ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Něco jsem našel na http://www.dalnice.com (bohužel nejde dát přímý odkaz), Je to v článku o rychlostní silnici č. 8 (R8). Tam je to popsáno alespoň slovně.

Co se týče té "neveřejnosti" tak jsem měl na mysli, že jsme to možná taky viděl v nějáké studii nebo pojednání, které nevisí nikde na internetu. Ale jak je vidět, tak se dá něco najít i ve veřejných zdrojích.

Doplněno dodatečně: Přispěvatel vit.spinka byl rychlejší a dokonce umí na rozdíl ode mě dát i přímý odkaz :P Díky, tohle jsem měl na mysli.
miho
Příspěvky: 244
Registrován: 6.6.2010 16:23:33
Bydliště: Spořilov

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od miho »

No nevím, ten článek se mi nezdá moc kvalitní, když např. tvrdí:
Nepočítá se již ani s pokračováním od Hlávkova mostu na sever, kde měla magistrála podle nejstaršího projektu pokračovat přímo do nitra Holešovic.
neboť v Konceptu územního plánu se s tím stále počítá, (nyní tunelem), o čemž se může každý přesvědčit na odkazu.

To, že měla po Negrelliho viaduktu po zrušení železnice vést silnice vím, ale že by měla nahradit II. SJM a mělo dojit ke zbourání viaduktu u mne vyvolává pochybnosti.
Mike
Příspěvky: 4983
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od Mike »

Standa píše:V mapě ZáKoSu i v té mapě JirkyS ...
dovolil bych se proti tomuto ohradit, tu mapu vlastním já - fyzicky
v přeskenované podobě jsem ji poskytl dálnicím.com a možná i sem
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od pp21 »

Dr.Fe1 píše:miho: Kde jsem to četl si bohužel nevzpomínám. Ale ještě se po tom zkusím podívat a kdyžtak to tady napíšu případně dám odkaz. Možná, že to ale bylo něco neveřejného :( Nevím
Pokud to chcete i v grafické podobě, tak různé malůvky na toto téma byly k vidění na výstvě MO, kterou nám Kasme nafotil: http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ystava_mo/
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od JirkaS »

Mike píše:
Standa píše:V mapě ZáKoSu i v té mapě JirkyS ...
dovolil bych se proti tomuto ohradit, tu mapu vlastním já - fyzicky
v přeskenované podobě jsem ji poskytl dálnicím.com a možná i sem
Myslím, že jsem jí stáhnul někde tady, možná v minulé verzi fóra. Ještě vím minimálně o dalších 2 mapách se zakresleným vnějším okruhem se severním trasováním. Jedna se jmenuje Objezdové trasy Prahy, vydala to někdy počátkem 80. let snad pojišťovna a byly v ní plánované trasy D5, D8, D11 a R1. Druhá je turistická mapa Okolí Prahy - sever asi z roku 1986, kde jsou zakresleny plánované trasy R6, D8, D11 a R1 v měřítku 1:100000. Tu by se mi mohlo povést časem i oskenovat.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od Standa »

Mike píše:
Standa píše:V mapě ZáKoSu i v té mapě JirkyS ...
dovolil bych se proti tomuto ohradit, tu mapu vlastním já - fyzicky
v přeskenované podobě jsem ji poskytl dálnicím.com a možná i sem
Tak to se omlouvám, myslel jsem to jako "v té mapě, kterou do tohoto vlákna umístil ve svém příspěvku JirkaS". Asi začnu své příspěvky konzultovat s právníkem :) !
miho píše:No nevím, ten článek se mi nezdá moc kvalitní, když např. tvrdí:
Nepočítá se již ani s pokračováním od Hlávkova mostu na sever, kde měla magistrála podle nejstaršího projektu pokračovat přímo do nitra Holešovic.
Pamatuji se na článek z nějakého časopisu z roku 1988 nebo 1989 (myslím, že to byl Signál) o tunelu pod Stromovkou, kde se právě popisovalo to "téčko" magistrály s MO před Veletržním palácem, tedy v trase od Hlávkova mostu. Osobně si myslím, že trasa přes Karlín vycházela tak draze, že se soudruzi rozhodli raději využít stávající estakádu i s Hlávkovým mostem a jeho MÚK na obou březích. Ale je to jedno, ani jedno řešení nebylo lepší, než to momentálně plánované, tak už jen, aby se to dodělalo.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Podařilo se mi najít jeden obrázek, který znázorňuje řešení předmostí Nuselského mostu vytvořený nějákým chorým mozkem, který chtěl zdemolovat půlku Prahy. Jako orientační bod poslouží budova Muzea, na obrázku nalevo, tu autor kupodivu nechal stát. :P Mapka je orientovaná východem nahoru, sever je nalevo. Zejména ta dálniční křižovatka někde v prostoru Fugnerova náměstí je luxusní. Zajímalo by mě jak chtěli tu dálnici vést z toho kopce dolu na Albertov. Možná nějákou estakádou vedenou pak 20 metrů nad domy na Albertově směrem na Smíchov :roll: Evidentně nic nebyl problém, zejména co se týče demolic. Zato lidskost v tom "trochu" postrádám.
Přílohy
sjm_2.jpg
sjm_2.jpg (109.42 KiB) Zobrazeno 8705 x
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od mapman »

