Cyklisté a vše kolem...
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Cyklisté a vše kolem...
Aha. A proč by na takové silnice neměli zákaz naopak auta, když tam nelze cyklistu předjet?
Hezkým případem je třeba Rašínovo nábřeží. Tam by zrovna tenhle povinný odstup pasoval.
https://www.google.com/maps/@50.0686578 ... 384!8i8192
dopravní cyklista má v praxi několik možností: (nebavíme se o sobotním rodinném výletu s malými dětmi)
* pojede při pravém okraji vozovky, a každou chvíli se ho někdo snaží předjet, což je v takhle úzkým místě fakt o hubu
* pojede uprostřed, dávající najevo, že si nepřeje být předjížděn kvůli svému bezpečí
* pojede po chodníku vedle, kde za to bude hejtován a bude muset řešit přednosti na odbočeních (možné jen když je chodník bez lidí)
* pojede po tramvajovém pásu, kde za to bude hejtován (možné jen když nejede tramvaj)
* pojede pěší zónou po náplavce, kde se bude vyhýbat milionu lidí a střepů
Hezkým případem je třeba Rašínovo nábřeží. Tam by zrovna tenhle povinný odstup pasoval.
https://www.google.com/maps/@50.0686578 ... 384!8i8192
dopravní cyklista má v praxi několik možností: (nebavíme se o sobotním rodinném výletu s malými dětmi)
* pojede při pravém okraji vozovky, a každou chvíli se ho někdo snaží předjet, což je v takhle úzkým místě fakt o hubu
* pojede uprostřed, dávající najevo, že si nepřeje být předjížděn kvůli svému bezpečí
* pojede po chodníku vedle, kde za to bude hejtován a bude muset řešit přednosti na odbočeních (možné jen když je chodník bez lidí)
* pojede po tramvajovém pásu, kde za to bude hejtován (možné jen když nejede tramvaj)
* pojede pěší zónou po náplavce, kde se bude vyhýbat milionu lidí a střepů
Re: Cyklisté a vše kolem...
To uz se vyslovene kockujeme a dovadime logiku ad absurdum, ale klidne to rozvedu. Vychazim z toho, ze stanoveni povinneho odstupu vychazi z nutnosti ochrany cyklistu. Proste neni odstup, neni bezpecnost. Je to stejne jako na dalnici. Tam cyklista taky nesmi, kvuli bezpecnosti. Tady je to stejne. Pokud by nebylo mozne predjet bezpecne, nesmelo by se predjet, takze kazdy takovy usek by se stal spuntem, kde kazdy cyklista zbrzdi provoz na 15,20, u tech lepsich dejme tomu na 30km/h. A to asi nechceme, ze?Aha. A proč by na takové silnice neměli zákaz naopak auta, když tam nelze cyklistu předjet?
Co se tech moznosti tyce, jednoznacne naplavka. Vyzkousel jsem a vim, ze to neni idealni, ale je to jedina rozumna moznost.
P.S. Libi se mi, jak si cyklo stezuji, ze na cyklostezkach prekazi sousta lidi, ale kdyz jim nekdo rekne, ze na kapacitnich viceproudych silnicich prekazeji oni, muze je vzit cert.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Cyklisté a vše kolem...
Kde si který cyklo stěžoval, že na cyklostezkách překáží spousta lidí? To je narážka na to, že jsem konstatoval, že na PĚŠÍ ZÓNĚ jsou lidi?
Doteď jsem si myslel, že zákaz vjezdu cyklistů na dálnici má spíš něco společného s minimální rychlostí (a tedy brzdou provozu), než s jejich ochranou. Ač to spolu souvisí.
Když tedy dovádíme logiku ad absurdum, zkusme to opačným přístupem. Znamená to, že nechceme (nechceme?), aby doprava (v případě, kdy zrovna jede cyklista) byla omezena na 15,20,30 km/h. A proto předjedeme cyklistu bez dostatečného odstupu, tedy i když to pro něj bude nebezpečné. To je ta logika?
Aby bylo jasno - zastávám názor, že odstup při předjíždění cyklisty je nutný. Zároveň ale ten odstup má reflektovat rychlost jízdy a rozdíl rychlostí; vyžadovat 1,5m kdekoliv je blbost.
Doteď jsem si myslel, že zákaz vjezdu cyklistů na dálnici má spíš něco společného s minimální rychlostí (a tedy brzdou provozu), než s jejich ochranou. Ač to spolu souvisí.
