Máte pravdu, nelze to brát tak moc obecně, to co jsem napsal, samozřejmě nelze aplikovat na všechny řidiče. Ale ta část řídičů, kteří by MHD do práce jezdit mohli je stále tak polovina z celkového počtu řidičů - takže si myslím, že provoz by mohl být výrazně plynulejší než nyní. Pokud je kolona někde nějaké magistrále nebo okruhu (např. v budoucnu V Blance) tak mi to vůbec nevadí, protože tyto komunikace jsou pouze pro AD, a ty ať si tam klidně postojí... ale když pak to auta začnou objíždět všude možně ... po hlavních tratích MHD, tak už je to podle mě problém, a to mi vadí především.JirkaS píše:Jenže tato úvaha je nesmyslná v tom, že v autech sedí jenom lidé, kteří by mohli jinak jet MHD. Centrum města, pokud nemá být mrtvou zónou, musí být také zásobováno, musí zde normálně fungovat řemeslníci, firmy, do kterých třeba přijíždějí zákazníci. Již nyní zavedení parkovacích zón způsobuje, že do některých míst nechtějí jezdit řemeslníci nebo si účtují navíc poplatek za parkování, speciální taxy pro firemní auta pak vyhánějí podnikání ven z centra. Problém je i když k vám přijedou příbuzní a nemají jak zaparkovat. Z centra se tak stává mrtvá atrakce pro turisty, na místní se moc ohled nebere. Takže žádné mýto, které stejně jen slouží k látání děr v rozpočtu, ale prostě jen omezení kapacity komunikací na potřeby centra, nikoliv tranzitu, to ve spojení s dostavbou MO.
MHD je sice dobrá, přesto jsou směry, ve kterých je ve srovnání s autem nepoužitelná. Pokud pracujete někde v noci, tak spojení nemusí být vůbec. Navíc nikdo nemá právo z ideologických důvodů mi nakazovat, jaký prostředek mám k dopravě použít.
ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Současná hromadná doprava má mnoho nedostatků. Některé z nich:Domis píše:Vím, že toto je fórum motoristů, ne fanoušků MHD, a s mým názorem nejspíš nebudete souhlasit, ale v centru takového města jako je Praha je jediným řešením hromadná doprava ! V Praze není nikde nedostatečné spojení a intervaly spojů, aby se někdo mohl vymlouvat, že je pro něj MHD prakticky nepoužitelná (a to tu před časem někdo takto psal)
- Hygienická situace - v MHD dochází k šíření přenosných nemocí. Cestuji-li pravidelně MHD, jsem minimálně 3 ročně nemocný. Co jesm začal jedit autem, chřipku nemám vůbec. To nemluvím o situaci s bezdomovci, s nimiž se provozovatel MHD nedokáže vypořádat.
- Autobusová doprava např. v Turecku používá tzv. dolmuš. Tj. autobus, který vám zastaví na mávnutí kdekoli po své trase a vystoupit se dá též kdekoli. Takovouto pohodlnou službu v ČR nikde nenajdete.
- Kapacita současných linek MHD je dimenzována tak, že počítá se stojícími cestujícími. Né každému staršímu cestujícímu musí vyhovovat v MHD 30 min stát. Stání v MHD by mělo být i z bezpečnostních důvodů zakázáno.
- V sedmdesátých letech, bylo běžné, že ve vlacích a letadlech byla vyhrazená místa pro kuřáky. V rámci protikuřáckých kampatí je snaha tyto lidi co nejvíce omezit. Nyní se nesmí koužit ani na zastávkách MHD.
Tj. až mi pojede do zaměstnání vydesinfikovaná kuřácká dolmuš s dostatkem míst k sezení, tak se možná vrátím do MHD. Do té doby budu překonávat všechny překážky kladené mýtem a omezeným parkováním.
Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Myslíte tuhle mapu?JirkaS píše:Druhá je turistická mapa Okolí Prahy - sever asi z roku 1986, kde jsou zakresleny plánované trasy R6, D8, D11 a R1 v měřítku 1:100000. Tu by se mi mohlo povést časem i oskenovat.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Smysl hromadné dopravy je ten, aby se ti kteří auto nemají nebo si nemohou ekonomicky dovolit ho k pravidelným cestám používat nebo nemají řidičské oprávnění nebo požili alkohol nebo nemohou jezdit na kole (třeba z důvodu stáří, nemoci, počasí, nebo jen proto, že se jim nechce) nemuseli chodit pěšky. Hromadná doprava není k tomu, aby ekologičtí fanatici omezovali své spoluobčany.Domis píše:Jaký je pak smysl hromadné dopravy, když autobus plný asi 50 lidí musí stát v koloně kvůli 50 neohleduplným řidičům AD, kteří zaberou celou komunikaci?
