Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Radlice-Radiala=SCIFI
zatim je uplne egal jestil 5 nebo 10 GB. Prag se z Blanka-Tunelu bude financne davat dohromady jeste dalsi 2 stoleti. Ale jako ilustrace schön, jen jestli za ty prachy by nebylo lepsi udelat podchodn/nadchod na strakonicky u Königsaal.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Jistě, taková lávka by byla pro dopravu ve městě učiněnym požehnánim
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Kde je Königsaal? Jaký podchod?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Königsaal je německy Zbraslav.
Hádám, že pán myslí přechod přes R4 za Zbraslaví (v tom kopci).
Už mě opravdu štve jak někdo dokáže opravdu degradovat češtinu na takový paskvil. Chytit tohoto "pána" dobrenze do ruky tak bych mu to vysvětlil. Ale hádám, že jeho blbosti se tady na tomto fóru snad už všichni jen smějou. Jestli tu bude nějáké hlasování, hlasuju pro to aby pan dobrenz byl opět vyloučen z fóra opět . Ale to už je zase OT. Promiňte.
Hádám, že pán myslí přechod přes R4 za Zbraslaví (v tom kopci).
Už mě opravdu štve jak někdo dokáže opravdu degradovat češtinu na takový paskvil. Chytit tohoto "pána" dobrenze do ruky tak bych mu to vysvětlil. Ale hádám, že jeho blbosti se tady na tomto fóru snad už všichni jen smějou. Jestli tu bude nějáké hlasování, hlasuju pro to aby pan dobrenz byl opět vyloučen z fóra opět . Ale to už je zase OT. Promiňte.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Aha díky za vysvětlení. Měl jsem za to, že Zbraslav je Zbraslau . Rozhodně bych Dobrenze nevylučoval, díky němu jsem si pokaždé rozšířil obzor.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Zajímavé čtení v časopise Tunel.
http://www.ita-aites.cz/files/tunel/kom ... l_1_11.pdf
http://www.ita-aites.cz/files/tunel/kom ... l_1_11.pdf
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Já myslel, že tuto stavbu bude platit město...pan Karel Březina řekl v rozhovoru pro ČT, že pokud nebudou peníze v SFDI, tak není zaručeno, že se rozjede i tato radiála. Zná někdo konkrétní čísla % podílu na této stavbě?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
To se mi zdá taky divné, vzhledem k tomu, že RR už rozhodně žádnou část vnějšího okruhu nesupluje. Zase on toho Kája nakecá...
Království a půl princezny za 511.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Podíl tam nebude žádný, to si už musí zaplatit město. Naopak SFDI by mohlo po Praze chtít zaplatit část nákladů na reko 515, když přeci supluje RR . Celý je to bouře ve sklenici vody. Protože Praha nedostala po zkrácení rozpočtu SFDI ani korunu na běžící akce, kde se bude ještě doplácet (VR, MÚK Liberecká, Šterboholská atp...), tak teď Březina kecá nesmysly a hrozí státu...
Kdyby byla rozumná dohoda a normální situace, stát by tam něco přisypat mohl, protože teoreticky by to sloužilo jako supl za 518/519, spolu s Blankou, ale nikoliv pro nákladní tranzit, který je hlavním důvodem, že to stát kofinancuje.
Kdyby byla rozumná dohoda a normální situace, stát by tam něco přisypat mohl, protože teoreticky by to sloužilo jako supl za 518/519, spolu s Blankou, ale nikoliv pro nákladní tranzit, který je hlavním důvodem, že to stát kofinancuje.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
ihned.cz: Tři tunely a 12 mostů na nové pražské radiále. Průzkum vyjde město na čtvrt miliardy
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-5275927 ... t-miliardy
Praha nedokáže odhadnout, kolik Radlická radiála bude stát. Na 5,5 kilometrech totiž budou tři tunely a 12 mostů. Radiála by mohla být v provozu nejdříve v roce 2018, ale už nyní úředníci tento termín považují kvůli nedostatku financí za nereálný.
