ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
DrFE: Dnes je tato varianta zcela pasé. Můžem bát klidní.
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Mě zaujalo napojení Barrandovského mostu (žádná výstupní komunikace, ale tunel pod Zlíchovem na radlickou radiálu), chalupoida na severu A, pokračování D11 do centra, ...
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Barrandovská výstupní komunikace tam je, jen není značená jako hlavní radiála.Mosquit píše:Mě zaujalo napojení Barrandovského mostu (žádná výstupní komunikace, ale tunel pod Zlíchovem na radlickou radiálu), chalupoida na severu A, pokračování D11 do centra, ...
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Mimochodem ten tunel je tam projektován i dnes a navíc o dost delší než je ten na mapceMosquit píše:Mě zaujalo napojení Barrandovského mostu (žádná výstupní komunikace, ale tunel pod Zlíchovem na radlickou radiálu), chalupoida na severu A, pokračování D11 do centra, ...
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Barrandovská výstupní byla přece vždycky uvažovaná jen jako spojka do sídliště na kopci, pseudoradiála se z ní stala až díky absenci okruhu a radlický .. taky tomu odpovídá řešení napojení v křižovatce a sklonový poměry na rampách. Teť už by tam moh bejt zhruba provoz jak bylo projektováno (RR zas tolik nechybí a nejspíš si dvacet let počká .. i když, co budou dělat tuneláři, až dokončej Blanku? Razicí štíty nemůžou zahálet
Nicméně ten krátkej tunel RR na mapce jako by vycházel rovnou z předpolí barrandovskýho mostu, někde tam co je tramvajová smyčka Hlubočepy, nebo se měly starý Hlubočepy vybourat. To už nejde a současný napojení v podjezdu pod tratí bude docela nářez ..
Nicméně ten krátkej tunel RR na mapce jako by vycházel rovnou z předpolí barrandovskýho mostu, někde tam co je tramvajová smyčka Hlubočepy, nebo se měly starý Hlubočepy vybourat. To už nejde a současný napojení v podjezdu pod tratí bude docela nářez ..
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Jinak severní varianta "Střed" přes Roztoky by byla asi stavebně i dopravně optimální, jedna megakřižovatka u Zdib, druhá u letiště a mezi nima čára málem jak podle pravítka .. akorát to nikdy nebylo urbanisticky ani politicky průchodný, snad ani za toho bolševika. Viz ta odkazovaná mapa okolí prahy,
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 519#p15519
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 519#p15519
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Na východní části okruhu je tunelů dost. Kromě toho technická poznámka, razící štíty se na ražbě Blanky nepoužívají. Nevyplatilo by se to, protože ražené tunely jsou relativně krátké a mají různý profil. Razící štít je jednoúčelový (pouze pro jeden rozměr profilu) a pro profil automobilového tunelu by stál řádově 0,5-1,5 mld.jonáš píše: .. i když, co budou dělat tuneláři, až dokončej Blanku? Razicí štíty nemůžou zahálet
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Mnojo, vim, to byla taková básnická zkratka. NRTM rulez, i když to holt občas spadne ..
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Tak to jsem vás poučoval zbytečně Co se týče toho padání, tak NRTM je asi šetrnější než razící štít ? (nevím jistě) ale předpokládám, že je bezpečnější odebírat profil po menších částech než najednou razícím štítem. Ale to asi víte taky
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Jde i o geologické podmínky. Tam, kde se vždy po několika desítkách metrů mění horninová třída (což je případ Blanky), není vhodné nasazení TBM, protože změna horninové třídy znamená nutnost přestavby frézovací hlavy.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Naopak, štítování je z hlediska vlivu na nadloží mnohem bezpečnější - prostor výrubu chrání protitlakem od prvotního rozpojení zeminy až do vybudování finálního ostění vlastní štít+rozpojená zemina/bentonit, nemůže tedy dojít k zásadnějšímu problému typu nadvýlom/zhroucení čelby..Dr.Fe1 píše:Co se týče toho padání, tak NRTM je asi šetrnější než razící štít ? (nevím jistě) ale předpokládám, že je bezpečnější odebírat profil po menších částech než najednou razícím štítem. Ale to asi víte taky
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Ano, štítové razicí stroje jsou určeny k ražbě v měkkých horninách (naplaveniny, naváté písky, navážky ap.) blízko pod povrchem, nelze je ale dost dobře použít v tvrdých horninách. Na schématu: http://www.tunelblanka.cz/pic_ostgraf.php?photo=8 je vidět, že u Blanky se tvrdé (šedá barva) a měkké horniny v průběhu ražby střídají. Při takovýchto geologických podmínkách je nejvýhodnější NRTM, kterou lze modifikovat dle zastižených podmínek.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
No hlavně jsem měl pocit, že NRTM se prosazuje přez flexibilitu (prakticky jakýkoli průřez, i proměnný) a cenu i rychlost výstavby (přizpůsobení lokálnim podmínkám ražby), kdežto štít by musel bejt vlastně dimenzovanej podle nejhoršího místa na trase .. to aby to nepadalo se pak musí zajistit nepřetržitym a kvalitnim monitoringem podmínek, což se zrovna na tý Blance ve dvou případech moc nepovedlo. Naštěstí to nebylo pod barákama (tam asi logicky byli ostražitější) ..
