Stránka 2 z 22

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 13.8.2010 13:25:23
od Standa
jonáš píše:K NNŽ .. když voni Hurda s Kozumplíkovou sami nevěděj, jestli tam chtěj magistrálu nebo rezidenční čtvrť. A maj to stejně jen do švestek.
:D :D :D (vidím, že Vám reálie na Praze 3 nejsou až tak úplně cizí, podle toho, koho píšete na prvním místě :) )
Jen doufám, že je nevystrká ta partička z Vašeho odkazu, protože ti by zabili jakýkoli rozvoj, takže by z Prahy 3 byl za chvíli les plný kůrovce, auta by nám nejspíš zakázali a do lesa metro nejezdí (jen na louku do Letňan ;) ). Upřímně řečeno, něco ve stylu La Defence (samozřejmě uměřeně pražským potřebám, čili ne nutně převyšující telefonní věž) by se mi tam docela líbilo. Asi budu volit Hurdu :) !

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 13.8.2010 13:47:00
od jonáš
Nebojte, ti budou mít pár procent (i když těch drobných pěstitelů je na starym žižkově dost), hlavně aby zas nezvítězila bestia triumphans. Volim Klub za starou Prahu 8-) http://www.zastarouprahu.cz/vestnik/3-2008/klub38.pdf

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 13.8.2010 14:11:08
od Standa
jonáš píše:Nebojte, ti budou mít pár procent (i když těch drobných pěstitelů je na starym žižkově dost), hlavně aby zas nezvítězila bestia triumphans. Volim Klub za starou Prahu 8-) http://www.zastarouprahu.cz/vestnik/3-2008/klub38.pdf
Díky za pěkný odkaz (koukám, že SZ se zoufale snaží vnutit už skoro ke každému :) ). Ještě jsem si to nestihl přečíst celé, ale ta výzva na závěr vypadá dost rozumně. Osobně si myslím, že s veřejnými plochami je třeba postupovat opatrně, protože jejich údržba je dost drahá záležitost - třeba další velký park místo NNŽ mi přijde jako nesmysl, když je v okolí několik parků nebo lesoparků, které nejsou pořádně udržované a tudíž vhodné pro rekreaci tak maximálně narkomanů a bezdomovců. Takže raději nechat na těch brownfieldech komerci a za stržené penízky dát do pořádku stávající zeleň.

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 13.8.2010 14:51:32
od jonáš
No zelený vedle píšou, že se Hurda chystá zastavět Pražačku http://praha3.zeleni.cz/16419/clanek/pr ... p-a-okoli/ a pod Parukářkou už neni kousek volný roviny .. a veřejný plochy se taky nemusej sekat co čtrnáct dní, aby zahradníci měli dost na vejplaty. Vona i ta komerce chřadne, když se nemá od koho inspirovat. No a pak si vymyslej futuristickou lávku na Vítkov, když neni na hrábě v parku, žejo.

Co myslíte s tim zoufalym vnucovánim? KzSP tu byl dávno před jakýmakoli zelenejma, v podstatě ho probudila ta bestia triumphans (nestejská se vám po tom plánovanym protažení Pařížský na Václavák, průkopu Letnou a podobných zvěrstvech? Stejně by se tam dneska akorát stálo a smrdělo v kolonách 8-) -- vlastně stejná obranná reakce jako zelený proti industriálnímu šílenství konce dvacátýho století. To víte, jsou to ještě politicky puberťáci, ale to byli mladočeši před stodvaceti lety taky :lol:

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 13.8.2010 14:52:47
od jonáš
Jo, mělo by se to zas přejmenovat, na (OT) Rozvoj města Žižkova :lol:

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 13.8.2010 15:19:31
od mapman
jonáš píše:Jo, mělo by se to zas přejmenovat, na (OT) Rozvoj města Žižkova :lol:
Nebo si vyměnte chlapci telefonní čísla a pokecejte si osobně, to by bylo nejefektivnější ;)

