ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od Marooned17 »

DrFE: Dnes je tato varianta zcela pasé. Můžem bát klidní.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od Mosquit »

Mě zaujalo napojení Barrandovského mostu (žádná výstupní komunikace, ale tunel pod Zlíchovem na radlickou radiálu), chalupoida na severu A, pokračování D11 do centra, ...
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od JirkaS »

Mosquit píše:Mě zaujalo napojení Barrandovského mostu (žádná výstupní komunikace, ale tunel pod Zlíchovem na radlickou radiálu), chalupoida na severu A, pokračování D11 do centra, ...
Barrandovská výstupní komunikace tam je, jen není značená jako hlavní radiála.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Mosquit píše:Mě zaujalo napojení Barrandovského mostu (žádná výstupní komunikace, ale tunel pod Zlíchovem na radlickou radiálu), chalupoida na severu A, pokračování D11 do centra, ...
Mimochodem ten tunel je tam projektován i dnes a navíc o dost delší než je ten na mapce
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od jonáš »

Barrandovská výstupní byla přece vždycky uvažovaná jen jako spojka do sídliště na kopci, pseudoradiála se z ní stala až díky absenci okruhu a radlický .. taky tomu odpovídá řešení napojení v křižovatce a sklonový poměry na rampách. Teť už by tam moh bejt zhruba provoz jak bylo projektováno (RR zas tolik nechybí a nejspíš si dvacet let počká .. i když, co budou dělat tuneláři, až dokončej Blanku? Razicí štíty nemůžou zahálet ;-)

Nicméně ten krátkej tunel RR na mapce jako by vycházel rovnou z předpolí barrandovskýho mostu, někde tam co je tramvajová smyčka Hlubočepy, nebo se měly starý Hlubočepy vybourat. To už nejde a současný napojení v podjezdu pod tratí bude docela nářez ..
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od jonáš »

Jinak severní varianta "Střed" přes Roztoky by byla asi stavebně i dopravně optimální, jedna megakřižovatka u Zdib, druhá u letiště a mezi nima čára málem jak podle pravítka .. akorát to nikdy nebylo urbanisticky ani politicky průchodný, snad ani za toho bolševika. Viz ta odkazovaná mapa okolí prahy,
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 519#p15519
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od Dr.Fe1 »

jonáš píše: .. i když, co budou dělat tuneláři, až dokončej Blanku? Razicí štíty nemůžou zahálet ;-)
Na východní části okruhu je tunelů dost. Kromě toho technická poznámka, razící štíty se na ražbě Blanky nepoužívají. Nevyplatilo by se to, protože ražené tunely jsou relativně krátké a mají různý profil. Razící štít je jednoúčelový (pouze pro jeden rozměr profilu) a pro profil automobilového tunelu by stál řádově 0,5-1,5 mld.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od jonáš »

Mnojo, vim, to byla taková básnická zkratka. NRTM rulez, i když to holt občas spadne ..
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Tak to jsem vás poučoval zbytečně :-) Co se týče toho padání, tak NRTM je asi šetrnější než razící štít ? (nevím jistě) ale předpokládám, že je bezpečnější odebírat profil po menších částech než najednou razícím štítem. Ale to asi víte taky :-)
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od Jarda Š. »

Jde i o geologické podmínky. Tam, kde se vždy po několika desítkách metrů mění horninová třída (což je případ Blanky), není vhodné nasazení TBM, protože změna horninové třídy znamená nutnost přestavby frézovací hlavy.
jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od jannnn »

Dr.Fe1 píše:Co se týče toho padání, tak NRTM je asi šetrnější než razící štít ? (nevím jistě) ale předpokládám, že je bezpečnější odebírat profil po menších částech než najednou razícím štítem. Ale to asi víte taky
Naopak, štítování je z hlediska vlivu na nadloží mnohem bezpečnější - prostor výrubu chrání protitlakem od prvotního rozpojení zeminy až do vybudování finálního ostění vlastní štít+rozpojená zemina/bentonit, nemůže tedy dojít k zásadnějšímu problému typu nadvýlom/zhroucení čelby..
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od Jarda Š. »

Ano, štítové razicí stroje jsou určeny k ražbě v měkkých horninách (naplaveniny, naváté písky, navážky ap.) blízko pod povrchem, nelze je ale dost dobře použít v tvrdých horninách. Na schématu: http://www.tunelblanka.cz/pic_ostgraf.php?photo=8 je vidět, že u Blanky se tvrdé (šedá barva) a měkké horniny v průběhu ražby střídají. Při takovýchto geologických podmínkách je nejvýhodnější NRTM, kterou lze modifikovat dle zastižených podmínek.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od jonáš »

