Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Neoznačte mě za ekoteroristu, ale podle mě je to taky vyhazování peněz.. Kdyby těch 7 mld. investovala Praha do příměstské hromadné dopravy (zejména železniční) + do parkovišť P+R, tak by podle mě možná udělala líp... Je sice mraky lidí, který budou po Praze jezdit autem, i kdyby po cestě ze Smíchova na Černý most stáli dvě hodiny v koloně, ale mělo by se investovat do infrastruktury, která slouží každodenně dojíždějícím lidem, který by měli přesednout z aut do městský.. Podívejte na situaci na Smíchově, už teď tam ve špičce neni s autem k hnutí a tenhle tunel ze Smíchova udělá totální stoku a dost možná i parkoviště.. Zkrátka kdyby se investovalo do MHD, tak se možná motoristům uleví víc, než když se vyhodí 7 miliard za tunel..
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Funkční město ale potřebuje všechny druhy dopravy, ne jen preferovat jeden typ. A v této oblasti radiála chybí. Je přece nesmysl, aby u největšího města v republice kapacitní silnice končila jen na okruhu. Navíc tato radiála obslouží i sídliště, která se začala stavět v 80. letech a doteď jsou obsluhována po provizoriu. Z hlediska MHD je tento úsek již dávno obsloužen metrem, takže velmi kvalitně. Železnici sem naopak rozumně přivést nelze.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Já jsem pro Radlickou radiálu, ale je fakt, že je to jeden z těch méně důležitých a tím i méně efektivních kousků infrastruktury, které chybějí. To má pan Vitapb pravdu. Bohužel se staví ne to co je nejvíc potřeba, ale to čemu brání nejméně překážek.
Ohledně P+R je hlavně škoda, že se na ně nemyslelo s dokončením metra A. Jak na Veleslavíně, tak i v Motole mohly být - tam se pro to nabízela střecha tubusu obratových kolejí. Na Veleslavíně by se zase hodilo podzemí parkoviště vybudované spolu s metrem. To už je bohužel pasé.
Ohledně P+R je hlavně škoda, že se na ně nemyslelo s dokončením metra A. Jak na Veleslavíně, tak i v Motole mohly být - tam se pro to nabízela střecha tubusu obratových kolejí. Na Veleslavíně by se zase hodilo podzemí parkoviště vybudované spolu s metrem. To už je bohužel pasé.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Vitapb: Kde padla ta částka 7 mld za Radlickou radiálu? Zatím podle mne žádná částka nepadla.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Chybí, to máte pravdu, ale zase to není úplně nezbytný (jako třeba v případě Blanky). A s tou železnicí i metrem máte pravdu, ale já jsem rozhodně nemyslel, že by přes Radlice měla tahnout dvojkolejka.. Ať chcete, nebo ne, ten tunel bude sloužit zejména pro lidi bydlící mimo tuto oblast a kteří nejedou do této oblasti.. Tak proč raději všem Pražanům nezdokonalit MHD, která by pak mohla přitáhnout více lidí a tím by se uvolnilo místo na silnici, takže koneckonců by z toho vytěžila i automobilová doprava.. Nehledě na to, že to bude postavenou z daní vybraných v Praze a ten tunel budou používat troufnu si říct, že ve větší míře lidi ze záPraží..
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
To si nemyslím, RR právě Smíchovu uleví od části aut, která dnes jezdí Plzeňskou. Jinak, Praha má jeden z nejlepších poměrů IAD:MHD v Evropě, takže pro nějaké "nahánění" řidičů do MHD už moc prostoru nevidím, i když zelení Khmerové by nám to asi uměli ukázat . Spíš bych se snažil udržovat rovnováhu - po Blance se zaměřit na metro D, potom na RR, potom zase něco pro MHD, potom už snad konečně východ MO... P+R a další "menší" záležitosti samozřejmě průběžně.Vitapb píše:.... Podívejte na situaci na Smíchově, už teď tam ve špičce neni s autem k hnutí a tenhle tunel ze Smíchova udělá totální stoku a dost možná i parkoviště...
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Sice vim, že to neni tak jednoduchý a peníze jednotlivých správ se nedají míchat, tak si myslim, že kdyby Praha přihodila těch 7 miliard (jo, je to jak když plivne) na zamýšlený tunel Barandov, tak by to byly účelněji vynaložené peníze. Novostavba v tomhle úseku je do budoucna nevyhnutelná a na původní trati by se uvolnilo místo pro příměstský vlaky.. Navíc spojení centrum Plzně - centrum Prahy za nějakou půl hodinu by určitě bylo lákavý i pro lidi dojíždějící autem..
