Stránka 3 z 3

Re: Břevnovská radiála

Napsal: 15.12.2016 21:54:54
od ML90
Upřímně řečeno pokud už, tak bych dělal radši nadchody. Pokud se nejedná o podchod, kde jsou například nějaké obchody, nevede do metra nebo se tam z nějakého důvodu pohybuje opravdu hodně lidí, tak se mu logicky budou lidé spíše vyhýbat. Ono stačí docela málo, aby se takové místo změnilo v nevábnou žumpu (co si pamatuju podchody v Praze, kde jsem se obvykle pohyboval, tak to bylo dost příšerné) a třeba v noci to z psychologické hlediska není úplně nejpříjemnější místo, kudy by člověk chtěl jít (dobrý příklad je tohle, psychologie tady prostě hraje roli - http://budejovice.idnes.cz/podchod-nepo ... zpravy_mrl). Třeba tady v Polsku se to dost často řeší právě nadchodama, ke kterejm jsou vesměs přidělaný výtahy. To mi přijde jako mnohem lepší řešení. Dobrý příklad máte tady: https://www.google.pl/maps/@50.0408819, ... 312!8i6656

Re: Břevnovská radiála

Napsal: 16.12.2016 0:36:46
od Mroz
Prekvapuje me, jakou jedna poznamka o spatne fungujicim prechodu vyvolava diskuzi :)

Kukulova samozrejme neni radiala, to nikdo netvrdil, ale tim ze BR neni postavena, tak zatim prebira jeji dopravni tok smer Plzen. Od otevreni Blanky jsem minimalne 3x zazil (jednou dokonce v nedeli vecer kdy moc lidi do nemocnice nechodi!!!), ze se od Vypichu pomalu v kolone popojizdelo dolu a za tim prechodem volno az do Butovic.

Na IPaku je ten interval kratsi nejen kvuli chodcum, ale hlavne kvuli tramvajim a ostatni doprave z Jecne do Legerovy. Navic pod Sokolovskou neni podchod, tudiz alterantiva. To u Motola neplati.

Ty 3min byly streleny od boku, to snad kazdy rozumny clovek pochopil. Jde mi o to stanovit ten interval tak, aby kvuli par lidem, kteri maji skoro stejne rychlou a pohodlnou moznost, se nezacpavala ve spicce jedna z nejvytizenejsich krizovatek v Praze a stovky lidi nestali v kolone, auta nesmrdely v zacpe atd.

Re: Břevnovská radiála

Napsal: 16.12.2016 10:38:10
od MPMP
Ať vezmete kterýkoli příspěvek, dá se s ním souhlasit. Každý je totiž veden jen jedním úhlem pohledu.
Zkusme se na to podívat "ze všech stran": souhlasím s tím, že "odporné díry", jak tu byly nazvány podchody, k používání nelákají, souhlasím s tím, že čekat 3 min. na zelenou, požadovat po chodcích nelze, souhlasím s tím, že zvýšené používání přechodu vytváří dopravní zácpu.
Tak a teď, co s tím?
Dle mého neexistuje jednoduché a univerzálně platné řešení, nicméně řešení pro tuto konkrétní situaci u motolské nemocnice bych si nabídnout dovolil:
Podchod vede do metra, nespadá tudíž do kategorie "hnusná díra", nic nebrání jeho používání.
Přesto i tak bude spousta lidí (obzvlášť u nemocnice), kteří dají přednost přechodu - to je v pořádku, ať si každý vybere, co preferuje.
Kombinací obou možností by ale mělo být nastavení, kdy minimální prodleva mezi "zelenými panáčky" bude při souvislém proudu vozidel někde mezi 60-120s, kdo spěchá, může podchodem, nikdo mu v tom nebrání, kdo preferuje pohodlí po povrchu, může si počkat, též mu v tom nikdo nebrání.
Nebo se vám někomu zdá tento názor nepřístojný?

Re: Břevnovská radiála

Napsal: 12.4.2017 12:01:19
od SPCV
K zamyšlení:

Je technicky možné udělat MUK ve Strahovském tunelu a následně nějak vést radiálu v tunelu pod Ladronkou až na Vypich?

Je to nesmysl, nebo to jen nikoho nenapadlo, resp. to bylo zavrhnuto kvůli ceně atp.?

Děkuji za odpověď.

Re: Břevnovská radiála

Napsal: 12.4.2017 13:17:13
od Anonym
SPCV píše:K zamyšlení:

Je technicky možné udělat MUK ve Strahovském tunelu a následně nějak vést radiálu v tunelu pod Ladronkou až na Vypich?

Je to nesmysl, nebo to jen nikoho nenapadlo, resp. to bylo zavrhnuto kvůli ceně atp.?

Děkuji za odpověď.
Břevnovská radiála má samozřejmě jít pod Patočkovou a Bělohorskou tunelem směrem na Vypich. Velký dopravní přínos by jistě měl směr z města. Směr do města by ve špičce pouze vytvořil další kolonu před vjezdem do tunelu, podobně jako v Holešovičkách.

Re: Břevnovská radiála

Napsal: 12.4.2017 14:28:45
od P_V
Všechno je možné, jen ta cena :)
MÚK Malovanka je na odbočení radiály již připravena, tak proč dělat totéž o kus dál. Odbočení ze Strahovského tunelu by znamenalo dodělat třetí tubus, aby přestavba nezpůsobila dopravní kolaps.

Re: Břevnovská radiála

Napsal: 12.4.2017 22:10:47
od Mike
nezapomínejte, že ze SAT vidíte asi tak 1/3
zbytek, tedy součásti ochranného systému nejsou na první, ani druhý pohled viditelné, ale jsou tam...

Re: Břevnovská radiála

Napsal: 12.4.2017 22:31:59
od Lynx
SPCV: Jak už psal pan P_V, tak hlavní problém je cena. S radiálou se tam počítá převážně hloubenou - tedy stavěnou z povrchu a to je cenově mnohem levnější než ražba. I tak je to ale dost drahé. Proto asi nikdo neuvažoval s tím co navrhujete