Stránka 5 z 22

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 28.1.2014 9:16:08
od jonáš
JirkaS píše:Větvení B před Zličínem nakreslili už komanči, když plánovali Západní město. Mám pocit, že i současné B je na to připraveno.
To bych trochu opravil, odbočka naopak byla na větev do depa, ze který se nakonec udělala z rozpaků pojížděná větev do stanice Zličín. Rovně je to opravdu na "jihozápadní město II", časem se to tam asi stejně zastaví, ale už komerčnim způsobem, čili bez metra. Stodůlky měly dokonce postavenej druhej uzavřenej a nevystrojenej vestibul v poli za Jeremiášovou, krásnou skleněnou bublinu, která podlehla za ty leta devastaci a byla stržena a nahražena něčim skromnějšim. Dtto na stanici Strašnická je připravený pokračování směr Zahradní město, současný stanice Skalka a posléze Depo Hostivař vznikly stejně, na spojce do depa.

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 28.1.2014 10:06:46
od JirkaS
jonáš píše:To bych trochu opravil, odbočka naopak byla na větev do depa, ze který se nakonec udělala z rozpaků pojížděná větev do stanice Zličín.
V tomto případě ne, se stanicí Zličín se počítalo už v původních plánech z roku 1985-7, tedy dlouho před stavbou trasy. http://metroweb.cz/metro/historie/mapy/metro87.jpg Žádná z rozpaků pojížděná větev to tedy není, proto se také na Zličín jede plnou rychlostí na rozdíl od Skalky, která byla dodatečně postavena na už funkční spojce.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 30.1.2014 0:05:15
od Mike
asi se opravdu něco chystá
interní informace, týkající se objektu ELTODO v písnici
...že objekt leží v území kde město Praha chystá postavit provozovny metra. Stručně řečeno v polovině roku 2015 se dozvíme zda budeme nuceni vyklidit tento objekt a přesunout zbylé věci do jiných prostor...

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 6.2.2014 21:34:00
od dvs
Ad metro D:
aktualně se připravuje DUR viz tato prezentace
Dne 6.11.2013 byl na Výboru pro dopravu ZHMP projednán stav přípravy - více prodrobností najdete v prezentaci Aktuální stav přípravy, možnosti dalšího postupu 11/2013.
http://www.novemetro.cz/

http://www.novemetro.cz/public/data/Met ... 1-2013.pdf

Jinak taková OT vize: Nestálo by za to oprášit v Praze podpovrchovou tramvaj?

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 7.2.2014 8:05:38
od Standa
Asi bude hodně záležet na možnosti získat peníze z OPD II - pokud by to šlo, asi bych preferoval samostatnou trasu. Problém je, že by na Pankráci stejně museli všichni přestupovat a cpát se do souprav z céčka, a to by se moc nezměnilo ani po dokončení déčka na Náměstí Míru (tam by pomohlo to dotáhnout alespoň na Náměstí republiky), ke kterému může a nemusí dojít...

Pár těch podpovrchových tramvají by se v různých částech Prahy určitě uživilo - stačilo by pro začátek mimoúrovňově vyřešit náměstí I.P.Pavlova, což je ale hodně složitý oříšek...

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 7.2.2014 9:56:04
od Mikulik
Nevím, jestli by to na IP Pavlova šlo kvůli metru, nevím, jak je metro hluboko. Ale souhlasit by se s tím dalo. Stejně tak by se mi i líbila podobná sranda na Vítězném náměstí. Tam by se ale klidně dala udělat i malá estakáda, místa je tam dost. Díky tomu by byl provoz plynulejší. Ale oni by tam stejně ty semafory nechali, typický příklad je tramvaj v Bohnicich u Kauflandu. Tam se přeci křižovatka podjíždí a stejně je na křižovatce mraky semaforů. Proč zde není vůbec kruhák? Mě připadá, že by stačilo semafory vypnout a jen nalinkovat.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 7.2.2014 11:32:01
od Bobek
Mikulik píše:Stejně tak by se mi i líbila podobná sranda na Vítězném náměstí. Tam by se ale klidně dala udělat i malá estakáda, místa je tam dost. Díky tomu by byl provoz plynulejší.
To by se mi tedy naopak silně nelíbilo, už jen proto, že řešení připadá v úvahu jedině vrchem - stejně jako na IPP je kolize s metrem, ale zde v ještě mělčí poloze. A proti tomu by tedy lední medvěd byl slabý odvar.
Mikulik píše:Ale oni by tam stejně ty semafory nechali, typický příklad je tramvaj v Bohnicich u Kauflandu. Tam se přeci křižovatka podjíždí a stejně je na křižovatce mraky semaforů. Proč zde není vůbec kruhák? Mě připadá, že by stačilo semafory vypnout a jen nalinkovat.
Chodci?