Když tedy dovádíme logiku ad absurdum, zkusme to opačným přístupem. Znamená to, že nechceme (nechceme?), aby doprava (v případě, kdy zrovna jede cyklista) byla omezena na 15,20,30 km/h. A proto předjedeme cyklistu bez dostatečného odstupu, tedy i když to pro něj bude nebezpečné. To je ta logika?
Aby bylo jasno - zastávám názor, že odstup při předjíždění cyklisty je nutný. Zároveň ale ten odstup má reflektovat rychlost jízdy a rozdíl rychlostí; vyžadovat 1,5m kdekoliv je blbost.
Re: Cyklisté a vše kolem...
Pokud to není silnice I. třídy nebo tak něco, tak říkám proč ne. Najednu stranu spousta lidí chce aby se jezdilo např. do práce na kole nadruhou hlavně ať mi nejezdí po silnici. Tohle je úplně na hlavu proč by měl cyklista mít menší právo využívat silnice než řidič? Zakážete tam i chodce, kamiony, koňské povozy? Prostě na silnicích neplatí právo silnějšího nebo rychlejšího.Pokud by nebylo mozne predjet bezpecne, nesmelo by se predjet, takze kazdy takovy usek by se stal spuntem, kde kazdy cyklista zbrzdi provoz na 15,20, u tech lepsich dejme tomu na 30km/h. A to asi nechceme, ze?
Re: Cyklisté a vše kolem...
Kdyz to vezmu od konce, nejsme ve pri. Ja jsem jen prave prodlouzil ad absurdum tu logiku pozadavku na povinny odstup 1,5m.
A co se dalnic tyce... ta minimalni rychlost... je prave prevlecena bezpecnost. Jakykoliv "cizorody" (tady z hlediska rychlosti) prvek je problem, jde jen o miru. Coz je mimochodem i zaklad meho dosti skeptickeho pohledu na zvysovani rychlosti na dalnicich, pro zmenu kvuli NAD.
Ja jsem vykopavka, proste si myslim, ze kolo nema co delat jak na dalnici, tak na kapacitni, lec vytizene vicepruhove mestske komunikaci a nasilne roubovani cyklopruhu do tak exponovanych mist je zlocin.
A co se dalnic tyce... ta minimalni rychlost... je prave prevlecena bezpecnost. Jakykoliv "cizorody" (tady z hlediska rychlosti) prvek je problem, jde jen o miru. Coz je mimochodem i zaklad meho dosti skeptickeho pohledu na zvysovani rychlosti na dalnicich, pro zmenu kvuli NAD.
Ja jsem vykopavka, proste si myslim, ze kolo nema co delat jak na dalnici, tak na kapacitni, lec vytizene vicepruhove mestske komunikaci a nasilne roubovani cyklopruhu do tak exponovanych mist je zlocin.
Re: Cyklisté a vše kolem...
"spousta lidi chce" je takovy hezky argument. Je to vetsi spousta nez tech, co chteji, aby po silnici jeli co nejrychleji (samozrejme v ramci predpisu).Najednu stranu spousta lidí chce aby se jezdilo např. do práce na kole nadruhou hlavně ať mi nejezdí po silnici. Tohle je úplně na hlavu proč by měl cyklista mít menší právo využívat silnice než řidič? Zakážete tam i chodce, kamiony, koňské povozy? Prostě na silnicích neplatí právo silnějšího nebo rychlejšího.
Kamiony v obcich maji malokdy problem s MPR (kdyz, tak z druhe strany limitu )
Konske povozy? Tak to je palcivy problem...
Chodec? V Praze nejsou chodniky?
Tohle neni o pravu silnejsiho nebo rychlejsiho, tohle je o zdravem rozumu. Pojdme zabojovat o pristup cyklistu na dalnice. Proc by meli mit mensi prava nez auta?
Re: Cyklisté a vše kolem...
Ehm. Klidne zakazeme. https://en.mapy.cz/s/pamamapona
Re: Cyklisté a vše kolem...
Mě si jožko klidně odčárkujte v kolonce " i mimo rámec předpisů"jozka píše: Je to vetsi spousta nez tech, co chteji, aby po silnici jeli co nejrychleji (samozrejme v ramci predpisu).
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Cyklisté a vše kolem...
Stanovení místní úpravy Bucharova (to s tím cyklovražedným pruhem) visí na úřední desce. Vypořádání připomínek je zábavné a zároveň celkem smutné čtení, doporučuji.
