"Vídeňská" radiála
Re: "Vídeňská" radiála
Já si taky nemyslím, že by problém byl v dálniční známce. Ale pokud někdo přijede od jihu k Jesenici, tak si cestou přes R1 a D1 dnes moc nepomůže. R1 projede rychle, ale D1 směrem k Praze i v důsledku omezení stejně stojí, takže proč si zajíždět, když výsledný čas lepší nebude.
Re: "Vídeňská" radiála
Já znovu opakuji to, co zde pořádně nezaznělo, resp. nebylo dost akcentováno. Na D1 směrem do centra jsou teď trvalé kolony kvůli instalaci liniovky, takže to lidi zkouší jinudy. Až se D1 uvolní, což by mělo být 24.10., tak se tam přesune opět větší část dopravy. Teprve pak bude mít smysl to zhodnotit jako "dočasně definitivní" stav dopravy po zprovoznění okruhu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: "Vídeňská" radiála
Ministerstvo dopravy zamítlo žádost Jesenice a Vestce o výjimku ke zpoplatnění Pražského okruhu. Situace na Vídeňské, která je hlavní radiální komunikací do Prahy v této oblasti je po otevření okruhu příšerná. Už to tady bylo uvedeno. Ráno je to parkoviště, přes den tam pomalu pojíždí souvislá kolona. A pokud nastane na okruhu nějaký problém (viz. včerejší nehoda), tak Vídeňská slouží jako alternativa což situaci ještě zhoršuje. Řešení je ovšem stále v nedohlednu. Chci poděkovat všem řidičům přijíždějícím od Pražského okruhu po Vesteckém přivaděči k Vídeňské, že dobrovolně zipují. Bez toho by řidiči jedoucí po Vídeňské do Prahy neměli moc šanci. Úryvek z dopisu, který jsem našel na webu:
...odpovídáme na Váš dopis, týkající se žádosti o povoleni výjimky ze zpoplatnění na úsecích Č. 512 a 513 tzv. "Pražského okruhu". Přes pochopení dúvodů, které vedly k napsání dopisu žádosti nemůžeme vyhovět. Zmíněné úseky jsou uvedeny v již platné vyhlášce č. 52712006Sb., ve znění vyhlášky Č. 483/2009 Sb. Ta stanovila ve svých přílohách č. 2 a 3 zpoplatněné úseky rychlostních komunikací již pro r. 2010 s tím, že v případě zprovoznětú až v průběhu roku bude také od stejného data zpoplatněna příslušná komunikace. To se týká i trasy Rl v úseku Modletice - Praha, Ruzyně (pro vozidlo s hmotností do 3.5 t jen do Praha, Řepy). Změnu nepřipravujeme ani pro r. 2011. Ministerstvo dopravy postupně ruší veškeré výjimky, které již nemqjí opodstatnění a na které naopak poukazují ostatní kraje či regiony - viz jednotlivé novely cit. vyhlášky. Nepovažujeme proto za vhodné naopak rozsah výjimek rozšiřovat. Vaše obavy nejsou navíc nijak podloženy reálnými údaji o možném objíždění nově zpoplatněných úseků. Upozorňujeme navíc, že nová trasa byla otevřena zcela nedávno, takže je předčasné vytvářet podobně předpoklady. Oproti mýtnému získají řidiči možnost úspor časových, ale zejména veškerých provozních nákladú, nehledě na menší nehodovost či dopad na životní prostředí. V případě vozidel do 3,5 tuny není platnost kupónu omezena žádnou ujetou vzdáleností. Připomínáme rovněž pravomoc obcí s rozšířenou působností regulovat rozsah dopravy, jak to umožňuje ustanovení § 77 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích. Dále je to možnost výstavby semaforů zpomal ovacích prahů a dalších dopravních zařízení, které ve svém dúsledku mohou též omezit jízdy vybraných vozidel. Věříme, že pochopíte důvody, které nás vedly k napsání naší odpovědi...
