Stránka 4 z 17

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 11.1.2018 13:46:29
od Kubajsu
Jel jsem na podzim párkrát takhle, tak třeba přežiju i směr z kopce :)

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 12.1.2018 17:21:32
od Marooned17
monin píše:Tak fanatik do kola docela jsem, ale tam bych asi nepáchl. Extrém, a co hlavně, co to směrové značení? To už si fakt vážně tam dělají prdel z nás všech, a ještě ke všemu za naše prachy? Jak to, že okruh bez symbolů, směr k dálnici D8 nic, 0? Zaurguje to někdo? :(
Tohle se ještě řeší a bude snaha to doplnit podle metodiky, aby to tam bylo.

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 12.1.2018 17:44:07
od pivko
Na komunikace jako je magistrála cyklisti nepatří. Už dávno měla být v tomhle směru cyklostezka někde bokem.

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 3.4.2018 8:40:38
od ElWapp
Tak ochranný cyklopruh na Plzeňské (http://urdeska.praha.eu/files/A14%20-%2 ... pbxsh-Aw==, https://mapy.cz/s/2w0QH) prý nebude kvůli nesouhlasu PČR. Takže i když máme upravenou vyhlášku, zákon, konečně i nová TP 179, tak stejně nové prvky používat nejde, protože "se nechce". K čemu teda všechna ta snaha byla...?

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 24.10.2018 9:21:37
od alabastr
Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/ ... okrok.html

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 25.10.2018 9:59:35
od Sosa
Poslední dobou mě fascinuje, jak se dříve vynalezené věci, tváří jako strašné novinky a utlačují věci novější. Příkladem jsou elektroauta a cyklodoprava, která byla před auty se spalovacími motory a neprosadila se v našich podmínkách. Ty důvody pro neprosazení neustále trvají.

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 26.10.2018 8:54:05
od Trupman
Kde jste přišel na to, že se cyklodoprava neprosadila? Jízdní kolo jako dopravní prostředek má svůj malý, ale jistý podíl na přepravních proudech. Pokud by byť jen toto mělo být kritériem na poměr rozdělování investic do dopravní infrastruktury, tak stejně pořád se té úrovně ještě nedosáhlo a automobilová doprava je velmi zvýhodňovaná.
Navíc spousta velkých měst jaksi přišla na to, že cyklodoprava má jistou ekonomickou i ekologickou výhodnost, tudíž kdyby probíhalo její jakékoliv prosazování na úkor automobilové dopravy, tak by to mělo svoje jasné opodstatnění. (Jakože o žádném nadměrném prosazování nikde v ČR zatím nemůže být ani řeč, maximálně tak probíhá dorovnávání deficitu let minulých, a to ještě pomalým tempem. Třeba nikde v Česku nefunguje moderní systém sdílených městských kol - na sever, západ i jih od nás normální způsob dopravy po městě, nejen pro hipstery.) Když lidem vytvoříte podmínky na to, aby svou cestu provedli na kole místo v autě, tak ušetříte na vysokých investicích do:

a) výstavby a údržby dopravní infrastruktury
b) zmírňování následků automobilové dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatel
c) záboru půdy a využití městského prostoru

O pěší dopravě, jako popelce, se netřeba ani zmiňovat. Kolikrát jsou ve městě místa, kde chodců projde několikanásobně více než tudy projede aut, přesto jízdní pruhy zabírají daleko větší poměrnou část veřejného prostoru atd. atd.

Osobně velmi dobře chápu, že do rozhodování vstupuje velké množství faktorů a že autodoprava vyžaduje větší investice a zároveň má vyšší ekonomickou přidanou hodnotu (po silnici převezete velké množství zboží, co po cyklostezce rozhodně neodtaháte). Jenom prostě nerad poslouchám tady to automoto fňukání od řidičů, co je jednou v zácpě předjel zprava cyklista, a tak z toho mají nadosmrti pošramocený ego.

