Stránka 18 z 22

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 4.8.2020 0:09:54
od JirkaS
Geo píše:Tohle men fascinuje. Vlajka je odvozena ze znaku, kde neni zluta, ale zlata. Proc?
V heraldice žlutá = zlatá, bílá = stříbrná. Mezi těmi barvami lze přecházet podle potřeby. Český lev tak může být stříbrný v honosnější podobě nebo bílý.
Jinak to přebarvení je stejná pitomost jako Babišova úřednická čtvrť - pomník vlastní nadutosti.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 4.8.2020 2:08:13
od Lynx
Geo píše:Jinak si myslim, ze na prebarveni nikdy nedojde. Podstatne dulezitejsi je totiz, to co popsal Martin Subrt v clanku
Díky za odkaz na vynikající článek. Pana Šubrta znám z článků už z minulosti a píše výborné analýzy. Teprve po přečtení článku mi opětovně došlo, jak obrovský deficit ve financování MHD nastal a jak je nízká cena jízdného neudržitelná.
Řešit místo toho přebarvení je doklad toho, jak jsou politici naprosto mimo. To je jako řešit na Titanicu po srážce s ledovcem, že je potřeba nabarvit nově nápis na boku lodi ....

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 4.8.2020 7:19:52
od jozka
Mne jen zaujalo jedno... barvit se pry bude jen nova technika. Znamena to, ze se budou nakupovat novi sloni?

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 4.8.2020 7:55:15
od ElWapp
K posledním komentářům.
1) Hodnotit výsledek nechci, nechám si časový odstup, třeba si to sedne. Úplně nadšený z toho nejsem ale výsledek se ještě může měnit (realita českých norem, připomínky výrobců, doladění ideje do detailu... kdo ví jak to dopadne). Za tradiční bych považoval vodorovné pruhy. Ale je pravda, že třeba u starého metra pražské barvy vůbec nebyly.
2) Svislé pruhy nejsou nic, co by jinde neznali. Viz:
https://www.transsiberianexpress.net/bl ... nd-service
https://www.oebb.at/en/reiseplanung-ser ... ityshuttle
https://www.timeout.com/london/news/her ... res-031920
3) V principu je jednotné grafické provedení cestou správným směrem a postupná obnova laku je způsob, který nemusí stát nic navíc. Tím nehodnotím konkrétní výsledný návrh. korporátní identitu mají všechny velké organizace (ať už jde o dopravce, nebo řetězce restaurací či supermarketů). Vlastní barvy má doprava v ústeckém kraji, v olomouckém kraji, MHD Ostrava se přebarvila, Bratislava rovněž. ČD mají relativně novou korporátní identitu. V zahraničí je taky běžné, že barva odkazuje k integrovanému dopravnímu systému, nikoliv ke konkrétním dopravcům (např. atb.no, kde jezdí tři různí dopravci, ale jako cestující to vůbec nepoznáte).
4) Zajímala by mě podpora výsledku u středočeského kraje. Např. nové logo vzniklo pro ropid ale ne pro idsk.
5) barvy jsou zvoleny jako kompromis mezi Prahou a Středočeským krajem. Proto ne žlutá a ne modrá. Červenou barvu mají jak Praha, tak stč. kraj.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 4.8.2020 8:05:07
od jozka
StC kraj s tim nesouhlasi. Ne ze by to bylo neco, co by magistrat tankovalo.

Ale libi se mi fundovany a obsirny rozbor neceho naprosto nepodstatneho a zbytneho, obzvlast v dnesni situaci. Trochu mi to pripomina pani ze stavebniho uradu, ktera mne trenovala na hromadach hliny a na chybejicich zabradlich na nasypu o prevyseni cca 1,5m a delce cca 4m. Zrejme je to maximum toho, na co stacila. V pripade barvicek je to uplne stejny pripad.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 4.8.2020 8:14:33
od ElWapp
Nemyslím, že designéři zapojení do této soutěže byli kvůli tomu odstavení od řešení otázek dostavby pražského okruhu nebo železnice na letiště. To by totiž jako designéři stejně neřešili, že? Vypsání soutěže pak není věcí, která by daný odbor neúměrně vytížila, předpokládám že to daný referent zvládne za den čistého času. A pokud vím, řešit se toto začalo v době, kdy tady žádný koronavirus ani krize nebyly. Teď to jen doběhlo a proběhlo vyhodnocení.

Podle vyjádření Adama Scheinherra zvedl ruku pro tento návrh i zástupce středočeského kraje, takže jak to tedy je?

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 4.8.2020 8:30:16
od jozka
Ano a protoze Scheinherrovo slovo je ultimatni, tak mu budem verit.