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Jet občas autem je podle mě i ve 21. století nezbytnost, potřebujete něco někam, nebo potřebujete jet jen vyvenčit psa, nebo prostě cokoli.. Ale jezdit do centra (typu právě Smíchov) milionovýho města, po cestě půl hodiny prosmrdět v kolonách a na konec tam na 9 hodin zabírat autem plochu 5x2,5 m je podle mě zas přežitek... Ale to už je offtopic
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Kde jste vzal těch 7 mld?Vitapb píše:kdyby Praha přihodila těch 7 miliard (jo, je to jak když plivne) na zamýšlený tunel Barandov
Nespletl jste se při čtení té tiskové zprávy z jednání Prahy? Tam píší o 7mil na dopracování dokumentace ne o nějakém odhadu na stavbu.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Přesně, to je hlavička na hřebíčekStanda píše:To si nemyslím, RR právě Smíchovu uleví od části aut, která dnes jezdí Plzeňskou. Jinak, Praha má jeden z nejlepších poměrů IAD:MHD v Evropě, takže pro nějaké "nahánění" řidičů do MHD už moc prostoru nevidím, i když zelení Khmerové by nám to asi uměli ukázat . Spíš bych se snažil udržovat rovnováhu - po Blance se zaměřit na metro D, potom na RR, potom zase něco pro MHD, potom už snad konečně východ MO... P+R a další "menší" záležitosti samozřejmě průběžně.Vitapb píše:.... Podívejte na situaci na Smíchově, už teď tam ve špičce neni s autem k hnutí a tenhle tunel ze Smíchova udělá totální stoku a dost možná i parkoviště...
Praha má dobrý poměr IAD:MHD a zároveň pořád nemá dobudovanou páteřní infrastrukturu. Čili v první řadě je tuto třeba dobudovat. Až ta bude kompletní, můžeme se bavit o omezeních na stávajících komunikacích. Do té doby je to nezodpovědný hazard. Mimochodem, o víkendu jsem zase byl v Mnichově a musím říct, že je to oproti Praze skutečně zajímavý kontrast. Byť tam spousta lidí jezdí na kole a MHD, neviděl jsem tam ani jednu zprasenou ulici stahováním do jednoho pruhu a ostrůvky, či křižovatku, která byla upravena rozšířením chodníků tak, že se tam nedá rozumně odbočit viz Koněvova a Na Jarově. Ano, lze argumentovat tím, že to město bylo do značné míry postaveno po WWII znovu. Nicméně my si v Praze kvůli pochybným ideologickým blábolům ničíme i relativně slušně dimenzovanou infrastrukturu, kterou na sídlištích postavili komunisti.
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Jenže s tímhle nemá Praha nic společnýho. Modernizace tratě Praha - Plzeň je čistě věcí SŽDC. A pokud vím tunel Smíchov - Beroun je u ledu a vymejšlej se "šílený" nápady jak modernizovat stávající trať. Pořád se dělaj jen studie (na to jsme mistři). Holt nejsme ve Švýcarsku.Vitapb píše:Sice vim, že to neni tak jednoduchý a peníze jednotlivých správ se nedají míchat, tak si myslim, že kdyby Praha přihodila těch 7 miliard (jo, je to jak když plivne) na zamýšlený tunel Barandov, tak by to byly účelněji vynaložené peníze. Novostavba v tomhle úseku je do budoucna nevyhnutelná a na původní trati by se uvolnilo místo pro příměstský vlaky.. Navíc spojení centrum Plzně - centrum Prahy za nějakou půl hodinu by určitě bylo lákavý i pro lidi dojíždějící autem..