Krtek u Zoo

Napsal: 13.8.2010 19:31:49
od kalanis
mapman píše:
kalanis píše:Tak ty by mne ukrutně zajímalo, jak to projde přes památkáře (zámek Troja a usedlost Rybáře)... :D
To je tak když jedna paní povídala :) pokud si to povídání dobře pamatuju, tak to šlo cestou nízkého mostu, který nahrazoval současný pěší most mezi Císařským ostrovem a Trojou, jehož součástí byly i nové pěší a cyklistické propojení, ve Stromovce polozapuštěně v zakrytém a zarostlém tubusu na hraně Výstaviště, v oblasti Letné ve stopě Kamenické ulice s výstupy na Milady Horákové. Pod zemvždy na hraně kopce na obou stranách. Kdo a kdy to kreslil po mě nechtějte páč to nevim :)
No, tím by v tom jaksi málo vhodném (a hlavně záplavovém) území vznikl podstatný přestupní uzel tram-metro. Na JV Zoo jsem si ho schopen představit, u lávky nikoliv.
Lávka
Lávka
troja_c_1_.jpg (69.52 KiB) Zobrazeno 15708 x
Smyčka
Smyčka
troja_c_2_.jpg (66.39 KiB) Zobrazeno 15709 x

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 14.8.2010 21:48:40
od Lenny
No a co to udělat s tou budouvou NNŽ trošku originálněji. V budově udělat miší díru na městský bulvár a dál vést ulici v místě kolejiště? Rozhodně to není nejlevnější řešení. Druhá možnost je vedení po severní straně.

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 16.8.2010 10:22:27
od Standa
jonáš píše:...Co myslíte s tim zoufalym vnucovánim? KzSP tu byl dávno před jakýmakoli zelenejma, v podstatě ho probudila ta bestia triumphans...
Předvolební koalice s lidovci, přebírání článků od KzSP (přitom přístup KzSP mi připadá až nekompatibilně realističtější)... ale už toho nechám, fakt jsem to zatáhl hodně OT mimo toto OT :oops: !

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 30.8.2010 14:12:10
od martin
Podle článku http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=134&t=2254 koukám, že je ta idiocie pořád nechce přejít, dokonce už přemýšlejí i o autobusovém spojení mezi P5 a P6 Strahovským tunelem. Už by mě fakt zajímalo, kde budou moct OA vůbec v Praze jezdit, když už ani ne na silnicích pro motorová vozidla.

Vyhražený pruh na JS je blbost. V Plzni nešla intenzita po zprovoznění obchvatu pod třicet procent dolů, v Praze bude to samý. Určitě v ranních špičkách ti, co přijíždějí od R7, R6 a D5 a z vnitřní Prahy nemají cíl na D1, D11 a R10 a obráceně. Ta migrace Středočeský kraj -> Praha je víc než zřejmá. Snížení provozu bych rozhodně tak růžově neviděl...

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 30.8.2010 14:36:55
od MPMP
To je ale čisté nepochopení záměru autorů. Ten je následující: Na JS dnes stojí v jednom pruhu kamiony, ty tam od 20.9. budou mít zakázán vjezd, tudíž ten pruh zůstane volný a lze jej využít pro autobusovou linku. Že by ten pruh s úspěchem využila IAD je přece nezajímavé, za tu se volby nevyhrávají. :evil:

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 30.8.2010 17:27:50
od JirkaS
MPMP píše:Že by ten pruh s úspěchem využila IAD je přece nezajímavé, za tu se volby nevyhrávají. :evil:
Při počtu motoristů v Praze bych si tedy zrovna tímto jistý nebyl. Jinak s busem po JS nebo Strahovským tunelem souhlasím, ale bez těch omezení.

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 30.8.2010 17:49:55
od dd
Jak často bude takový bus jezdit? Jestli ve špičce každých 5 minut, tak se mi to zdá hodně. A kvůli jednomu autobusu za 5 minut držet třetinu kapacity nevyužitou je blbost. To už je lepší počkat, jaké budou intenzity a mohlo by se ukázat, že ve 3 pruzích pro OA bude JS celkem plynule průjezdná.

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 30.8.2010 18:31:34
od Sosa
dd píše:Jak často bude takový bus jezdit? Jestli ve špičce každých 5 minut, tak se mi to zdá hodně. A kvůli jednomu autobusu za 5 minut držet třetinu kapacity nevyužitou je blbost. To už je lepší počkat, jaké budou intenzity a mohlo by se ukázat, že ve 3 pruzích pro OA bude JS celkem plynule průjezdná.
A kdo tím bude po 5 minutách jezdit? Ten nápad je fakt blbost.

