"Kanály" ve vozovce

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
grundyg
Příspěvky: 192
Registrován: 31.5.2009 9:28:50

"Kanály" ve vozovce

Příspěvek od grundyg »

Pavel_t píše: Opet se mi otevira kudla v kapse kdyz vidim kolik kanalu bude uprostred vozovky :kladivo: A pritom potrubi prekladali do vetsi hloubky tak uz ho mohli prelozit i bokem. Nemyslim si, ze by v tom byl nejaky technicky problem treba se spadem.
Projektanti v Praze z tohohle mají buď nějakou zvrhlou zábavu, nebo jsou placeni výrobci tlumičů. Viz Rohanské nábřeží nebo propojka Mladoboleslavská - metro Letňany :ko: Jsem zvědav na spojku Pražský okruh - Jeremiášova, ale nedělám si naděje. Přitom Kbelská je tranzitní trasa, co si ty mantáci myslí že ten kanál udělá po dvou letech provozu kamionů? :roll:
Pavel_t
Příspěvky: 126
Registrován: 14.3.2009 18:30:48
Bydliště: Praha

Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)

Příspěvek od Pavel_t »

grundyg píše:Projektanti v Praze z tohohle mají buď nějakou zvrhlou zábavu, nebo jsou placeni výrobci tlumičů.
Ja tipuji spis to prvni.
grundyg píše:Viz Rohanské nábřeží nebo propojka Mladoboleslavská - metro Letňany...
U MUK Veselska-Kbelska bych to jeste chapal tim, ze je to "rekonstrukce" a ze to mozna skutecne neslo. Ale ten paskvil u metra Syslova fakt nechapu. Vzdyt to staveli na zelene louce! Ona ale cela stanice je zmrsena a to nejen polohou, treba sloup presne proti schodum, debilne vyresene kryti autobusovych zastavek apod. :kladivo:
kuhe
Příspěvky: 15
Registrován: 5.10.2011 6:57:36

Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)

Příspěvek od kuhe »

Ohledně kanálů: Projektanti za to nemůžou, projektování kanalizace je popsáno v tzv. městských standardech - v Praze. Tedy myslím, že je to tímto.
Pražská vodohospodářská společnost a.s.
A-3.1 SITUAČNÍ VEDENÍ STOK
Stoky se situují přednostně do veřejně přístupných prostranství a komunikací v souladu
s příslušnými právními předpisy. V zastavených územích se zpravidla stoky ukládají do
dopravního prostoru, souběžně s osou místní komunikace. Vstupní šachty nutno umisťovat
do zpevněných přístupových míst, ke kterým je možný příjezd těžkými technologickými
vozidly
(nosnosti 12 – 22 t) pro údržbu, opravy a čištění.
Nové stoky nesmí být uloženy do tramvajových těles.
Mimo veřejně přístupná prostranství je možné situovat stoky po dohodě se správcem
a provozovatelem kanalizace v rozsahu jejich kompetencí.
... a celkem chápu, že se projektantovi nechtělo projednávat speciální umístění každého poklopu.
grundyg
Příspěvky: 192
Registrován: 31.5.2009 9:28:50

Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)

Příspěvek od grundyg »

Tak jasně, ale z uvedené normy snad nevyplývá že to musí být zrovna v jízdní stopě, v civilizovaných zemích jsou šachty a vpustě u kraje...
Kdyžtak to přesuňte, jsme už offtopic.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)

Příspěvek od kasme »

grundyg píše:Kdyžtak to přesuňte, jsme už offtopic.
že by vlákno "Kanály ve vozovce" :)
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)

Příspěvek od Domis »

To stejné je na I/50 před Slavkovem - v délce 1 kilometru! jsou kanály v klesajícím pruhu přímo pod pravým kolem.
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)

Příspěvek od AF-1 »

Lidem se nezavdecite. V Richard-Strauss-Tunnel jsou kanaly pozicovany v odbockach krasne do vnitrni krajnice (bile cary). A co myslite - samozrejme 95% ridicu jezdi dobrovolne koly pres ty kanaly. Snad ze strachu, ze by se pri povolenych 50kmh-1 dostali za meze ahheze svych pneumatik... Inu, komu neni rady...
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: "Kanály" ve vozovce

Příspěvek od balance »

Je potřeba také rozlišovat, zda se jedná o silniční/uliční vpusť nebo víko kanalizační šachty. Vpusti se samozřejmě umísťují do okrajů komunikace a je do nich prováděn odvod dešťových vod. Šachty se umísťují vždy po určité vzdálenosti stoky nebo v místě různých napojení. Jejich pozice je vždy přesně určena, ale málokdy se řeší jejich pozice vůči jízdnímu pruhu.

