Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Vitapb
Příspěvky: 158
Registrován: 11.11.2015 21:37:56

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Vitapb »

Neoznačte mě za ekoteroristu, ale podle mě je to taky vyhazování peněz.. Kdyby těch 7 mld. investovala Praha do příměstské hromadné dopravy (zejména železniční) + do parkovišť P+R, tak by podle mě možná udělala líp... Je sice mraky lidí, který budou po Praze jezdit autem, i kdyby po cestě ze Smíchova na Černý most stáli dvě hodiny v koloně, ale mělo by se investovat do infrastruktury, která slouží každodenně dojíždějícím lidem, který by měli přesednout z aut do městský.. Podívejte na situaci na Smíchově, už teď tam ve špičce neni s autem k hnutí a tenhle tunel ze Smíchova udělá totální stoku a dost možná i parkoviště.. Zkrátka kdyby se investovalo do MHD, tak se možná motoristům uleví víc, než když se vyhodí 7 miliard za tunel..
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od JirkaS »

Funkční město ale potřebuje všechny druhy dopravy, ne jen preferovat jeden typ. A v této oblasti radiála chybí. Je přece nesmysl, aby u největšího města v republice kapacitní silnice končila jen na okruhu. Navíc tato radiála obslouží i sídliště, která se začala stavět v 80. letech a doteď jsou obsluhována po provizoriu. Z hlediska MHD je tento úsek již dávno obsloužen metrem, takže velmi kvalitně. Železnici sem naopak rozumně přivést nelze.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Já jsem pro Radlickou radiálu, ale je fakt, že je to jeden z těch méně důležitých a tím i méně efektivních kousků infrastruktury, které chybějí. To má pan Vitapb pravdu. Bohužel se staví ne to co je nejvíc potřeba, ale to čemu brání nejméně překážek.
Ohledně P+R je hlavně škoda, že se na ně nemyslelo s dokončením metra A. Jak na Veleslavíně, tak i v Motole mohly být - tam se pro to nabízela střecha tubusu obratových kolejí. Na Veleslavíně by se zase hodilo podzemí parkoviště vybudované spolu s metrem. To už je bohužel pasé.
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od dvs »

Vitapb: Kde padla ta částka 7 mld za Radlickou radiálu? Zatím podle mne žádná částka nepadla.
Vitapb
Příspěvky: 158
Registrován: 11.11.2015 21:37:56

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Vitapb »

Chybí, to máte pravdu, ale zase to není úplně nezbytný (jako třeba v případě Blanky). A s tou železnicí i metrem máte pravdu, ale já jsem rozhodně nemyslel, že by přes Radlice měla tahnout dvojkolejka.. Ať chcete, nebo ne, ten tunel bude sloužit zejména pro lidi bydlící mimo tuto oblast a kteří nejedou do této oblasti.. Tak proč raději všem Pražanům nezdokonalit MHD, která by pak mohla přitáhnout více lidí a tím by se uvolnilo místo na silnici, takže koneckonců by z toho vytěžila i automobilová doprava.. Nehledě na to, že to bude postavenou z daní vybraných v Praze a ten tunel budou používat troufnu si říct, že ve větší míře lidi ze záPraží..
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Standa »

Vitapb píše:.... Podívejte na situaci na Smíchově, už teď tam ve špičce neni s autem k hnutí a tenhle tunel ze Smíchova udělá totální stoku a dost možná i parkoviště...
To si nemyslím, RR právě Smíchovu uleví od části aut, která dnes jezdí Plzeňskou. Jinak, Praha má jeden z nejlepších poměrů IAD:MHD v Evropě, takže pro nějaké "nahánění" řidičů do MHD už moc prostoru nevidím, i když zelení Khmerové by nám to asi uměli ukázat :zvraci: . Spíš bych se snažil udržovat rovnováhu - po Blance se zaměřit na metro D, potom na RR, potom zase něco pro MHD, potom už snad konečně východ MO... P+R a další "menší" záležitosti samozřejmě průběžně.
Vitapb
Příspěvky: 158
Registrován: 11.11.2015 21:37:56

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Vitapb »

Sice vim, že to neni tak jednoduchý a peníze jednotlivých správ se nedají míchat, tak si myslim, že kdyby Praha přihodila těch 7 miliard (jo, je to jak když plivne) na zamýšlený tunel Barandov, tak by to byly účelněji vynaložené peníze. Novostavba v tomhle úseku je do budoucna nevyhnutelná a na původní trati by se uvolnilo místo pro příměstský vlaky.. Navíc spojení centrum Plzně - centrum Prahy za nějakou půl hodinu by určitě bylo lákavý i pro lidi dojíždějící autem..
Vitapb
Příspěvky: 158
Registrován: 11.11.2015 21:37:56

