Najezdil jsem opravdu hodne kilometru. Jeden cas jsem dojizdel 22km jedna cesta. Na ranu reminkem od projizdejiciho motorkare asi nezapomenu. Ani na nekolik skoku do skarpy, kdyz se kulata lopata rozhodla, ze neexistuju. Pripadne, kdyz se autobusak rozhodl, ze prednost cyklistum se nedava. Ale nikdy jsem nezazil takovou kumulaci pruseru. Asi je cas se nad sebou zamyslet.en letos bych napočítal nižší desítky předjetí kolem 20 cm a jednou jsem cítil zrcátko, takže tak 5 cm max.
Cyklisté a vše kolem...
Re: Cyklisté a vše kolem...
Re: Cyklisté a vše kolem...
Neznačený cyklopruh a pravému pruhu pro auta pak zbyde 190 cm. Podle magistrátu v pořádku
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Cyklisté a vše kolem...
No, tentokráte tam šajnhér poslal "náhradu", aby nebyl sám za blbce...
Re: Cyklisté a vše kolem...
Ten projekt visel na úřední desce. Tohle podle projektu není. Je to nějaký polotovar. Nejspíš by to tedy měli dodělat. Mluvčí je mimo.
Re: Cyklisté a vše kolem...
Hlavně to tam je takhle už minimálně dva týdny a žádná viditelná změna. A od žlutejch k vodárně nebude ochranný pruh, ale podle svislého značení klasický vyhrazený...
Re: Cyklisté a vše kolem...
Co je hodně kilometrů? Letos mám zatím 8 500, skoro všechno na silnici. Takže zhruba jeden totální dement na 16 hodin jízdy. Nemám důvod se zamýšlet nad sebou, opravdu ne.jozka píše: Najezdil jsem opravdu hodne kilometru. Jeden cas jsem dojizdel 22km jedna cesta. ... Ale nikdy jsem nezazil takovou kumulaci pruseru. Asi je cas se nad sebou zamyslet.
Re: Cyklisté a vše kolem...
Nevim, nikdy jsem nebyl dresickar a vybavickar s notyskem. Tachometr jsem mel na jednom kole pro dlouhe vylety (takze maximalne tak vim, ze nejdelsi moje denni trasa byla 220km), na kole pro kazdodenni pouziti ne. Ale rano deset km do prace. Pres den, kdyz bylo potreba neco po meste. Obcas jeste nekam dojet. A pak zase domu. Takze nekdy denne 20km, vetsinou vic. Extrem si vybavuju, ze jsem mel jednou "rozlitany" den a vecer jsem si s prekvapenim napocital 70km. Na kole bez prehazovacky.
Rozhodne jsem na kole az do doby pred par lety (pak deti, zdravi, povinnosti s kolem neslucitelne) travil hodne casu. Ale evidentne ne dost na to, aby mne kazdou chvili nekdo ohrozoval. To mi zavani spis uz "jakej sel, takovou potkal". Neco jak ricansky starosta. Nebo ten pan, co si v diskusi na AR pochvaloval jizdniho asistenta sveho auta, ze mu za ten rok a pul petkrat zachranil dobrzdenim plechy. No, na rovinu, co s nekym, kdo by co ctvrt roku zboril auto, ze... tam asi chyba nebude v okolnim provozu.
Rozhodne jsem na kole az do doby pred par lety (pak deti, zdravi, povinnosti s kolem neslucitelne) travil hodne casu. Ale evidentne ne dost na to, aby mne kazdou chvili nekdo ohrozoval. To mi zavani spis uz "jakej sel, takovou potkal". Neco jak ricansky starosta. Nebo ten pan, co si v diskusi na AR pochvaloval jizdniho asistenta sveho auta, ze mu za ten rok a pul petkrat zachranil dobrzdenim plechy. No, na rovinu, co s nekym, kdo by co ctvrt roku zboril auto, ze... tam asi chyba nebude v okolnim provozu.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 03#p238903
Nebo jinak; minimální šířka cyklopruhu v silnici je 1,5 metru. Když se k tomu přidá nějaká krajnice, jsme na těch minimálně 4 m pro obousměrnou cyklostezku taky.
Jako že je to moc? Spíš je to rozumné minimum pro umožnění jakž takž bezpečného obousměrného provozu. Do roka sebere z každé strany půl metru rostlinstvo, časem klidně i mnohem víc a 1,5 m pro každý směr při dnes nijak vzácné šířce řidítek MTB kol 80 cm je tak akorát...Majkii píše:V posledním dodatku ke smlouvě na DÚR se lze dočíst zajímavé věci o pro MHMP "nezbytných" cyklostezkách čtyřmetrové šíře, to je ono? Zajímavé čtení...
Mmch. je samozřejmě v pořádku, že město chce něco navíc, ale tady už to vypadá, že je to lehce přes míru...
Nebo jinak; minimální šířka cyklopruhu v silnici je 1,5 metru. Když se k tomu přidá nějaká krajnice, jsme na těch minimálně 4 m pro obousměrnou cyklostezku taky.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Já to pochopil spíš jako podivení nad faktem, že "nezbytnou" součástí dálnice je dle MHMP cyklostezka, nikoli jako podivení nad jejími parametry.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Tak Praha jedná způsobem : něco za něco. Pro její obyvatele je to výhoda...
