Stránka 1 z 6

ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Napsal: 29.9.2010 11:01:18
od jonáš
To by ale nejdřív musela bejt nějaká jasná a dlouhodobá koncepce.
Mmch docela obdivuju tu "novou bolševickou" koncepci z osmdesátých let, jak je vidět na jihu, kdyby se bez dalšího dostavělo to co bylo tehdy v plánech /dva okruhy/ bez protahování a zamotávání tras, ubírání pruhů a vyhrožování dalšim "zlevněnim", je do roku 2050 vymalováno bez problémů.

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 29.9.2010 11:41:31
od Standa
jonáš píše:To by ale nejdřív musela bejt nějaká jasná a dlouhodobá koncepce.
Mmch docela obdivuju tu "novou bolševickou" koncepci z osmdesátých let, jak je vidět na jihu, kdyby se bez dalšího dostavělo to co bylo tehdy v plánech /dva okruhy/ bez protahování a zamotávání tras, ubírání pruhů a vyhrožování dalšim "zlevněnim", je do roku 2050 vymalováno bez problémů.
S drobnými výhradami (hloubený tunel ve Stromovce - i přes to, co jste psal posledně) souhlasím, na JV se to u R1 vyloženě nepovedlo. Mám ale dojem, že na Suchdole se ani nepočítalo s tunelem, což mi přijde k Suchdolákům dost kruté (nežijí tam jen Hýlovci :) )...

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 29.9.2010 12:05:26
od jonáš
No ono před padesáti lety se nepočítalo ani s protihlukovkama u železnice, a že jezdilo víc vlaků a těžších po rozbitějších kolejích. A třeba na vnitřnim rinku v Mnichově nebo průtahu Regensburgem čí Vídní se mnohde "zatunelovávalo" dodatečně, prostě byla taková doba. Že je hluk projevem života a nějaký hlukový normy změkčilost, si ostatně dosud patrně myslí i náš tunajší president, když ten zákon před pár lety vetoval. :lol:

Mně to spíš zajímá v kontextu, jestli někdo dneska připravuje koncepci dopředu, třeba na ten třetí okruh alias Cecilku. Až se tenhle model, navrženej před třiceti lety, za dalších padesát let dostaví, a bude přitom už dávno kapacitně vyčerpanej .. obávám se že ne.

A dnešní dění na venkovnim okruhu (po předehrách v minulym tejdnu) docela dobře ukazuje, že zrovna tunely nemusej bejt trvale udržitelný řešení. 8-)

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 29.9.2010 18:27:07
od JirkaS
Standa píše:Mám ale dojem, že na Suchdole se ani nepočítalo s tunelem, což mi přijde k Suchdolákům dost kruté (nežijí tam jen Hýlovci :) )...
A počítalo se vůbec ze Suchdolem. Někde mám mapu Zákosu z 80. let, kdy trasa vede severněji ve směru Roztoky-Zdiby.

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 29.9.2010 19:22:09
od Bobek

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 29.9.2010 19:25:12
od Martin z Ostravy
Bobek píše:Nemusíme chodit nijak daleko... http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/praha-zakos.jpg
Opravdu škoda, že se větší část nepostavila ještě za totáče.

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 29.9.2010 19:28:59
od jonáš
No, měli jsme jim asi dát víc času :lol: -- fakt škoda je, že tam nejsou rozlišený povrchový a tunelový úseky.

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 29.9.2010 19:30:24
od Martin z Ostravy
jonáš píše:No, měli jsme jim asi dát víc času :lol: -- fakt škoda je, že tam nejsou rozlišený povrchový a tunelový úseky.
Jo jo :D
No těch tunelů tam ale bylo rozhodně méně než dnes,

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 29.9.2010 20:25:47
od JirkaS
Bobek píše:Nemusíme chodit nijak daleko... http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/praha-zakos.jpg
V té místní mapě je to přes Suchdol. Ovšem existuje jiná, kde je to severněji. A odpovídá tomu dodnes i značení D8, jejíž 0. kilometr je až u Zdib - tedy na plánovaném křížení s vnějším okruhem. A tunelů na celém Zákosu moc není.