V případě umístění stoky mimo komunikaci je nutné pro stoku zajistit pozemek či zřídit věcné břemeno a splnit podmínky správce v dané lokalitě (viz třeba výše) - což většinou je docela dost peněž navíc.

Řešení vidím v lepší poziční přípravě šachet vůči jízdnímu pruhu (osa komunikace, osa jízdního pruhu) a hlavně kvalitě provádění (nedostatečně zhutněné podloží šachet, nedostatečné hutnění zásypu šachet, nepřesné vyrovnání výšky šachty vůči výšce obrusu, apod.).
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: "Kanály" ve vozovce

Příspěvek od pp21 »

Jo jo ... a když se to podaří, tak nakonec přijde rozhodnutí shora, že tam musej bejt ty cykloproužky a ve finále se tam namalujou pruhy jinak než projektant zamýšlel a série kanálů na pravý kolo je na světě :) Viz zde: http://old.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=1332975 ... 72244@z=18

A opačnej příklad z Prahy ... kanalizační stoka "na poli", splňuje ty podmínky díky tomu, že se na ní udělala asfaltka právě kvůli obsluze těžké techniky ... dnes je z toho cyklostezka a každej druhej in-line bruslař si stěžuje, kterej kretén mohl udělat doprostřed tý krásný asfaltky kanály, že se po tom blbě jezdi. Těžko jim vysvětlíte, že bez kanálů by nebyl asfalt :)
Jakub Šponar
Příspěvky: 196
Registrován: 14.3.2009 18:46:48

Re: "Kanály" ve vozovce

Příspěvek od Jakub Šponar »

Petr Pokorný píše:A opačnej příklad z Prahy ... kanalizační stoka "na poli", splňuje ty podmínky díky tomu, že se na ní udělala asfaltka právě kvůli obsluze těžké techniky ... dnes je z toho cyklostezka a každej druhej in-line bruslař si stěžuje, kterej kretén mohl udělat doprostřed tý krásný asfaltky kanály, že se po tom blbě jezdi. Těžko jim vysvětlíte, že bez kanálů by nebyl asfalt :)
Nejen bruslař. I já jako cyklista sem si říkla kterej "dement" tu cyklostezku plánoval a dělal. Ale jestli to je nejdřív obslužná komunikace ke kanálům a teprv poté ji někdo přeznačil na cyklostezku tak tím je vše jasné. Ale stejně nechápu proč to tak odflákli. Ty kanály trčej nahoru dost i na kolo.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: "Kanály" ve vozovce

Příspěvek od jonáš »

Asi povrch sedl a kanálům se nechtělo ;-)
Kubajsu
Příspěvky: 1309
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: "Kanály" ve vozovce

Příspěvek od Kubajsu »

jonáš píše:Asi povrch sedl a kanálům se nechtělo ;-)
Prevít :D
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: "Kanály" ve vozovce

Příspěvek od GiuseppeS »

Jedna řada kanálů - nevadí.

Dvě řady - dejme tomu.

Ale dvě nerovnoběžné řady, s dekly uprostřed pravoúhlých zatáček nebo v křižovatce - to už je na zblití, zvlášť pokud povrch začíná pracovat (nerovnoběžnost na rovince neřeším). Přikládám kratičkou fotodokumentaci (jen výběr, bylo by toho víc - ani jeden kanál se na fotkách neopakuje :x )
Co s tím :?:
Přílohy
druhá zatáčka
druhá zatáčka
3.JPG (57.78 KiB) Zobrazeno 9606 x
jedna zatáčka
jedna zatáčka
2.JPG (54.07 KiB) Zobrazeno 9606 x
křižovatka
křižovatka
1.JPG (50.23 KiB) Zobrazeno 9606 x
Odpovědět

Zpět na „Praha“