UTFG... neni to zas tak slozity.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 4.8.2020 8:50:05
od ElWapp
To byla otázka. Vyjádření nikoho ze sč kraje, který by to potvrdil nebo vyvrátil, jsem neslyšel, jen Scheinherra, který tvrdí, že sč kraj byl pro. Proto by mě zajímaly další informace. Víte o nějakých?

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 4.8.2020 10:49:48
od alabastr
Trochu z jiného soudku: WiFi zadarmo v pražském metru skončí už přespříští rok
https://www.novinky.cz/internet-a-pc/cl ... k-40332353

Titulek sice hovoří jen o konci WiFi, ale v článku jsou informace o postupném pokrývání LTE signálem:

"Vysokorychlostní mobilní signál LTE je nově ve stanici metra Českomoravská na lince B a Hradčanská na lince A. Dalších 11 stanic metra jím bude pokryto konce roku ..... Po stanicích Českomoravská a Hradčanská budou vysokorychlostním signálem pokryty tento měsíc stanice Dejvická, Karlovo náměstí a Můstek na lince B. V září se signálu dočkají cestující ve stanicích Chodov, Opatov a Háje. V letošním posledním čtvrtletí by síť LTE měla být i ve stanicích Národní třída, Náměstí Republiky a Náměstí Míru."

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 4.8.2020 13:07:17
od jozka
Mimochodem, jeste k te zmene... posledni prispevek v clanku mne opravdu zvedl naladu.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 5.8.2020 15:43:18
od caveman
Já jsem někde hned v počátku četl, že Stč. kraj k tomu má mnoho připomínek. A začínají už tím, že se jim nelíbí P(ražská)ID, když je většina výkonů po území kraje. Tak nevím.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 6.8.2020 9:32:03
od P_V
Řídký čárový kód v červené barvě je logo Brna.
Obrázek
Nové schema tak bude brněnštější, než Kotasova kamufláž, uplatňovaná na dodávkách tramvají z ČKD v 90. letech. Tu adaptovala obě města, Brno tak na rozdíl od Prahy nechalo i přemalovat tramvaje T3.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 7.8.2020 8:05:17
od ElWapp
Zdražovat měla Praha postupně, teď to bude bolet, říká expert o jízdném

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/zdraz ... zpravy_rsr

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 8.8.2020 13:25:47
od Sauce
ElWapp píše:Lynxi, tohle mi vadi taky, pokud to vztahnu na tramvaje, tak bohuzel je smutnou pravdou, ze od revoluce se toho v tramvajove siti moc nepostavilo (pokud vim tak to byl jen Barrandov, Modrany, Podbaba a Radlice). Zas se ale vetsina site za poslednich cca 10 let rekonstruovala.

Ja bych treba ocenil severni tramvajovou propojku Kobylis s Podbabou pres Bohnice, ale odpor mistnich je tak velky, ze se nejspis nikdy nepostavi. Na druhou stranu aspon vidim, ze se v te veci neco deje, i kdyz to nevypada ruzove (zablokovani stavby tramvaje do Bohnic bylo volebni tema v roce 2018, ktere se nekterym mistnim politikum bohate vyplatilo).

Je pravda, ze sice vznikl desetilety vyhled stavby tramvajovych trati, ale nejak u nej chybi casovy plan, takze to pusobi dojmem, ze se vse zacne resit az nekdy v budoucnu. To by byla chyba.

O spouste staveb se celou tu dobu jen mluvi. Soucasne vedeni tlaci treba trat pres Vaclavak, coz by v kontextu vyluky Jecne byl ohromny prinos pro stabilitu tramvaji v cele oblasti, a s ohledem na politickou nepruchodnost ze strany P1, ktera ted po volbach padla, je jedinecna sance to zrealizovat. Nebo Dvorecky most. Snad by se melo povest prodlouzeni za Barrandov (tam uz se resi stavebni povoleni). Uvidime na konci volebniho obdobi, jestli se ty stavby podari nekam posunout. To je ostatne okamzik, kdy budou volici hodnotit soucasne vedeni.

Pokud se do voleb 2022 nepostavi nebo aspon prokazatelne neposune bliz k realizaci nic, krome slavistickych tramvaji, tak to samozrejme bude znamenat selhani tohoto vedeni a jeho slibu. Ted jeste maji dva roky, aby ukazali co umi.
Pokud vím, tak nejblíže k zahájení je trať na Dědinskou a snad i profdloužení do Zdib. Na Nádražní se odstraňují archaické BKV panely. Jak už řekl Saljack, metro D se de facto staví, jelikož budou všechny průzkumné štoly využity. Má se tendrovat (tendruje?) dodavatel trolejbusů na letiště z Veleslavínského nádraží a další linky metra S závisí na stavbách SŽ, konkrétně zdvojkolejnění Braniského mostu a ztrojkolejnění Výtoňského. V metru se dále zajišťuje signál a internet a postupně se vyměňují neúsporné sovětské eskalátory. Na hlaváku se už staví propojení s Žižkovem.