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Vitapb »

Jet občas autem je podle mě i ve 21. století nezbytnost, potřebujete něco někam, nebo potřebujete jet jen vyvenčit psa, nebo prostě cokoli.. Ale jezdit do centra (typu právě Smíchov) milionovýho města, po cestě půl hodiny prosmrdět v kolonách a na konec tam na 9 hodin zabírat autem plochu 5x2,5 m je podle mě zas přežitek... Ale to už je offtopic
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od dvs »

Vitapb píše:kdyby Praha přihodila těch 7 miliard (jo, je to jak když plivne) na zamýšlený tunel Barandov
Kde jste vzal těch 7 mld?
Nespletl jste se při čtení té tiskové zprávy z jednání Prahy? Tam píší o 7mil na dopracování dokumentace ;) ne o nějakém odhadu na stavbu.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od pivko »

Standa píše:
Vitapb píše:.... Podívejte na situaci na Smíchově, už teď tam ve špičce neni s autem k hnutí a tenhle tunel ze Smíchova udělá totální stoku a dost možná i parkoviště...
To si nemyslím, RR právě Smíchovu uleví od části aut, která dnes jezdí Plzeňskou. Jinak, Praha má jeden z nejlepších poměrů IAD:MHD v Evropě, takže pro nějaké "nahánění" řidičů do MHD už moc prostoru nevidím, i když zelení Khmerové by nám to asi uměli ukázat :zvraci: . Spíš bych se snažil udržovat rovnováhu - po Blance se zaměřit na metro D, potom na RR, potom zase něco pro MHD, potom už snad konečně východ MO... P+R a další "menší" záležitosti samozřejmě průběžně.
Přesně, to je hlavička na hřebíček :D

Praha má dobrý poměr IAD:MHD a zároveň pořád nemá dobudovanou páteřní infrastrukturu. Čili v první řadě je tuto třeba dobudovat. Až ta bude kompletní, můžeme se bavit o omezeních na stávajících komunikacích. Do té doby je to nezodpovědný hazard. Mimochodem, o víkendu jsem zase byl v Mnichově a musím říct, že je to oproti Praze skutečně zajímavý kontrast. Byť tam spousta lidí jezdí na kole a MHD, neviděl jsem tam ani jednu zprasenou ulici stahováním do jednoho pruhu a ostrůvky, či křižovatku, která byla upravena rozšířením chodníků tak, že se tam nedá rozumně odbočit viz Koněvova a Na Jarově. Ano, lze argumentovat tím, že to město bylo do značné míry postaveno po WWII znovu. Nicméně my si v Praze kvůli pochybným ideologickým blábolům ničíme i relativně slušně dimenzovanou infrastrukturu, kterou na sídlištích postavili komunisti.
Jakub Šponar
Příspěvky: 196
Registrován: 14.3.2009 18:46:48

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Jakub Šponar »

Vitapb píše:Sice vim, že to neni tak jednoduchý a peníze jednotlivých správ se nedají míchat, tak si myslim, že kdyby Praha přihodila těch 7 miliard (jo, je to jak když plivne) na zamýšlený tunel Barandov, tak by to byly účelněji vynaložené peníze. Novostavba v tomhle úseku je do budoucna nevyhnutelná a na původní trati by se uvolnilo místo pro příměstský vlaky.. Navíc spojení centrum Plzně - centrum Prahy za nějakou půl hodinu by určitě bylo lákavý i pro lidi dojíždějící autem..
Jenže s tímhle nemá Praha nic společnýho. Modernizace tratě Praha - Plzeň je čistě věcí SŽDC. A pokud vím tunel Smíchov - Beroun je u ledu a vymejšlej se "šílený" nápady jak modernizovat stávající trať. Pořád se dělaj jen studie (na to jsme mistři). Holt nejsme ve Švýcarsku.
Kubajsu
Příspěvky: 1311
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Kubajsu »

pivko píše:Mimochodem, o víkendu jsem zase byl v Mnichově... ...neviděl jsem tam ani jednu zprasenou ulici stahováním do jednoho pruhu a ostrůvky, či křižovatku, která byla upravena rozšířením chodníků tak, že se tam nedá rozumně odbočit viz Koněvova a Na Jarově.
No nevím, nevím, to bych se skoro hádal. Tohle je podle mého ulice plně srovnatelná s Koněvovou jak vzdáleností od centra, tak dopravním významem a zas tak moc rozdílné mi to teda nepřijde...
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od pivko »

