Břevnovská radiála

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Břevnovská radiála

Příspěvek od Avantime »

Dnes byla v informačním systému EIA zveřejněna dokumentace záměru Břevnovská radiála - stavba č. 7553. Původní dokumentace byla v červnu 2009 vrácena k doplnění a přepracování.
Dokumentace záměru píše:Břevnovská radiála je posuzována rovnocenným způsobem ve čtyřech variantách (vedle tzv. nulové varianty), které se liší směrovým vedením, rozsahem tunelových úseků a řešením mimoúrovňové křižovatky se Slánskou ulicí:
Varianta „V0“ – nulová, tj. bez realizace BR v jakékoliv variantě
Varianta „V 1“ – optimalizovaná varianta CityPlan + Satra, stabilizovaná dle ÚP
– varianta „V1a“ – s křižovatkou na Slánské
– varianta „V1b“ – s křižovatkou u SOKP a bez křižovatky Slánská
Varianta „V2“ – Karlovarská ražená
Varianta „V3“ – ražená dle občanského sdružení EKO Břevnov.
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od Avantime »

Další citace z výše uvedené dokumentace:
Dokumentace záměru píše:Z provedeného porovnání variant vyplynuly následující výsledky a závěry:

Součet bodů jednotlivých variant za ŽP a veřejné zdraví (viz tabulka č. 85):
V1a = 114,5 b.
V1b = 113 b.
V2 = 112 b.
V3 = 102 b.

Ač se jednotlivé posuzované varianty více či méně liší z hlediska pozitivních i negativních vlivů na jednotlivé složky životního prostředí, z uvedeného porovnání a vyhodnocení variant z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví vyplývá, že varianty V1a, V1b a V2 jsou srovnatelné a mezi jejich souhrnným celkovým dopadem není významný rozdíl (v jejich pořadí V2 – V1b – V1a je rozdíl pouze 2,5 bodu). Z hlediska vlivů na ŽP a veřejné zdraví je možno všechny tři uvedené varianty za určitých podmínek akceptovat a doporučit pro další projektovou přípravu a případnou realizaci.

Vzhledem k tomu bude určení jedné optimální varianty pro další projektovou přípravu a realizaci BR záležet i na dalších významných faktorech (zejména dopravních, bezpečnostních, ekonomických apod.), které jsme se pokusili v této kapitole stručně zhodnotit. Z hlediska těchto faktorů vychází zcela jednoznačně jako nejlepší varianta V1 – optimalizovaná CP-SATRA podle ÚP (resp. V1a s křižovatkou na Slánské).
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od Bobek »

Dokumentace byla vrácena podruhé.
Království a půl princezny za 511.
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od Marooned17 »

Stránky o Břevnovské radiále:

http://host15.arit.cz/radiala/
RACH
Příspěvky: 244
Registrován: 7.5.2010 13:14:56

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od RACH »

Marooned17 píše:Stránky o Břevnovské radiále:

http://host15.arit.cz/radiala/
Opravdu hodně zbytečná stavba v tomto století. Jak je uvedeno , většina trasy bude tunel. Vždyť v tom uspořádání 2x2 je to snad již ze 100% nyní. A větší nával od Varů taky očekávat nelze. Aspoň si projekční kancelář příjde na pár korun z této pražské megalománie za 13 mld/ 6,9 km v dnešních cenách. A odůvodnění rychlejší sanitky v tunelu 2x2, MS 20/60 to je hodně veselé. :crazy:
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od jonáš »

No pokud vim tak 2x2 v tunelu a 2x2 na povrchu zůstane ze stejných důvodů jako na Letné .. kdyby se to dole ucpalo ;-) Čili kapacita "pouze" dvojnásobná (v reálu víc, bo tunel bude za normálních podmínek bez semaforů). Ale zbytečný to zatim asi bude, holt se ty přebytečný prachy nějak utratit musej ;-)
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od Marooned17 »

Jonáš: To spíš kéž bychom na tom byli tak dobře, aby byly k disposici přebytečný prachy na BR. Jinak poté, co bude 2x2 v tunelu, tak povrch půjde na uspořádání 1+parkování.

