(OT) MHD - koncepce, plány

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od ElWapp »

Ad nocni doprava: autobusy do centra po deseti minutach, v centru garantovany prestup na tramvaje, co vic byste chtel? Nocni tramvaj na Pankrac to nijak nezlepsi, leda tak cestu z Nusli, coz v noci neni zrovna privetiva destinace.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Anonym »

Noční tramvaj na Pankrác ničemu nepomůže. Z I.P.Pavlova by tramvaj jela o 10 minut více než autobus. Pokud se opravdu prosadí tramvaj Pražského Povstání - Budějovická, tak zanikne více než 500 parkovacích míst, lidi budou protestovat. Nicméně pokud by z Budějovické tramvaj dále pokračovala Jeremenkovou a dále novým Dvoreckým mostem, tak se zlepší tragické spojení Smíchova a Pankrácké pláně.
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od mstitek »

Díky za info. Nevěděl jsem, že se to spojení tak zlepšilo.
caveman
Příspěvky: 400
Registrován: 2.9.2011 8:52:20

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od caveman »

Echo24 a článek k tramvajím na Václaváku - Kučera perlil....:

k tématu jak křížení tramvaje omezí provoz na magistrále:
Jeden fakt je důležitý - magistrála byla zprovozněna v roce 1978 a tramvaje kolem muzea byly zrušeny kolem roku 1983, takže pět let přes tu magistrálu jezdily
40 let a stejná intenzita provozu? :?
Podobně mluvil i architekt Kučera: „Je dokázáno, že kudy jezdí tramvaj, tam kvete vybavenost města – služby, obchody, restaurace. Hezkou ukázkou může být Vinohradská třída. V úseku nad Václavským náměstím tramvaj sice jezdí, ale málo, takže tam chybí obchody typu – pekařství, uzenářství. Ty se objevují, až když se připojují další tramvajové linky – zhruba od náměstí Jiřího z Poděbrad.“
Na Jiřáku se asi tramvaje vynoří ze země :?
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Bobek »

To je dobrý s tím Jiřákem! Navíc, jak může každý vidět, nejvíc kvete obchod za Florou, kde pak těch tramvají skutečně víc jezdí. :mrgreen:
(Není mi úplně jasné, proč se vynalézají různé potrhlé argumenty, koneckonců ty tramvaje přes magistrálu jezdí i dneska, jen o kus vejš, že.)
Království a půl princezny za 511.
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od alabastr »

DPP čeká jednání se Škodou o údržbě vlaků metra, jde o miliardy
https://zdopravy.cz/dpp-ceka-jednani-se ... rdy-23039/

...V roce 2027 by měl být zahájen provoz na nové trase D, kde budou jezdit automatické vlaky. Ty by se postupně měly rozšířit na trasu C a vytlačit z ní dnešní vlaky Siemens. „Tím pádem se vlaky od Siemensu budou postupně přesouvat na trasu B, kde staré ruské vlaky postupně zmizí. Ale to se bavíme o horizontu do roku 2040,“ říká Witowski.
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od alabastr »

Výstavbě metra D už nebrání žaloby, Praha se dohodla s vlastníky pozemků

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... pravy_rsr?
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od alabastr »

Stavba metra D před startem. DPP vybral firmy na průzkum, čeká se na souhlas radních

https://zdopravy.cz/stavba-metra-d-pred ... ich-28284/
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Jirka L »

Pražští zastupitelé schválili v pátek ráno financování geologického průzkumu stavby trasy metra D ve výši 1,581 miliardy korun.
https://domaci.ihned.cz/c1-66577840-pra ... i-20-hodin
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od krtek700 »

Tak další příspěvek na FB radního pro dopravu. Člověk si říká, proč to tam nestojí od komunistý, nebo někdy z 90.

