ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Pro úplnost - studie malostranského a staroměstského tunelu od VHE z roku 2009.
http://www.vhe.cz/node/66
http://www.vhe.cz/node/66
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
To je mazec ty soutěžní návrhy.
Království a půl princezny za 511.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Právě že ve starym územnim plánu je to inteligentěji a skroměji namalováno z parčíku "u tanku" do parčíku na Klárově, ale to asi bylo ještě překonaný dvoupruhový řešení. Tohle už jsou čistý technokratický zvěrstva
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Jeden z dokumentů týkající se porevolučního dění v plánování ZKS:
http://www.psp.cz/eknih/1990cnr/tisky/t0411c00.htm
http://www.psp.cz/eknih/1990cnr/tisky/t0411c00.htm
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Podle mého je škoda, že se velká část ZÁKOSu nerealizovala. Žádná nenahraditelná zástavba by to neodnesla (ale většímu počtu tunelových úseků už v počátku bych se nebránil , třeba ve Výtoni nebo Blance), jen běžná z počátku 20. stol. Dneska bychom ty dálnice jen zahrabávali pod zem, což by bylo levnější, a na povrchu bychom měli prostor pro tramvajové rychlodráhy, bulváry nebo parky, případně zástavbu. Komunikace měly být navíc často vedeny v souběhu s železnicí, což opět snižuje jejich dopad. Možná bychom měli i trať na letiště, protože P6 by ještě děkovala za to, že tam může mít na povrchu místo radiály jen moderní elektrifikovanou železnici . Líbí se mi i trasování metra C a D na severu + existence trasy E.
Co se týká zatunelování magistrály, tak na ní je dnes tranzit minimální a po vybudování východní části MO bude cesta po MO jen o pár set metrů delší, proti tranzitu bych bojoval jednoduše rozdílnou maximální povolenou rychlostí, např. 70 km/h na magistrále a 80 km/h na okruhu. Tranzit bude ale stejně v drtivé většině případů volit SOKP.
Co se týká zatunelování magistrály, tak na ní je dnes tranzit minimální a po vybudování východní části MO bude cesta po MO jen o pár set metrů delší, proti tranzitu bych bojoval jednoduše rozdílnou maximální povolenou rychlostí, např. 70 km/h na magistrále a 80 km/h na okruhu. Tranzit bude ale stejně v drtivé většině případů volit SOKP.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Samozřejmě pokud nebude okruh D0 odsunut kamsi k Labi, jak by se to líbilo bojovníkům proti IAD.AUTOsro píše:...Tranzit bude ale stejně v drtivé většině případů volit SOKP.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Jak uvedeno jinde ...Dejte si konečně říct, že nelze propojovat tranzitní tahy skrz městské části za přijatelné náklady.Diaľničiar píše: Tranzitní země je i Česká republika, dejte si konečně říct, že jste hlavní tah mezi západem a Balkánem. Vaše D5+D1+D2 nebo D8+D1+D2 jsou čistě tranzitní tahy.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
asanace Žižkova a větev magistrály přes Negrelliho viadukt
https://docplayer.cz/docs-images/73/689 ... s/18-0.jpg
https://docplayer.cz/docs-images/73/689 ... s/18-0.jpg
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Ve videu jsou vidět plány na výstavbu severního úseku středního okruhu, záběry z výstavby aj.
Filmový zpravodaj 46/1983 Cesta Prahou do XXI. století
Filmový zpravodaj 46/1983 Cesta Prahou do XXI. století
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)