Projektanti v Praze z tohohle mají buď nějakou zvrhlou zábavu, nebo jsou placeni výrobci tlumičů. Viz Rohanské nábřeží nebo propojka Mladoboleslavská - metro Letňany Jsem zvědav na spojku Pražský okruh - Jeremiášova, ale nedělám si naděje. Přitom Kbelská je tranzitní trasa, co si ty mantáci myslí že ten kanál udělá po dvou letech provozu kamionů?Pavel_t píše: Opet se mi otevira kudla v kapse kdyz vidim kolik kanalu bude uprostred vozovky A pritom potrubi prekladali do vetsi hloubky tak uz ho mohli prelozit i bokem. Nemyslim si, ze by v tom byl nejaky technicky problem treba se spadem.
"Kanály" ve vozovce
"Kanály" ve vozovce
Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)
Ja tipuji spis to prvni.grundyg píše:Projektanti v Praze z tohohle mají buď nějakou zvrhlou zábavu, nebo jsou placeni výrobci tlumičů.
U MUK Veselska-Kbelska bych to jeste chapal tim, ze je to "rekonstrukce" a ze to mozna skutecne neslo. Ale ten paskvil u metra Syslova fakt nechapu. Vzdyt to staveli na zelene louce! Ona ale cela stanice je zmrsena a to nejen polohou, treba sloup presne proti schodum, debilne vyresene kryti autobusovych zastavek apod.grundyg píše:Viz Rohanské nábřeží nebo propojka Mladoboleslavská - metro Letňany...
Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)
Ohledně kanálů: Projektanti za to nemůžou, projektování kanalizace je popsáno v tzv. městských standardech - v Praze. Tedy myslím, že je to tímto.
... a celkem chápu, že se projektantovi nechtělo projednávat speciální umístění každého poklopu.Pražská vodohospodářská společnost a.s.
A-3.1 SITUAČNÍ VEDENÍ STOK
Stoky se situují přednostně do veřejně přístupných prostranství a komunikací v souladu
s příslušnými právními předpisy. V zastavených územích se zpravidla stoky ukládají do
dopravního prostoru, souběžně s osou místní komunikace. Vstupní šachty nutno umisťovat
do zpevněných přístupových míst, ke kterým je možný příjezd těžkými technologickými
vozidly (nosnosti 12 – 22 t) pro údržbu, opravy a čištění.
Nové stoky nesmí být uloženy do tramvajových těles.
Mimo veřejně přístupná prostranství je možné situovat stoky po dohodě se správcem
a provozovatelem kanalizace v rozsahu jejich kompetencí.
Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)
Tak jasně, ale z uvedené normy snad nevyplývá že to musí být zrovna v jízdní stopě, v civilizovaných zemích jsou šachty a vpustě u kraje...
Kdyžtak to přesuňte, jsme už offtopic.
Kdyžtak to přesuňte, jsme už offtopic.
Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)
že by vlákno "Kanály ve vozovce"grundyg píše:Kdyžtak to přesuňte, jsme už offtopic.
Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)
To stejné je na I/50 před Slavkovem - v délce 1 kilometru! jsou kanály v klesajícím pruhu přímo pod pravým kolem.
Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)
Lidem se nezavdecite. V Richard-Strauss-Tunnel jsou kanaly pozicovany v odbockach krasne do vnitrni krajnice (bile cary). A co myslite - samozrejme 95% ridicu jezdi dobrovolne koly pres ty kanaly. Snad ze strachu, ze by se pri povolenych 50kmh-1 dostali za meze ahheze svych pneumatik... Inu, komu neni rady...
Re: "Kanály" ve vozovce
Je potřeba také rozlišovat, zda se jedná o silniční/uliční vpusť nebo víko kanalizační šachty. Vpusti se samozřejmě umísťují do okrajů komunikace a je do nich prováděn odvod dešťových vod. Šachty se umísťují vždy po určité vzdálenosti stoky nebo v místě různých napojení. Jejich pozice je vždy přesně určena, ale málokdy se řeší jejich pozice vůči jízdnímu pruhu.
V případě umístění stoky mimo komunikaci je nutné pro stoku zajistit pozemek či zřídit věcné břemeno a splnit podmínky správce v dané lokalitě (viz třeba výše) - což většinou je docela dost peněž navíc.