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
No nevím, nevím, to bych se skoro hádal. Tohle je podle mého ulice plně srovnatelná s Koněvovou jak vzdáleností od centra, tak dopravním významem a zas tak moc rozdílné mi to teda nepřijde...pivko píše:Mimochodem, o víkendu jsem zase byl v Mnichově... ...neviděl jsem tam ani jednu zprasenou ulici stahováním do jednoho pruhu a ostrůvky, či křižovatku, která byla upravena rozšířením chodníků tak, že se tam nedá rozumně odbočit viz Koněvova a Na Jarově.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Jo, tak jasně, najde se, někde to místo prostě chybí. Ale vtip je v tom, že oni tam pak ještě mají x dalších pěkných ulic o přinejmenším o 2x2 pruzích (viz kus vedle třeba Leopold Strasse, nebo Dachauer Strasse). My máme ve směru centrum - východ zprasenou Seifertovu, zprasenou Koněvovu, brzo přibude zprasená Vinohradská, jediná slušná komunikace je Rohanské nábřeží, které však vede pouze do úzkého hrdla na Palmovku. Beru, že všude místo není, a že jsou i jiné zájmy jako je usnadnění přecházení či zřizování dalších parkovacích míst kvůli němuž i ta přeměna z 2+2 na 1+1 + parkovací místa a cyklopruh leckde může představovat účelnější využití dostupného prostoru. Vadí mi ale, že mnoho těch změn je motivováno ideologicky tak, aby se cesta řidičům co nejvíce znechutila a magistrát to otevřeně přiznává. Příkladem je snad naprosto každá rekonstrukce probíhající v Praze v poslední době - vždy změna k horšímu. Koněvova, Vypich, Plzeňská a další a další...
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Praha do železnice přihazovat miliardy jednoduše nemůže, protože jí železnice nepatří. Praha může leda připlatit za více vypravených vlaků. Což dělá, jenže ta kapacita je už vyčerpaná.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
to pivko:
já jsem nepsal o žádných omezeních ale nepsal, jezdilo by se po stejných komunikacích, jako doposud, akorát by podle mý vize ubylo aut v důsledku většího využívání MHD. Omezení např. na magistrále na Pankráci v současný situaci (bez existence východního MO) rozhodně neschvaluju.
to Jakub Šponar a P_V:
právě proto píšu, že vim, že to neni tak jednoduchý a že peníze jednotlivých správ se nedají míchat... Vím, že to nejde..
já jsem nepsal o žádných omezeních ale nepsal, jezdilo by se po stejných komunikacích, jako doposud, akorát by podle mý vize ubylo aut v důsledku většího využívání MHD. Omezení např. na magistrále na Pankráci v současný situaci (bez existence východního MO) rozhodně neschvaluju.
to Jakub Šponar a P_V:
právě proto píšu, že vim, že to neni tak jednoduchý a že peníze jednotlivých správ se nedají míchat... Vím, že to nejde..
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Větší využívání MHD je hezká modla, ale dle mě je dnes MHD na hranici kapacity a nejde ji jednoduše rozšířit. Příměstské železnice je ve špičce plná, metro má interval dnes minimální a nepřijde mi, že by autobusy a tramvaje byli prázdné. Prostě dne sbydlí noho lidí mimo Prahu a do Prahy dojíždí za prací. Vybudování RR pomůže hlavně Radlické, Barandovu a Plzeňské, kde se bude moci snížit provoz. Pokud se nepostaví Břevnovská radiála, tak určitě RR nepomůže Patočkově, tam je provoz jinam.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Myslím. že RR Patočkově trochu pomůže (odvede z ní část relace Praha 6,7 - D5), ale nebude to nijak zásadní.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Naprosto souhlasim, ze Praha vubec nepripravuje stavby parkovist P+R a ze to je ostuda. Ale nemyslim, ze by to byl problem prachu, ze jsou P+R drahe, ale spis nejake neschopnosti. A taky nemyslim, ze se pokracuje v priprave RR jen kuli tomu, ze je nejdal v pripravach. Za to spis budme radi, protoze nic jineho se pokud vim nepripravuje. (Malinko se mluvi o zatunelovani Holesovicek a pokracovani MO smerem k Balabence). RR bezpochyby ulevi Plzenske, Radlicke, PO 515(dnes na hranici kapacity), K Barrandovu, Kartouzska, Holeckova a navazujici komunikace, kam se doprava v pripade potizi preleva. Uz aby byla hotovaVitapb píše:Neoznačte mě za ekoteroristu, ale podle mě je to taky vyhazování peněz.. Kdyby těch 7 mld. investovala Praha do příměstské hromadné dopravy (zejména železniční) + do parkovišť P+R, tak by podle mě možná udělala líp... Je sice mraky lidí, který budou po Praze jezdit autem, i kdyby po cestě ze Smíchova na Černý most stáli dvě hodiny v koloně, ale mělo by se investovat do infrastruktury, která slouží každodenně dojíždějícím lidem, který by měli přesednout z aut do městský.. Podívejte na situaci na Smíchově, už teď tam ve špičce neni s autem k hnutí a tenhle tunel ze Smíchova udělá totální stoku a dost možná i parkoviště.. Zkrátka kdyby se investovalo do MHD, tak se možná motoristům uleví víc, než když se vyhodí 7 miliard za tunel..