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 7.2.2014 11:54:28
od Max
Estakada na Viteznem namesti by teda bez urazky byla zrudnost. Kdyz pominu neestetickou stranku veci, davy by se musely drapat po schodech do urovne estakady, protoze tam by musely byt logicky zastavky.

Mimourovnove reseni na IPP zni na prvni pohled rozumneji, byla by tam kolize s podchodem, ktery by se asi dal prestavet na podzemni zastavku tramvaje, ale podle me neexistuje pouzitelny reseni, tramvaj by pak smerem na Namesti Miru nevystoupala zpatky na povrch (pokud nebudu chtit celou jugoslavskou zabit a prestavet na vyjezd z tunelu).

Celkove nerikam expresnejsimu pojeti tramvaji ne, fungovat to muze dobre (napr. TT Barrandov, castecne i TT Modrany, kdyz pominu, ze se rychle dostanu pod Vysehrad, odkud se to dal plazi k nejblizsimu prestupu na metro). Ale i v Budapesti vedeli, ze tu jejich podzemni tramvaj (tim myslim prvni metro z prelomu stoleti) musi zahrabat pod ulici v cele delce, pokud ma vypadat mesto nad tim funkcne a esteticky.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 7.2.2014 12:22:27
od jonáš
No ve Stuttgartu to uměj, za centrem nejcentrovatějšim to vyjelo na povrch a tradá. Ale vozidla jsou takovej hybrid spíš typu lehký metro než tramvaje. Ovšem cca před desíti lety když jsem tam naposled byl ještě jezdily stejnejma tunelema ve splítce i metrový tramvaje .. akorát tam měly vždycky na konci kus sníženýho peronu. Spíš se to ale hodí pro menší město s malym historickym jádrem než pro Prahu. http://en.wikipedia.org/wiki/Stuttgart_Stadtbahn

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 7.2.2014 16:35:40
od JirkaS
jonáš píše:No ve Stuttgartu to uměj, za centrem nejcentrovatějšim to vyjelo na povrch a tradá. Ale vozidla jsou takovej hybrid spíš typu lehký metro než tramvaje. Ovšem cca před desíti lety když jsem tam naposled byl ještě jezdily stejnejma tunelema ve splítce i metrový tramvaje .. akorát tam měly vždycky na konci kus sníženýho peronu. Spíš se to ale hodí pro menší město s malym historickym jádrem než pro Prahu. http://en.wikipedia.org/wiki/Stuttgart_Stadtbahn
To byla v 60. letech koncepce v Německu pro menší města - zatunelovat tramvaj pod centrem nebo v nejvíc zatížených úsecích, ale rovnou s parametry metra. Pokud bude potřeba, tak to časem předělat na opravdové metro. Zde jsou to ty modré značky: http://www.urbanrail.net/eu/euromet.htm

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 7.2.2014 22:12:45
od Mike
Mikulik píše:..., typický příklad je tramvaj v Bohnicich u Kauflandu. ...
myslíte v Ďáblicích :ok:

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 3.2.2016 10:19:10
od Standa

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 23.8.2016 8:00:10
od Diaľničiar

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 24.8.2016 11:53:05
od Martin z Ostravy
Jo, však je čas, Nuselák je teprve v půlce plánované životnosti a když by se D do jeho opravy nestihlo, tak se Praha aspoň zklidní, možná definitivně.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 24.8.2016 23:18:56
od Mike
v jednom je třeba s krndou souhlasit
a to, že není nutné, aby vývoj autonomní soupravy od Škody Plzeň platila Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 11.10.2017 6:27:48
od petsheny
Po 45 letech se do Prahy vrací "trolejbusy" :ok:
https://fdrive.cz/clanky/trolejbusy-se- ... rijna-1483

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 16.10.2017 8:37:46
od kasme
vona je to fakt šotoakce :) :)
VIDEO: Do Prahy se po 45 letech vrátily trolejbusy, zatím na zkoušku
15. října 2017 16:59