Řešení vidím v lepší poziční přípravě šachet vůči jízdnímu pruhu (osa komunikace, osa jízdního pruhu) a hlavně kvalitě provádění (nedostatečně zhutněné podloží šachet, nedostatečné hutnění zásypu šachet, nepřesné vyrovnání výšky šachty vůči výšce obrusu, apod.).
V případě umístění stoky mimo komunikaci je nutné pro stoku zajistit pozemek či zřídit věcné břemeno a splnit podmínky správce v dané lokalitě (viz třeba výše) - což většinou je docela dost peněž navíc.
Řešení vidím v lepší poziční přípravě šachet vůči jízdnímu pruhu (osa komunikace, osa jízdního pruhu) a hlavně kvalitě provádění (nedostatečně zhutněné podloží šachet, nedostatečné hutnění zásypu šachet, nepřesné vyrovnání výšky šachty vůči výšce obrusu, apod.).
Re: "Kanály" ve vozovce
Jo jo ... a když se to podaří, tak nakonec přijde rozhodnutí shora, že tam musej bejt ty cykloproužky a ve finále se tam namalujou pruhy jinak než projektant zamýšlel a série kanálů na pravý kolo je na světě Viz zde: http://old.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=1332975 ... 72244@z=18
A opačnej příklad z Prahy ... kanalizační stoka "na poli", splňuje ty podmínky díky tomu, že se na ní udělala asfaltka právě kvůli obsluze těžké techniky ... dnes je z toho cyklostezka a každej druhej in-line bruslař si stěžuje, kterej kretén mohl udělat doprostřed tý krásný asfaltky kanály, že se po tom blbě jezdi. Těžko jim vysvětlíte, že bez kanálů by nebyl asfalt
A opačnej příklad z Prahy ... kanalizační stoka "na poli", splňuje ty podmínky díky tomu, že se na ní udělala asfaltka právě kvůli obsluze těžké techniky ... dnes je z toho cyklostezka a každej druhej in-line bruslař si stěžuje, kterej kretén mohl udělat doprostřed tý krásný asfaltky kanály, že se po tom blbě jezdi. Těžko jim vysvětlíte, že bez kanálů by nebyl asfalt
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: "Kanály" ve vozovce
Nejen bruslař. I já jako cyklista sem si říkla kterej "dement" tu cyklostezku plánoval a dělal. Ale jestli to je nejdřív obslužná komunikace ke kanálům a teprv poté ji někdo přeznačil na cyklostezku tak tím je vše jasné. Ale stejně nechápu proč to tak odflákli. Ty kanály trčej nahoru dost i na kolo.Petr Pokorný píše:A opačnej příklad z Prahy ... kanalizační stoka "na poli", splňuje ty podmínky díky tomu, že se na ní udělala asfaltka právě kvůli obsluze těžké techniky ... dnes je z toho cyklostezka a každej druhej in-line bruslař si stěžuje, kterej kretén mohl udělat doprostřed tý krásný asfaltky kanály, že se po tom blbě jezdi. Těžko jim vysvětlíte, že bez kanálů by nebyl asfalt
Re: "Kanály" ve vozovce
Asi povrch sedl a kanálům se nechtělo
Re: "Kanály" ve vozovce
Prevítjonáš píše:Asi povrch sedl a kanálům se nechtělo
Re: "Kanály" ve vozovce
Jedna řada kanálů - nevadí.
Dvě řady - dejme tomu.
Ale dvě nerovnoběžné řady, s dekly uprostřed pravoúhlých zatáček nebo v křižovatce - to už je na zblití, zvlášť pokud povrch začíná pracovat (nerovnoběžnost na rovince neřeším). Přikládám kratičkou fotodokumentaci (jen výběr, bylo by toho víc - ani jeden kanál se na fotkách neopakuje )
Co s tím
Dvě řady - dejme tomu.
Ale dvě nerovnoběžné řady, s dekly uprostřed pravoúhlých zatáček nebo v křižovatce - to už je na zblití, zvlášť pokud povrch začíná pracovat (nerovnoběžnost na rovince neřeším). Přikládám kratičkou fotodokumentaci (jen výběr, bylo by toho víc - ani jeden kanál se na fotkách neopakuje )
Co s tím
- Přílohy
-
- druhá zatáčka
- 3.JPG (57.78 KiB) Zobrazeno 9606 x
-
- jedna zatáčka
- 2.JPG (54.07 KiB) Zobrazeno 9606 x
-
- křižovatka
- 1.JPG (50.23 KiB) Zobrazeno 9606 x