Stránka 1 z 3

Letiště

Napsal: 28.6.2012 23:01:15
od kasme
nevím jestli jsme ve správném fóru, ale... :)

Re: Letiště Praha

Napsal: 28.6.2012 23:02:26
od kasme
tak jsem byl omrknout, jak tam ta SKANSKA pokládá ten 40cm tlustej CB kryt

dělá se cca 900m západní části z celkových cca 3.6 km
na této dráze se zároveň vzlétá, takže letadla sviští "těsně" nad finišérem...

přistává se většinou na "kolmé" dráze kolem OC Šestka (viz minule) - vše záleží na počasí

první vrstva 33 druhá 7 cm - za mokra pokládáno
v šířce 15m - prej nejširší v "Československu" - 3pruh na D47 má prej 14,5

šířka vozovky 60 m
střední části 45 m
pak ke kraji je vrstva zmenšuje na 26 cm

300m za den - dilatační spára 2cm polystyren
finišer jede co nejpomaleji (metr za 2 minuty)
1m vozovky je 6m2 betonu - sklápěčka uveze 12m2
vlastní mobilní betonárna vedle letiště 60 % a zbytek od sousední betonárny Kámen Zbraslav Kněževes
betonárna není napojena na žádné sítě
vše se dováží, včetně vody... 800kW elektrocentrála

konstrukční vrstvy
stěrk - drenáž - původní
hliněná stabilizace - původní
cementová stabilizace - původní + opravy
izolační asfaltová vrstvička - nové
mezerovitý beton 16 cm na kraji 30 cm
vozovka 40 cm na kraji 26 cm

původně byly dvě vrstvy cca 25 a 30 cm pokládané na sebe po x letech...

nějaké info možná doplním :)


video
http://www.youtube.com/watch?v=Y57pHK9CRcY
http://www.youtube.com/watch?v=8_Vfu3-5Oqk
http://www.youtube.com/watch?v=5DWQ0sMaLeU

foto http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ne/120628/

Re: Letiště Praha

Napsal: 30.6.2012 18:48:58
od Geo
kasme píše: šířka vozovky 60 m
A letadlo je vlastne takovej vetsi kamion :D

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 10.3.2014 14:10:14
od Marooned17
Hezká diskuse, rád bych jen podotknul, že změna ÚP pro výstavbu metra do Letňan do stávajícího paskvilu proběhla v r. 2000 za primátora Kasla!!

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 10.3.2014 14:32:05
od musklin
Paskvilu...
jen upozorňuji že 1000 m od konečné v Letňanech je obrovský areál letiště Kbely, který kromě letů politiků nemá žádné využití. Pražský záchranný vrtulník létá z Ruzyně, ten dislokovaný ve Kbelích je pro Plzeň. Služba SAR byla až do r. 2012 zajišťována z Náměště a navíc jí zálohuje policejní SAR z Ruzyně.
Takže to letiště ve Kbelích opravdu nutně odbavuje jen vládní lety A319 a Casy, díky sezení politiků v Praze (za přistání na Ruzyni by museli platit). Vše ostaní může lítat z Pardubic, Náměště, příp. Čáslav atd.
Takže za mě, pokud by stát prodal Kbely na development nějaké firmě, tak by výnos pokryl skoro celou výstavbu prodloužení metra a byla by to jedna z nejlepších investičních akcí v Praze (prostě není to ideální konečná, ale byla by zadarmo).
Jenže vysvětlete to 700 vojákům, kteří si ve Kbelích hrají na válku, když bojové letiště v Přerově zrušili a v Náměští neví co bude, protože jim posíláji půlku vrtulníků do šrotu. Přece sedět jako voják v Praze je ideální kšeft a bylo tak tak už za komančů...