Re: Cyklisté a vše kolem...
->ElWapp
Vitejte v klubu. A dal muzeme pokracovat treba ve vseobecnem vlakne...
Vitejte v klubu. A dal muzeme pokracovat treba ve vseobecnem vlakne...
Re: Cyklisté a vše kolem...
Tak jsem měl tu čest vidět co se vymyslelo na Novovysočanské. A musím říct, že tohle vymyslel nějaký idiot. Auta jedou v cyklopruzích a autobusy už tuplem. Na kole tam zatím nikdo nejezdí (ani se nedivím). Nechápu proč se neudělala cyklostezka za Odlehlou v lese kde je nyní cest, na které jezdí hodně cyklistů a, která kopíruje Novovysočanskou a stačilo by jí zpevnit. Stání pro auta u křižovatky se Spojovací, kde auta stojí v cyklopruhu. Vlastně jediné co se povedlo je kus kolem zastávky Skloněná ve směru na Spojovací. Podle mě prohráli všichni i cyklisti co dostali nebezpečnou trasu.
Re: Cyklisté a vše kolem...
Problem bude v asi v tom, ze nejde o to, aby se cyklistum dobre zilo. Jde o to, aby ridicum chcipla koza.
Re: Cyklisté a vše kolem...
Já tudy jezdím dokonce na kole Je na tom všem krásně vidět že se to dělá natruc, naprosto bez myšlenky. Tady by se měla primárně napojit slepá stezka po staré vítkovské trati, ale zrovna v tom prvním úseku ani žádná opatření nejsou. Pak už se dá v pohodě uhnout Odlehlou a pokračovat na Pod Šancemi.
No a k tenhle ochranným cyklopruhům už jsem psal a stále si to potvrzuji. Narodil od silnice bez proužků tu auta mají pocit že jedou oni i já ve svém pruhu, takže vůbec neobjíždějí. A s ohledem na šířku pruhu je to pak o centimetry, velmi nepříjemné. Nerozumím jak to může tlačit stejná grupa co tlačí do zákona povinný 1.5 metru odstup.
No a k tenhle ochranným cyklopruhům už jsem psal a stále si to potvrzuji. Narodil od silnice bez proužků tu auta mají pocit že jedou oni i já ve svém pruhu, takže vůbec neobjíždějí. A s ohledem na šířku pruhu je to pak o centimetry, velmi nepříjemné. Nerozumím jak to může tlačit stejná grupa co tlačí do zákona povinný 1.5 metru odstup.
Re: Cyklisté a vše kolem...
Tlačí to klauni...
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Proč se musí pořád cpát cyklopruhy do silnice? Tady je nový projekt, tak by město mělo požadovat ponechat prostor pro samostatnou obousměrnou cyklostezku vedle silnice minimálně od ženských domovů a tady rozdělit, jeden směr pokračovat mimo silnici až k Meet Factory (a dál na jih) a druhý směr vykřížit se silnicí. Určitě by to byl přínos jak pro cyklisty, tak pro řidiče. Jan skalní odpůrci aut by si nemohli připsat zářez za další zprasenou křižovatku.Beekee píše:V rámci toho projektu by měli trochu zkapacitnit kř. Radlickou... 2 pruhy na levé odbočení z Dobříšské, dva pruhy na vjezdu do Radlické.
Pak asi v rámci terminálu se mají dělat další úpravy (přemostění Dobříšské apod...)
https://mapy.cz/s/kahebajapo
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Protoze posledni veta. Ucelem cyklopruhu v Praze neni ulehcit zivot cyklistum, ale znesnadnit ho ridicum.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Ta samostatna je navržena o blok vedle. V to tvém koridoru je chodník...dd píše:Proč se musí pořád cpát cyklopruhy do silnice? Tady je nový projekt, tak by město mělo požadovat ponechat prostor pro samostatnou obousměrnou cyklostezku vedle silnice minimálně od ženských domovů a tady rozdělit, jeden směr pokračovat mimo silnici až k Meet Factory (a dál na jih) a druhý směr vykřížit se silnicí. Určitě by to byl přínos jak pro cyklisty, tak pro řidiče. Jan skalní odpůrci aut by si nemohli připsat zářez za další zprasenou křižovatku.
https://mapy.cz/s/kahebajapo
viz výkres z EIA
https://uloz.to/file/LAq179nlc2Fi/scs-d ... dklady-pdf
Jinak se tam taky píše, že rošíření a úprava Radllické je samostantý projekt inv. TSK+DP.
/neobhajuju to či ono řešení/
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Teď už budu trošku mimo za tratí, ale nejlevnější cyklostezka by byla od Smíchovského nádraží podél Strakonické po chodníku. Jenom ty chodníky opravit. Nic víc. Po těch chodnících nikdo stejně nechodí a docílilo by se napojení pak na hlavní cyklostezku podél řeky. Jenže to by bylo moc levné.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
A možná by nebyla potřeba ani studie...
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Jenže se snažíme stavět i kvalitní věci, nejenom nejlevnější.Mikulik píše:...ale nejlevnější cyklostezka by byla od Smíchovského nádraží podél Strakonické po chodníku. Jenom ty chodníky opravit. Nic víc.
Jak by bylo v této levné variantě řešeno křížení s dalšíma silnicema a vjezdema mimo komunikaci? Klasickou kombinací "konec stezky", převeď kolo po přechodu, "začátek stezky" ?
https://www.google.com/maps/@50.0639014 ... 384!8i8192
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Úplně stejně jako to mají v cizině, auta dávají přednost cyklistům. Koukněte se jak to vypadá např. v Berlíně třeba tady: https://goo.gl/maps/iDaBXdcCnWN83vHW7Mosquit píše:Jenže se snažíme stavět i kvalitní věci, nejenom nejlevnější.Mikulik píše:...ale nejlevnější cyklostezka by byla od Smíchovského nádraží podél Strakonické po chodníku. Jenom ty chodníky opravit. Nic víc.
Jak by bylo v této levné variantě řešeno křížení s dalšíma silnicema a vjezdema mimo komunikaci? Klasickou kombinací "konec stezky", převeď kolo po přechodu, "začátek stezky" ?
https://www.google.com/maps/@50.0639014 ... 384!8i8192
Takhle já si totiž představuji cyklostezku v městě a ne nějaký sebevražedný cyklopruhy, na které bych nedal ani korunu.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Já jsem dlouho žil (a na kole jezdil) v Belgii, takže vím, jak se to dělá na západě.
U nás toto legislativa neumožňuje a snažíme se to mnoho let neúspěšně změnit.
Do té doby se to nedá projektovat.
U nás toto legislativa neumožňuje a snažíme se to mnoho let neúspěšně změnit.
Do té doby se to nedá projektovat.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Já po levobřežní cyklostezce občas jezdím.Mikulik píše:ale nejlevnější cyklostezka by byla od Smíchovského nádraží podél Strakonické po chodníku.
Na Strakonické nejenom opravit chodníky, ale hlavně odstranit ty velké betonové květináče, které při jízdě překážejí. https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.410998 ... itch=0.166
I tak ale nyní po chodnících na Strakonické vídám dost cyklistů. Napojení na ostatní silnice není zase tak špatné. Na většinu kolmých silnic je semafor a přechod.
Nejvíce cyklistů ale jezdilo v ulici Nádražní, která se nyní rekonstruuje a kudy cyklostezka oficiálně vede. Po rekonstrukci snad nějaký cyklopruh bude.
Další možností je cyklostezka vedená po Císařské louce. Nicméně na jejím severní části by musel být zvedací most, protože tudy projíždějí lodě.
Vymýšlet nějakou cyklostezku podél Dobříšské je nesmysl, stejně by tam nikdo nejezdil.
Re: Radlická radiála (Rozvadovská spojka)
Ten trend, že se cyklopruhy nově budují až za zaparkovanými auty nebo někdy až za zelení, je poměrně jednoznačný. V nových čtvrtích by to tak mělo určitě vypadat i u nás, bohužel to tak zatím moc nevypadá. Do stávající zástavby se obávám, že na to v našich městech nebude dost prostoru, my máme obecně ulice (i ty hlavní) dost úzké.
Mosquite, mohl bys to prosímtě rozvést, proč tohle legislativa neumožňuje ? Nakopíruju to do tématu cyklisté, tady je to OTMosquit píše:Já jsem dlouho žil (a na kole jezdil) v Belgii, takže vím, jak se to dělá na západě.
U nás toto legislativa neumožňuje a snažíme se to mnoho let neúspěšně změnit.
Do té doby se to nedá projektovat.
Re: Cyklisté a vše kolem...
To by mě taky zajímalo, protože jsem tyhle přednosti pro kola už viděl i v ČR v Třeboni několik let zpět a myslím, že je to i v Českých Budějovicích, ale nepamatuji si kde.