Jo, tak jasně, najde se, někde to místo prostě chybí. Ale vtip je v tom, že oni tam pak ještě mají x dalších pěkných ulic o přinejmenším o 2x2 pruzích (viz kus vedle třeba Leopold Strasse, nebo Dachauer Strasse). My máme ve směru centrum - východ zprasenou Seifertovu, zprasenou Koněvovu, brzo přibude zprasená Vinohradská, jediná slušná komunikace je Rohanské nábřeží, které však vede pouze do úzkého hrdla na Palmovku. Beru, že všude místo není, a že jsou i jiné zájmy jako je usnadnění přecházení či zřizování dalších parkovacích míst kvůli němuž i ta přeměna z 2+2 na 1+1 + parkovací místa a cyklopruh leckde může představovat účelnější využití dostupného prostoru. Vadí mi ale, že mnoho těch změn je motivováno ideologicky tak, aby se cesta řidičům co nejvíce znechutila a magistrát to otevřeně přiznává. Příkladem je snad naprosto každá rekonstrukce probíhající v Praze v poslední době - vždy změna k horšímu. Koněvova, Vypich, Plzeňská a další a další...
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od P_V »

Praha do železnice přihazovat miliardy jednoduše nemůže, protože jí železnice nepatří. Praha může leda připlatit za více vypravených vlaků. Což dělá, jenže ta kapacita je už vyčerpaná.
Vitapb
Příspěvky: 158
Registrován: 11.11.2015 21:37:56

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Vitapb »

to pivko:
já jsem nepsal o žádných omezeních ale nepsal, jezdilo by se po stejných komunikacích, jako doposud, akorát by podle mý vize ubylo aut v důsledku většího využívání MHD. Omezení např. na magistrále na Pankráci v současný situaci (bez existence východního MO) rozhodně neschvaluju.
to Jakub Šponar a P_V:
právě proto píšu, že vim, že to neni tak jednoduchý a že peníze jednotlivých správ se nedají míchat... Vím, že to nejde..
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Sosa »

Větší využívání MHD je hezká modla, ale dle mě je dnes MHD na hranici kapacity a nejde ji jednoduše rozšířit. Příměstské železnice je ve špičce plná, metro má interval dnes minimální a nepřijde mi, že by autobusy a tramvaje byli prázdné. Prostě dne sbydlí noho lidí mimo Prahu a do Prahy dojíždí za prací. Vybudování RR pomůže hlavně Radlické, Barandovu a Plzeňské, kde se bude moci snížit provoz. Pokud se nepostaví Břevnovská radiála, tak určitě RR nepomůže Patočkově, tam je provoz jinam.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Jarda Š. »

Myslím. že RR Patočkově trochu pomůže (odvede z ní část relace Praha 6,7 - D5), ale nebude to nijak zásadní.
Vilouch
Příspěvky: 117
Registrován: 10.8.2015 14:25:08

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Vilouch »

Vitapb píše:Neoznačte mě za ekoteroristu, ale podle mě je to taky vyhazování peněz.. Kdyby těch 7 mld. investovala Praha do příměstské hromadné dopravy (zejména železniční) + do parkovišť P+R, tak by podle mě možná udělala líp... Je sice mraky lidí, který budou po Praze jezdit autem, i kdyby po cestě ze Smíchova na Černý most stáli dvě hodiny v koloně, ale mělo by se investovat do infrastruktury, která slouží každodenně dojíždějícím lidem, který by měli přesednout z aut do městský.. Podívejte na situaci na Smíchově, už teď tam ve špičce neni s autem k hnutí a tenhle tunel ze Smíchova udělá totální stoku a dost možná i parkoviště.. Zkrátka kdyby se investovalo do MHD, tak se možná motoristům uleví víc, než když se vyhodí 7 miliard za tunel..
Naprosto souhlasim, ze Praha vubec nepripravuje stavby parkovist P+R a ze to je ostuda. Ale nemyslim, ze by to byl problem prachu, ze jsou P+R drahe, ale spis nejake neschopnosti. A taky nemyslim, ze se pokracuje v priprave RR jen kuli tomu, ze je nejdal v pripravach. Za to spis budme radi, protoze nic jineho se pokud vim nepripravuje. (Malinko se mluvi o zatunelovani Holesovicek a pokracovani MO smerem k Balabence). RR bezpochyby ulevi Plzenske, Radlicke, PO 515(dnes na hranici kapacity), K Barrandovu, Kartouzska, Holeckova a navazujici komunikace, kam se doprava v pripade potizi preleva. Uz aby byla hotova
Vitapb
Příspěvky: 158
Registrován: 11.11.2015 21:37:56