Obrázek
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od kollma »

No nevím, ona ta linka 143 je zatížena dost nárazově a třeba teď v odpolední špičce o zkouškovým období jezdí v 15 minutých intervalech.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od krtek700 »

kollma píše:No nevím, ona ta linka 143 je zatížena dost nárazově a třeba teď v odpolední špičce o zkouškovým období jezdí v 15 minutých intervalech.
Pokud se nepletu, tak tam ještě jezdí 149 ne?
Na nějaké plánování, ale zase to může mít špičky v jiných časech, než zbytek. Ale pohodlí bude neporovnatelné, dnes je to taková horská dráha :D
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od JirkaS »

Myšlenka to nová není, malůvka je to hezká, ovšem terén hlavně kolem Malovanky je trochu složitější... Ve velmi dlouhém výhledu tak může vzniknout jedna studentská linka spojující Strahov se Suchdolem. Pokud se mezitím paneláky na Strahově nerozpadnou, nebo je nezašantročí nějakému develotrovi, jak už bylo za Béma v plánu.
Ovšem mně by se pořád víc líbila stanice Strahov na okružní lince vedené plánovanou třetí rourou strahovského tunelu. V jisté modifikaci Dooma už byla :-)
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Geo »

krtek700 píše:Člověk si říká, proč to tam nestojí od komunistý, nebo někdy z 90.
Protoze takovyhle ocasky jsou z hlediska tvorby JR uplny peklo. Navic, jak uz bylo zmineno, tahle linka je zajimava tak rano, aby na 9:15 a 11:00 dopravila do Dejvic cele osazenstvo koleji.

Takze, ne ze bych byl uplne proti, ale ekonomicky je to nesmysl.

V tehle variante navic chybjeji klicove zastavky. Zproneverena (nebo Zmrzlikova), Blok 7 a Blok 11. Pripadne jeste U velkeho negra. Tim by mohl radni zaujmout cilovou skupinu jeste vic. Mozna by to pak jeste mohlo pokracovat jako ozubnicova tramvaj dolu ke Svandaku.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Sosa »

Takže nahradíme autobus, co měl v době kdy jsem tam byl, mezi Dejvickou a Kolejemi Strahov 2 mezizastávky, tramvají která bude mít těch zastávek tak 10. Opravdu zlepšení.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od ElWapp »

Tramvaj žádné zastávky navíc snad mít nebude (kromě Hládkova, kde se zastávka busu řešila a asi by vznikla i tak).
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od JirkaS »

Ano, proti dnešnímu stavu žádná zastávka navíc nebude. Ale v dobách dávných 143 nestavěla ani na Prašném mostě ani na Hládkově.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Mosquit »

Jsem zvědavej na jízdní dobu. Podle mě bude ta tramvaj pomalejší...
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od JirkaS »

Proč by byla pomalejší, kromě klesání ze Strahova k tomu není důvod. Dneska busy stejně část trasy jezdí po kolejích, takže spolu s jinými tramvajemi. Největším zdržením jsou křižovatky se SSZ a to se nezmění.
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od mstitek »

Tak tohle hlavně není o rychlosti, ale kapacitě. Autobusy to nedávaj.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od krtek700 »

Tak ono je to i o pohodlnosti a navíc je to i ulehčení dopravy na Kulaťáku, zmizí pár autobusů a přestanou smrdět, když se belhají do těch stoupání
looki
Příspěvky: 63
Registrován: 3.12.2009 14:56:49

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od looki »

Tak ono to je hlavně kvůli souběhu s tramvají po drtivý většině trasy (od malovánky po Kulaťák).
V Praze se teď bude tlačit na tramvajový trati všude, kde jsou vysoký intenzity BUSů. Důvod je prostý....kapacity a nedostatek řidičů, který se bude jen zvyšovat (a to mocně).
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Bobek »

Kde jsou stroje, co berou lidem práci, když je člověk potřebuje? :P
Království a půl princezny za 511.
KH
Příspěvky: 98
Registrován: 15.3.2014 16:42:24

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od KH »

Geo píše:Mozna by to pak jeste mohlo pokracovat jako ozubnicova tramvaj dolu ke Svandaku.
Stačilo by, kdyby konečná byla blíž lanovce na Petřin :) Pro okolí Malovanky by to mohla být docela fajn zkratka.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Příspěvek od Bobek »

No, i pokud by se podařilo vetknout smyčku někam k Vavřinci a zprůchodnit, tak to máme zhruba 3 minuty tramvaj, 3 pěšky, 5 lanovka, 2 pěšky, řekněme asi 15.
Zatímco tramvají přes Klárov je to... asi 15. :)
Království a půl princezny za 511.
Odpovědět

Zpět na „Praha“