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 1.9.2010 12:19:01
od martin
Z diskuze na IDNESu k tomuto jsem si udělal názor, že většina je proti tomuto debilnímu nápadu, kterej navíc vůbec nemá opodstatnění. Ať mi nikdo neříká, že je tady taková poptávka po tomto tangeciálním spojení. Už dneska tady jezdí 192 (interval 20 minut a uprostřed trasy poloprázdná), 196 a nevím, co ještě a rozhodně to nejsou narvané autobusy typu Dejvice - Strahov nebo - Letiště. V Praze obecně není zájem o tangenciální spoje, vemte třeba spojení P5 a P6 tram 20, ta jezdí taky poloprázdná.

Takže suma sumárum, místo vyřešení problému, naopak další přidáme (Spořilovská spojka) a všechno zůstane při starém. Představa, že na JS klesne počet OA je mylná, protože Praha už je tak velké město, které generuje dopravu v a nebo s cílem v, že otevření okruhu snížení dopravy na MO tomu nepomůže. Praha není Mnichov, kde tranzituje půlka Německa...

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 1.9.2010 13:25:28
od jonáš
No a proč asi .. interval 20 minut a jízdní doba půl hodiny. Mmch 192 už tam nejezdí, musíte cestou přestupovat.
Myslim že je to předvolební akce současnýho lídra magisrátu, po třech týdnech to zrušej pro nezájem. Víc na K-reportu .. rychlá tangenciální doprava opravdu chybí, ale musela by bejt rychlá, jinak se každej radši projede a pomačká po tunelech v centru. To se podle zájmu o současný "univerzální vymetáky" nedá dost dobře hodnotit, spíš by musela bejt na stole statistika relací "odněkud někam" a současný jízdní doby skrz centrum vs konkurenční po tangentě.

Re: (OT) Metro - koncepce, plány

Napsal: 1.9.2010 13:37:02
od Standa
jonáš píše:...To se podle zájmu o současný "univerzální vymetáky" nedá dost dobře hodnotit, spíš by musela bejt na stole statistika relací "odněkud někam" a současný jízdní doby skrz centrum vs konkurenční po tangentě.
Mimochodem, nevíte někdo, jestli už je někde k dispozici nějaký výstup z té poslední sčítací akce v metru? Ta totiž právě sledovala odkud se vlastně kam jezdí.

Re: Financování výstavby dálnic

Napsal: 23.9.2010 10:47:48
od obr
trasa D metra v Praze má stát 40 mld Kč - a pak každoročně miliardy dotací na provoz. Za ty peníze by se dostavěl celý Pražský okruh, případně jen část těch 40 mld by stačila na R35 z HK do Mohelnice atd.

Místo metra D je projekt využít tam/modernizovat stávající železnici, za podstatně méně peněz.

Co je efektivnější ? Postavit okruh a dálnice nebo to metro D ?

Re: Financování výstavby dálnic

Napsal: 23.9.2010 10:59:32
od adamos
obr píše: Co je efektivnější ? Postavit okruh a dálnice nebo to metro D ?
Oklikou se dostáváme ke známému tématu, a to financování: Okruh kolem Prahy, dálnice a eRka financuje stát, metro financuje Praha ze svých peněz.

Kdybych parafrázoval citovanou otázku, tak co je efektivnější? Koupit si nové auto, nebo sousedovi omítnout barák? :-)

Re: Financování výstavby dálnic

Napsal: 23.9.2010 12:09:49
od Kubajsu
obr píše:trasa D metra v Praze má stát 40 mld Kč - a pak každoročně miliardy dotací na provoz. Za ty peníze by se dostavěl celý Pražský okruh, případně jen část těch 40 mld by stačila na R35 z HK do Mohelnice atd.

Místo metra D je projekt využít tam/modernizovat stávající železnici, za podstatně méně peněz.

Co je efektivnější ? Postavit okruh a dálnice nebo to metro D ?
Prozraďte mi, prosím, který vlak jezdí do Písnice?
A k té efektivitě: Pokud budu počítat s polovinou přepravených osob na trase C (v nejvytíženějším úseku 291 tis./den) tj. cca 150 tis/den, tak vzhedem k průměrné obsazenosti OA 1,5 os/vůz by to musela být dálnice jak kráva :ko:

Jinak, s lepší integrací železnice do jakékoliv dopravy nelze než souhlasit, oba pražské okruhy jsou samozřejmě potřeba, ale metro (které, vzhledem k přepravním výkonům v hustě zastavěné oblasti, nemá konkurenci) je potřeba neméně.

