ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od P_V »

Pro úplnost - studie malostranského a staroměstského tunelu od VHE z roku 2009.
http://www.vhe.cz/node/66
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od Bobek »

To je mazec ty soutěžní návrhy. :shock:
Království a půl princezny za 511.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od jonáš »

Právě že ve starym územnim plánu je to inteligentěji a skroměji namalováno z parčíku "u tanku" do parčíku na Klárově, ale to asi bylo ještě překonaný dvoupruhový řešení. Tohle už jsou čistý technokratický zvěrstva :)
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od Marooned17 »

Jeden z dokumentů týkající se porevolučního dění v plánování ZKS:
http://www.psp.cz/eknih/1990cnr/tisky/t0411c00.htm
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od AUTOsro »

Podle mého je škoda, že se velká část ZÁKOSu nerealizovala. Žádná nenahraditelná zástavba by to neodnesla (ale většímu počtu tunelových úseků už v počátku bych se nebránil :), třeba ve Výtoni nebo Blance), jen běžná z počátku 20. stol. Dneska bychom ty dálnice jen zahrabávali pod zem, což by bylo levnější, a na povrchu bychom měli prostor pro tramvajové rychlodráhy, bulváry nebo parky, případně zástavbu. Komunikace měly být navíc často vedeny v souběhu s železnicí, což opět snižuje jejich dopad. Možná bychom měli i trať na letiště, protože P6 by ještě děkovala za to, že tam může mít na povrchu místo radiály jen moderní elektrifikovanou železnici :). Líbí se mi i trasování metra C a D na severu + existence trasy E.

Co se týká zatunelování magistrály, tak na ní je dnes tranzit minimální a po vybudování východní části MO bude cesta po MO jen o pár set metrů delší, proti tranzitu bych bojoval jednoduše rozdílnou maximální povolenou rychlostí, např. 70 km/h na magistrále a 80 km/h na okruhu. Tranzit bude ale stejně v drtivé většině případů volit SOKP.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od Standa »

AUTOsro píše:...Tranzit bude ale stejně v drtivé většině případů volit SOKP.
Samozřejmě pokud nebude okruh D0 odsunut kamsi k Labi, jak by se to líbilo bojovníkům proti IAD.
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od musklin »

Diaľničiar píše: Tranzitní země je i Česká republika, dejte si konečně říct, že jste hlavní tah mezi západem a Balkánem. Vaše D5+D1+D2 nebo D8+D1+D2 jsou čistě tranzitní tahy.
Jak uvedeno jinde ...Dejte si konečně říct, že nelze propojovat tranzitní tahy skrz městské části za přijatelné náklady.
ku8a
Příspěvky: 316
Registrován: 7.10.2016 22:29:38

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od ku8a »

K tomu D11(D10) + D5
D3 nad zlato
marp
Příspěvky: 1
Registrován: 10.11.2015 22:45:02

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od marp »

asanace Žižkova a větev magistrály přes Negrelliho viadukt
https://docplayer.cz/docs-images/73/689 ... s/18-0.jpg
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od Lenny »

Ve videu jsou vidět plány na výstavbu severního úseku středního okruhu, záběry z výstavby aj.

Filmový zpravodaj 46/1983 Cesta Prahou do XXI. století
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „Praha“