trasy E, tedy TT Jeremenkovou....
Kdyby místo toho radši postavili náhradu té chybějící trasy E, tedy TT Jeremenkovou....
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Viz např. chalupoida...
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Chalupoida, Letňany-pole nebo stanice Steinerova (Depo Hostivař).
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Bez chalupoidy by se to V.A nestavělo vůbec, jelikož by cestou na havliště nenabralo tolik cestujícících, aby ho mělo smysl stavět. Za socíku, kdy se plánovalo technicky a ne politicky, měla být "chalupoida" ještě delší, z Dejvic přes Malovanku do Břevnova a zase zpátky na Petřiny a Liboc.
Ovšem s názorem na metrem na letiště v Letňanech nebo do depa naprostý souhlas.
Ovšem s názorem na metrem na letiště v Letňanech nebo do depa naprostý souhlas.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
To trasování přes Malovanku se už za komančů změnilo. https://metroweb.cz/metro/historie/mapy/metro87.jpg Důvodem "chalupoidy" byla původně samozřejmě Spartakiáda, ale pak se někdo dopočítal, že kvůli akci jednou za 5 let to nedává smysl.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
vysočany snad pobere Kolbenova, která je nyní takřka nevyužitá, ale s rostoucím počtem domů "dole u rokytky" si své uživatele za chvíli najde
jestli se to tedy smí, jezdit metrem, když mám byt za 12mega
jestli se to tedy smí, jezdit metrem, když mám byt za 12mega
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
P_V, JirkaS: Ukončení déčka na Náměstí republiky (s hodně výhledovou možností pokračování až do Bohnic) mi taky připadalo v dnešní situaci lepší. Pro Žižkov ovšem bude něco kapacitnějšího potřeba, jelikož nějaké "sídliště" asi časem vznikne na pozemcích Nákladového nádraží a nejspíš se bude zahušťovat i jinde. Osobně by se mi líbila další trasa cca od Chmelnice nebo konečné na Spojovací (s možností prodloužení do těch Vysočan) přes Basilejské a Prokopské náměstí a dál buď na Hlavní nádraží a Můstek nebo na Náměstí Míru, I.P.Pavlova a Karlovo náměstí (oboje s hypotetickou možností pokračování na Újezd a dál). Ale to je z říše snů .
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Myslím si, že NNŽ v pohodě obslouží tramvaj jedoucí na Želivského. Jen ta křižovatka je mizerná.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Záleží, jak velké sídliště se z NNŽ vyklube. Nezavrhoval bych metro na Žižkov (a dál?) jako zbytečné, podle mě svůj smysl má. Co je ale nesmysl, tak tuto linku ohnout před hlavním nádražím na jih a jako jediný vstupní bod do centra udělat Náměstí Míru. Trochu jiná situace by byla, kdyby se z NM dalo dostat ještě bez problémů nějakým druhem dopravy na Karlovo nám., ale jak známo, v Ječné ulici žádné metro nevede.
Není ale třeba zoufat:
a) IPR má teprve tuto variantu prozkoumat a dát návrhy řešení. Konkrétní vedení ještě nebylo představeno, možná i závěr bude takový, že je to fakt nesmysl a nedoporučuje se z NM vést déčko na Žižkov.
b) Než se vůbec výsledný návrh dostane k realizaci, tak ve Vltavě uplyne ještě hodně vody a byl by zázrak, kdyby návrh, který vzejde nyní z IPRu, byl finální a neměnný.
Sečteno podtrženo, také tam vidím jenom to volební heslo.
Není ale třeba zoufat:
a) IPR má teprve tuto variantu prozkoumat a dát návrhy řešení. Konkrétní vedení ještě nebylo představeno, možná i závěr bude takový, že je to fakt nesmysl a nedoporučuje se z NM vést déčko na Žižkov.
b) Než se vůbec výsledný návrh dostane k realizaci, tak ve Vltavě uplyne ještě hodně vody a byl by zázrak, kdyby návrh, který vzejde nyní z IPRu, byl finální a neměnný.
Sečteno podtrženo, také tam vidím jenom to volební heslo.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Koleje do Zdib i tramvaj odbočující do Malešic
http://www.metro.cz/koleje-do-zdib-i-tr ... -praha_pur
http://www.metro.cz/koleje-do-zdib-i-tr ... -praha_pur
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
To už tady všechno bylo před 15 lety
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Přinejmenším to druhé už tu bylo dokonce před padesáti lety.
Království a půl princezny za 511.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
A dokonce je tam na to připravené místo...
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Proběhla už rekonstrukce vodovodu, který leží v budoucím tramvajovém tělese?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Ne. (Teď před volbama sice Dolínek plácá, že se na přeložení vodovodu vykašlou a udělá se to "rozebíratelné", ale.)
Království a půl princezny za 511.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Před volbami toho naplácá a po nich už bude přece "jiná situace." Co se za něj zahájilo, či alespoň přiblížilo k výstavbě?
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Dolínek hovořil o teplovodu. Na vodovod přisypou 300M. Jen tedy nevím, kde se tam nějaký teplovod vyskytuje. Podle technické mapy na geoportálu vede pod severním chodníkem, a pod ulicí jsou jen místy napříč odbočky.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Ano, teplovod je dle popisu, rozkopán byl... někdy... kruci, to už bude let.
Království a půl princezny za 511.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Vlak na pražské letiště dostává konkrétní obrysy, pojede pod zemí
https://praha.idnes.cz/praha-vlak-kolej ... zpravy_nuc
"Výstavba se podle předpokladu železničářů rozeběhne v roce 2024 a v prosinci 2028 vlaky na zastávkách vyloží první pasažéry."
...no jsem vážně zvědavý..
https://praha.idnes.cz/praha-vlak-kolej ... zpravy_nuc
"Výstavba se podle předpokladu železničářů rozeběhne v roce 2024 a v prosinci 2028 vlaky na zastávkách vyloží první pasažéry."
...no jsem vážně zvědavý..
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Zrychlení o celých 5 minut oproti dnešku? To jako vážně?!iDnes píše:...Letiště z centra města bude dosažitelné za 27 minut...
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Ovšem jestli je to celé projektované na 80 km/h, tak ať ty prachy radši hodí do kanálu...Kubajsu píše:Zrychlení o celých 5 minut oproti dnešku? To jako vážně?!iDnes píše:...Letiště Václava Havla trať napojí od severovýchodu přes jednu z nově projektovaných zastávek Praha – Dlouhá míle. Novostavba železniční tratě mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Praha-Letiště Václava Havla má mít délku 5,5 kilometru a vlaky by tam mohly jezdit rychlostí až 80 kilometrů za hodinu...
Pokud chtěli napojit letiště na linky metra, tak ať tam dotáhnou metro - chybí 6km
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Tuším že podle české legislativy při traťové rychlosti nad 80 km/h dochází ke skokovému nárůstu stavebních i provozních nákladů, jelikož přibude kvalitativních požadavků.