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 29.9.2010 22:23:17
od Mike
hele
moje mapka 8-)
když tu berete ten hluk, vzpomínám, když jsme na Českobrodské stavěli barák, jak zedníci říkali, že nám tu chybí jen parníky
neboli silnice jasná
vlaky Běchovice-Malešice co 5min
a ještě se nad námi točily stíhačky na Kbely

po plyši se doprava na silnici takřka zastavila
vlaky - nybýt výluky na Libni - tak nevím jak to vypadá
a stíhačky jsou v Čáslavi

takže žádná PHS, stačila ŠR a rozum mého otce, který vyprojektoval barák s okny do zahrady a ne k hlavní ulici

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 30.9.2010 6:02:19
od pp21
JirkaS píše:A počítalo se vůbec ze Suchdolem. Někde mám mapu Zákosu z 80. let, kdy trasa vede severněji ve směru Roztoky-Zdiby.
Ano i ne ;o)
Existovaly tam dvě varianty - jižní přas Suchdol a severní přes Roztoky. Komunisti to chtěli raději přes severní, protože byla méně technicky náročná (přesto územně chránili obě trasy), a tomu odpovídá i km 0 dálnice D8. Jenže po roce 1990 se rozhodlo, že se půjde do jižní, technické řešení se nějak zvládne a severní trasa se opustila a přestala se územně chránit. Roztoky samozřejmě neváhali ani okamžik a území severní varianty zastavěli obynou zástavbou.
Takže teď, když to někdo chce dostat mimo Suchdol, navrhuje variantu superseverní, kterou ovšem novináři neznalí historických souvislostí vydávají za variantu severní.

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 30.9.2010 7:31:17
od Standa
jonáš píše:No, měli jsme jim asi dát víc času :lol: -- fakt škoda je, že tam nejsou rozlišený povrchový a tunelový úseky.
Víc času už by asi nepomohlo, ekonomicky to šlo dost rychle do kytek, takže na nějaké dálnice by moc nezbylo :? ...

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 30.9.2010 7:52:41
od Dr.Fe1
Martin z Ostravy píše:
Bobek píše:Nemusíme chodit nijak daleko... http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/praha-zakos.jpg
Opravdu škoda, že se větší část nepostavila ještě za totáče.
Ty máš rád otevřené dálnice v zástavbě resp. vybourání celých čtvrtí kvůli dálnici ve městě ? ! Já tedy říkám naopak, ještěže se nic moc z toho nepostavilo (zejména co se týče radiál).

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 30.9.2010 8:00:59
od Standa
Dr.Fe1 píše:...Ty máš rád otevřené dálnice v zástavbě resp. vybourání celých čtvrtí kvůli dálnici ve městě ? ! Já tedy říkám naopak, ještěže se nic moc z toho nepostavilo (zejména co se týče radiál).
Specielně ta Žižkovská k Bulharovi (prodloužení D11) nebo spojka Nuslemi pod Vyšehrad jsou pěkné maso :shock: . Ona i slavná magistrála měla variantu průtahu mezi Sokolskou a Legerovou, naštěstí nebylo při bytové krizi kam vystěhovat těch asi 1000 lidí z bouraných domů...

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 30.9.2010 8:28:26
od Dr.Fe1
Standa píše:
Dr.Fe1 píše:...Ty máš rád otevřené dálnice v zástavbě resp. vybourání celých čtvrtí kvůli dálnici ve městě ? ! Já tedy říkám naopak, ještěže se nic moc z toho nepostavilo (zejména co se týče radiál).
Specielně ta Žižkovská k Bulharovi (prodloužení D11) nebo spojka Nuslemi pod Vyšehrad jsou pěkné maso :shock: . Ona i slavná magistrála měla variantu průtahu mezi Sokolskou a Legerovou, naštěstí nebylo při bytové krizi kam vystěhovat těch asi 1000 lidí z bouraných domů...
Ta současná magistrála je vlastně předstupeň plánovaného definitivního řešení, kdy se měly zbourat bloky domů mezi Legerovou a Sokolskou (to by byly stovky domů) a magistrála měla vést středem. V oblasti u řeky měla být zase protažena Karlínem, tak aby navazovala přímo na Argentinskou. Jak říkám, zaplaťpámbů, že se tahle zvěrstva nerealizovala.

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 30.9.2010 8:36:44
od Standa
Dr.Fe1 píše:...V oblasti u řeky měla být zase protažena Karlínem, tak aby navazovala přímo na Argentinskou. Jak říkám, zaplaťpámbů, že se tahle zvěrstva nerealizovala.
V mapě ZáKoSu i v té mapě JirkyS tady v tématu je to trochu jinak: magistrála měla jít za Hlávkovým mostem rovně a "téčkem" se napojit na MO u vjezdu do hloubeného tunelu pod Stromovkou. Trochu menší zvěrstvo, ale i tak na můj vkus dost divoké...

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 30.9.2010 9:06:27
od Dr.Fe1
Standa píše: V mapě ZáKoSu i v té mapě JirkyS tady v tématu je to trochu jinak: magistrála měla jít za Hlávkovým mostem rovně a "téčkem" se napojit na MO u vjezdu do hloubeného tunelu pod Stromovkou. Trochu menší zvěrstvo, ale i tak na můj vkus dost divoké...
Já jsem někde četl o té variantě, kterou uvádím výše. Asi se jedná o nějáký starší záměr, zatímco v té mapce tady v tématu je už nějáká novější trochu realističtější varianta.