PS: K čemu jsou 2x2 pruhy na Letné, když ve Veletržní je 1x1? To zůstalo spíš z důvosu zkostnatělosti projektantů. Povrchy nad Blankou jsou dost urbanistická mizérie. v mnichově udělali na MO po jeho zatunelování na povrchu 0+0 (Petuelpark) a taky to funguje.
Marek Kubík
Příspěvky: 8
Registrován: 11.6.2012 9:43:44
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od Marek Kubík »

Dobrý den, tento před nedávnem zrekonstruovaný úsek http://www.mapy.cz/s/5M5Q má být v budoucnosti součástí Břevnovské radiály nebo ne? Moc děkuji za případnou odpověď. ;)
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od kasme »

ne, to je jen "rozšířená Karlovarská"

BR by měla vést trochu jižněji... cca http://www.mapy.cz/s/5M7T
Marek Kubík
Příspěvky: 8
Registrován: 11.6.2012 9:43:44
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od Marek Kubík »

Děkuji moc, já hledal mapu BR ale na stránkách o ní byly jen v malém rozšíření. Takže prd jsem z toho poznal. :D Jinak dnes jsme jely v raní špičce po staré karlovarce z Jenče kousek za Bílou Horu asi hodinu, fakt něco šíleného. :-(
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od dvs »

Břevnovské radilály se asi mnozí nedožijem a tak nám ještě navíc zúžili na Vypichu Bělohorskou na jeden pruh směrem do centra. :kladivo:
Nemám nic proti bezpečnějším zastávkám, ale kdy to až nesmyslné utlačování aut skončí?

Tady je na netu článek a situačka
http://mhd86.cz/2014/07/23/rekonstrukce ... -zastavky/
http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2014/07/f93_2657.jpg
Současné foto jsem nenašel. Tak aspoň historické foto ze street view pro vzpomínku.
https://maps.google.cz/maps?ll=50.07956 ... 94,,0,8.17
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od Bobek »

Vždyť o zastávku dál je to samý.
Království a půl princezny za 511.
Adam108
Příspěvky: 199
Registrován: 10.7.2014 17:07:55
Bydliště: Praha

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od Adam108 »

Chodím tam každý den a musím konstatovat, že toto zúžení je v pohodě a zácpy nevytváří. Horší to bude s novým SSZ v opačném směru na výjezdu ze smyčky Vypich a přilehlém přechodu.
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od Mikulik »

V úterý jsem měl tu čest jet směrem do centra a je to fakt mazec. Co nechápu je, že nemohu od Kauflandu odbočit vpravo kdykoli, když je tam připojovací pruh. No budiž, ale za křižovatkou první zúžení, za zastávkou se napojuje bus z tramvajového pásu do levého pruhu no a pak zúžení další, starší včetně radaru, kdy sundavá kdekdo podělaně nohu z plynu, takže se tam běžně jede 35-40. Zatímco já jedu levým a stejně se musím mačkat před zastávkou, na které nikdy nikdo pořádně nenastupoval, proto se jedná stejně o vilovou čtvrť, kde má většina lidí auto. Tak to je. Nerozumím tomu, proč se v rámci bezpečné zastávky neukrojilo kus chodníku či trávy a mohly být v klidu dva pruhy. Klidně I podchod mohli udělat. To stejný I na další zastávce. Stačilo pokácet nebo přesadit jen 7 stromů, ten zelený kus a kus chodníku zkrátit a mohly být 2 pruhy. Stejně jako o kus dál u školy na roku by se dal odbočovací pruh do Břevnovské taky udělat.
https://www.google.de/maps/@50.0811694, ... 61INDg!2e0

Nechápu, jací idioti, tohle vymýšlejí.
Adam108
Příspěvky: 199
Registrován: 10.7.2014 17:07:55
Bydliště: Praha

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od Adam108 »

Už se to tu řešilo - nemůžeš udělat přechod přes 2 jízdí pruhy bez SSZ, pokud ovšem jeden z nich není odbočovací. Což zde není. A věř mi, to zúžení zpomalilo dopravu, ale pořád lepší než SSZ.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od mapman »

Dva pruhy tam nejsou mimo jiné např. proto, že je to nepřípustné podle normy z hlediska přechodu pro chodce, při nově zřizovaných přechodech nebo rekonstrukcích musí mít délku max 3 metry, pokud je dvoupruhový, tak musí být světelně řízený a další semafor by byly ještě víc vyhozené peníze...

