Právě je 24.8.2019 8:49:49




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 133 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 ZÁKOS a další historické plány a souvislosti 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 1071
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
DrFE: Dnes je tato varianta zcela pasé. Můžem bát klidní.


17.2.2011 4:20:35
Profil
 

Příspěvky: 558
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou / Zeleneč
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Mě zaujalo napojení Barrandovského mostu (žádná výstupní komunikace, ale tunel pod Zlíchovem na radlickou radiálu), chalupoida na severu A, pokračování D11 do centra, ...


17.2.2011 8:11:03
Profil
 

Příspěvky: 2643
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Mosquit píše:
Mě zaujalo napojení Barrandovského mostu (žádná výstupní komunikace, ale tunel pod Zlíchovem na radlickou radiálu), chalupoida na severu A, pokračování D11 do centra, ...
Barrandovská výstupní komunikace tam je, jen není značená jako hlavní radiála.


17.2.2011 8:38:11
Profil
 

Příspěvky: 1888
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Mosquit píše:
Mě zaujalo napojení Barrandovského mostu (žádná výstupní komunikace, ale tunel pod Zlíchovem na radlickou radiálu), chalupoida na severu A, pokračování D11 do centra, ...


Mimochodem ten tunel je tam projektován i dnes a navíc o dost delší než je ten na mapce


17.2.2011 12:26:41
Profil
 

Příspěvky: 4024
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Barrandovská výstupní byla přece vždycky uvažovaná jen jako spojka do sídliště na kopci, pseudoradiála se z ní stala až díky absenci okruhu a radlický .. taky tomu odpovídá řešení napojení v křižovatce a sklonový poměry na rampách. Teť už by tam moh bejt zhruba provoz jak bylo projektováno (RR zas tolik nechybí a nejspíš si dvacet let počká .. i když, co budou dělat tuneláři, až dokončej Blanku? Razicí štíty nemůžou zahálet ;-)

Nicméně ten krátkej tunel RR na mapce jako by vycházel rovnou z předpolí barrandovskýho mostu, někde tam co je tramvajová smyčka Hlubočepy, nebo se měly starý Hlubočepy vybourat. To už nejde a současný napojení v podjezdu pod tratí bude docela nářez ..


17.2.2011 12:59:46
Profil
 

Příspěvky: 4024
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Jinak severní varianta "Střed" přes Roztoky by byla asi stavebně i dopravně optimální, jedna megakřižovatka u Zdib, druhá u letiště a mezi nima čára málem jak podle pravítka .. akorát to nikdy nebylo urbanisticky ani politicky průchodný, snad ani za toho bolševika. Viz ta odkazovaná mapa okolí prahy,
viewtopic.php?p=15519#p15519


17.2.2011 13:09:07
Profil
 

Příspěvky: 1888
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
jonáš píše:
.. i když, co budou dělat tuneláři, až dokončej Blanku? Razicí štíty nemůžou zahálet ;-)


Na východní části okruhu je tunelů dost. Kromě toho technická poznámka, razící štíty se na ražbě Blanky nepoužívají. Nevyplatilo by se to, protože ražené tunely jsou relativně krátké a mají různý profil. Razící štít je jednoúčelový (pouze pro jeden rozměr profilu) a pro profil automobilového tunelu by stál řádově 0,5-1,5 mld.


17.2.2011 13:42:05
Profil
 

Příspěvky: 4024
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Mnojo, vim, to byla taková básnická zkratka. NRTM rulez, i když to holt občas spadne ..


17.2.2011 13:45:44
Profil
 

Příspěvky: 1888
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Tak to jsem vás poučoval zbytečně :-) Co se týče toho padání, tak NRTM je asi šetrnější než razící štít ? (nevím jistě) ale předpokládám, že je bezpečnější odebírat profil po menších částech než najednou razícím štítem. Ale to asi víte taky :-)


17.2.2011 13:51:10
Profil
 

Příspěvky: 851
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Jde i o geologické podmínky. Tam, kde se vždy po několika desítkách metrů mění horninová třída (což je případ Blanky), není vhodné nasazení TBM, protože změna horninové třídy znamená nutnost přestavby frézovací hlavy.


17.2.2011 13:56:01
Profil
 

Příspěvky: 753
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Dr.Fe1 píše:
Co se týče toho padání, tak NRTM je asi šetrnější než razící štít ? (nevím jistě) ale předpokládám, že je bezpečnější odebírat profil po menších částech než najednou razícím štítem. Ale to asi víte taky
Naopak, štítování je z hlediska vlivu na nadloží mnohem bezpečnější - prostor výrubu chrání protitlakem od prvotního rozpojení zeminy až do vybudování finálního ostění vlastní štít+rozpojená zemina/bentonit, nemůže tedy dojít k zásadnějšímu problému typu nadvýlom/zhroucení čelby..


17.2.2011 14:03:43
Profil
 

Příspěvky: 851
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Ano, štítové razicí stroje jsou určeny k ražbě v měkkých horninách (naplaveniny, naváté písky, navážky ap.) blízko pod povrchem, nelze je ale dost dobře použít v tvrdých horninách. Na schématu: http://www.tunelblanka.cz/pic_ostgraf.php?photo=8 je vidět, že u Blanky se tvrdé (šedá barva) a měkké horniny v průběhu ražby střídají. Při takovýchto geologických podmínkách je nejvýhodnější NRTM, kterou lze modifikovat dle zastižených podmínek.