Hlavní město připravuje výstavbu Radlické radiály, která by měla propojit vnější a vnitřní okruh města.
Vypsalo proto v těchto dnech výběrové řízení za zhotovitele průzkumné štoly, pomocí které by se mělo zjistit, jaké jsou v místě plánované stavby geologické podmínky.
Předpokládaná hodnota zakázky je 255 milionů korun bez DPH, nabídky bude město přijímat do 26. září.Průzkumná štola by měla být vybudována v místě plánovaného tunelu Radlice. Měla by měřit asi 850 metrů, příčný profil bude mít 13,46 metru čtverečních. Součástí zakázky bude podrobný inženýrskogeologický a hydrogeologický průzkum v trase radiály.
"Průzkumem získané znalosti a informace jsou nezbytné pro další projekční práce, a to jak z hlediska technického a technologického řešení přípravy budoucího tunelu Radlice, tak z hlediska budoucí bezpečnosti při jeho ražbě," napsali zástupci odboru městského investora (OMI), který má stavbu na starosti.
Podle OMI má radiála schválenou dokumentaci v procesu posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA). V současnosti se zpracovávají podklady pro územní rozhodnutí, o které bude podle OMI v následujících týdnech nebo měsících požádáno.
Nejdříve rok 2018
Příprava stavby ale bude ještě několik let trvat, samotné vybudování průzkumné štoly bude podle zadávací dokumentace trvat zhruba tři roky. Podle OMI bude vše záležet také na finančních prostředcích. "Při dostatečném objemu finančních prostředků by bylo reálné zprovoznění v roce 2018," napsali ČTK zástupci odboru. To ale zřejmě není moc pravděpodobné.
Radlická radiála by měla propojit Strakonickou ulici u Barrandovského mostu s už fungující Rozvadovskou spojkou, která navazuje na Pražský okruh a dálnici D5.
Polovina okruhu a radiál v provozu
Podle projektantů ze sdružení firem Pudis - Satra by měla být radiála dlouhá asi 5,5 kilometru, z toho zhruba polovina bude vedena ve třech tunelech (tunel Radlice, Jinonice a Butovice). Součástí stavby by mělo být 12 mostů, tři lávky pro pěší i úpravy na železniční trati ze Smíchova do Hostivice. Náklady na výstavbu zatím město nedokáže odhadnout.
Hlavní silniční síť v hlavním městě tvoří vnitřní Městský okruh a vnější Pražský okruh, které má propojit sedm radiál. V provozu je zhruba polovina z celkové délky obou okruhů a všech radiál.
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-5275927 ... t-miliardy
Praha nedokáže odhadnout, kolik Radlická radiála bude stát. Na 5,5 kilometrech totiž budou tři tunely a 12 mostů. Radiála by mohla být v provozu nejdříve v roce 2018, ale už nyní úředníci tento termín považují kvůli nedostatku financí za nereálný.
Hlavní město připravuje výstavbu Radlické radiály, která by měla propojit vnější a vnitřní okruh města.
Vypsalo proto v těchto dnech výběrové řízení za zhotovitele průzkumné štoly, pomocí které by se mělo zjistit, jaké jsou v místě plánované stavby geologické podmínky.
Předpokládaná hodnota zakázky je 255 milionů korun bez DPH, nabídky bude město přijímat do 26. září.Průzkumná štola by měla být vybudována v místě plánovaného tunelu Radlice. Měla by měřit asi 850 metrů, příčný profil bude mít 13,46 metru čtverečních. Součástí zakázky bude podrobný inženýrskogeologický a hydrogeologický průzkum v trase radiály.
"Průzkumem získané znalosti a informace jsou nezbytné pro další projekční práce, a to jak z hlediska technického a technologického řešení přípravy budoucího tunelu Radlice, tak z hlediska budoucí bezpečnosti při jeho ražbě," napsali zástupci odboru městského investora (OMI), který má stavbu na starosti.
Podle OMI má radiála schválenou dokumentaci v procesu posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA). V současnosti se zpracovávají podklady pro územní rozhodnutí, o které bude podle OMI v následujících týdnech nebo měsících požádáno.
