Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
kot
Příspěvky: 10504
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od kot »

Nějak mi uniklo, že v červenci byla zadána NOVÁ STUDIE, je vidět, že team Houbař jede se silničními stavbami v Praze na plný plyn... Jsem zvědav, jak se s nimi Pražani vypořádají až přijdou volby !
jozka
Příspěvky: 2779
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od jozka »

No jak asi. Zatleskaji a hodi jim hlas. silnice prece nepotrebuji. Potrebuji sousedske setkani na oslavu vitezstvii nad koronavirem. a taky sejmout neschopnou vladu, ktera neumi vyresit v Praze dopravu...
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Saljack »

P_V píše:Potíž s Botanicou i jiným developením vedle budoucích silnic je v tom, že dostaly územní rozhodnutí. Tím úřad garantuje, že tam jsou vhodné podmínky pro vznik záměru, tj, bydlení, a zároveň tím na sebe bere odpovědnost, že tam ty podmínky i budou...
A tomu nějak brání to aby jim tam šla radiála?
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od ElWapp »

kot píše:Nějak mi uniklo, že v červenci byla zadána NOVÁ STUDIE, je vidět, že team Houbař jede se silničními stavbami v Praze na plný plyn... Jsem zvědav, jak se s nimi Pražani vypořádají až přijdou volby !
Pokud tato varianta neprojde, asi není jiná cesta než projekt upravit... ale náměstek Scheinherr někde tvrdil, že změny zapracují až po získání územka, tak nevím o co přesně v té studii jde a jaká je strategie.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od P_V »

Saljack píše:A tomu nějak brání to aby jim tam šla radiála?
No nebrání, ale to jsem psal jako reakci na názory, že by za ochranná opatření měli platit obyvatelé domů...
Mosquit
Příspěvky: 922
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Mosquit »

A nebyla tam ta opatření už udělána, u těch domů? Tady v okolí, když si chce někdo postavit dům, tak už musí respektovat ochranné pásmo dráhy, protože tady za 50 let povede VRT (tedy například orientaci obytných místností, okna atd.). ÚR pro VRT pochopitelně ještě není.

Není to tedy tak, že taková opatření se realizovala (když se stavěla Botanica), ale obyvatelům je to teď málo, a požadují zahloubení atd. i přesto?
kot
Příspěvky: 10504
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od kot »

Ač to tedy nevím, tak to pocitově cítím jako Mosquit - viz poslední věta.
michal
Příspěvky: 4577
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od michal »

Když tak koukám na toto, říkám si, jestli aspoň tohle bude impuls pro rozšíření sjezdu na Radlickou ve směru od Barranďáku, když nestačí ty každodenní kolony na odbočení vlevo zasahující do provozu MO... :?
Přílohy
20200930_234245.jpg
20200930_234245.jpg (226.08 KiB) Zobrazeno 10471 x
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od Lynx »

Mosquit píše:A nebyla tam ta opatření už udělána, u těch domů? Tady v okolí, když si chce někdo postavit dům, tak už musí respektovat ochranné pásmo dráhy, protože tady za 50 let povede VRT (tedy například orientaci obytných místností, okna atd.). ÚR pro VRT pochopitelně ještě není.

Není to tedy tak, že taková opatření se realizovala (když se stavěla Botanica), ale obyvatelům je to teď málo, a požadují zahloubení atd. i přesto?
Velmi pravděpodobně to je tak, jak píše Mosquit. Alespoň to tak standardně bývá, že musí mít okna navržená na budoucí hlukovou zátěž atd. Pokud tam ovšem na stavebním úřadě není příbuzný toho úředníka z Tábora, co povolil trvalou stavbu Bratránkům a opomněl do územního rozhodnutí tyto podmínky uvést ;)

Mě tedy přijde logičtější udělat tam zahloubenější variantu a třebas i částečně zakrytou a klidně tu křižovatku u Butovic zrušit bez náhrady. Vždyť tam přece být za každou cenu nemusí ? ! Zvážil vůbec někdo takovou variantu ?
Nebo udělat křižovatku jen částečnou bez mimoúrovňového překračování RR. Těch variant je víc, jak by se to dalo schovat do terénu a nestavět tam výškově i prostorově výraznou křižovatku.
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Anonym »

michal píše:Když tak koukám na toto, říkám si, jestli aspoň tohle bude impuls pro rozšíření sjezdu na Radlickou ve směru od Barranďáku, když nestačí ty každodenní kolony na odbočení vlevo zasahující do provozu MO... :?
Kolony od Barranďáku směrem rovně do centra nebývají. Nicméně dopravní řešení Smíchov city se mi nelíbí, protože nebude průjezdné. Hlavně ze směru východ - západ. V projektu jsou samé pěší zóny. Pokud chci jet od Železničního mostu na Radlickou,
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... XqcxfR0fYz
tak budu muset jet jako nyní - tj buď se proplést jednosměrkami na Andělu nebo zajet až na Lihovar a od tamtud Křížovou.
Japao Joe
Příspěvky: 1051
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Japao Joe »