17.2.2011 14:23:12
Profil
 

Příspěvky: 4024
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
No hlavně jsem měl pocit, že NRTM se prosazuje přez flexibilitu (prakticky jakýkoli průřez, i proměnný) a cenu i rychlost výstavby (přizpůsobení lokálnim podmínkám ražby), kdežto štít by musel bejt vlastně dimenzovanej podle nejhoršího místa na trase .. to aby to nepadalo se pak musí zajistit nepřetržitym a kvalitnim monitoringem podmínek, což se zrovna na tý Blance ve dvou případech moc nepovedlo. Naštěstí to nebylo pod barákama (tam asi logicky byli ostražitější) ..

Radši toho necháme, nebo admin založí nový forum "Tunelovací metody" 8-)


17.2.2011 14:31:58
Profil
VIP

Příspěvky: 3918
Bydliště: ano
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
jonáš píše:
Radši toho necháme, nebo admin založí nový forum "Tunelovací metody" 8-)

jj, už se na vás chystáme :kladivo:

_________________
Obrázek kasme.rajce.net

Obrázek žst. Praha-Hostivař – Praha-Zahradní Město – Praha-Eden – Praha-Vršovice


17.2.2011 17:42:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3288
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
jonáš píše:
Razicí štíty nemůžou zahálet ;-)

..

však proto prošla Chalupoida ne ?

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


17.2.2011 21:59:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 1626
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Mike píše:
jonáš píše:
Razicí štíty nemůžou zahálet ;-)

však proto prošla Chalupoida ne ?

Která? Ta na Prosek? Tam se přeci žádnej razicí štít ani neukázal, razilo se to tam NRTM přeci, ne?


17.2.2011 22:33:46
Profil
 

Příspěvky: 4024
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
To byla Bémoida. Štíty montovali na Vypichu, pokud vim.


17.2.2011 23:23:45
Profil
 

Příspěvky: 1888
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Na chalupoidu právě nakoupili dva nový štíty, jaké se tady dlouhou dobu nepoužívaly, takže by se jim hodilo kdyby je mohli použít ještě na nějáké další stavbě.


18.2.2011 11:48:04
Profil
 

Příspěvky: 37
Bydliště: Modřany<->Modletice
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Jeste k tomu metru: Ma nekdo informace, jak to vypada s trasou D? Nejprve mela prednost pred prodlouzenim A, pak ze se budou stavet zaroven a ted to vypada,ze se to zase odlozilo. V tisku jsem predcasem cetl, ze tam byl snad spor s projektantskou firmou?
Myslim ze modrany potrebujou metro jako sul, aspon by se ulehcilo pretizene Videnske u FTM od autobusu a buspruhu...


19.2.2011 12:35:10
Profil
VIP

Příspěvky: 3918
Bydliště: ano
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
doporučuji Metroweb.cz a diskusi I.D, II.D Písnice - Hlavní nádraží

v uplynulých měsících probíhal geo průzkum v určitých místech v celé délce trasy
zatím snad není ještě rozhodnuto jestli bude klasické metro nebo "lehké" a další "detaily"

ale obávám se, že do Modřan stejně déčku nepovede :)


koukám, že už je nejvyšší čas na úklid v tomto vlákně :crazy:

_________________
Obrázek kasme.rajce.net

Obrázek žst. Praha-Hostivař – Praha-Zahradní Město – Praha-Eden – Praha-Vršovice


19.2.2011 14:20:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 37
Bydliště: Modřany<->Modletice
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
V uzemnim planu je vetev na Sofijske namesti, ale toho se ocekavam nikdo z nas nedozije, stejne jako okruzni trasy jako maji treba v Moskve...


19.2.2011 14:37:50
Profil
 

Příspěvky: 753
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Myslím, že tato mapka se ještě nikde na webu neobjevila...zajímavý mix mezi roštovým a okružním systémem, třeba to trasování západní části MO jsem ještě neviděl :)

Příloha:
Fotografie_1485.jpg
Fotografie_1485.jpg [ 169.79 KiB | Zobrazeno 8458 krát ]


Mapa pochází z publikace "Informativní údaje o československých dálnicích" z roku 1971.


26.2.2012 17:24:46
Profil
 

Příspěvky: 4024
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
Tak jsem si to chtěl porovnat s tehdejšim ÚP .. a vony tam nejsou. Je to chyba, nebo novej přístup?
http://mpp.praha.eu/VykresyUPArchiv/


26.2.2012 19:26:59
Profil
 

Příspěvky: 2643
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
jonáš píše:
Tak jsem si to chtěl porovnat s tehdejšim ÚP .. a vony tam nejsou. Je to chyba, nebo novej přístup?
http://mpp.praha.eu/VykresyUPArchiv/
Spíš to bude chyba. Ta aplikace padá každou chvíli.


26.2.2012 19:48:36
Profil
Autor

Příspěvky: 1626
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: ZÁKOS a další historické plány a souvislosti
jonáš píše:
Tak jsem si to chtěl porovnat s tehdejšim ÚP .. a vony tam nejsou. Je to chyba, nebo novej přístup?
http://mpp.praha.eu/VykresyUPArchiv/

Spíš to bude nějaký "vyhledávací" trasování, který se nedostalo ani do tehdejšího UP.


26.2.2012 20:39:35
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 133 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz