Stránka 6 z 6

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Napsal: 18.1.2014 12:32:59
od P_V
Pro úplnost - studie malostranského a staroměstského tunelu od VHE z roku 2009.
http://www.vhe.cz/node/66

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Napsal: 18.1.2014 12:39:25
od Bobek
To je mazec ty soutěžní návrhy. :shock:

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Napsal: 18.1.2014 20:46:35
od jonáš
Právě že ve starym územnim plánu je to inteligentěji a skroměji namalováno z parčíku "u tanku" do parčíku na Klárově, ale to asi bylo ještě překonaný dvoupruhový řešení. Tohle už jsou čistý technokratický zvěrstva :)

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Napsal: 30.4.2014 11:59:38
od Marooned17
Jeden z dokumentů týkající se porevolučního dění v plánování ZKS:
http://www.psp.cz/eknih/1990cnr/tisky/t0411c00.htm

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Napsal: 8.10.2016 0:40:15
od AUTOsro
Podle mého je škoda, že se velká část ZÁKOSu nerealizovala. Žádná nenahraditelná zástavba by to neodnesla (ale většímu počtu tunelových úseků už v počátku bych se nebránil :), třeba ve Výtoni nebo Blance), jen běžná z počátku 20. stol. Dneska bychom ty dálnice jen zahrabávali pod zem, což by bylo levnější, a na povrchu bychom měli prostor pro tramvajové rychlodráhy, bulváry nebo parky, případně zástavbu. Komunikace měly být navíc často vedeny v souběhu s železnicí, což opět snižuje jejich dopad. Možná bychom měli i trať na letiště, protože P6 by ještě děkovala za to, že tam může mít na povrchu místo radiály jen moderní elektrifikovanou železnici :). Líbí se mi i trasování metra C a D na severu + existence trasy E.

Co se týká zatunelování magistrály, tak na ní je dnes tranzit minimální a po vybudování východní části MO bude cesta po MO jen o pár set metrů delší, proti tranzitu bych bojoval jednoduše rozdílnou maximální povolenou rychlostí, např. 70 km/h na magistrále a 80 km/h na okruhu. Tranzit bude ale stejně v drtivé většině případů volit SOKP.

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Napsal: 8.10.2016 9:16:49
od Standa
AUTOsro píše:...Tranzit bude ale stejně v drtivé většině případů volit SOKP.
Samozřejmě pokud nebude okruh D0 odsunut kamsi k Labi, jak by se to líbilo bojovníkům proti IAD.

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Napsal: 8.10.2016 17:14:07
od musklin
Diaľničiar píše: Tranzitní země je i Česká republika, dejte si konečně říct, že jste hlavní tah mezi západem a Balkánem. Vaše D5+D1+D2 nebo D8+D1+D2 jsou čistě tranzitní tahy.
Jak uvedeno jinde ...Dejte si konečně říct, že nelze propojovat tranzitní tahy skrz městské části za přijatelné náklady.

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Napsal: 29.10.2016 13:17:31
od ku8a
K tomu D11(D10) + D5

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Napsal: 23.4.2021 10:58:42
od marp
asanace Žižkova a větev magistrály přes Negrelliho viadukt
https://docplayer.cz/docs-images/73/689 ... s/18-0.jpg

Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti

Napsal: 31.1.2024 12:06:05
od Lenny
Ve videu jsou vidět plány na výstavbu severního úseku středního okruhu, záběry z výstavby aj.

Filmový zpravodaj 46/1983 Cesta Prahou do XXI. století