Trošku to připomíná budování městských dálnic v USA po válce... Podobné průtahy znají i jinde v Evropě viz např. Glasgow, kde je ten současný průtah ještě dobrý oproti tomu co se chystalo v pokračování těch slepých ramp, dost brutální je i ten průtah v Bratislavě mezi hradem a centrem... Díky bohu že se v Praze nic tak brutálního nestihlo, stačí memento v podobě estakády přes Těšnov a Bulhar a optické odříznutí hlavního nádraží od centra...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od jonáš »

Já furt nevim co vlastně řešíte. Jako v každym oboru, i v dopravní urbanistice existuje ke každýmu problému řada studií, z nichž devět desetin ukazuje, kudy cesta nevede. Což je případ jak toho Karlína, tak MUK Albertov, studií oblasti Buben do soutěže krásy je někde plný skladiště. Zhruba polovina jich bejvá od študentů jako semestrálky a někdy to jsou děsný jedy 8-)
A na estakádu přes Masaryčku mi nešahejte, to je jediná možnost spojení od Žižkova na Těšnov (dokonce i pěšky, u McDonalda jsou na obou stranách schodiště a zastávkovej záliv) když pospíchám na bus :lol: Kapacitní komunikace prostě takhle velký město potřebuje i vevnitř. Jedině je škoda že tomu novýmu svobodnýmu a humánnímu režimu se to dědictví nějak nedaří zlidštit. U nádraží i muzea je to samozřejmě blbě, tam měly jet auta spodem souběžně s metrem, pěší chodit parkem a tramvaj stavět před Fantovkou, jenže tehdy holt měly auta ve všem přednost (u některých jedinců doteď). Chyba základní nastala už v devatenáctym století, kdy měšťani nechali prostor po zbořených hradbách z větší části zastavět činžákama a nerezervovali ho pro dopravu, asi na vzdor Vídni ;)
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od andy »

jonáš píše:A na estakádu přes Masaryčku mi nešahejte, to je jediná možnost spojení od Žižkova na Těšnov (dokonce i pěšky, u McDonalda jsou na obou stranách schodiště a zastávkovej záliv) když pospíchám na bus :lol:
No pěkně to napsali v časopise Stavebnictví (btw je tam i ta fotka z příspěvku Dra Fe1):
Za jednoznačný přínos Severojižní magistrály lze naopak považovat to, že ... došlo k realizaci Nuselského mostu a překonání bariéry Masarykova nádraží (byť z dnešního úhlu pohledu se s formou řešení nelze ztotožnit).
:D
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od Standa »

jonáš píše:Já furt nevim co vlastně řešíte. Jako v každym oboru, i v dopravní urbanistice existuje ke každýmu problému řada studií, z nichž devět desetin ukazuje, kudy cesta nevede. Což je případ jak toho Karlína, tak MUK Albertov, studií oblasti Buben do soutěže krásy je někde plný skladiště. Zhruba polovina jich bejvá od študentů jako semestrálky a někdy to jsou děsný jedy 8-) ...
Proč by tedy tato diskuse měla být výjimkou? Taky tu řešíme nějaké ty slepé uličky, občas neškodí si je připomenout ;) ! Horší je, že už jsme nějakou dobu OT, ale snad nás někdo z autorů někam odklidí :) .
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od andy »