Re: MÚK Modletice (R1×D1)
Jo, to je přesně ona. Tak ji nemusím někde hledat Akorát mám pocit, že ta moje verze se snad jmenovala Okolí Prahy - sever a Okolí Prahy - jih, přičemž ta mapa jihu na rozdíl od severu zákresy plánovaných dálnic neobsahovala.Vizi píše:Myslíte tuhle mapu?JirkaS píše:Druhá je turistická mapa Okolí Prahy - sever asi z roku 1986, kde jsou zakresleny plánované trasy R6, D8, D11 a R1 v měřítku 1:100000. Tu by se mi mohlo povést časem i oskenovat.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Když už tu byla debata o tunelech v Zákosu, tak tady je scan z ABC s popisem Strahovského tunelu a dalších tunelů v Praze. Je to asi jedna z prvních počítačových prezentací dopravní stavby u nás. Co mě překvapilo, je tunel pod Vltavou v místě železničního mostu na Výtoni, budovaný hloubením z povrchu. Přidal jsem ještě scan Zákosu s přepsanými jmény důležitých křižovatek a oslavným textem na Jižní cestu, zajímavé jsou tehdejší prognózované (nemalé) intenzity. A nakonec list z učebnice ukazující dopravní plánování Čech - množství 4 pruhů je značné. Kochejte se.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Ze kdy je ten článek o Jižní cestě a ze kdy o tunelech?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Článek o tunelech je k 17. sjezdu KSČ, takže 1986 V článku o Jižní cestě píšou, že loni byly uvedeny do provozu 2 poslední stavby Jižní cesty, takže také 1986.Lenny píše:Ze kdy je ten článek o Jižní cestě a ze kdy o tunelech?
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Jo, šedá je všechna teorie. S oblastí Výtoně je furt potíž, už pamatuju návrh mostu s tunelem skrz Vyšehradskou skálu (oproti stávajícímu tramvajovýmu napříč), nově kombinovanej silničně-železniční na Výtoni místo železnýho, kterej je mezitim památkově chráněnej, ale ABC jsem v tý době už nečet, takže mi tunel pod Vltavou unikl. Jestli by se to netlouklo s tehdy čerstvě postavenou přeložkou kmenový kanalizační stoky, kterou tehdy svařili v Braníku a po odtažení po vodě u Výtoně potápěli a zahrabávali do rýhy ve dně.
Konečný řešení bude, že se tam nepostaví nic ..
Konečný řešení bude, že se tam nepostaví nic ..
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Návrhy dvoupatrového mostu si pamatuji taky, tenhle návrh tunelu byl pro mě teď objevem, i když jsem to před těmi x lety četl. Jinak si taky myslím, že se tam z hlediska silnic nepostaví nic, ale přestavba železničního mostu nakonec bude nutná. Tady by památkáři měli trochu myslet, jinak časem nebude co chránit. Ocelová konstrukce nemá životnost navěky, zvlášť když má k něčemu sloužit. A současný most už má dávno po své plánované životnosti. Postavit tam obdobný most s 1 kolejí navíc by neměl být problém.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
musíte přidat ještě cyklostezku po každé straně a bude to dřív než 511JirkaS píše:.... Postavit tam obdobný most s 1 kolejí navíc by neměl být problém.
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
"Cyklostezka" po každé straně tam je už dnes, jen je na ní od Výtoně blbý nájezd (a přesto tam dost kol jezdí). Jenže tady nejde o zelené, ale o památkáře.Mike píše:musíte přidat ještě cyklostezku po každé straně a bude to dřív než 511
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
jedna pěkná mapička z knihy Pražské Metro "78
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... ref=48/127
[/url]
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... ref=48/127
[/url]
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Tak tohle napojení R7 jsem ještě neviděl.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Pěkná mapka, díky pane kasme. Trasování C na severu se mi líbí víc než současnost. Naopak trasa A vykazovala už v roce 1978 zárodky chalupoidních principů které se mi vůbec nelíbí.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Mělo to ale větší smysl, vymetlo to větší osídlení ve svém středu a mělo to lepší vazbu na tramvaj. Vozovna Střešovice, Spartakiádní stadion, Sídliště Břevnov, Vojenská nemocnice, Sídliště Petřiny, Sídliště Liboc (které už se nestihlo postavit v plánovaném rozsahu) s přestupem na rychlodráhu. Nežli ta současná chalupoida, která má na Červeném vrchu dvě stanice, ale obě na kraji sídliště, a zbylé dvě tramvajové trati ji nenapájí.Dr.Fe1 píše:Pěkná mapka, díky pane kasme. Trasování C na severu se mi líbí víc než současnost. Naopak trasa A vykazovala už v roce 1978 zárodky chalupoidních principů které se mi vůbec nelíbí.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Hezka mapka, dik za ni
Me prekvapilo to, ze jih je obslouzenej dvojmo pomoci D a vetve C z Pankrace - resp. vim, ze zarodky odbocky v delce par desitek metru se v tunelu dokonce vybudovaly, ale myslel sem, ze se vzdycky uvazovalo v relaci bud D a nebo vetev C, nikdy oboji
A koukam, ze na most inteligence tam uz tenkrat navazuje ten tunel smer Beroun, i kdyz to pry chteli uz od konce 50. let, ale na tamejsi geologii pry neexistovala vhodna technologie...