...odpovídáme na Váš dopis, týkající se žádosti o povoleni výjimky ze zpoplatnění na úsecích Č. 512 a 513 tzv. "Pražského okruhu". Přes pochopení dúvodů, které vedly k napsání dopisu žádosti nemůžeme vyhovět. Zmíněné úseky jsou uvedeny v již platné vyhlášce č. 52712006Sb., ve znění vyhlášky Č. 483/2009 Sb. Ta stanovila ve svých přílohách č. 2 a 3 zpoplatněné úseky rychlostních komunikací již pro r. 2010 s tím, že v případě zprovoznětú až v průběhu roku bude také od stejného data zpoplatněna příslušná komunikace. To se týká i trasy Rl v úseku Modletice - Praha, Ruzyně (pro vozidlo s hmotností do 3.5 t jen do Praha, Řepy). Změnu nepřipravujeme ani pro r. 2011. Ministerstvo dopravy postupně ruší veškeré výjimky, které již nemqjí opodstatnění a na které naopak poukazují ostatní kraje či regiony - viz jednotlivé novely cit. vyhlášky. Nepovažujeme proto za vhodné naopak rozsah výjimek rozšiřovat. Vaše obavy nejsou navíc nijak podloženy reálnými údaji o možném objíždění nově zpoplatněných úseků. Upozorňujeme navíc, že nová trasa byla otevřena zcela nedávno, takže je předčasné vytvářet podobně předpoklady. Oproti mýtnému získají řidiči možnost úspor časových, ale zejména veškerých provozních nákladú, nehledě na menší nehodovost či dopad na životní prostředí. V případě vozidel do 3,5 tuny není platnost kupónu omezena žádnou ujetou vzdáleností. Připomínáme rovněž pravomoc obcí s rozšířenou působností regulovat rozsah dopravy, jak to umožňuje ustanovení § 77 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích. Dále je to možnost výstavby semaforů zpomal ovacích prahů a dalších dopravních zařízení, které ve svém dúsledku mohou též omezit jízdy vybraných vozidel. Věříme, že pochopíte důvody, které nás vedly k napsání naší odpovědi...
Re: "Vídeňská" radiála
Co se to stalo, že je Vídeňská od začátku ledna zatím poměrně dobře průjezdná ráno ve směru do Prahy? Od otevření okruhu se to tam významně zhoršilo, teď zase změna k lepšímu. Mám se radovat definitivně a nebo je to jen přechodný stav? Svátky už jsou pryč, dovolenýma to tedy není, jarní prázdniny ještě nezačaly...
Re: "Vídeňská" radiála
Myslím, že radovat se je předčasné...
co tak vidím, tak je provoz celkově slabší
co tak vidím, tak je provoz celkově slabší
Re: "Vídeňská" radiála
Ale čím to? Že by rychlým nástupem zimy kdy řidiči co běžně nechávají letní pneu na autě celoročně se najednou báli vyjet? Nevidím příčinu toho stavu...kasme píše:Myslím, že radovat se je předčasné...
co tak vidím, tak je provoz celkově slabší
Re: "Vídeňská" radiála
Osobně denně jezdím do práce k jižní spojce z Jílového. A co je otevřen okruh nejezdím trasou - Dolní břežany, Písnice. /Jesenice se používat nedala-nedá/, ale jezdím od jesenických kruháčů na R1 a D1. A cestu mi trvá 30 min.! Úspora času na jedné cestě cca 15 min. Přeci jen u Písnice to bylo lepší než na vídeňské ale stejnak se ve špičce popojíždělo. Nyní to mám 10min k R1, dalších 5 k Muk na D1 dalších 10 na opatov a 5 min po jižní s. Kdybych jezdil provozem v Jesenici tak alepoň dříve pojedu hodinu.
A myslím že ta zajížďka i přes nehoráznou daň z benzínu za to stojí.
A myslím že ta zajížďka i přes nehoráznou daň z benzínu za to stojí.