No hlavně jsem měl pocit, že NRTM se prosazuje přez flexibilitu (prakticky jakýkoli průřez, i proměnný) a cenu i rychlost výstavby (přizpůsobení lokálnim podmínkám ražby), kdežto štít by musel bejt vlastně dimenzovanej podle nejhoršího místa na trase .. to aby to nepadalo se pak musí zajistit nepřetržitym a kvalitnim monitoringem podmínek, což se zrovna na tý Blance ve dvou případech moc nepovedlo. Naštěstí to nebylo pod barákama (tam asi logicky byli ostražitější) ..

Radši toho necháme, nebo admin založí nový forum "Tunelovací metody" 8-)
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od kasme »

jonáš píše:Radši toho necháme, nebo admin založí nový forum "Tunelovací metody" 8-)
jj, už se na vás chystáme :kladivo:
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od Mike »

jonáš píše: Razicí štíty nemůžou zahálet ;-)

..
však proto prošla Chalupoida ne ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od pp21 »

Mike píše:
jonáš píše: Razicí štíty nemůžou zahálet ;-)
však proto prošla Chalupoida ne ?
Která? Ta na Prosek? Tam se přeci žádnej razicí štít ani neukázal, razilo se to tam NRTM přeci, ne?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od jonáš »

To byla Bémoida. Štíty montovali na Vypichu, pokud vim.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Na chalupoidu právě nakoupili dva nový štíty, jaké se tady dlouhou dobu nepoužívaly, takže by se jim hodilo kdyby je mohli použít ještě na nějáké další stavbě.
mejla
Příspěvky: 37
Registrován: 13.10.2010 16:53:00
Bydliště: Modřany<->Modletice

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od mejla »

Jeste k tomu metru: Ma nekdo informace, jak to vypada s trasou D? Nejprve mela prednost pred prodlouzenim A, pak ze se budou stavet zaroven a ted to vypada,ze se to zase odlozilo. V tisku jsem predcasem cetl, ze tam byl snad spor s projektantskou firmou?
Myslim ze modrany potrebujou metro jako sul, aspon by se ulehcilo pretizene Videnske u FTM od autobusu a buspruhu...
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od kasme »

doporučuji Metroweb.cz a diskusi I.D, II.D Písnice - Hlavní nádraží

v uplynulých měsících probíhal geo průzkum v určitých místech v celé délce trasy
zatím snad není ještě rozhodnuto jestli bude klasické metro nebo "lehké" a další "detaily"

ale obávám se, že do Modřan stejně déčku nepovede :)


koukám, že už je nejvyšší čas na úklid v tomto vlákně :crazy:
mejla
Příspěvky: 37
Registrován: 13.10.2010 16:53:00
Bydliště: Modřany<->Modletice

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od mejla »

V uzemnim planu je vetev na Sofijske namesti, ale toho se ocekavam nikdo z nas nedozije, stejne jako okruzni trasy jako maji treba v Moskve...
jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od jannnn »

Myslím, že tato mapka se ještě nikde na webu neobjevila...zajímavý mix mezi roštovým a okružním systémem, třeba to trasování západní části MO jsem ještě neviděl :)
Fotografie_1485.jpg
Fotografie_1485.jpg (169.79 KiB) Zobrazeno 19651 x
Mapa pochází z publikace "Informativní údaje o československých dálnicích" z roku 1971.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od jonáš »

Tak jsem si to chtěl porovnat s tehdejšim ÚP .. a vony tam nejsou. Je to chyba, nebo novej přístup?
http://mpp.praha.eu/VykresyUPArchiv/
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od JirkaS »

jonáš píše:Tak jsem si to chtěl porovnat s tehdejšim ÚP .. a vony tam nejsou. Je to chyba, nebo novej přístup?
http://mpp.praha.eu/VykresyUPArchiv/
Spíš to bude chyba. Ta aplikace padá každou chvíli.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Příspěvek od pp21 »

jonáš píše:Tak jsem si to chtěl porovnat s tehdejšim ÚP .. a vony tam nejsou. Je to chyba, nebo novej přístup?
http://mpp.praha.eu/VykresyUPArchiv/
Spíš to bude nějaký "vyhledávací" trasování, který se nedostalo ani do tehdejšího UP.
Odpovědět

Zpět na „Praha“