Nejdříve rok 2018
Příprava stavby ale bude ještě několik let trvat, samotné vybudování průzkumné štoly bude podle zadávací dokumentace trvat zhruba tři roky. Podle OMI bude vše záležet také na finančních prostředcích. "Při dostatečném objemu finančních prostředků by bylo reálné zprovoznění v roce 2018," napsali ČTK zástupci odboru. To ale zřejmě není moc pravděpodobné.
Radlická radiála by měla propojit Strakonickou ulici u Barrandovského mostu s už fungující Rozvadovskou spojkou, která navazuje na Pražský okruh a dálnici D5.
Polovina okruhu a radiál v provozu
Podle projektantů ze sdružení firem Pudis - Satra by měla být radiála dlouhá asi 5,5 kilometru, z toho zhruba polovina bude vedena ve třech tunelech (tunel Radlice, Jinonice a Butovice). Součástí stavby by mělo být 12 mostů, tři lávky pro pěší i úpravy na železniční trati ze Smíchova do Hostivice. Náklady na výstavbu zatím město nedokáže odhadnout.
Hlavní silniční síť v hlavním městě tvoří vnitřní Městský okruh a vnější Pražský okruh, které má propojit sedm radiál. V provozu je zhruba polovina z celkové délky obou okruhů a všech radiál.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Souhlasné stanovisko bylo prodlouženo do 10.7.2016.
Království a půl princezny za 511.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Výstavba Radlické radiály je o krok blíže
Každý, kdo poprvé přijede do Prahy po dálnici D5 od Plzně či Berouna, je překvapen náhlým ukončením rychlostní komunikace a prudkou zatáčkou ukončenou semaforem. Tzv. Rozvadovskou spojku zde opouštějí nejen vozidla jedoucí do Motola či Nových Butovic, ale také všichni řidiči směřující do centra, kteří se pak prodírají několika světelnými křižovatkami na Bucharově ulici na Radlickou a zahušťují takmístní dopravu. Východiskem bude dlouho očekávaná Radlická radiála, jejíž příprava se nyní dostává do další fáze.
...
Investorská příprava stavby byla zahájena projednáním návrhu dokumentace pro územní rozhodnutí v červenci 2007, shromážděné připomínky a závěry EIA byly zapracovány do tzv. druhého návrhu z prosince 2010. V současné době se dokončuje předprojektová dokumentace pro podání žádosti o územní rozhodnutí. Po jeho vydání bude možné plynule navázat dalšími kroky pro získání stavebního povolení.
http://stop.p13.cz/clanek.php?id=4138
V podstatě nic nového.
Každý, kdo poprvé přijede do Prahy po dálnici D5 od Plzně či Berouna, je překvapen náhlým ukončením rychlostní komunikace a prudkou zatáčkou ukončenou semaforem. Tzv. Rozvadovskou spojku zde opouštějí nejen vozidla jedoucí do Motola či Nových Butovic, ale také všichni řidiči směřující do centra, kteří se pak prodírají několika světelnými křižovatkami na Bucharově ulici na Radlickou a zahušťují takmístní dopravu. Východiskem bude dlouho očekávaná Radlická radiála, jejíž příprava se nyní dostává do další fáze.
...
Investorská příprava stavby byla zahájena projednáním návrhu dokumentace pro územní rozhodnutí v červenci 2007, shromážděné připomínky a závěry EIA byly zapracovány do tzv. druhého návrhu z prosince 2010. V současné době se dokončuje předprojektová dokumentace pro podání žádosti o územní rozhodnutí. Po jeho vydání bude možné plynule navázat dalšími kroky pro získání stavebního povolení.
http://stop.p13.cz/clanek.php?id=4138
V podstatě nic nového.