EDIT: Adam108 mě předběhl :)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od kot »

Že je to podle normy - tak dobrá. Ale pak další otázka zní : Kdo vymýšlí takhle "dobré" normy, které /jak správně a logicky píše dvs/ utlačují OA. :mrgreen:
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od kollma »

Mně tak napadá, kudy bude nejlepší jezdit z Blanky směr Plzeň (a naopak)?
Sopko
Příspěvky: 149
Registrován: 26.3.2009 6:59:03

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od Sopko »

kollma píše:Mně tak napadá, kudy bude nejlepší jezdit z Blanky směr Plzeň (a naopak)?
Nejkratší je vyjet na Malovance a nahoru Patočkovou. Pak jsou ještě možnosti Strahovský tunel/Plzeňská a Mrázovka/Radlická (nejdelší)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od dvs »

Když už zvolíte tu Patočkovu. Tak je zajímavé, že Plzeň je na portálu (nekoukal jsem, zda to tam teď nepředělali) po 6 přes Bílou Horu...
https://maps.google.cz/maps?ll=50.07948 ... 11.54&z=20
Já teda jedu dolů přes Motol na Radlickou radiálu.

Ad přechod:
Nechtěl jsem tu rozpoutávat flame na téma přechod přes 2 pruhy. Byl to jenom takový povzdech nad tím kam se to všechno sune. Podle mne hlavně nebyly peníze na přesunutí sloupů, sítí, aby se to posunulo na úkor chodníku. Mne totiž hlavně vrtalo hlavou, jak to dokázali na té druhé straně. Tam ten pravý je místo té autobusové zastávky. No a ten široký ostrůvek je tam potřeba, aby to byla přestupní stanice mezi BUS a tramvají, protože budoucí stanice metra je sice blízko, ale zároveň hodně daleko... Jsem zvědav, jak tu dopravu k metru tam pořeší. Ani se nebudu divit, když v Patočkově bude časem BUS pruh....
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od kollma »

Jo, to mě taky zajímalo, kudy je to lepší z Vypichu. Takže to vyjde zhruba nastejno?
Je fakt, že jezdit Strahovským tunelem mě ani nenapadlo.
Adam108
Příspěvky: 199
Registrován: 10.7.2014 17:07:55
Bydliště: Praha

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od Adam108 »

Tak jsem si naivně myslel, že SSZ na Vypichu vzniká jenom směrem ZC, když DC je zúžení a posledně jsem tam ani žádý sloup na semafor neviděl. Zúžení a ještě k tomu SSZ, to bude maso.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od dvs »

To jsi asi spatne pochopil tu výše uvedenou diskusi.
Do centra je zúžení a SSZ tam na přechodu nebude.
Adam108
Příspěvky: 199
Registrován: 10.7.2014 17:07:55
Bydliště: Praha

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od Adam108 »

Pochopil. Včera jsem tam jel a buď jsem slepej a nebo tam jsou semafory.
PS: Zejtra tam zase půjdu tak vyštak pořídím foto.
-xdas-
Příspěvky: 428
Registrován: 23.9.2009 20:25:36

Re: Břevnovská radiála

Příspěvek od -xdas- »

Otázka je také jestli musí být zastávky naproti sobě. Když by byla nejdříve na jedné straně, mírné esíčko tramvajové tratě a zastávka pro druhý směr, mohly by tam vejít i 2 pruhy pro každý směr.
Btw. je tam doprava? Není špunt hlavně Bílá Hora a průjezd okolo zastávky Malý Břevnov?
Odpovědět

Zpět na „Praha“