A není to spíš cíl, aby se do city nezatáhla tranzitní doprava?
michal
Příspěvky: 4577
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od michal »

Kolony rovně zatím nejsou, ale s tímhle novým městem ve městě to je jasná věc. Navíc je jen otázkou času, kdy stávající situaci nějaký chytrák vyřeší tak, že i ten směr do centra bude odbočovacím pruhem na Radlickou. Chtělo by to tam trochu víc kapacitnit. A hlavně nekalkulovat s tím, že to vyřeší Radlická radiála. Ovšem postup města na Jižní spojce mezi múk Rybníčky a Průmyslovou jasně ukazuje, že hledání řešení v realistickém časovém horizontu není Praze vlastní...
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Anonym »

Při výjezdu z Dobříšské směr Radlická už nyní někdy auta blokují směr centrum a chtějí se zařadit do fronty na Radlickou. Naštěstí nahoře při samotném odbočení jsou 3 pruhy, tam blokující auta nejsou. Zkapacitnit se to v tomto případě příliš nedá. Problém je samotná Radlická, ve které jsou také kolony v obou směrech.
Samozřejmě Smíchov city udělal oblast neprůjezdnou, aby jim tam nejezdila auta. Nicméně to odskáčou ostatní ulice.
michal
Příspěvky: 4577
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od michal »

Zkapacitnit by to samozřejmě šlo. Přidal a prodloužil by se odpojovací pruh v Dobříšské směr centrum. Tím pádem by se dala zkrátit ta kolona doleva bez vlivu na směr centrum. Bohužel to je stavba nad možnisti města, stejně jako mnoho dalších drobností, na které se prostě s.r....
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Aram96 »

Anonym píše:
michal píše:Když tak koukám na toto, říkám si, jestli aspoň tohle bude impuls pro rozšíření sjezdu na Radlickou ve směru od Barranďáku, když nestačí ty každodenní kolony na odbočení vlevo zasahující do provozu MO... :?
Kolony od Barranďáku směrem rovně do centra nebývají. Nicméně dopravní řešení Smíchov city se mi nelíbí, protože nebude průjezdné. Hlavně ze směru východ - západ. V projektu jsou samé pěší zóny. Pokud chci jet od Železničního mostu na Radlickou,
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... XqcxfR0fYz
tak budu muset jet jako nyní - tj buď se proplést jednosměrkami na Andělu nebo zajet až na Lihovar a od tamtud Křížovou.
Myslím, že to je přímo záměr to, o čem píšeš :)
MPMP
Příspěvky: 3303
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od MPMP »

michal píše:Zkapacitnit by to samozřejmě šlo. Přidal a prodloužil by se odpojovací pruh v Dobříšské směr centrum. Tím pádem by se dala zkrátit ta kolona doleva bez vlivu na směr centrum. Bohužel to je stavba nad možnisti města, stejně jako mnoho dalších drobností, na které se prostě s.r....
Pokud se nepletu, Dobříšská je částí Městského okruhu. On má okruh "směr centrum"?
Kdysi to podobně hlásili na radiožurnálu ohledně kolon na Barandovském mostě, položil jsem jim tehdy dotaz, který směr na okruhu je "do centra" a sice mě odpověděli, že Smíchov je dneska již vlastně širší centrum, ale během pár týdnů se v hlášení zelené vlny začalo objevovat "směr Smíchov". A teď po letech na to narazím tady na fóru. Přiznám se, že mě to překvapilo. Do dneška jsem přesvcědčený, že okruh žádný "směr centrum" nemá.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Honey72 »

Je to spíš ze zvyku, z doby před Blankou, když byla v provozu jen Jižní spojka a končilo to Strahovským tunelem. To se od Štěrbohol opravdu do centra jezdilo :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
michal
Příspěvky: 4577
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od michal »