Vím, že některé nejsou investicí města, přesto ve městě velmi významně figurují. V zásadě však nelze vždy hodnotit vedení města za hotové stavby, tak to přece ve stavebnictví nikdy nefunguje. Ledaže byste požadovali od vedení města, aby od osmi ráno chodili kopat stavby lopatou.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 8.8.2020 18:14:34
od jozka
S tim zdrazenim prazske MHD to je docela prca. Zejmena, kdyz si precetete pirastky program.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 8.8.2020 19:35:36
od ElWapp
S těmi piráty je to vůbec zajímavé, sami si hodnotí plnění svých úkolů zde https://praha.pirati.cz/program/, na to že jsme v polovině volebního období tam nejsou moc vysoká procenta. Jizdne MHD tam nevidim vubec.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 8.8.2020 20:31:34
od mstitek
Lynx píše:Když už to berete takto obecně, tak můj konkrétní argument, co mi vadí na vedení Prahy (tomto i předešlém) je ten, že se v oblasti tramvajové, podzemní (metro) ani silniční dopravy v Praze vůbec nic nestaví. A ani to k tomu nesměřuje.

Budu potěšen, pokud mi tento argument vyvrátíte a ukážete které pro mě utajené stavby "jedou", tedy jsou ve výstavbě případně se k nim alespoň rychle schyluje (reálně, ne imaginárně). Děkuji.
Co třeba kompletní rekonstrukce tramvajové trati na Barrandov, včetně přestavby konečné zastávky pro prodloužení tramvaje dál na Slivenec (kteráž to je už taky pomalu na spadnutí) a stavba předmostí Dvoreckého mostu na smíchovské straně?

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 10.8.2020 0:00:40
od ML90
K tomuhle by bylo asi fér dodat taky třeba už probíhající rekonstrukci Václavského a Karlova náměstí (na Václavák se architektonická soutěž vyhlašovala už v roce 2005) a letos se má taky začít s Malostranským. To jsou taky dost důležité investice. Letos taky začne rekonstrukce Barrandovského mostu a příští rok by se mělo žádat o stavební povolení na Dvorecký most.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 10.8.2020 17:21:54
od Geo
Sauce, mstitek: To co vyjmenovavate, je prave ten problem. To, ze je potreba se ohanet pruzkumnyma stolama, nebo vymenou eskalatoru pripadne pridanim jedne/dvou tramvajovych stanic. Nutnost chlubit se trolejbusem na letiste, coz je jen dusledek toho, ze se doposud nepodarilo zacit budovat skutecne reseni. Metro D je taky pekne osekane, a otazka je, zda-li to tema pruzkumnyma stolama na nejaky cas taky neskonci (az dojde na klicove casti investice). Do Bohnic se bude stavet lanovka, protoze skutecne reseni (TT, kdyz uz se setrilo na metru) neni opet nikdo schopen prosadit.

Ostatne lanovka stoji 1.5 mld, TT 7mld. Praha (jakozto mesto, nejde tolik o to jestli ve vysledku stavi stat, nebo jina organizace) proste neni schopna od dostavby metra do Motola velkych investic. Neni to problem jen Hriba, ale je to uz problem dlouhodoby.

Osobne si myslim, ze jedina velka stavba s nejakym nadcasovym potencialem je prestavba trati z Hostivare na Hlavak.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 10.8.2020 19:26:11
od kot
No, jo Geo pro Prahu jistě přínos, ale projekt ani investici Praha sama nedělá. Takže starost minimální...Ale zapadla zde dobrá zpráva : Minulý týden magoš vyvěšoval duhovou vlajku.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 10.8.2020 19:57:56
od cawez
Na celém tomhle je vtipné to, že je vše maximálně tak napůl. A rekonstrukce počítat do rozvoje dopravy je nesmysl, stejná kravina jak když Babiš mává papíry s rozestavěnými kilometry dálnic a počítá do toho rekonstrukci D1.

K tomu co tady zmiňujete:

Václaváku se rekonstruuje jen spodní půlka, ta horní v tomhle volebním období určitě nezačne. Vždyť ještě není ani definitivně protlačená tramvaj.

Karlák se nerekonstruuje vůbec, to co se tam dělá, jsou pouze nové přechody.

Nádražní se sice rekonstruuje, ale BKV panely se tam vrací, protože se stále neví, jak bude ulice v budoucnu vypadat, klasická přešlapovačka na místě.

Trať na Slivenec - když pominu, jaká je to pitomost, tak zase to není dotažené, protože nemají pozemky, tudíž se plánuje stavba jen půlky trati s úvratí.