Re: Financování výstavby dálnic

Napsal: 23.9.2010 12:40:47
od obr
kubajsu viz - http://cs.wikipedia.org/wiki/D_(linka_metra_v_Praze)
"""
Alternativní projekt železnice
Zejména v letech následujících po povodních v roce 2002 se hodně psalo o plánech na zásadní zvýšení významu železnice v městské a příměstské dopravě po dokončení přestavby pražského železničního uzlu. Jedna z variant studie SUDOP, zveřejněná na webu Nového spojení někdy kolem roku 2005, počítala po roce 2010 s odbočkou z železniční stanice Praha-Krč do stanic Praha-Lhotka, Praha-Nové Dvory, Praha-Libuš a Praha-Písnice, která by společně s dalšími železničními tratěmi mohla plnit roli, pro niž se původně počítalo s trasou metra D. Tato varianta však nebývá v médiích ani při jednáních orgánů města zmiňována.
"""
ted nejsem schopen vyhledat více, prosím zkuste googlovat sám :) - vůbec S-bahn je vlastně povrchové metro a výrazně levnější, teda tam kde to lze vést po povrchu.

Re: Financování výstavby dálnic

Napsal: 23.9.2010 17:55:14
od jonáš
obr píše:odbočkou z železniční stanice Praha-Krč do stanic Praha-Lhotka, Praha-Nové Dvory, Praha-Libuš a Praha-Písnice, která by společně s dalšími železničními tratěmi mohla plnit roli, pro niž se původně počítalo s trasou metra D
..
.. S-bahn je vlastně povrchové metro a výrazně levnější, teda tam kde to lze vést po povrchu.
Což rozhodně v oblasti Krč až Písnice nelze. Pokud by se tam musel razit plnej železniční profil, bylo by to ještě dražší. A rozhodně by to neodlehčilo metru C mezi Pankrácí a Novym městem (kauza nuselský most).
Nemluvě o tom, že vyjezdit rozumnej S-bahn znamená postavit pro něj novej pár kolejí, striktně oddělených od běžnýho železničního provozu. Což by zas nešlo od kačerova k jamrtálu a na wilson bez dloubání v zemi vyřešit. Pravděpodobně šlo jen o nějakou studii, která by stanovila slepou uličku vývoje dle JdC.

Re: Financování výstavby dálnic

Napsal: 23.9.2010 19:36:13
od obr
Z Krče jde již století železnice přes Vršovice na Wilsonovo. Takže Nuselský most netřeba. Mimochodem už dnes je železnice z Hostivaře do centra rychlá jako metro, cca 15 minut

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 23.9.2010 20:10:49
od JirkaS
obr píše:Z Krče jde již století železnice přes Vršovice na Wilsonovo. Takže Nuselský most netřeba. Mimochodem už dnes je železnice z Hostivaře do centra rychlá jako metro, cca 15 minut
Kauzou Nuselský most bylo míněno, že D bude muset nahradit C při rekonstrukci Nuseláku. Železnice z Krče přes Vršovice na Wilsonovo je problém - v úseku Vršovice - HN jsou už nyní Vinohradské tunely vytíženy víc než dost, natož aby jimi bylo možné hnát nějaké "metro" s intervalem aspoň 5 minut. Je to prostě jeden z nápadů, který vypadá hezky na mapě, ale reálně má víc problémů než přínosů. Když je shrnu, tak:
HN-Vršovice - nedostatečná kapacita tunelů, problém s kompatibilitou železničního zabezpečovače a metra.
Krč-Písnice - trasu nelze vést po povrchu, protože sídliště zde už stojí. Náklady na železniční tunel budou ještě o něco vyšší než na tunel pro metro. Je nutné zachovat jistý poloměr oblouků na odbočce v Krči, takže první stanice nebude u Krčské nemocnice, ale někde v křížení Zálesí x Novodvorská (což by zas tak nevadilo).

Re: Financování výstavby dálnic

Napsal: 23.9.2010 20:11:40
od JirkaS
obr píše:Z Krče jde již století železnice přes Vršovice na Wilsonovo. Takže Nuselský most netřeba. Mimochodem už dnes je železnice z Hostivaře do centra rychlá jako metro, cca 15 minut
Jsme OT, odpověď jsem přesunul sem: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 08&start=0