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
A já si zas myslim, že prostor pro přechod lidí do MHD je.. Kdyby se vybudoval most v oblasti Podbaby, který by spojoval Dejvice a Tróju a byl přístupný pouze autobusům a tramvajím, tak věřim, že by se Dejvicím citelně ulevilo.. Kolik by takový most stál? 500M - 1 mld? Další most v oblasti dvorců, to jsme tak na dvou miliardách?Vím, že jsou to stavby dlouho plánované a že jsou tam i určité problém, ale podle mě pro ty stavby pouze není politická vůle.. A to takových jednoduchých staveb/opatření, která jsou relativně levná a účinná, by se dala najít celá řada. Já si to vysvětluju tim, že na díře v zemi se dá víc zbohatnout a je to stavba, která lidem víc zůstane v paměti, až půjdou k urnám.. A asi si to dost lidí nepřipouští, ale takový stavby by ulevili i automobilový dopravě..
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Ovšem kde by ten most v Podbabě ústil v Troji. Tam je to důkladně zašpuntované, úzká ulička mezi půlkami zoo, kde by to prý plašilo zvěř, a dál přes náves staré Troje. V 70. létech se plánovalo že tamtudy projede buldozer, ale dnes by to asi neprošlo.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Dle mého by měl smysl most, který by propojil ulice Kamýcká a K Bohnicím. Jsou tam ale složité podmínky, takže by to nebyla stavba jednoduchá a levná.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Vitapb: jediné s čím souhlasím je fakt, že by dopravní řešení ve formě radiály mělo zahrnovat i P+R, v tomto případě ze západního směru, která mají nyní nedostatečnou kapacitu (Nové Butovice v prac. dny bez šance, Zličín také velmi využívaný). A to řešení Radlické radiály obsahuje, v územním plánu je P+R v dosahu metra Nové Butovice, přiléhající těsně k budoucí radiále. Doufám, že se parkoviště skutečně zrealizuje spolu s RR.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Naprostý souhlasGiuseppeS píše:Vitapb: jediné s čím souhlasím je fakt, že by dopravní řešení ve formě radiály mělo zahrnovat i P+R, v tomto případě ze západního směru, která mají nyní nedostatečnou kapacitu (Nové Butovice v prac. dny bez šance, Zličín také velmi využívaný). A to řešení Radlické radiály obsahuje, v územním plánu je P+R v dosahu metra Nové Butovice, přiléhající těsně k budoucí radiále. Doufám, že se parkoviště skutečně zrealizuje spolu s RR.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Souhlasím, že chybějí P+R parkoviště, ale mám trochy problém s tím, aby se stavěla u radiály, která vede "pohodlně dál do města". Víte, ona psychologie je mocná víla - přijíždíte po dálnici či radiále dálničního typu (2+2) a máte 2 možnosti:GiuseppeS píše:Vitapb: jediné s čím souhlasím je fakt, že by dopravní řešení ve formě radiály mělo zahrnovat i P+R, v tomto případě ze západního směru, která mají nyní nedostatečnou kapacitu (Nové Butovice v prac. dny bez šance, Zličín také velmi využívaný). A to řešení Radlické radiály obsahuje, v územním plánu je P+R v dosahu metra Nové Butovice, přiléhající těsně k budoucí radiále. Doufám, že se parkoviště skutečně zrealizuje spolu s RR.
a) zaparkovat, přesednout na metro a tlačit se tam s dalšími lidmi
b) pokračovat dál do města po té "dalnici" (vždyť je přece volná, ne?)
Co si "pudově" vybere normální člověk je asi všem jasné. Já (a i jakýkoli další řidič) vím, že "dál ve městě" to už volné nebude, že tam "někde" budou zácpy, ale tady a teď to je prázdné, tak proč nepokračovat.
Domnívám se, že P+R má být na snadno dostupném místě, za kterým to už pravidelně "houstne" a to tak blízko, aby to bylo téměř vidět. To je potom volba celkem jasná.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
2MPMP: Naprostý souhlas ve všem! Lépe to vyjádřit nešlo.