ten clanke v Praha13-novinach je fantasmagorie
podobna priblym ceskym filmum. Prag je natolik financne kaput, ze nema ani na postaveni PHZ na magistrale. A ta Rozvadovska Tangenta by pri soucasne konstelaci stala minimalne 6-10 Giga. A doba vystaby by byla nejdrive 6 let a nasledne by se to protahlo na 10-15, podobne jako Blaana-Tunel.( konecne to je to spravny jmeno pro Blanka-Tunel, proste blaaana. Mas recht, nic novyho.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Ale Metrostav bude muset něco dalšího tunelovat, až vytuneluje Blanku a prodloužení Metra A do Motola.
to Jarda - Metrostav uz dostal od Böhma Metro A
ktera vede tak trochu jinam nez puvodne planovano.... A to na Motol/Petriny kam jezdi uz Tram i BUS. Ale bydli tam napr. Kalousek
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Už za sociku byl znám nejkratší vtip : Potkali se 2 ministři v metru... Takže Kalousek a metro ???
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Tady nejde ani tak o Kalouska jako o Béma. Bém je z Prahy 6 a tak nějak všechno se staví jen pro Prahu 6. Blanka a metro. Přitom Praha 4 čeká na metro jako na smilování a to tam nejsou ani tramvaje.kot píše:Už za sociku byl znám nejkratší vtip : Potkali se 2 ministři v metru... Takže Kalousek a metro ???
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Praha zkoumá další podivné zakázky, vinu dává Bémovi
...
A.cz: Jaké další zakázky jsou na seznamu podezřelých?
Většinu tvoří různé kanalizace, je tam také zakázka na protipovodňová opatření za 76 milionů. Nachází se tam i tendr na průzkumnou štolu Radlické radiály za 255 milionů, jejíž smysluplnost v tuto chvíli přehodnocujeme. Ta štola má být v ose tunelu, je tu ale názor, že by stačily nějaké levnější vrty.
...
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio ... ?id=737155
Nevíte někdo jak je na tom to výběrové řízení. Už někoho vybrali?
...
A.cz: Jaké další zakázky jsou na seznamu podezřelých?
Většinu tvoří různé kanalizace, je tam také zakázka na protipovodňová opatření za 76 milionů. Nachází se tam i tendr na průzkumnou štolu Radlické radiály za 255 milionů, jejíž smysluplnost v tuto chvíli přehodnocujeme. Ta štola má být v ose tunelu, je tu ale názor, že by stačily nějaké levnější vrty.
...
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio ... ?id=737155
Nevíte někdo jak je na tom to výběrové řízení. Už někoho vybrali?
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Z článku asi vyplývá - průzkumná štola nebude...
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Levnější vrty mohou znamenat méně kvalitní průzkum, a tím i větší riziko problémů při budoucí ražbě a víceprací.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Což je možná to, oč jde...Lenny píše:Levnější vrty mohou znamenat méně kvalitní průzkum, a tím i větší riziko problémů při budoucí ražbě a víceprací.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Je pravděpodobné, že těch víceprací bude víc, než za těch 225M? Razí se tu hluboko a pod nezastavěným územím.
Na druhou stranu, v Lochkovském i Cholupickém tunelu se průzkumná štola razila v podobné situaci také.
Na druhou stranu, v Lochkovském i Cholupickém tunelu se průzkumná štola razila v podobné situaci také.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Je to hluboko = byly by potřeba až 100m hluboké vrty = taky by to nebylo zrovna levné s mnohem menší vypovídací schopností (např bez možnosti pevnostních zkoušek in situ adekvátních rozměrů). Navíc v prostoru chráněných přírodních památek.
V téhle lokalitě (jen pár metrů od RR) byl průval až k povrchu skrz výplň krasových dutin při ražbě kanalizace (o 2 řády menší výrub)... Tohle by opravdu chtělo ověřit průzkumkou...
V téhle lokalitě (jen pár metrů od RR) byl průval až k povrchu skrz výplň krasových dutin při ražbě kanalizace (o 2 řády menší výrub)... Tohle by opravdu chtělo ověřit průzkumkou...
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Např. bratislavský tunel Sítina se nakonec kvůli tomu, že se šetřilo na geologickém průzkumu, prodražil o víc než desetinásobek toho, co se tím "ušetřilo".
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
A je to tady zase : Šetřit se musí , ať to stojí co to stojí !!