miho píše:No nevím, ten článek se mi nezdá moc kvalitní, když např. tvrdí:
Nepočítá se již ani s pokračováním od Hlávkova mostu na sever, kde měla magistrála podle nejstaršího projektu pokračovat přímo do nitra Holešovic.
neboť v Konceptu územního plánu se s tím stále počítá, (nyní tunelem), o čemž se může každý přesvědčit na odkazu.
A nejen v konceptu územního plánu :twisted:
starosta Prahy 7 Marek Ječmének píše:Rádi bychom vybudovali napojení z Hlávkova mostu, které by se hned za stanicí metra Vltavská zanořilo pod zem a vynořilo se až u plánovaného Trojského mostu.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od dd »

jonáš: souhlas (a že my dva se často neshodneme :-) ) Praha je město s nějakými 2 mil. obyvatel a doprava do centra tu bude vždy velká, takže nějaké větší ulice potřebuje.

Pro ty, komu se nelíbí SJM: podívejte se na fotku před zprovozněním. To zlepšení bylo obrovské. Václavák tehdy musel lákat turisty z celého světa :-)
Obrázek
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od jonáš »

Za jednoznačný přínos Severojižní magistrály lze naopak považovat to, že ... došlo k realizaci Nuselského mostu a překonání bariéry Masarykova nádraží (byť z dnešního úhlu pohledu se s formou řešení nelze ztotožnit).
No dyť, mně nevadí v kontextu přechodu přes nádražní zhlaví ani ta forma ocelových mostů .. akorát tam mohli dát širší chodníky resp. lávky pro pěší, protože je to nejrychlejší spojení od Hlavního na Florenc (přestup vlak-bus) ale lidi se na ten půlmetr za svodidlo asi bojej. Je to legální pěší trasa, bohužel málo využívaná, místo toho se fantazíruje s tunelem z Opletalky nebo zrušenim draze přemostěnýho a rekonstruovanýho nádraží. Celá tahle sekce od Bulhara po Štvanici mi přijde relativně zdařilá, křižovatka u EP už je šílenost zejména pro pěší.

Akorát u toho nádraží by měly auta jezdit zhruba tam, co jsou dneska nový kasy a dřív byla úschovna bagáže, nahoře měly bejt tramvaje a městská ulice, rozšířený zázemí dráhy v podchodu jako je v Brně. Dráze by ta horní hala v mezipatře docela stačila, jak se ukazuje. Spodní hala vlastně celou dobu byla jen naddimenzovanej vestibul metra a podstavec toho hnusnýho parkoviště nahoře, což je dost velkej luxus i na socialistický stavebnictví.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od andy »

dd píše:doprava do centra tu bude vždy velká, takže nějaké větší ulice potřebuje.
O tom není sporu - ten se vede spíš o tom, jestli tudy nechat projíždět i auta, která do centra nemusejí (nemají tam zdroj nebo cíl), nebo se je radši snažit dostat na městský okruh.
jonáš píše:rozšířený zázemí dráhy v podchodu jako je v Brně
Při vší úctě - i kratší pobyt v brněnským "metru" je poměrně otřesný zážitek - nevím, jestli zrovna z toho bych si chtěl brát příklad :)
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od obr »

SJM potřebuje jedinou podstatnou úpravu a to dát do tunelu mezi Hlavním nádražím a Nuselským mostem, ale k tomu může dojít až bude 511 a MO a hlavně peníze
Samozřejmě, že je třeba , aby byla kapacitní komunikace pro dopravu do/z centra a to SJM plní. Taky pamatuju na zacpanou celou Prahu před zprovozněním SJM - jezdílo se Italskou, od Orionky Baranovou, Florencí, po Příkopech, všude zacpané a to byl proti dnesku jen zlomek intenzity dopravy.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od Standa »