Radši toho necháme, nebo admin založí nový forum "Tunelovací metody"
Radši toho necháme, nebo admin založí nový forum "Tunelovací metody"
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
jj, už se na vás chystámejonáš píše:Radši toho necháme, nebo admin založí nový forum "Tunelovací metody"
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
však proto prošla Chalupoida ne ?jonáš píše: Razicí štíty nemůžou zahálet
..
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Která? Ta na Prosek? Tam se přeci žádnej razicí štít ani neukázal, razilo se to tam NRTM přeci, ne?Mike píše:však proto prošla Chalupoida ne ?jonáš píše: Razicí štíty nemůžou zahálet
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
To byla Bémoida. Štíty montovali na Vypichu, pokud vim.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Na chalupoidu právě nakoupili dva nový štíty, jaké se tady dlouhou dobu nepoužívaly, takže by se jim hodilo kdyby je mohli použít ještě na nějáké další stavbě.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Jeste k tomu metru: Ma nekdo informace, jak to vypada s trasou D? Nejprve mela prednost pred prodlouzenim A, pak ze se budou stavet zaroven a ted to vypada,ze se to zase odlozilo. V tisku jsem predcasem cetl, ze tam byl snad spor s projektantskou firmou?
Myslim ze modrany potrebujou metro jako sul, aspon by se ulehcilo pretizene Videnske u FTM od autobusu a buspruhu...
Myslim ze modrany potrebujou metro jako sul, aspon by se ulehcilo pretizene Videnske u FTM od autobusu a buspruhu...
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
doporučuji Metroweb.cz a diskusi I.D, II.D Písnice - Hlavní nádraží
v uplynulých měsících probíhal geo průzkum v určitých místech v celé délce trasy
zatím snad není ještě rozhodnuto jestli bude klasické metro nebo "lehké" a další "detaily"
ale obávám se, že do Modřan stejně déčku nepovede
koukám, že už je nejvyšší čas na úklid v tomto vlákně
v uplynulých měsících probíhal geo průzkum v určitých místech v celé délce trasy
zatím snad není ještě rozhodnuto jestli bude klasické metro nebo "lehké" a další "detaily"
ale obávám se, že do Modřan stejně déčku nepovede
koukám, že už je nejvyšší čas na úklid v tomto vlákně
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
V uzemnim planu je vetev na Sofijske namesti, ale toho se ocekavam nikdo z nas nedozije, stejne jako okruzni trasy jako maji treba v Moskve...
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Myslím, že tato mapka se ještě nikde na webu neobjevila...zajímavý mix mezi roštovým a okružním systémem, třeba to trasování západní části MO jsem ještě neviděl
Mapa pochází z publikace "Informativní údaje o československých dálnicích" z roku 1971.
Mapa pochází z publikace "Informativní údaje o československých dálnicích" z roku 1971.
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Tak jsem si to chtěl porovnat s tehdejšim ÚP .. a vony tam nejsou. Je to chyba, nebo novej přístup?
http://mpp.praha.eu/VykresyUPArchiv/
http://mpp.praha.eu/VykresyUPArchiv/
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Spíš to bude chyba. Ta aplikace padá každou chvíli.jonáš píše:Tak jsem si to chtěl porovnat s tehdejšim ÚP .. a vony tam nejsou. Je to chyba, nebo novej přístup?
http://mpp.praha.eu/VykresyUPArchiv/
Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Spíš to bude nějaký "vyhledávací" trasování, který se nedostalo ani do tehdejšího UP.jonáš píše:Tak jsem si to chtěl porovnat s tehdejšim ÚP .. a vony tam nejsou. Je to chyba, nebo novej přístup?
http://mpp.praha.eu/VykresyUPArchiv/