Na den přesně po 45 letech se lidé v Praze zase svezli trolejbusem. Nyní tedy oficiálně elektrobusem, jehož testovací provoz v neděli začal na trase mezi Palmovkou a Letňany. Nové vozy bude pražský dopravní podnik na trati několik týdnů testovat ve zkušebním provozu.

https://praha.idnes.cz/testovaci-provoz ... zpravy_ras
A možná to patří spíš do politického vlákna :crazy:

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 5.11.2017 7:32:38
od Redispero
Začala stavba eskalátorů na Veleslavíně
https://www.metrostav.cz/cs/pro-media/1 ... eleslavine
...první pasažéry svezou příští rok v dubnu... nástupní zastávka pro autobusy 119 a 225 se přesunula do bývalého autobusového obratiště v ulici Vokovická...

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 7.11.2017 15:08:16
od alabastr
Praha kvůli nové trase metra vykoupí pozemky za 15 milionů
http://praha.e15.cz/praha/novinky/praha ... nu-1339481

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 23.11.2017 9:46:07
od Jirka L
Z Motola na letiště a z Letňan do Čakovic. Praha zkoumá prodloužení metra
https://praha.idnes.cz/metrem-na-leteis ... zpravy_rsr

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 23.11.2017 11:30:17
od alabastr
Tady ještě podobný článek z webu zdopravy.cz

Praha zvažuje prodloužit metro na letiště, do Čakovic i Petrovic
http://zdopravy.cz/praha-zvazuje-prodlo ... ovic-4688/

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 23.11.2017 13:02:33
od Martin z Ostravy
Praha, respektive její vedení, pořád jen něco zvažuje ale houby dělá.
Jásná priorita je D, ale ne z Písnice na Pankráce, ale z Pankráce na Náměstí míru, protože teď sice tvrdí, že Nuselák je na 25 let vyřešený, ale nemyslím, že tak dlouho vydrží bez větší opravy, která omezí i metro. A Praha bez linky C = kolaps.
Takže všechny síly je třeba napnout do D. Až toto bude ve výstavbě, lze si hrát s prodloužením stávajících tras.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 23.11.2017 14:05:59
od musklin
To je samozřejmě hluboký omyl a způsob myšlení centrálního plánovače.
Město by mělo být vždy připravené, aby mohlo vtáhnout do rozvoje soukromý kapitál. D se pohlo je díky tomu, že na radnici Dolínek (i když má taky mouchy) pochopil, že město je symbióza různých zájmů a vtáhl do D developery.
Taková ta představa jak se vyvlastní pozemky na D je zcela zcestná.
Stejně tak je možné vtáhnout Strnada do prodloužení C. Pokud ten týpek vydělá ročně v řádu miliard, tak nemá problém participovat na prodloužení metra ve stejném řádu, když to odblokuje výstavbu na jeho pozemcích.
Na to ale město potřebuje vědět jestli je to proveditelné a rámcově za kolik. Jinak to dopadne jako ozvučení EU, kde se platilo půl miliardy, protože nikdo nevěděl kolik by to tak mohlo stát.
Takže pokud vím, že na prodložené trase je development pro 50 tisíc lidí, stanice metra udělá soukromý kapitál, tak je to pro město investice téměř pod rozlišovací schopností (v porovnání s MO) a s návratností do deseti let na daních z příjmu, DPH a nemovitostí.
Pak se můžem bavit jestli chceme platit provozní náklady metra nebo autobusů, ale to je jiná diskuze.
Na vlaky si město nemá jak šáhnout.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 24.11.2017 7:55:44
od Sosa
Ale prd, soukromý kapitál tam zve, protože od konce Béma se vedení Prahy vy.... na jakoukoliv přípravu staveb. A dnes jen zvažuje a plánuje. Peníze pro Prahu nejsou nyní problém, neboť díky absenci jakýkoliv větších investic má rozpočet v přebytku a splácí úvěry v předstihu.
Vzhledem k tomu, že se pro stavbu metra D nedělá vůbec nic, kromě žvanění, tak do 25 let budeme rádi, když bude stát alespoň první úsek.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 24.11.2017 11:14:29
od musklin
Tak plácat nesmysly zde samozřejmě můžete, a část diskutujících vám i zatleská.
Kdybyste ale uvedl svou verzi jak získat pozemky v souladu se zákonem, bylo by to přínosnější.
Samozřejmě kromě vyvlastnění.
SOKP dtto, kde se snaží praha koupit část pozemků na ozelenění, aby ty geniální projekty měli apoň nějakou šanci na průchodnost procesem.