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 10.3.2014 14:48:56
od jonáš
A válka nikdy nebude, bude stále mír. Nebo jak jste to myslel? ;-)

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 10.3.2014 14:54:38
od musklin
Tak jak jsem to napsal.
Máme u konečné metra státní / armádní letiště, jehož jediným využitím je doprava politiků, všechny ostatní lety můžu provést z jiného vojneského letiště. Tedy logické je buď tam nestavět konečnou, nebo naopak tam konečnou postavit a pak ten pozemek letiště prodat.
Nebo vy znáte v Evropě letiště pro politiky u konečné metra? Nebo víte o nějakých jiných letech, které musejí být odbaveny z Kbel, nemůžou do Ruzyně, Pardubic. atd. ?

Aby to bylo srozumitelné - na tom letišti nejsou žádné bojové stroje ani jednotky, ani tam nemají zázemí, které by mohly využít. Vše co tam je jsou civilní letqdla, max. natřené na zeleno (CASY) ostatní ani nejsou natřené :-) (JAK, A 319)

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 10.3.2014 15:41:27
od jonáš
V případě že by bylo někdy potřeba k obraně tak se tam to mobilní zázemí hodně rychle zřídí, ale dráhu na poli hned tak nevyválcujete. Stejně tak pochybuju, že někdo z genštábu nechá vytrhat dráhy u Hradčan nebo Milovic a zřídit z nich paneláky naležato. To se poptejte spíš tam. Ale těsně vedle terminálu je docela velká louka jako letiště pro soukromníky .. vůbec je tam volnejch ploch tři prdele, aniž by se muselo šahat do vojenskýho. Jen nějak ta krise ne a ne přejít, a to to mělo bejt jen lehký nachlazení.

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 10.3.2014 16:39:10
od JirkaS
Marooned17 píše:Hezká diskuse, rád bych jen podotknul, že změna ÚP pro výstavbu metra do Letňan do stávajícího paskvilu proběhla v r. 2000 za primátora Kasla!!
O tom pochybuji, protože ještě těsně před dokončením IV.C1 (tedy Holešovice - Ládví) byly dvě varianty, z nichž jedna počítala s jen jednou stanicí na Proseku a přímým pokračováním na Letňany, při kterém by na současnou stanici Letňany pole rozhodně nebylo tolik místa.

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 10.3.2014 23:02:21
od Mike
ad letiště
jak víme, je zásadní problém zprovoznit komerční letište v pr*eli zvané vodochody, kde si baráčníci stěžujou na budoucí hluk
a vy si myslíte, že ve kbelích by to prošlo :?: :lol:
neměla ta konečná letňany být jaksi jinde než nakonec je ?

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 11.3.2014 6:17:51
od jozka
OT: Nic ve zlym, ono nejde, ze by si stezovali baracnici v pr*eli jmenem vodochody, ono jde o to, ze okruhu vymezenem delkou pristavaci drachy je tech pr*eli minimalne deset plus Odolena voda (5500 obyv) a za rohem Kralupy (18000 obyv. + velka chemicka), cili se to od Letnan az tak moc nelisi.

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 12.3.2014 8:39:27
od Standa
Dovolím si přiživit OT: Potřebuje Praha druhé letiště? Nedávno jsem po čase zase někam letěl a ta podvečerní prázdnota terminálů a plochy byla dost tristní... Maximálně bych přistavěl druhou dráhu a na další letiště můžeme klidně zapomenout.

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 12.3.2014 9:03:13
od monin

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 12.3.2014 10:17:14
od MPMP
Co tím chtěl "básník říct"? Já na odkazech vidím, že příletů do Prahy za 1 hodinu je míň než příletů do Vídně za 7 hodin. A přiznám se bez mučení, že mě to nijak nepřekvapuje. ;)

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 12.3.2014 11:01:49
od monin
No akademik Plíšek tím chtěl jen naznačit, že se nejedná o nepříjemné prázdno na terminálech letiště V.H. jen v podvečerních hodinách, jak psal Standa, ale i v jiných dobách. Jinak např. mezi tou 15-16 h dnes, tam už se nejedná dokonce ani o přílety, ale jen a pouze, o jediný přílet z Moskvy. Což by asi hravě zvládlo i naše letiště v Chrudimi. Nějaký vozík na čemadány by se tam u nás určitě taky našel :)