Re: "Vídeňská" radiála
Tak je třeba vzít na vědomí, že po otevření R1 se dost kopalo na D1 mezi 10tym a 0tym km, takže spoustu lidí to odradilo. Ale teď, co je tam klid, toho pp dost lidí využívá a zvyklo si na tu (kilometrově) delší trasu...
Re: "Vídeňská" radiála
Bohužel je to tak. Od pondělí je to opět klasika, čili ráno poskakování na jedničku až ke kunratické spojce, ach jo...kasme píše:Myslím, že radovat se je předčasné...
co tak vidím, tak je provoz celkově slabší
Re: "Vídeňská" radiála
zdravim, nevite jake jsou dalsi plany s touto "silnici"? http://www.mapy.cz/s/BxY . Pred stavbou R1 jsem tudy jezdil, myslel jsem, ze po stavbe zanikne a ted jsem ji znovu nahodou objevil a ten velky podjezd asi znamena, ze se s ni pocita...
Re: "Vídeňská" radiála
nevím, mě ten podjezd zas tak velkej nepřijde...mejla píše:zdravim, nevite jake jsou dalsi plany s touto "silnici"? http://www.mapy.cz/s/BxY . Pred stavbou R1 jsem tudy jezdil, myslel jsem, ze po stavbe zanikne a ted jsem ji znovu nahodou objevil a ten velky podjezd asi znamena, ze se s ni pocita...
je to místní komunikace, po které je vedena cyklotrasa...
Vestecká spojka je vedle, most Písnice - Břežany taky, takže není důvod s tím něco dělat
Re: "Vídeňská" radiála
mi se to jeví, že to má nějaké zpoždění, než to funguje všem (replikace,cache?)Bobek píše:Hm, 404. V mapách.cz opravdu bodujou.
mi to taky hlásilo 404, teď je to již ok
Re: "Vídeňská" radiála
<ot>Teď už mi to taky jde. Jestli tam není nějaká finta, jako že se to postupně šíří mezi servery, a mě zrovna neobsluhoval ten pravý.</ot>
Království a půl princezny za 511.
Re: "Vídeňská" radiála
Bobek píše:<ot>Teď už mi to taky jde. Jestli tam není nějaká finta, jako že se to postupně šíří mezi servery, a mě zrovna neobsluhoval ten pravý.</ot>
404 se dá pochopit, ale když odkaz ukáže na jný konec republiky, tak je to nepřípustné.</ot>
Re: "Vídeňská" radiála
No svýho času se tam dobře jezdilo na kole, ale už jsem tam dlouho nebyl. Logická spojka ve směru Písnice-Jesenice.
Re: "Vídeňská" radiála
Musím se tam zajet podívat. Nechce se mi věřit, že na cestě vybudovali tak šikovný esíčko, aby museli postavit podjezd jak pod hlavní trasou R1 tak i pod větví Vestec-Plzeň. I když.....
-
- Příspěvky: 80
- Registrován: 14.3.2009 21:13:05
- Bydliště: Dolnobřežansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Vídeňská" radiála
Nepřijde mi to nějak velký. Když se stavěla R1, tak to bylo přehrazený betonama a jen pro cyklisty. Teď tam zase mohou auta (což mi přijde i docela zbytečný). Kudy má vlastně vést obchvat písnice a kde se má napojit směr Břežany? Nebude tuto cestu křižovat? Nebo se u dnešní zatáčky na Vrtilce (konec Písnice) rozvětví na směr Břežany a Hodkovice?mejla píše:zdravim, nevite jake jsou dalsi plany s touto "silnici"? http://www.mapy.cz/s/BxY . Pred stavbou R1 jsem tudy jezdil, myslel jsem, ze po stavbe zanikne a ted jsem ji znovu nahodou objevil a ten velky podjezd asi znamena, ze se s ni pocita...
