Právě je 24.7.2019 7:24:38




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 133 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 ZÁKOS a další historické plány a souvislosti 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 4022
Příspěvek ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
To by ale nejdřív musela bejt nějaká jasná a dlouhodobá koncepce.
Mmch docela obdivuju tu "novou bolševickou" koncepci z osmdesátých let, jak je vidět na jihu, kdyby se bez dalšího dostavělo to co bylo tehdy v plánech /dva okruhy/ bez protahování a zamotávání tras, ubírání pruhů a vyhrožování dalšim "zlevněnim", je do roku 2050 vymalováno bez problémů.


29.9.2010 12:01:18
Profil
 

Příspěvky: 3600
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
jonáš píše:
To by ale nejdřív musela bejt nějaká jasná a dlouhodobá koncepce.
Mmch docela obdivuju tu "novou bolševickou" koncepci z osmdesátých let, jak je vidět na jihu, kdyby se bez dalšího dostavělo to co bylo tehdy v plánech /dva okruhy/ bez protahování a zamotávání tras, ubírání pruhů a vyhrožování dalšim "zlevněnim", je do roku 2050 vymalováno bez problémů.
S drobnými výhradami (hloubený tunel ve Stromovce - i přes to, co jste psal posledně) souhlasím, na JV se to u R1 vyloženě nepovedlo. Mám ale dojem, že na Suchdole se ani nepočítalo s tunelem, což mi přijde k Suchdolákům dost kruté (nežijí tam jen Hýlovci :) )...


29.9.2010 12:41:31
Profil
 

Příspěvky: 4022
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
No ono před padesáti lety se nepočítalo ani s protihlukovkama u železnice, a že jezdilo víc vlaků a těžších po rozbitějších kolejích. A třeba na vnitřnim rinku v Mnichově nebo průtahu Regensburgem čí Vídní se mnohde "zatunelovávalo" dodatečně, prostě byla taková doba. Že je hluk projevem života a nějaký hlukový normy změkčilost, si ostatně dosud patrně myslí i náš tunajší president, když ten zákon před pár lety vetoval. :lol:

Mně to spíš zajímá v kontextu, jestli někdo dneska připravuje koncepci dopředu, třeba na ten třetí okruh alias Cecilku. Až se tenhle model, navrženej před třiceti lety, za dalších padesát let dostaví, a bude přitom už dávno kapacitně vyčerpanej .. obávám se že ne.

A dnešní dění na venkovnim okruhu (po předehrách v minulym tejdnu) docela dobře ukazuje, že zrovna tunely nemusej bejt trvale udržitelný řešení. 8-)


29.9.2010 13:05:26
Profil
 

Příspěvky: 2643
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Standa píše:
Mám ale dojem, že na Suchdole se ani nepočítalo s tunelem, což mi přijde k Suchdolákům dost kruté (nežijí tam jen Hýlovci :) )...
A počítalo se vůbec ze Suchdolem. Někde mám mapu Zákosu z 80. let, kdy trasa vede severněji ve směru Roztoky-Zdiby.


29.9.2010 19:27:07
Profil
 

Příspěvky: 1575
Bydliště: MO
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Nemusíme chodit nijak daleko... http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/praha-zakos.jpg

_________________
Království a půl princezny za 511.


29.9.2010 20:22:09
Profil
Autor

Příspěvky: 5624
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Bobek píše:

Opravdu škoda, že se větší část nepostavila ještě za totáče.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


29.9.2010 20:25:12
Profil ICQ
 

Příspěvky: 4022
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
No, měli jsme jim asi dát víc času :lol: -- fakt škoda je, že tam nejsou rozlišený povrchový a tunelový úseky.


29.9.2010 20:28:59
Profil
Autor

Příspěvky: 5624
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
jonáš píše:
No, měli jsme jim asi dát víc času :lol: -- fakt škoda je, že tam nejsou rozlišený povrchový a tunelový úseky.

Jo jo :D
No těch tunelů tam ale bylo rozhodně méně než dnes,

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


29.9.2010 20:30:24
Profil ICQ
 

Příspěvky: 2643
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Bobek píše:
V té místní mapě je to přes Suchdol. Ovšem existuje jiná, kde je to severněji. A odpovídá tomu dodnes i značení D8, jejíž 0. kilometr je až u Zdib - tedy na plánovaném křížení s vnějším okruhem. A tunelů na celém Zákosu moc není.


Přílohy:
zakosimage.jpg
zakosimage.jpg [ 170.22 KiB | Zobrazeno 13547 krát ]
29.9.2010 21:25:47
Profil
 

Příspěvky: 3274
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
hele
moje mapka 8-)
když tu berete ten hluk, vzpomínám, když jsme na Českobrodské stavěli barák, jak zedníci říkali, že nám tu chybí jen parníky
neboli silnice jasná
vlaky Běchovice-Malešice co 5min
a ještě se nad námi točily stíhačky na Kbely

po plyši se doprava na silnici takřka zastavila
vlaky - nybýt výluky na Libni - tak nevím jak to vypadá
a stíhačky jsou v Čáslavi

takže žádná PHS, stačila ŠR a rozum mého otce, který vyprojektoval barák s okny do zahrady a ne k hlavní ulici

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


29.9.2010 23:23:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 1626
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
JirkaS píše:
A počítalo se vůbec ze Suchdolem. Někde mám mapu Zákosu z 80. let, kdy trasa vede severněji ve směru Roztoky-Zdiby.