andy píše:
dd píše:doprava do centra tu bude vždy velká, takže nějaké větší ulice potřebuje.
O tom není sporu - ten se vede spíš o tom, jestli tudy nechat projíždět i auta, která do centra nemusejí (nemají tam zdroj nebo cíl), nebo se je radši snažit dostat na městský okruh....
Ani mi to nepřijde, tady snad všichni chtějí preferovat ten okruh (nebo se tak alespoň tváří :) ). Spor bych viděl maximálně tak v rovině, jak toho dosáhnout - třeba ten tunel od Hlávkova k novému Trojskému mostu je asi potřeba pro zajištění kapacitního spojení z MO od severu do centra (odlehčí Veletržní i Argentinské), ale zároveň bude přitahovat na magistrálu tranzit. Totéž platí o tom rozšiřujícím nápadu Prahy 2 od Nuselského mostu po Muzeum. Jak to řešit už vidíme různě: nestavět ty tunely, zpoplatnit plošně vjezd do centra, zpoplatnit průjezd po magistrále (technologie by to měly umožnit celkem snadno - rozšíření mýta na OA je asi jen otázkou budoucnosti - to mi přijde nejúčinnější).
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od obr »

stando - zpoplatnit centrum jo, ale už dnes kdo může se Muzeu vyhne, navíc zpoplatnění fakticky je - parkování, zpoplatněním intenzitu snížíte málo, prostě ta doprava tam je. Prostě je třeba tam převést dopravu Muzeum/Nuselák do tunelu
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od Standa »

obr píše:stando - zpoplatnit centrum jo, ale už dnes kdo může se Muzeu vyhne, navíc zpoplatnění fakticky je - parkování, zpoplatněním intenzitu snížíte málo, prostě ta doprava tam je. Prostě je třeba tam převést dopravu Muzeum/Nuselák do tunelu
Jenže když tohle provedete, spolu s tím tunelem v Bubnech, máte krásné kapacitní spojení přes centrum, kterému jsme chtěli od tranzitní dopravy odlehčit... Dopravu do centra samotného bych víc penalizovat nechtěl - ta už je opravdu dost bita parkováním, takže bych to řešil zpoplatněním tranzitu. Třeba: vjezd Nuselský most - výjezd nejpozději U Bulhara zadarmo / výjezd dál za poplatek a obráceně vjezd Trojský most - výjezd nejpozději před Muzeem zadarmo / výjezd dál za poplatek. To je samozřejmě jen takový nápad od boku, muselo by se ošetřit spoustu věcí...
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od obr »

stando - jaký tranzit ? - po dokončení 511 bude nejvýhodnější spojení D8-D1 atd po SOKP, podobně odtáhne ze SJM dopravu Blanka na druhém břehu Vltavy a na východě Prahy dokončení východního MO. Jet tranzitně po SJM nebude mít smysl. Navíc pokud tam bude tunel, nebude to ani prohlídková trasa pro ty, co chtějí vidět Václavák :) . SJM bude sloužit jen dopravě do/z centra či po centru.
Kubajsu
Příspěvky: 1309
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od Kubajsu »

obr píše:Jet tranzitně po SJM nebude mít smysl.
No já osobně jezdím většinou tou nejkratší možnou trasou, pokud na ní nejsou výrazná zdržení, nebo jiné zádrhely... Ale je pravda, že jsem trochu nereprezentativní vzorek, jelikož se například také vyhýbám dálnicím jak to jen jde neboť je na nich nuda :P
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od dd »

Většina řidičů volí, myslím, nejrychlejší trasu, a to bude po okruhu, jestli půjde jet 130 a bude tam minimum zpomalení, tj. tunelů a nepřehledných křížení. Anebo jedou podle navigace nebo zvyku a nepřemýšlí nad tím.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od JirkaS »

jonáš píše:..Chyba základní nastala už v devatenáctym století, kdy měšťani nechali prostor po zbořených hradbách z větší části zastavět činžákama a nerezervovali ho pro dopravu, asi na vzdor Vídni ;)
Kdepak na vzdor Vídni, jen to pražský terén nedovolil. Stačí se podívat, kudy hradby vedly a je jasno. Magistrála a Legerova + Sokolská využily jediný dopravně vhodný úsek. Malá část se pro dopravu ještě využila na náspech na severu ve Střešovicích. Vše ostatní z hradeb stojí v kopcích, také díky tomu tyto části stojí až dosud.
Legerova se Sokolskou jsou podle mě z hlediska staveb z konce 19. století dimenzovány dostatečně a umožnily bez problémů napojení Nuseláku. Vzhledem k poměru velikosti Prahy a Vídně je to s částí Ringu srovnatelné.
Já osobně bych žádné mýto v centru nezaváděl a po dostavbě MO bych magistrálu převedl na 2x2.
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od Domis »