Me prekvapilo to, ze jih je obslouzenej dvojmo pomoci D a vetve C z Pankrace - resp. vim, ze zarodky odbocky v delce par desitek metru se v tunelu dokonce vybudovaly, ale myslel sem, ze se vzdycky uvazovalo v relaci bud D a nebo vetev C, nikdy oboji
A koukam, ze na most inteligence tam uz tenkrat navazuje ten tunel smer Beroun, i kdyz to pry chteli uz od konce 50. let, ale na tamejsi geologii pry neexistovala vhodna technologie...
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
No ono to tak překvapivý zas není, pokud podle tehdejších výhledů měly být jak v ose Lhotka-Písnice tak Modřany-Komořany další dvě maxisídliště rozsahu jižního města, tak si každé z nich svoji větev metra zasluhovalo. Tunel vidim jen do Řeporyj, jako celkem logickou přeložku trati "hrbaté" po jejím zrušení v Prokopáku.
Překvapivý je jen to, že to mělo bejt už v devadesátých letech
Překvapivý je jen to, že to mělo bejt už v devadesátých letech
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Zajimave je, ze co se tyka metro to tak nejak stoji nebo se stavi (A). Ale D ani vetev C ani vidu ani slechu...jen se hezky od Modran obe vetve odklani... no nic, tak treba v pristim zivote se dockame..
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Modřanská větev byla dávno již tomu nahrazená rychlotramvají .. z důvodů kapacitních i úsporných. Ty paneláky naležato co se tim směrem ještě budujou už holt nemaj tu kapacitu nastojato. A déčko bylo ukradeno pro zcela jinou trasu, vždyť tehdy ještě most K.G. vypadal že bude pevně stát navěky
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Jenže metro mělo v Hodkovičkách uhnout nahoru do sídliště, zatímco rychlotramvaj se neužitečně protahuje po drahých viaduktech pustinou podél řeky.jonáš píše:Modřanská větev byla dávno již tomu nahrazená rychlotramvají .. z důvodů kapacitních i úsporných.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Jenže v té dnešní pustině byla průmyslová zóna, čokoládovny a další firmy. Problém je, že rychlotramvaj se stavěla v době, kdy staré plány ztratily smysl.P_V píše:Jenže metro mělo v Hodkovičkách uhnout nahoru do sídliště, zatímco rychlotramvaj se neužitečně protahuje po drahých viaduktech pustinou podél řeky.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Hlavně i v té vaší pustině je dneska sídliště a spousta obytných domů, firem atd.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Oni ty tramvaje do pustiny jsou ve spicce (hlavne rano) docela natriskany este predtim, nez z ty pustiny vubec vyjedou Ale hodne tomu pomohlo, ze 17 ma v ty spicce intervaly po 4 minutach.
Ale uprimne sem rad ze se na jihu nakonec nepostavila v plnym rozsahu urbanisticka panelova zrudnost i kdyz to znamena, ze se dneska nevede metro Vzhledem k tomu, ze by to cely slouzilo (opet) jako nocleharna, tak by se dneska dost mozna resilo, ze kapacita D a vetce C je na hrane.
Ale uprimne sem rad ze se na jihu nakonec nepostavila v plnym rozsahu urbanisticka panelova zrudnost i kdyz to znamena, ze se dneska nevede metro Vzhledem k tomu, ze by to cely slouzilo (opet) jako nocleharna, tak by se dneska dost mozna resilo, ze kapacita D a vetce C je na hrane.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Mě na tý mapce zaujala ještě jedna věc - suchdolští hejlové by zajásali při pohledu na trasování pražského okruhu. Dle mapky bylo počítáno s některou severní variantou vedení trasy.