Ano i ne ;o)
Existovaly tam dvě varianty - jižní přas Suchdol a severní přes Roztoky. Komunisti to chtěli raději přes severní, protože byla méně technicky náročná (přesto územně chránili obě trasy), a tomu odpovídá i km 0 dálnice D8. Jenže po roce 1990 se rozhodlo, že se půjde do jižní, technické řešení se nějak zvládne a severní trasa se opustila a přestala se územně chránit. Roztoky samozřejmě neváhali ani okamžik a území severní varianty zastavěli obynou zástavbou.
Takže teď, když to někdo chce dostat mimo Suchdol, navrhuje variantu superseverní, kterou ovšem novináři neznalí historických souvislostí vydávají za variantu severní.


30.9.2010 7:02:19
Profil
 

Příspěvky: 3600
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
jonáš píše:
No, měli jsme jim asi dát víc času :lol: -- fakt škoda je, že tam nejsou rozlišený povrchový a tunelový úseky.
Víc času už by asi nepomohlo, ekonomicky to šlo dost rychle do kytek, takže na nějaké dálnice by moc nezbylo :? ...


30.9.2010 8:31:17
Profil
 

Příspěvky: 1888
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Martin z Ostravy píše:
Bobek píše:

Opravdu škoda, že se větší část nepostavila ještě za totáče.


Ty máš rád otevřené dálnice v zástavbě resp. vybourání celých čtvrtí kvůli dálnici ve městě ? ! Já tedy říkám naopak, ještěže se nic moc z toho nepostavilo (zejména co se týče radiál).


30.9.2010 8:52:41
Profil
 

Příspěvky: 3600
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Dr.Fe1 píše:
...Ty máš rád otevřené dálnice v zástavbě resp. vybourání celých čtvrtí kvůli dálnici ve městě ? ! Já tedy říkám naopak, ještěže se nic moc z toho nepostavilo (zejména co se týče radiál).
Specielně ta Žižkovská k Bulharovi (prodloužení D11) nebo spojka Nuslemi pod Vyšehrad jsou pěkné maso :shock: . Ona i slavná magistrála měla variantu průtahu mezi Sokolskou a Legerovou, naštěstí nebylo při bytové krizi kam vystěhovat těch asi 1000 lidí z bouraných domů...


30.9.2010 9:00:59
Profil
 

Příspěvky: 1888
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Standa píše:
Dr.Fe1 píše:
...Ty máš rád otevřené dálnice v zástavbě resp. vybourání celých čtvrtí kvůli dálnici ve městě ? ! Já tedy říkám naopak, ještěže se nic moc z toho nepostavilo (zejména co se týče radiál).
Specielně ta Žižkovská k Bulharovi (prodloužení D11) nebo spojka Nuslemi pod Vyšehrad jsou pěkné maso :shock: . Ona i slavná magistrála měla variantu průtahu mezi Sokolskou a Legerovou, naštěstí nebylo při bytové krizi kam vystěhovat těch asi 1000 lidí z bouraných domů...


Ta současná magistrála je vlastně předstupeň plánovaného definitivního řešení, kdy se měly zbourat bloky domů mezi Legerovou a Sokolskou (to by byly stovky domů) a magistrála měla vést středem. V oblasti u řeky měla být zase protažena Karlínem, tak aby navazovala přímo na Argentinskou. Jak říkám, zaplaťpámbů, že se tahle zvěrstva nerealizovala.


30.9.2010 9:28:26
Profil
 

Příspěvky: 3600
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Dr.Fe1 píše:
...V oblasti u řeky měla být zase protažena Karlínem, tak aby navazovala přímo na Argentinskou. Jak říkám, zaplaťpámbů, že se tahle zvěrstva nerealizovala.
V mapě ZáKoSu i v té mapě JirkyS tady v tématu je to trochu jinak: magistrála měla jít za Hlávkovým mostem rovně a "téčkem" se napojit na MO u vjezdu do hloubeného tunelu pod Stromovkou. Trochu menší zvěrstvo, ale i tak na můj vkus dost divoké...


30.9.2010 9:36:44
Profil
 

Příspěvky: 1888
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Standa píše:
V mapě ZáKoSu i v té mapě JirkyS tady v tématu je to trochu jinak: magistrála měla jít za Hlávkovým mostem rovně a "téčkem" se napojit na MO u vjezdu do hloubeného tunelu pod Stromovkou. Trochu menší zvěrstvo, ale i tak na můj vkus dost divoké...