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 26.10.2018 9:59:56
od Sosa
A kolik lidí jezdí dnes v Praze do práce na kole? Myslíte že alespoň tolik, kolik jich jezdilo před 30 lety? Alespoň v Praze se procentuálně v posledních letech na cyklodopravu vydává více, než na IAD. Nevím jak vy, ale já v posledních letech v Praze vidím omezování IAD na úkor cyklistů a kolikrát zbytečné rozšiřování chodníků na úkor parkovacích míst.

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 26.10.2018 10:54:54
od Trupman
Sosa píše:A kolik lidí jezdí dnes v Praze do práce na kole? Myslíte že alespoň tolik, kolik jich jezdilo před 30 lety? Alespoň v Praze se procentuálně v posledních letech na cyklodopravu vydává více, než na IAD.
1) Podle pražských statistik je to 1/100 - z pohledu evropského i českého je to bída.
2) Myslím, že ne.
3) Potřebujeme nějakou citaci.

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 26.10.2018 11:00:35
od Gejza
Sosa: on ten modal split bude třeba jiný, až se dobudují páteřní cyklostezky a až se rozšíří elektrokola mezi populací (a vytvoří podmínky pro jejich využívání).
Jak byste strategicky uvažoval vy, když víte, že v intravilánu (uličním prostoru) nemáte dostatek kapacit ani na plynulou IAD, ani na dopravu v klidu, a že z důvodů selhání státu nejste schopen stavět podzemní garáže?

Jak jsem zastáncem ZÁKOSU (tedy toho, co z něj zbylo), tak chápu, že město podporuje cyklodopravu, byť třeba i na úkor IAD, jejíž poptávku po kapacitách ulic z objektivních důvodů nelze uspokojit.

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 26.10.2018 11:20:50
od Gejza
Sosa: ještě bych dodal, že mi také nepřijde rozumné malovat cyklopruhy na sběrné komunikace a k tomu ještě místo pruhů pro auta. Jen reaguji na vaši původní poznámku, že důvody pro neprosazení cyklodopravy trvají... ony trvají právě proto, že pro ni město doposud nevytvořilo optimální podmínky (a těmi rozhodně není cpaní cyklistů do pruhů na rušných ulicích).

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 26.10.2018 14:02:51
od Lynx
Dalším fenoménem jsou dnes hojně diskutované aktuálně v pražských ulicích rozeseté koloběžky. Ale to je možná na samostatné téma, to s cyklisty až tak nesouvisí. Snad jen v tom, že na chodníku to ohrožuje chodce a na silnici je to ještě zranitelnější než cyklista. V podstatě to nepatří nikam. Prostor pro zbudování třetí komunikace (kromě silnice a chodníku) není. Těžko říct co s tím ? Zakázat ? Nevím

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 26.10.2018 21:48:13
od miho
Pane Trupmane, zřejmě jste nepostřehl, že v našich zeměpisných šířkách se střídají roční období. Že počet cyklistů jezdících do zaměstnání v měsících lednu a únoru je minimální. Jenže jak se všichni ti letní cyklisté při sněhu a mrazu do zaměstnání dostanou? Budete asi překvapen, ale pojedou MHD. Tudíž pro tyto lidi musí být v přepravní kapacitě MHD rezerva právě na zimní měsíce. Jenže nelze koupit tramvaj či autobus jen na zimu. Dopravce ho musí vlastnit celoročně a tudíž kvůli těmto lidem musí mít 9 měsíců v roce zbytečné kapacity. Pro tyto lidi je tedy nutno do dopravní infrastruktury investovat dvakrát, na zimu do kapacity MHD a na jaro, léto a podzim do cyklotras. Ekonomicky je to tedy jinak, než se nás snažíte přesvědčit.

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 26.10.2018 22:09:23
od Mikulik
Krásně napsáno miho. 2x zaplaceno. V létě jedu jako cyklista na metro a v zime holt bus metro.