MPMP píše: Do dneška jsem přesvcědčený, že okruh žádný "směr centrum" nemá.
Směr centrum byl míněn ten sjezd před Mrázovkou, ne MO. Doleva je Radlická, rovně je směr centrum. Nebo aspoň jsem to tak nazval. https://mapy.cz/s/hocemebega Jinými slovy udělat regulérní odbočovací pruh, nikoliv jen ten průběžný, který se na tom sjezdu rozdvojuje (o kus dál dokonce roztrojuje, a stejně to je prd platné...).
MPMP
Příspěvky: 3303
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od MPMP »

michal píše:
MPMP píše: Do dneška jsem přesvcědčený, že okruh žádný "směr centrum" nemá.
Směr centrum byl míněn ten sjezd před Mrázovkou, ne MO. Doleva je Radlická, rovně je směr centrum. Nebo aspoň jsem to tak nazval. https://mapy.cz/s/hocemebega Jinými slovy udělat regulérní odbočovací pruh, nikoliv jen ten průběžný, který se na tom sjezdu rozdvojuje (o kus dál dokonce roztrojuje, a stejně to je prd platné...).
Tak to se omlouvám, to jsme se nepochopili, já reagoval na vozidla stojící kvůli odbočení do Radlické v pravém průbežném pruhu MO, tedy "na okruhu" a zatím byly míněna auta stojící v pravém pruhu na rampě.
Tím se to vysvětluje.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od P_V »

Lynx píše:Velmi pravděpodobně to je tak, jak píše Mosquit. Alespoň to tak standardně bývá, že musí mít okna navržená na budoucí hlukovou zátěž atd. Pokud tam ovšem na stavebním úřadě není příbuzný toho úředníka z Tábora, co povolil trvalou stavbu Bratránkům a opomněl do územního rozhodnutí tyto podmínky uvést ;)

Mě tedy přijde logičtější udělat tam zahloubenější variantu a třebas i částečně zakrytou a klidně tu křižovatku u Butovic zrušit bez náhrady. Vždyť tam přece být za každou cenu nemusí ? ! Zvážil vůbec někdo takovou variantu ?
Nebo udělat křižovatku jen částečnou bez mimoúrovňového překračování RR. Těch variant je víc, jak by se to dalo schovat do terénu a nestavět tam výškově i prostorově výraznou křižovatku.
Píšu že zahloubit nelze, protože je pod tím metro. Leda že bychom tam dali šraňky :) Zrušením křižovatky tam ten most furt zůstane.

Normy na hluk předepisují i limit hluku před fasádou, s tím okna nic nenadělají. Prý se to dá řešit skleněnou předstěnou, která se nebere jako součást fasády.
A tuším že se ty hlukové normy nedávno zpřísnily, tj. po stavbě Botanicy.
mapman
Autor
Příspěvky: 5764
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od mapman »

Kolony v tomhle místě vyřeší stejně až Radlická radiála. Až bude stát, tak vozidel odbočujících na Radlickou významně ubyde.
FlakY`
Příspěvky: 1490
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od FlakY` »

Nene, IAD se omezí.
Postaví se nové tramvajové zastávky, přechody a křižovatky.
Řidiči budou donuceni si přesednout na MHD na Smíchově (nádraží vlak + bus) či záchytných P+R na okrajích města.

Možná v okolí Slivence postaví obrovské P+R k prodloužené tramvajové trati a naženou lidi do rychlodráhy.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
jozka
Příspěvky: 2779
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od jozka »

No a pak se ozve Slivenec, ze tam zadny parkoviste nechce a magistrat zada studii na tramvajovou trat do Rudne nebo Lodenice.
kot
Příspěvky: 10504
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od kot »

Flaky to se ti dostaly do ruky vlhké sny automatu ?
FlakY`
Příspěvky: 1490
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)

Příspěvek od FlakY` »

kot: přesně :D
jozka: než se prosadí nové parkovací domy, ve Vltavě proteče ještě mnoho vody

Samozřejmě, že to je blbost. Žádná rychlá revoluce v dopravě nebude. Myslet si, že většina lidí přesedne z aut do MHD a bude si komplikovat dojezd s přestupy je nesmysl. Vůbec nechápu, proč se oddaluje výstavba Radlické radiály :/

Auta nepojedou a nezaparkují tam, kde nevede žádná cesta.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Odpovědět

Zpět na „Praha“