Já jsem někde četl o té variantě, kterou uvádím výše. Asi se jedná o nějáký starší záměr, zatímco v té mapce tady v tématu je už nějáká novější trochu realističtější varianta.

No a to vedení mezi zástavbou Letné a Stromovkou to je taky šílenství. Když člověk tohle vidí, tak o to víc oceňuje tunel Blanka a další tunelové stavby. To je posun o 1000 procent k lepšímu.


30.9.2010 10:06:27
Profil
Autor

Příspěvky: 5624
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Dr.Fe1 píše:
Martin z Ostravy píše:
Bobek píše:

Opravdu škoda, že se větší část nepostavila ještě za totáče.


Ty máš rád otevřené dálnice v zástavbě resp. vybourání celých čtvrtí kvůli dálnici ve městě ? ! Já tedy říkám naopak, ještěže se nic moc z toho nepostavilo (zejména co se týče radiál).

No myslel jsem spíše ten okruh.
Je fakt, že ty průtahy byly a některé jsou hnus.
Ale co se týče okruhu, ten byl dle mého navržen dobře.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


30.9.2010 10:08:06
Profil ICQ
 

Příspěvky: 1522
Bydliště: D1, 2,78 km
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Zaujalo mě křížení R10 a Vysočanské radiály. Zřejmě tehdejšímu mapmanovi došla fantazie :-)) ALE TO UŽ JSME DOOOOST ODD TOPIC..

Obrázek

_________________
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.


30.9.2010 10:30:04
Profil ICQ
 

Příspěvky: 62
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Dobrý den,přeposílám text z těch hloupej stránek:

pozn. autor: text byl o moste v MUK Komorany, k tomu tady mame uplne jine vlakno a kauza je tam zminovana. Prispevek bude po case smazan.


30.9.2010 16:57:58
Profil
Autor

Příspěvky: 536
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Pane Krampera, nejen, že jste ve špatném vlákně, ale tento článek byl již na tomto fóru několikrát citován. Není umístění v tomto vlákně další z Vašich cílených dezinformací?


30.9.2010 17:00:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 235
Bydliště: Spořilov
Příspěvek Re: II. SJM Karlínem
Dr.Fe1 píše:
V oblasti u řeky měla být zase protažena Karlínem, tak aby navazovala přímo na Argentinskou. Jak říkám, zaplaťpámbů, že se tahle zvěrstva nerealizovala.

Dr.Fe1 píše:
Já jsem někde četl o té variantě, kterou uvádím výše. Asi se jedná o nějáký starší záměr, zatímco v té mapce tady v tématu je už nějáká novější trochu realističtější varianta.

Můžete říci, kde jste to četl?
Když byla v rámci II. SJM postavena MÚK severní předmostí Hlávkova mostu, a dál to již komunisté nestihli, tak to už je trochu za Karlínem.


30.9.2010 20:44:22
Profil
 

Příspěvky: 1888
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
miho: Kde jsem to četl si bohužel nevzpomínám. Ale ještě se po tom zkusím podívat a kdyžtak to tady napíšu případně dám odkaz. Možná, že to ale bylo něco neveřejného :( Nevím


30.9.2010 21:08:08
Profil
 

Příspěvky: 2643
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Určitě to nebylo nic neveřejného, četl jsem to taky a mám pocit, že snad přímo zde na fóru, možná v jeho předchozí verzi. Mapku nikde nemůžu najít, ale magistrála se od Nuseláku stočila k východu, vedla podél východního konce HN a dál přes Karlín východně od Negrelliho viaduktu do Holešovic, kde se napojila na Argentinskou. Nemám pocit, že by to byly vyloženě historické plány, ale spíše druhá fáze řešení SJM po té, co začala vadit trasa před Muzeem.


30.9.2010 21:19:39
Profil
 

Příspěvky: 48
Příspěvek Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Nemyslíte článek http://www.dalnice.com/r/r08/r08.htm ?

Citace:
Pozdější úpravy projekt ZÁKOS ještě přehodnotily. Realizace vnitřního okruhu byla zrušena a zůstat měl pouze Městský okruh. Také magistrála se nově neměla napojovat na dokončenou starou trasu kolem Hlavního nádraží, ale vést úplně jinudy. Sotva tedy byla "slavná" a drahá estakáda přes Těšnov dokončena, po nové úpravě už by nebyla potřeba. Podle nového projektu se totiž magistrála od muzea měla vydat po nové estakádě, přenést se tak přes kolejiště Hlavního nádraží a směřovat na sever po okraji Vinohrad. Tedy podél opačné strany nádraží, než vede dnes. Dále pak měla magistrála využít prostor podél železničního viaduktu do Holešovic, který měl být zbourán. V jeho trase měla být postavena nová estakáda přes Karlín a řeku Vltavu do Holešovic. Odtud měla magistrála pokračovat Argentinskou ulicí a na jejím konci přímo navázat na most Barikádníků.


30.9.2010 21:37:02
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 133 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz