Cyklisté a vše kolem...
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
No a tohle je to z ceho si utahuju. CYKLISTA (pokud uz nebudeme pouzivat terminus technicus "pumpicka") povazuje cykloinfrastrukturu za ekvivalent te pro automobily. Jasne ze by se mi libilo mit uplne oddelene silnice (nejlepe s mimourovnovymi krizovatkami) jen pro kola, predstavoval jsem si to uz jako dite. Ale zpatky do reality. Cyklodoprava (minimalne dokud slavne nezvitezi Green Deal se vsemi prusery z toho plynoucimi) neni nahradou automobilove, z pohledu ekonomiky je to vec naprosto zbytna. Takze pokud budeme tlacit maximalisticke predstavy, muze se nam stat, ze budeme mit prd.
Ze zivota:
Pred cca 50 lety se zacal rozsirovat jeden prumyslovy areal. Zabral i stavajici silnici II.tridy, takze se postavila prelozka. Ta navic neustila do stavajici ulicni site, ale do soubezne staveneho obchvatu obce. Kdosi osviceny tenkrat rozhodl, ze nez cpat cyklisty na novou dvojku a jednicku, tak postavi podel arealu chodnik z panelu o siri cca 1,5m. Nekolik desitek let to fungovalo, nebyl problem. az na to, ze povrch nemladne, panely se propadaly jak na D1, vyplnovy beton vydroloval a jizda zacala pripomonat kros. Firma, davno zprivatizovana a preprodana se rozhodla zahrat granda a rekla, ze panely vyhazi a udela asfalt s obrubniky v siri dvou metru,
ktere by se vesly do stavajiciho pozemku. Samozrejme se taky nasli chytraci, kteri hned vytahli pozadavky jak to ma vypadat. Reakce byla jednoducha. Bud navrzeny asfalt za cca pet mega nebo nic, protoze trojnasobek za to nedaji. Udelal se navrzeny asfalt a nikdo ani necekne, spokojenost na temer vsech stranach.
Ze zivota:
Pred cca 50 lety se zacal rozsirovat jeden prumyslovy areal. Zabral i stavajici silnici II.tridy, takze se postavila prelozka. Ta navic neustila do stavajici ulicni site, ale do soubezne staveneho obchvatu obce. Kdosi osviceny tenkrat rozhodl, ze nez cpat cyklisty na novou dvojku a jednicku, tak postavi podel arealu chodnik z panelu o siri cca 1,5m. Nekolik desitek let to fungovalo, nebyl problem. az na to, ze povrch nemladne, panely se propadaly jak na D1, vyplnovy beton vydroloval a jizda zacala pripomonat kros. Firma, davno zprivatizovana a preprodana se rozhodla zahrat granda a rekla, ze panely vyhazi a udela asfalt s obrubniky v siri dvou metru,
ktere by se vesly do stavajiciho pozemku. Samozrejme se taky nasli chytraci, kteri hned vytahli pozadavky jak to ma vypadat. Reakce byla jednoducha. Bud navrzeny asfalt za cca pet mega nebo nic, protoze trojnasobek za to nedaji. Udelal se navrzeny asfalt a nikdo ani necekne, spokojenost na temer vsech stranach.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Tak a tady to můžeme ukončit s tím, že se neshodneme (alespoň co se týče osobní), protože prostor ve městech není nafukovacíjozka píše:Cyklodoprava neni nahradou automobilove, z pohledu ekonomiky je to vec naprosto zbytna.
Re: Cyklisté a vše kolem...
Tohle mě fakt dokáže .... To není žádný extrém, to je naprosto standardní styl údržby okolí hlavních cyklostezek v Praze. Byl bych opravdu nadšen, kdyby se město zaměřilo na tohle (+bahno a louže) na páteřních cyklostezkách místo malování po silnici. A cyklisti by se pak v pohodě vešli na 3m širokou cestu (pokud se tam neočekává velký pěší provoz, tak je to naprosto dostačující). Ale to není cool a nejsou to kilometry cykloopatření do letáků.Kubajsu píše:Tohle je šířka asflatu 3 m na celkem využívané stezce poblíž okraje Prahy. Pro jednoho je to místy skoro málo... Nezpevněná krajnice na tom nic nezmění, ta zaroste taky.
Ad Jozka; pokud se bavíme o kolech jako o dopravě, tak musí být cyklostezka ať délkou nebo komfortem jízdy alespoň přibližně srovnatelná s blízkou silnicí. Jinak se nejedná o dopravní, ale o rekreační stavbu.
Re: Cyklisté a vše kolem...
Takže ekonomicky celkem významný hodnotyjozka píše:Ale rano deset km do prace. Pres den, kdyz bylo potreba neco po meste. Obcas jeste nekam dojet. A pak zase domu. Takze nekdy denne 20km, vetsinou vic. Extrem si vybavuju, ze jsem mel jednou "rozlitany" den a vecer jsem si s prekvapenim napocital 70km. Na kole bez prehazovacky.
Myslím, že v oblasti Aviatické by, při slušné cyklistické infrastruktuře až do centra mohl podíl kol (a elektrokol) v rámci dojíždění do práce dosáhnout i objemů zajímavých z hlediska aut za zlomek ceny...
Re: Cyklisté a vše kolem...
Asi takhle... kdyby zakazali cyklo, dost lidem by bylo smutno (vcetne mne), par lidem az ouzko. Kdyby zakazali auta, jako civilizace v dnesni podobe bychom skoncili a cert vi, kde by se to ustalilo, Cina 1961 neni zrovna lakava predstava. A o to tu jde. Ne, ze to nikdo nepotrebuje (cyklo), ale o nepostradatelnosti z hlediska fungovani sveta.
Takze cykloinfrastruktura ano, ale s vedomim, ze to neni, at si CYKLISTI namlouvaji co chteji, osa kol ktere se svet toci.
A zpet k Aviaticke... 350 m.n.m., Vltava cca 190 m.n.m. uz vidim ty davy dojizdejici na takove trase denne. Na tohle uz vymysleli cosi, co se oznacuje zkratkou MHD. Nemluve o tom, ze luxusni cyklo v Aviaticke nic nezmeni na tom, ze za hranici okruhu si magos pod pojmem "budovani cykloinfrastruktury" predstavuje kybl s barvou. Fakt ne.
Takze cykloinfrastruktura ano, ale s vedomim, ze to neni, at si CYKLISTI namlouvaji co chteji, osa kol ktere se svet toci.
A zpet k Aviaticke... 350 m.n.m., Vltava cca 190 m.n.m. uz vidim ty davy dojizdejici na takove trase denne. Na tohle uz vymysleli cosi, co se oznacuje zkratkou MHD. Nemluve o tom, ze luxusni cyklo v Aviaticke nic nezmeni na tom, ze za hranici okruhu si magos pod pojmem "budovani cykloinfrastruktury" predstavuje kybl s barvou. Fakt ne.
Re: Cyklisté a vše kolem...
Davy to samozřejmě nikdy nebudou, ale desítky kol za hodinu tam jezdí už teď. A to převýšení tak hrozný není - pokud se správně natáhne trasa, je to opravdu mírné. Navíc když podstatná část nově prodávaných kol (snad jsem i četl, že většina) má baterku...jozka píše: A zpet k Aviaticke... 350 m.n.m., Vltava cca 190 m.n.m. uz vidim ty davy dojizdejici na takove trase denne.
Za Aviatickou následuje poměrně příjemný průjezd kolem letiště a pak by to stačilo nějak rozumně proznačit a doasfaltovat pár kousků přibližně tudy a byla by to parádní cesta do/z města...jozka píše: A zpet k Aviaticke... 350 m.n.m., Vltava cca 190 m.n.m. uz vidim ty davy dojizdejici na takove trase denne. Na tohle uz vymysleli cosi, co se oznacuje zkratkou MHD. Nemluve o tom, ze luxusni cyklo v Aviaticke nic nezmeni na tom, ze za hranici okruhu si magos pod pojmem "budovani cykloinfrastruktury" predstavuje kybl s barvou. Fakt ne.
Re: Cyklisté a vše kolem...
Měsíc klid a dneska zase totální vymaštěnec tady, směrem na sever. Jel jsem lehce vlevo od středu pruhu (vpravo je kanál) a vůl v autobuse se tam musel nacpat tak, že zadní tuplák měl na čáře... Kolik tam mohlo být místa? Pruh maximálně 1,5m, něco ramena, něco přesah karoserie...jozka píše:Ale evidentne ne dost na to, aby mne kazdou chvili nekdo ohrozoval. To mi zavani spis uz "jakej sel, takovou potkal".
Je to tam pod kopcem, jezdím tak kolem 40, takže o nějakém zdržování nemůže být řeč. Jenom mentál, který by se za volantem neměl vůbec objevit.
Linka č. 110, čas 8:52
Re: Cyklisté a vše kolem...
V části té Vámi navrhované trasy bude jednou pravděpodobně cyklostezka po stávajícím tělese trati, protože se rozhodlo, že trať povede v této části v tunelech, asi takto:
https://mapy.cz/s/kemasubusu
Jestli se toho dožijeme, je ovšem otázka ... a to i ti mladší z nás
https://mapy.cz/s/kemasubusu
Jestli se toho dožijeme, je ovšem otázka ... a to i ti mladší z nás
Re: Cyklisté a vše kolem...
Jo, to by bylo fajn
Ono obecně trasy, kde vede železnice by byly pro kola fajn - přívětivé sklony a převážně klid od ostatní dopravy... Jen se to ke kolejím dá ve městě obtížně nacpat
Ono obecně trasy, kde vede železnice by byly pro kola fajn - přívětivé sklony a převážně klid od ostatní dopravy... Jen se to ke kolejím dá ve městě obtížně nacpat
Naposledy upravil(a) Kubajsu dne 11.8.2021 9:03:52, celkem upraveno 1 x.
Re: Cyklisté a vše kolem...
Tak je to v plánu ... a v poslední době se i něco trochu hýblo, tedy že by se snad mělo začít něco stavět, zatím v prostoru nádraží Bubny (jedna z prvních etap), tak snad to nebude až tak vzdálená budoucnost. Každopádně Vám přeju, ať se toho ve zdraví dožijete a ještě se tam svezete
Re: Cyklisté a vše kolem...
Jednou za mesic bych povazoval celkem za normal vzhledem k poctu vymastencu, najezdenym kilometrum a hustote provozu. Nekolikrat za tyden ne.Měsíc klid a dneska zase totální vymaštěnec
Nicmene... zrovna tenhle druh cykloinfrastruktury by mel byt trestny.
Takze jedno za minutu? Po navyseni mozna tri za minutu? Fakt to budeme srovnavat desetitisici aut/24h?Davy to samozřejmě nikdy nebudou, ale desítky kol za hodinu tam jezdí už teď.
S tim souhlas. Tohle bambilionkrat lepsi nez rvat cyklisty do zatizenych kapacitnich silnic.Za Aviatickou následuje poměrně příjemný průjezd kolem letiště a pak by to stačilo nějak rozumně proznačit a doasfaltovat pár kousků přibližně tudy a byla by to parádní cesta do/z města...
Re: Cyklisté a vše kolem...
Proč? Řidiče upozorní na vyšší výskyt kol, zároveň nepřidává prakticky žádné práva a povinnosti...jozka píše: Nicmene... zrovna tenhle druh cykloinfrastruktury by mel byt trestny.
Samozřejmě v chlubících výkazech kolik km cyklostezek se postavilo nemá co dělat... Ale to je podobné jako s počítáním rekonstrukce D1 do nových km dálnic.
500-1000 aut, která nebudou překážet v kolonách až ke kulaťáku se pozná, ne?jozka píše:Takze jedno za minutu? Po navyseni mozna tri za minutu? Fakt to budeme srovnavat desetitisici aut/24h?
Navíc v současné podobě si tam myslím troufne málokdo; od Tuchoměřic je to přejetí několika dálničních nájezdů/sjezdů a i průjezd dál letištěm vyžaduje už trochu zkušeností s provozem.
I po případné výstavbě se kola neobjeví hned; i Modřanská stezka kolem Vltavy zpočátku zela prázdnotou a teď na ní není hnutí...
Re: Cyklisté a vše kolem...
Kubajsu: Zrovna tady jezdím občas na kole taky, ale po chodníku (samozřejmě ne 40). Přesněji po smíšené cyklostezce (na fotce vlevo), předpokládám, že ji géniové z MHMP v rámci boje proti IAD zruší a cyklisty včetně těch rekreačních hezky naženou do ulice. Asi bych tady souhlasil, že domalování cyklopruhu je poněkud nadbytečné - ochranu při takto zúžených pruzích stejně žádnou neposkytne (spíš naopak - bez něj tam bude platit odstup 1,5 m). Tím se samozřejmě nechci zastávat nějakého brutálně bezohledného řidiče autobusu, ne jejich ne zcela pozitivní vztah k cyklistům upozorňoval Jeremy Clarkson ještě v Top Gearu .
Cyklostezku u letiště asi moc nevyužiju, ale klidně ať má i ty 4 m na šířku, za mě určitě lepší, než cpát cyklisty do ulice... (a rozdíl v nákladech 3 nebo 4 m bude IMHO cca 10 %)
Cyklostezku u letiště asi moc nevyužiju, ale klidně ať má i ty 4 m na šířku, za mě určitě lepší, než cpát cyklisty do ulice... (a rozdíl v nákladech 3 nebo 4 m bude IMHO cca 10 %)
Re: Cyklisté a vše kolem...
ještě tak měsíc-dva
a bude po debatě
i nadšený pumpičkář oblékne plechový deštník
a bude po debatě
i nadšený pumpičkář oblékne plechový deštník
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Cyklisté a vše kolem...
Spíš 500 - 1000 sedaček v MHD, které tam teda stejně musíš držet, protože co když zaprší. Moc cyklistů co by přesedli z auta teda neznám (okolo mě přesně 0). Což neznamená že je to uplná nula ani že bych byl proti budování stezek. Naopak v rámci nové IAD infrastruktury (městský okruh, dálniční okruh) je podle mě ideální přílěžitost i pro tenhle rozvoj. Ale s mírou...Kubajsu píše:jozka píše: 500-1000 aut, která nebudou překážet v kolonách až ke kulaťáku se pozná, ne?
Navíc v současné podobě si tam myslím troufne málokdo; od Tuchoměřic je to přejetí několika dálničních nájezdů/sjezdů a i průjezd dál letištěm vyžaduje už trochu zkušeností s provozem.
I po případné výstavbě se kola neobjeví hned; i Modřanská stezka kolem Vltavy zpočátku zela prázdnotou a teď na ní není hnutí...
Re: Cyklisté a vše kolem...
V zásadě jde o to, nevést vzájemně třídní boj, který je tady ze strany některých řidičů vůči cyklistům hodně cítit, a vzájemně se tolerovat. Tedy řidiči, cyklisti, chodci. Není důvod pro cyklisty nevybudovat stezku, když to ničemu nevadí - tedy jak navrhuje třeba Kubajsu. Ty opatření na silnicích jsou už o hodně diskutabilnější, to chápu. Ale argumenty, že někde jezdí málo cyklistů (když tam nemají cestu) taky nejsou moc rozumné. To je jako říct, že ve směru neexistující D3 ve STč. jezdí málo aut, a tak se nevyplatí jí budovat.
Re: Cyklisté a vše kolem...
Tak si mě zapišŠtěpán píše: Moc cyklistů co by přesedli z auta teda neznám (okolo mě přesně 0).
Když firma sídlila ve Strašnicích, jel jsem autem 2-3 cesty v týdnu. Za 2 roky co jsme na Podbabě jsem vlastním autem dnes poprvé, protože jsem ho ráno vyzvedával v servisu (do servisu na kole)...
Ohledně deště; už je mi nějak jedno. Vezmu kolo připravené do deště. Zbytek je celkem jedno, stejně se po příjezdu sprchuju. Jen se oblíknu jako by bylo zhruba o 10°chladněji.
Re: Cyklisté a vše kolem...
Zakladni chyba. Mam to tak ja, takze to tak muzou mit i ostatni.
A to se na nic netesim vic, nez na to, aby byl svet zase v poradku, tj. mohl jsem si v klidu rano vyslapnout svych pet km do prace na kole, protoze zadny "odvezt deti do skoly/skolky", "privezt neco autem", "byt ve strehu, protoze mezi osmou a druhou prijede remeslnik"... proste jako kdyz jsem byl mlady, krasny, bez zavazku...
A to se na nic netesim vic, nez na to, aby byl svet zase v poradku, tj. mohl jsem si v klidu rano vyslapnout svych pet km do prace na kole, protoze zadny "odvezt deti do skoly/skolky", "privezt neco autem", "byt ve strehu, protoze mezi osmou a druhou prijede remeslnik"... proste jako kdyz jsem byl mlady, krasny, bez zavazku...
Re: Cyklisté a vše kolem...
Jožko, přesně tak !
Re: Cyklisté a vše kolem...
Snad přesně naopak ne ? Ta chyba je na vaší straně. Reagujete tak, jakože když vy to tak nemáte, tak si myslíte, že to tak nemá nikdo a nikdo na to nemá právo.jozka píše:Zakladni chyba. Mam to tak ja, takze to tak muzou mit i ostatni.
Kubajsu akorát uvádí, že tací lidé co jezdí na kole do práce existují -. třeba on sám. Nevšimnul jsem, si ,že by tvrdil, že to tak můžou mít i všichni ostatní. Někdo ty možnosti má, někdo ne. Každopádně nevidím důvod proč být proti výstavbě cyklostezky, která někomu pomůže a prakticky nikomu neuškodí.
Nevím proč pořád s těmi cyklisty tak bojujete ? Jasně, je to nepříjemný, když se mi co by automobilistovi motá před autem cyklista, ale holt nejsme na světě sami a je potřeba se něják vzájemně tolerovat a vycházet spolu.
Re: Cyklisté a vše kolem...
Nevim, jestli se to tu nekde neprobiralo, ale vcera jsem zase jel po Prosecke a proste nemuzu jinak. Ten, kdo v tehle casti macechy mest vymysli cykloinfrastrukturu je obycejny zlocinec a mel by jit do klepet. Tam, kde byla cyklotrasa/cyklostezka (nevim, co to bylo) po prilehlem chodniku vpravo ted uzavreli balisetami a srafami pravy odbocovaci pruh a jeho casti PRILEHLE k puvodnimu levemu (a momentalne jedinemu) odbocovacimu. Takze naserviruje cyklistu do zuzeni pod odbocujici ridice. Misto nejakeho bezpecneho oddeleni dopravy vytvari potencialne velmi rizikova mista.
Jsem konzerva, to nepopiram. Zil jsem vzdy v domneni, ze cykloinfrastruktura ma za ukol usnadnovat jizdu na kole, nikoliv hazet klacky (v podobe cyklistu) pod kola autum (tady ovsem hlavne autobusum).
Jsem konzerva, to nepopiram. Zil jsem vzdy v domneni, ze cykloinfrastruktura ma za ukol usnadnovat jizdu na kole, nikoliv hazet klacky (v podobe cyklistu) pod kola autum (tady ovsem hlavne autobusum).
Re: Cyklisté a vše kolem...
To je to o čem mluvím... Na ucelené cyklostezky se háže bobek, nebo vznikají nepoužitelné paskvily - třeba tady kousek - místo vyasfaltování (vlastně obnovy asfaltu, který tam kdysi dávno byl) stávající cesty se plánuje nová skrz pole - a cpou se kola za každou cenu do provozu.
Přitom tady je celkem pěkná lávka. Bohužel k ní ani z jedné strany neexistuje pořádný příjezd, resp. nějaké navazující opatření. Ze strany Proseka se tam dokonce legálně skoro nedá dostat, protože jednosměrky člověka nutí objet půl sídliště, o nějakém značení jak jí najít ani nemluvě Podle map jsem o ní věděl, ale trvalo mi asi 5 průjezdů z každé strany, abych jí spolehlivě trefil na první pokus bez bloudění...
Přitom tady je celkem pěkná lávka. Bohužel k ní ani z jedné strany neexistuje pořádný příjezd, resp. nějaké navazující opatření. Ze strany Proseka se tam dokonce legálně skoro nedá dostat, protože jednosměrky člověka nutí objet půl sídliště, o nějakém značení jak jí najít ani nemluvě Podle map jsem o ní věděl, ale trvalo mi asi 5 průjezdů z každé strany, abych jí spolehlivě trefil na první pokus bez bloudění...
Re: Cyklisté a vše kolem...
Ale chápete, že nikomu nejde o to ja se na kole jezdí, ale jenom o to aby se mohlo říct, kolik km těhle cyklonesmyslů vzniklo. Kdyby totiž někomu šlo o to aby se na kole opravdu jezdilo vznikali by separátní cyklostezky a že zrovna na Proseku by to krásně šlo.
Re: Cyklisté a vše kolem...
Kdyby slo o to, aby se na kole dobre jezdilo, tak opravi tu stavajici. Kdyby slo o to, kolik tech cyklonesmyslu vzniklo, namalovali by to u kraje odboceni a v zatacce by to bylo od odbocujicich oddeleno srafami+balisetami.
Jenze tady (pokud pominu variantu autorovy tezke slabomyslnosti) slo o vidle do bezne silnicni dopravy . A to je to nejhorsi.
Jenze tady (pokud pominu variantu autorovy tezke slabomyslnosti) slo o vidle do bezne silnicni dopravy . A to je to nejhorsi.