Re: "Vídeňská" radiála
esíčko tam bude taky asi kvůli zklesání na úroveň podjezdu... i když...
videoprůjezd před rokem http://www.stream.cz/uservideo/487731-p ... -hodkovice
videoprůjezd před rokem http://www.stream.cz/uservideo/487731-p ... -hodkovice
Re: "Vídeňská" radiála
video průjezd rekonstruovanou ulicí od hranice Prahy k Thomayerově nemocnici
http://www.youtube.com/watch?v=qSnZCEaFDjo
http://www.youtube.com/watch?v=qSnZCEaFDjo
Re: "Vídeňská" radiála
Vídeňskou obyvatelé Prahy 4 širší nechtějí. Sepsali proto petici
Adam Váchal Metro.cz 7. září 2012 6:00
Lidé se bojí, že v Krči vznikne druhá magistrála. Sepsali proto petici proti plánovanému rozšíření Vídeňské ulice.
Vídeňská se možná rozšíří. Lidé jsou proti.
Už dnes si lidé stěžují na přemíru aut, která denně jezdí po Vídeňské okolo Thomayerovy nemocnice. Situace by se mohla podle místních do budoucna ještě zhoršit. Pražské zastupitelstvo totiž schválilo záměr změny územního plánu, která počítá s rozšířením ulice o další pruhy.
Lidé se bojí, že zhoustne doprava
"Bydlím v Krči na sídlišti a představa magistrály s desítkami tisíc automobilů denně mne opravdu děsí. Na naše sídliště nutně potřebujeme metro D a ne zase další autostrádu," stěžuje si obyvatelka Krče učitelka Petra Rejchrtová.
Lidé proti záměru města již sepsali petici a nyní sbírají podpisy. "Čtyřproudá magistrála s kapacitou vysoko přes 50 tisíc vozů denně je zločinem na obyvatelích sídliště," říká zastupitel Prahy 4 za zelené Petr Štěpánek.
http://www.metro.cz/videnskou-obyvatele ... e-deje_ava
Adam Váchal Metro.cz 7. září 2012 6:00
Lidé se bojí, že v Krči vznikne druhá magistrála. Sepsali proto petici proti plánovanému rozšíření Vídeňské ulice.
Vídeňská se možná rozšíří. Lidé jsou proti.
Už dnes si lidé stěžují na přemíru aut, která denně jezdí po Vídeňské okolo Thomayerovy nemocnice. Situace by se mohla podle místních do budoucna ještě zhoršit. Pražské zastupitelstvo totiž schválilo záměr změny územního plánu, která počítá s rozšířením ulice o další pruhy.
Lidé se bojí, že zhoustne doprava
"Bydlím v Krči na sídlišti a představa magistrály s desítkami tisíc automobilů denně mne opravdu děsí. Na naše sídliště nutně potřebujeme metro D a ne zase další autostrádu," stěžuje si obyvatelka Krče učitelka Petra Rejchrtová.
Lidé proti záměru města již sepsali petici a nyní sbírají podpisy. "Čtyřproudá magistrála s kapacitou vysoko přes 50 tisíc vozů denně je zločinem na obyvatelích sídliště," říká zastupitel Prahy 4 za zelené Petr Štěpánek.
http://www.metro.cz/videnskou-obyvatele ... e-deje_ava
Re: "Vídeňská" radiála
Nojo, zločiny na obyvatelích venkova se zřejmě nepočítaj ba ani na obyvatelích jinejch sídlišť. My back yard is my castle
Re: "Vídeňská" radiála
Mě spíš fascinuje, jak se toho hned chytí zelený zastupitel a lanaří hlasy NIMBYstů...
Re: "Vídeňská" radiála
A kdo jinej se toho má chytit? Cyklisti se vejdou tak jak to je
Re: "Vídeňská" radiála
To by v současné chvíli byla zcela zbytečná investice, kolem Thomayerovy nemocnice víc aut stejně neprocpou.
Až se postaví metro, a bude se moct zrušit BUSpruh, tak možná, ale i tehdy bude stačit prodloužit čtyřpruh před křižovatkou s ulicí Zálesí o sto dvěstě metrů.
Až se postaví metro, a bude se moct zrušit BUSpruh, tak možná, ale i tehdy bude stačit prodloužit čtyřpruh před křižovatkou s ulicí Zálesí o sto dvěstě metrů.