Kromě tohoto se dozajista žádná nová tram trať v tomto volebním období stavět nezačne.

U metra D - počítat budování průzkumné štoly za zahájení prací a říkat, že se metro D staví je čirý nesmysl. Podle téhle logiky se tedy už 6 let staví Radlická radiála.

Každopádně je to stejný marast, jako na celostátní úrovni. Nestaví se to, co by bylo potřeba, ani v podobě jaká by byla potřeba, ale staví se to, co se podařilo protlačit, případně nějaké části celků a prezentuje se to, že "se už začalo".

Já to ani nekladu za vinu vedení Prahy, tohle je mnohem více problém zákonů, než toho, že by bylo vedení neschopné. Stavělo by se prd za jakékoliv politické reprezentace Prahy, stavělo by se prd i kdybyste byli primátoři vy. Je to prostě absolutní legislativní bordel, ze kterého vykřesat velké nadčasové projekty je zhola nemožné. Pokud se nezmění zákony, tak Praze brzo ujede vlak. Tady než se vypořádá velký projekt, tak už neodpovídá reáliím, buď se začne stavět něco, co je v lepším případě podle 20 let starého projektu, nebo se začne od znova.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 9.9.2020 15:58:04
od krtek700
Praha ukázala, jak vypadaly ostatní návrhy na novou podobu PID
https://zdopravy.cz/praha-ukazala-jak-v ... pid-59898/

Tak jsem narazil na nový článek o "přebarvení PID".
Soutěž byla uzavřená a dvoukolová. V prvním kole se zúčastnilo 5 studií:
To že byla soutěž uzavřená, znamená, že se jí účastnili pouze ti, kteří byly pozváni?
5 účastníků mi tedy na takovou věc příjde hrozně málo a pochybuji, že by mezi grafiky nebyl zájem o to mít svůj výtvor po celé Praze.

Navíc jestli jsem to pochopil, tak za úkol bylo logo + polep těch prostředků? To mi příjde jako zadání, které by dokázalo splnit spousta lidí i mimo obor (i dětí). Když už měli odbornou porotu, tak by určitě více návrhů zvládli :D.

Myslím, že je jasné, proč to vyhrál návrh s pruhy, když si čtu odůvodnění, proč to nevyhrál ten první, tak ani nic jiného nemohlo vyhrát.
Ve srovnání s návrhem týmu superlative.works porota hodnotila návrh HMS jako konzervativnější řešení, které se tolik neodlišuje od stávajícího systému. „Návrh superlative.works je jednodušší, více vydrží je dlouhodobě udržitelnější.“ (Anna Marešová)
Vodorovná je prostě nemoderní, svislá je moderní, nadčasová a udržitelnější.

A zhodnocení prvního loga je taky zajímavé.
Návrhu dominuje výrazné logo – to může na jednu stranu dobře fungovat při aplikaci vizuální identity PID při různých formách užití, nevýhodou však může být až přílišná výraznost při dlouhodobém užívání (nižší nadčasovost).
To zase znamená, že má být logo málo vyrázné, aby se dalo brzo zase změnit?

Neříkám, že první je nějaká pecka, ale rozhodně se mi líbí více než výherce. Upřímně mi příjde vybírat jenom z těhle 5 nápadů dost málo. Třeba ty polepy jsou jak od jednoho autora.
Varianta s vodorovnými šedá+červená(větší plocha),
Varianta s vodorovnými šedá(větší plocha)+červená + zadek a předek nějak zakončené,
Varianta se svislými šedá+červená,
Varianta červená,
Varianta s vodorovnými oranžová, bílá, šedá- neboli dopravní značení nerespektují zadání(červená)

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 13.12.2020 21:14:03
od jozka
Tak tramvajova trat do Zdib ma stempl EIA.Tak zatim v posloupnosti kroku ... metro do poli v Letnanech ... P+R u nej... diveni, ze jim tam jezdej auta... tramvaj do Zdib... P+R tamtez... ocekavam dalsi. Diveni, ze jim tam jezdej auta, tlaky na prodlouzeni trati, stavba dalsiho P+R.

Ja bych tu Prahu normalne oplotil.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 13.12.2020 23:42:16
od Martin z Ostravy
Když by se podařilo komplet D0, tak by bylo oplocení v ceně.

Re: (OT) MHD - koncepce, plány

Napsal: 14.12.2020 2:59:17
od Lynx
Pokud je ve hře stále stejná varianta, tak to P+R má být až u D8 u exitu 1. Takže tady by se nemělo konat žádné navýšení automobilové dopravy v blízkých obcích. Ty auta co tam přijedou na P+R tam jezdí už dnes. Naopak - směrem ku Praze by měl přesně ten počet co zaparkuje na P+R ze silnic zmizet.