obr píše:SJM potřebuje jedinou podstatnou úpravu a to dát do tunelu mezi Hlavním nádražím a Nuselským mostem, ale k tomu může dojít až bude 511 a MO a hlavně peníze
Samozřejmě, že je třeba , aby byla kapacitní komunikace pro dopravu do/z centra a to SJM plní. Taky pamatuju na zacpanou celou Prahu před zprovozněním SJM - jezdílo se Italskou, od Orionky Baranovou, Florencí, po Příkopech, všude zacpané a to byl proti dnesku jen zlomek intenzity dopravy.
:ko: Tak s tímto názorem naprosto nesouhlasím, v centru města nemá smysl stavět nějaký tunel pro automobilovou dopravu (AD) v centru. SJM, jak sám píšete, není žádná tranzitní komunikace a tunelem by se jen zvýšila atraktivita této trasy, což jistě není žádoucí. Jinak s mýtem (které by se mi líbilo i u nás v Brně) naprosto souhlasím.

Vím, že toto je fórum motoristů, ne fanoušků MHD, a s mým názorem nejspíš nebudete souhlasit, ale v centru takového města jako je Praha je jediným řešením hromadná doprava ! V Praze není nikde nedostatečné spojení a intervaly spojů, aby se někdo mohl vymlouvat, že je pro něj MHD prakticky nepoužitelná (a to tu před časem někdo takto psal)

Já sám jezdím téměř všude veřejnou dopravou (autobusem i MHD) a dost mě naštve, když stojím kdekoliv v autobusu, či šalině v dopravní zácpě (díky příliš velkému počtu aut, nemyslím kolonu před nějakou dopravní nehodou). Všichni tito řidiči mě pak dokáží tak naštvat, že nebýt v plném autobuse, opravdu se neudžím :kladivo: Ať se vám to líbí nebo ne, tak řidiči, kteří jezdí AD v centru města (nemyslím městské okruhy) a způsobují kolonu, díkdy nimž mají vozy MHD zpoždění jsou podle mého pohledu naprosto neohleduplní ke svému okolí. Stejně tak názor: "radši v té koloně posedím v autě, než v přecpaném autobuse" - toto je už opravdu výsměch všem lidem, kteří MHD jezdí. Jaký je pak smysl hromadné dopravy, když autobus plný asi 50 lidí musí stát v koloně kvůli 50 neohleduplným řidičům AD, kteří zaberou celou komunikaci?

olmouvám se za OT
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: MÚK Modletice (R1×D1)

Příspěvek od JirkaS »

Domis píše:Vím, že toto je fórum motoristů, ne fanoušků MHD, a s mým názorem nejspíš nebudete souhlasit, ale v centru takového města jako je Praha je jediným řešením hromadná doprava ! V Praze není nikde nedostatečné spojení a intervaly spojů, aby se někdo mohl vymlouvat, že je pro něj MHD prakticky nepoužitelná (a to tu před časem někdo takto psal)
Jenže tato úvaha je nesmyslná v tom, že v autech sedí jenom lidé, kteří by mohli jinak jet MHD. Centrum města, pokud nemá být mrtvou zónou, musí být také zásobováno, musí zde normálně fungovat řemeslníci, firmy, do kterých třeba přijíždějí zákazníci. Již nyní zavedení parkovacích zón způsobuje, že do některých míst nechtějí jezdit řemeslníci nebo si účtují navíc poplatek za parkování, speciální taxy pro firemní auta pak vyhánějí podnikání ven z centra. Problém je i když k vám přijedou příbuzní a nemají jak zaparkovat. Z centra se tak stává mrtvá atrakce pro turisty, na místní se moc ohled nebere. Takže žádné mýto, které stejně jen slouží k látání děr v rozpočtu, ale prostě jen omezení kapacity komunikací na potřeby centra, nikoliv tranzitu, to ve spojení s dostavbou MO.
MHD je sice dobrá, přesto jsou směry, ve kterých je ve srovnání s autem nepoužitelná. Pokud pracujete někde v noci, tak spojení nemusí být vůbec. Navíc nikdo nemá právo z ideologických důvodů mi nakazovat, jaký prostředek mám k dopravě použít.
Odpovědět

Zpět na „Praha“