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 26.10.2018 23:00:19
od jeni013
To na mě sedí. Do práce to mám 15km, ale světe div se jezdím jenom když je +5° a neprší.
Ale to je běžný jev, který se dá aplikovat i na IAD. Obzvláště v době, kdy si spousta lidí zvykla používat auto místo deštníku. Moje děti jezdí do školy busem, na zastávku 2 minuty, ze zastávky do školy 5 minut. Ale když je škaredě, tak hned mají plnou hubu keců, ať je odvezu, že venku prej prší... Na.rat, jen ať se tuží s deštníkem!

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 26.10.2018 23:02:51
od Lynx
To co píšete o navýšení dopravy v zimě kvůli cyklistům je jen teorie, která neuvažuje jiné vlivy. Ve skutečnosti Dopravní podniky vykazují v zimě menší poptávku po přepravě než v létě, takže žádné volné kapacity kvůli cyklistům nedrží. Naopak například tento rok byl v Praze cca do poloviny ledna zaveden prázdninový provoz, aby se ušetřilo. Leden a únor jsou dva měsíce s nejmenšími přepravními výkony.

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 27.10.2018 0:57:41
od Trupman
Vážený pane miho. Vaše odpověď zní sice krásně a logicky, ale má jednu zásadní trhlinu. A tou trhlinou je předpoklad, že bych musel být úplný blbec. K vaší smůle zas takový blbec nejsem a viděl jsem funkční řešení městské cyklistiky i na sever i na východ od naší země.
Ta klasická výmluva na specifické české podmínky prostě málokdy funguje. Sežrat ji může pouze ten kdo vlastně nikdy nikde nebyl. Pokud by tyto výmluvy byly oprávněné pak by Česko bylo nejspecifičtější zemí na světě.

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 29.10.2018 11:06:02
od Sosa
Ach jo. Město musí mít podmínky pro využití cyklodopravy, tj. relativně malé dojezdové vzdálenosti a celkem rovný profil. Funguje to třeba v Hradci králové, kde se cyklostezky budovali i za minulého režimu.
V Praze je docela velké převýšení a dost velké vzdálenosti na dopravu. Dnes ještě vyšší, neboť se bydlí dále od práce. Denně se dá jezdit tak do 15 km.
Na těchto základních předpokladech nic nezmění dobudování cykloinfrastruktury, neboť lidé jsou líní.

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 29.10.2018 14:17:44
od Warcz
Brno je na tom podobně. Máme tady dvě páteřní cyklostezky, které jsou někdy na max své kapacity, ale některé místa jsou kopcovité:

Docela pěkné to jde vidět třeba na Strava: https://www.strava.com/heatmap#12.90/16 ... 5/hot/ride

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 29.10.2018 16:25:44
od Kubajsu
Já třeba (za sebe) vidím problém pro denní dojíždění na kole spíš v chybějící infrastruktuře, než v počasí. Respektive spíš v jejich kombinaci. Za sluníčka není problém skousnout sem tam kus šotoliny, prohlubně na silnici, křížení kolejí, dlažbu, obrubníky, zaparkování kola v kanceláři a podobně.
Ale jak do toho zaprší, tak se ze spousty věcí výše stanou záležitosti dost o ústa a to málokdo zvládne. Navíc ještě zhoršený výhled z aut i z pod zakapaných brýlí a další...

Ani ty kopce by nebyly zas takový problém, kdyby se páteřní trasy alespoň částečně natáhly okolo potoků; třeba takovým Prokopákem, údolím Šáreckého nebo Kunratického potoka se dá nastoupat naprosto pohodově...

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 29.10.2018 21:09:49
od Gejza
Sosa: Zjevně nemáte moc zkušeností s jízdou na kole po Praze.
Existuje spousta směrů, kde se dá jezdit celkem po rovině (a není to přitom odnikud nikam). Členitý terén a lenost do značné míry vyřeší elektrokola (už jste na nějakém jel?).