No a to vedení mezi zástavbou Letné a Stromovkou to je taky šílenství. Když člověk tohle vidí, tak o to víc oceňuje tunel Blanka a další tunelové stavby. To je posun o 1000 procent k lepšímu.

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 30.9.2010 9:08:06
od Martin z Ostravy
Dr.Fe1 píše:
Martin z Ostravy píše:
Bobek píše:Nemusíme chodit nijak daleko... http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/praha-zakos.jpg
Opravdu škoda, že se větší část nepostavila ještě za totáče.
Ty máš rád otevřené dálnice v zástavbě resp. vybourání celých čtvrtí kvůli dálnici ve městě ? ! Já tedy říkám naopak, ještěže se nic moc z toho nepostavilo (zejména co se týče radiál).
No myslel jsem spíše ten okruh.
Je fakt, že ty průtahy byly a některé jsou hnus.
Ale co se týče okruhu, ten byl dle mého navržen dobře.

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 30.9.2010 9:30:04
od adamos
Zaujalo mě křížení R10 a Vysočanské radiály. Zřejmě tehdejšímu mapmanovi došla fantazie :-)) ALE TO UŽ JSME DOOOOST ODD TOPIC..

Obrázek

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 30.9.2010 15:57:58
od Jan Krampera
Dobrý den,přeposílám text z těch hloupej stránek:

pozn. autor: text byl o moste v MUK Komorany, k tomu tady mame uplne jine vlakno a kauza je tam zminovana. Prispevek bude po case smazan.

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 30.9.2010 16:00:58
od Avantime
Pane Krampera, nejen, že jste ve špatném vlákně, ale tento článek byl již na tomto fóru několikrát citován. Není umístění v tomto vlákně další z Vašich cílených dezinformací?

Re: II. SJM Karlínem

Napsal: 30.9.2010 19:44:22
od miho
Dr.Fe1 píše: V oblasti u řeky měla být zase protažena Karlínem, tak aby navazovala přímo na Argentinskou. Jak říkám, zaplaťpámbů, že se tahle zvěrstva nerealizovala.
Dr.Fe1 píše:Já jsem někde četl o té variantě, kterou uvádím výše. Asi se jedná o nějáký starší záměr, zatímco v té mapce tady v tématu je už nějáká novější trochu realističtější varianta.
Můžete říci, kde jste to četl?
Když byla v rámci II. SJM postavena MÚK severní předmostí Hlávkova mostu, a dál to již komunisté nestihli, tak to už je trochu za Karlínem.

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 30.9.2010 20:08:08
od Dr.Fe1
miho: Kde jsem to četl si bohužel nevzpomínám. Ale ještě se po tom zkusím podívat a kdyžtak to tady napíšu případně dám odkaz. Možná, že to ale bylo něco neveřejného :( Nevím

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 30.9.2010 20:19:39
od JirkaS
Určitě to nebylo nic neveřejného, četl jsem to taky a mám pocit, že snad přímo zde na fóru, možná v jeho předchozí verzi. Mapku nikde nemůžu najít, ale magistrála se od Nuseláku stočila k východu, vedla podél východního konce HN a dál přes Karlín východně od Negrelliho viaduktu do Holešovic, kde se napojila na Argentinskou. Nemám pocit, že by to byly vyloženě historické plány, ale spíše druhá fáze řešení SJM po té, co začala vadit trasa před Muzeem.

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Napsal: 30.9.2010 20:37:02
od vit.spinka
Nemyslíte článek http://www.dalnice.com/r/r08/r08.htm ?
Pozdější úpravy projekt ZÁKOS ještě přehodnotily. Realizace vnitřního okruhu byla zrušena a zůstat měl pouze Městský okruh. Také magistrála se nově neměla napojovat na dokončenou starou trasu kolem Hlavního nádraží, ale vést úplně jinudy. Sotva tedy byla "slavná" a drahá estakáda přes Těšnov dokončena, po nové úpravě už by nebyla potřeba. Podle nového projektu se totiž magistrála od muzea měla vydat po nové estakádě, přenést se tak přes kolejiště Hlavního nádraží a směřovat na sever po okraji Vinohrad. Tedy podél opačné strany nádraží, než vede dnes. Dále pak měla magistrála využít prostor podél železničního viaduktu do Holešovic, který měl být zbourán. V jeho trase měla být postavena nová estakáda přes Karlín a řeku Vltavu do Holešovic. Odtud měla magistrála pokračovat Argentinskou ulicí a na jejím konci přímo navázat na most Barikádníků.