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Vitapb »

A já si zas myslim, že prostor pro přechod lidí do MHD je.. Kdyby se vybudoval most v oblasti Podbaby, který by spojoval Dejvice a Tróju a byl přístupný pouze autobusům a tramvajím, tak věřim, že by se Dejvicím citelně ulevilo.. Kolik by takový most stál? 500M - 1 mld? Další most v oblasti dvorců, to jsme tak na dvou miliardách?Vím, že jsou to stavby dlouho plánované a že jsou tam i určité problém, ale podle mě pro ty stavby pouze není politická vůle.. A to takových jednoduchých staveb/opatření, která jsou relativně levná a účinná, by se dala najít celá řada. Já si to vysvětluju tim, že na díře v zemi se dá víc zbohatnout a je to stavba, která lidem víc zůstane v paměti, až půjdou k urnám.. A asi si to dost lidí nepřipouští, ale takový stavby by ulevili i automobilový dopravě..
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od P_V »

Ovšem kde by ten most v Podbabě ústil v Troji. Tam je to důkladně zašpuntované, úzká ulička mezi půlkami zoo, kde by to prý plašilo zvěř, a dál přes náves staré Troje. V 70. létech se plánovalo že tamtudy projede buldozer, ale dnes by to asi neprošlo.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Jarda Š. »

Dle mého by měl smysl most, který by propojil ulice Kamýcká a K Bohnicím. Jsou tam ale složité podmínky, takže by to nebyla stavba jednoduchá a levná.
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od GiuseppeS »

Vitapb: jediné s čím souhlasím je fakt, že by dopravní řešení ve formě radiály mělo zahrnovat i P+R, v tomto případě ze západního směru, která mají nyní nedostatečnou kapacitu (Nové Butovice v prac. dny bez šance, Zličín také velmi využívaný). A to řešení Radlické radiály obsahuje, v územním plánu je P+R v dosahu metra Nové Butovice, přiléhající těsně k budoucí radiále. Doufám, že se parkoviště skutečně zrealizuje spolu s RR.
Vilouch
Příspěvky: 117
Registrován: 10.8.2015 14:25:08

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Vilouch »

GiuseppeS píše:Vitapb: jediné s čím souhlasím je fakt, že by dopravní řešení ve formě radiály mělo zahrnovat i P+R, v tomto případě ze západního směru, která mají nyní nedostatečnou kapacitu (Nové Butovice v prac. dny bez šance, Zličín také velmi využívaný). A to řešení Radlické radiály obsahuje, v územním plánu je P+R v dosahu metra Nové Butovice, přiléhající těsně k budoucí radiále. Doufám, že se parkoviště skutečně zrealizuje spolu s RR.
Naprostý souhlas :ok:
MPMP
Příspěvky: 3324
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od MPMP »

GiuseppeS píše:Vitapb: jediné s čím souhlasím je fakt, že by dopravní řešení ve formě radiály mělo zahrnovat i P+R, v tomto případě ze západního směru, která mají nyní nedostatečnou kapacitu (Nové Butovice v prac. dny bez šance, Zličín také velmi využívaný). A to řešení Radlické radiály obsahuje, v územním plánu je P+R v dosahu metra Nové Butovice, přiléhající těsně k budoucí radiále. Doufám, že se parkoviště skutečně zrealizuje spolu s RR.
Souhlasím, že chybějí P+R parkoviště, ale mám trochy problém s tím, aby se stavěla u radiály, která vede "pohodlně dál do města". Víte, ona psychologie je mocná víla - přijíždíte po dálnici či radiále dálničního typu (2+2) a máte 2 možnosti:
a) zaparkovat, přesednout na metro a tlačit se tam s dalšími lidmi
b) pokračovat dál do města po té "dalnici" (vždyť je přece volná, ne?)
Co si "pudově" vybere normální člověk je asi všem jasné. Já (a i jakýkoli další řidič) vím, že "dál ve městě" to už volné nebude, že tam "někde" budou zácpy, ale tady a teď to je prázdné, tak proč nepokračovat.
Domnívám se, že P+R má být na snadno dostupném místě, za kterým to už pravidelně "houstne" a to tak blízko, aby to bylo téměř vidět. To je potom volba celkem jasná.
kot
Příspěvky: 10545
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od kot »

2MPMP: Naprostý souhlas ve všem! Lépe to vyjádřit nešlo. :D
Odpovědět

Zpět na „Praha“