Video vizualizace
Foto vizualizace
Problém je, že Libeňská spojka bohužel nevyřeší propojení směru D8 - Blanka, který nadále bude muset pořád jezdit ulicí V Holešovičkách. Řešení dlouhodobého výhledu jsou v podstatě dvě:Užovka píše:nej by bylo před Bulovkou zajet pod zem a vyjet az mostem Barikadníku a od pani by byl pokoj, ale to je hudba budoucnosti (a v tunelu pekne 70km/h jako v Mrazovce !!!)
1.) Libeňská spojka + zahloubení ulice v Holešovičkách. Jednoznačnou výhodou zde je, že je projekčně připraveno a je v souladu s ÚP. Avšak zde negativa této varianty převažují.
2.) Nahradit ulice V Holešovičkách a Zenklova jedním tunelem "uprostřed" pod Bulovkou s rozpletem na obě strany MO. Je to návrh, který prosazuje ta samá paní co prosadila tu 50 km/h do kopce. Diskutovalo se o tom na mo.ttnz.cz:
Výškové i směrové vedení bude nejspíš třeba upřesnit, stejně jako rozsah zatunelování. Dokumentace EIA pro Libeňskou spojku (logicky na přání objednatele) vyhodnotila tuto alternativu negativně. Za návrh se však nyní staví i Praha 8, otázka jak to dopadne při přípravě nového ÚP. Problémem této varianty také je, že neřeší napojení Zenklovy ulice na sever a variantu by bylo třeba více rozpracovat.P_V píše: Občanské sdružení Za naši budoucnost navrhuje umístit navazující úsek městského okruhu od Pelc-Tyrolky ke Kříži do tunelu, do něhož by se nově obousměrně napojila i tunelová Prosecká radiála. Tím by odpadla nutnost stavět tunelovou Libeňskou spojku, zjednodušil by se uzel U kříže - VR a mohla by se zjednodušit poté již předimenzovaná MÚK Vychovatelna. Odlehčilo by se ulici V Holešovičkách a úzké vltavské nábřeží pod Bílou skálou by se přeměnilo v klidovou zónu. Negativa jsou rovněž zřejmá, zejména finanční a energie na provoz. V neposlední řadě i odložení výstavby, neboť se doposud tato či podobná varianta dokumentačně vůbec nerozpracovávala.
Podoba podnětu od OS je k vidění zde. Návrh je to skoro až extrémní, předpokládá zatunelování v maximálním rozsahu, ale koncept je snad zřejmý.
Něco zeleného k problému