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Aha. Ono se to nezdá, ale provoz kol je tady celkem velký. Když jsem tam před 4 roky dělal geologický průzkum, celkem mě i překvapilo kolik kol projelo...MPMP píše:Já to pochopil spíš jako podivení nad faktem, že "nezbytnou" součástí dálnice je dle MHMP cyklostezka, nikoli jako podivení nad jejími parametry.
Ale je tady jeden z hlavních průjezdů do Prahy - letiště dělá celkem rozsáhlou bariéru jižně a severně jsou celkem hluboká údolí, která vedou špatným úhlem a cyklista mířící do/z Prahy by je musel křížit... Myslím, že je to rozhodně krok správným směrem, který koneckonců prospěje i motoristům
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Tak to chce asi údržbu ne?Kubajsu píše:Jako že je to moc? Spíš je to rozumné minimum pro umožnění jakž takž bezpečného obousměrného provozu. Do roka sebere z každé strany půl metru rostlinstvo, časem klidně i mnohem víc a 1,5 m pro každý směr při dnes nijak vzácné šířce řidítek MTB kol 80 cm je tak akorát...
Nebo při stejné logice budeme chtít každou silnici desetimetrovou?
Mimochodem co tak kouknout do toho dodatku samého: Bylo požadováno, aby byly cyklostezky navrženy s šířkou zpevnění 4,0m + 2x 0,5m nezpevněná krajnice.
Já jsem mimochodem cyklista sváteční, ale letos u Bečvy jsem se na stezkách třímetrové šíře (které tam často slouží i pro přístup k nemovitostem) cítil tedy docela komfortně...
Tak nějak obojí. Jako nezbytnost by se mi to jevilo hlavně kdyby dálnice přetrhala nějaké dosavadní vazby nebo prostupnost krajinou, ale to zde úplně nevidím krom spojení Kopanina - Na Padesátníku. V letáku je navíc psáno o dvou mostech pro přístup na pozemky, jen není jasné, v kterých místech mají být. Cyklostezku včetně osvětlení podél dálnice by si snad město mohlo zvládnout připravit samo, v DÚR dálnice by na její existenci mělo být ale pamatováno.MPMP píše:Já to pochopil spíš jako podivení nad faktem, že "nezbytnou" součástí dálnice je dle MHMP cyklostezka, nikoli jako podivení nad jejími parametry.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Pro srovnání bych zmínil třeba tunely pro chodníky/stezky pod železnicí podél Kbelské. Tam tedy město hodně zaspalo, ale projekt i stavbu si zaplatí a bude se to (snad ještě) dělat při výlukách pro modernizaci tratě.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
No jo Majkii, protoze jste cyklista svatecni. To pochopite, az budete CYKLISTA s pravem praskat to hlava nehlava bez toho, aby vas ohrozovala auta a pletli se vam tam chodci. To jsou pak ctyri metry malo.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Ad Jozka; pokud se bavíme o kolech jako o dopravě, tak musí být cyklostezka ať délkou nebo komfortem jízdy alespoň přibližně srovnatelná s blízkou silnicí. Jinak se nejedná o dopravní, ale o rekreační stavbu.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
To je prave ten problem. Pokud to postavite takhle, smirte se s tim, ze skoncime vsichni na silnici. Protoze penize, prostor... kdo chce vic, nemiva nic. Tohle prislovi nevzniklo samo od sebe.
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Tak v tom případě klidně můžeme říct, že žádná nová MÚK Aviatická není potřeba, protože to co tam je víceméně stačí. Vždyť ty kolony jsou beztak kvůli 50 a přechodu Na padesátníku, samotná křižovatka to už zdrží minimálně...
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Jeste se porad bavime o cyklostezkach?
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
A nechce to tu údržbu?Kubajsu píše:Tohle je šířka asflatu 3 m na celkem využívané stezce poblíž okraje Prahy. Pro jednoho je to místy skoro málo... Nezpevněná krajnice na tom nic nezmění, ta zaroste taky.
Nebo až zaroste čtyřmetrová stezka, budeme požadovat pětimetrové?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Údržba by rozhodně byla fajn. Tyhle keře jsou extrém, ale stačí i tráva. Ani okresky nikdo neseče častěji než párkrát ročně a kolo si na rozdíl od auta tu trávu holt neojezdí...
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Bavíme se o dopravních stavbách, ne? A proč by se na jedné straně měla stavět opravdu luxusní křižovatka (která se navíc před pár lety předělávala) a na druhé straně se mělo škudlit na naprosté minimum možného? Je to stejný pytel peněz.jozka píše:Jeste se porad bavime o cyklostezkach?
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Btw. jaký je důvod zavření této propojky? https://mapy.cz/s/dujovutoze
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
U kruháče to výškově nevychází. I když, kdyby se chtělo...
Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Původní cesta, v době před existencí kruháče, vedla touhle "propojkou" přímo dolů. Až po přestavbě křižovatky na kruháč byla tato cesta odstřihnuta, domnívám se, že hlavně kvůli tomu, aby byla křižovatka jednodušší.
To s tou výškou je asi taky pravda, ta "propojka" je dost strmá a bylo by nesnadné jí něják přijatelně napojit. Takže i tohle může být rovnocenný nebo i hlavní důvod.Kubajsu píše:U kruháče to výškově nevychází. I když, kdyby se chtělo...