Co je ale velkou bariérou je stav infrastruktury. Když jsem se do Prahy přistěhoval z maloměsta, měl jsem na kole bobky i střízlivej, a to pivo bych si nikdy nedal. V Praze je totiž pro cyklistu strašně nepřehledná situace a každou relaci si musí pořádně zažít a prozkoumat, než nabyde trochu jistoty a najde nejlepší trasu.

Je prostě na palici (a o život) jezdit ve městě, kde pár set metrů jedete v cyklopruhu vedle podélně zaparkovaných aut (a furt dáváte pozor, aby vás někdo nesejmul dveřmi od auta) pak v provozu v pruzích pro auta, kde ani nevíte, kam se máte na křižovatce postavit při odbočování vlevo, pak někde po pěšině či chodníku, protože tam žádná rozumná trasa není a nakonec kousek po luxusní cyklostezce, kde se to ale hemží kočárky, dětmi, bruslaři, běžci, seniory, pejskaři se psy na vodítku (co vám přeletí před kolem), nebo bez vodítka...
Většina značených tras po Praze pomalu na každé ulici mění charakter (cyklostezka/cyklopruh/piktogram/bez vodorovného značení), když to neznáte, tak navíc dost bloudíte.

Tohle je prostě ta největší bariéra. Jakmile bude město protkáno bezpečnými trasami, kde každých pár metrů nemá trasa úplně jiný režim, bude se na kole jezdit mnohem lépe...

No a pak by mi bylo lépe bez těch volů, co si obléknou značkový cyklodres s plínkou, nazujou cyklotretry, osedlají MTB kolo za desetitisíce a jdou si hrát na hrdiny do provozu (typicky mezi chodce). Je jich v Praze nějak moc. Až začnou jezdit v Praze lidi na hajtrách v normálním oblečení do města jako třeba v Beneluxu, bude vyhráno.

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 30.10.2018 8:10:08
od Sosa
A umíte si představit, že někde jezdí v pohodě na kole i s deštníkem? A ta infrastruktura tam není o moc lepší. Ale to pojedete tak do 5 km.
Vybudovat infrastruktu tak, aby nedocházelo ke křížení jednotlivých druhů dopravy v současné Praze nejde. Proto prezentovaný stav, kdy by mělo jezdit více lidí nikdy nebude.
No a lidi na kole, kteří jedou po silnici, i když mají vedle cyklostezku, ty radši komentovat nebudu.
Nejsem proti jezdění na kole do práce, jen upozorňuji, že v Praze to prostě nikdy nebude moc rozšířené.

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 30.10.2018 8:12:42
od Sosa
Gejza píše:Sosa: Zjevně nemáte moc zkušeností s jízdou na kole po Praze.
Existuje spousta směrů, kde se dá jezdit celkem po rovině (a není to přitom odnikud nikam). Členitý terén a lenost do značné míry vyřeší elektrokola (už jste na nějakém jel?).
A zároveň spousta směrů, kde je převýšení jak na horách. Čeho je více nechám na posouzení jednotlivých lidí.
A necháte to elektrokolo jen tak zamknuté na ulici?

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 30.10.2018 9:09:10
od ElWapp
Znakem cyklistických měst také bývá drahá MHD. Proto lidé volí kola. U nás to je jinak.

Re: Cyklisté a vše kolem...

Napsal: 30.10.2018 9:15:59
od Kubajsu
Sosa píše:No a lidi na kole, kteří jedou po silnici, i když mají vedle cyklostezku, ty radši komentovat nebudu.
Možná byste mohl. Je hromada míst po Praze, kde je "cyklostezka" pro dopravu (denní dojíždění, ne víkendová projížďka s dětma) nepoužitelná; chybějící nájezdy a bezpečné připojení zpět, téměř nesjízdný povrch, neustálé křížení bočních ulic, kde nikdo nejezdí, nebezpečně hustý pohyb pěších atd. Jak často jste viděl značku "motoristo tlač"? Její cykloekvivalent je frekventovanějších trasách skoro na každém rohu (přitom by bylo smysluplnější omezení rychlosti na rychlost chůze i ve vztahu k bruslařům, běžcům)...