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 12.3.2014 11:38:32
od musklin
krásně se nám dostala diskuze od Kbel k Vodochodům a Ruzyni, takže si dovoluji jen doplnit
Jonáš: to je samozřejmě úplný nesmysl - kdo viděl co bylo za práci vybudovat v 90 zázemi pro USAF v Saudské arábii při osvobozování Kuvajtu, tak si lehce odvodí, že vytvořit jakékoli zázemí ve Kbelích pro nadzvukové letadla je nerealistické v případě jakéhokoli ohrožení,. Vše ostatní CASY, L159 naopak přistanou i na trávě, takže letišť v ČR je dost, navíc i lepších betonových. Navíc ta dráha v Kbelích není extra dlouhá atd.. = obrané využítí letiště (ve formě - až se něco stane bude dobré) v podstatě 0.
Ruzyně - hlavním problémem - důvodem tlaku na paralelní dráhu (kormě soukromých kšeftů) je úroveń našeho řízení letového provozu (částečně z důvodu zastaralého sytému). CDA (zjednodušeně = řízené " vyklesávané" přistání) se pouze testovalo. Celý aktuální systém řízení spočívá v napasování letadel nad Černý most resp. Neratovice a pak se vektoruje ve výšce 4000 ft (což je ekonomicky to nejhorší co může existovat), aby se to nějak vlezlo na dráhu (takže stejná linka letí v pondělí přes Kbely a ve středu přes Brandýs, protože musí počkat na volnou dráhu). Oproti příspěvkům výše opravdu dochází na cca 4-5 hodin týdně k přetížení Ruzyně (využití max. kapacity, zejména pokud je mlha nebo fouká), což si může každý zkontrolovat na Flightradaru.
Řešením ovšem není paralení dráha, na kterou opravdu kapacita není a nebude, ale nový systém na approach, resp. v kritických hodinách použití dráhy 13-31 a 04-22 kam se většina linek ve formě A 320, B 737 vleze, ale dráhu 04-22 radši používají jako parkoviště (aby existoval tlak na stavbu paralelní dráhy).
Ve vodochodech Pentě vůbec nejde o low cost letiště, kde v lepším případě vydělá pár desítek milionů - tam se hraje mnohem vyšší hra.

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 12.3.2014 11:49:32
od Standa
monin píše:No akademik Plíšek tím chtěl jen naznačit, že se nejedná o nepříjemné prázdno na terminálech letiště V.H. jen v podvečerních hodinách, jak psal Standa, ale i v jiných dobách. Jinak např. mezi tou 15-16 h dnes, tam už se nejedná dokonce ani o přílety, ale jen a pouze, o jediný přílet z Moskvy. Což by asi hravě zvládlo i naše letiště v Chrudimi. Nějaký vozík na čemadány by se tam u nás určitě taky našel :)
Já bych to nepodceňoval... Na vysoce sofistikovaném a technologicky vybaveném letišti V.H. stačí pouze, aby se na neschengenském terminálu potkaly dva přílety najednou, a čekáte na kufry klidně hodinu... A nedej bože, aby jedno z těch letadel bylo něco většího (tedy jedno z těch tří větších letadel, co do Prahy létají)!

Asi bychom měli být odsunuti někam do letiště nebo k druhé dráze Ruzyně.

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 12.3.2014 19:53:35
od Mike
poprosil bych adminy, aby někde vytvořili sekci letiště
je to celkem zajímavá debata a bylo by škoda ji jen tak smazat
díky

pakliže už tu někde je, hoďte mi odkaz

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 12.3.2014 20:28:45
od kasme
Mike píše:poprosil bych adminy, aby někde vytvořili sekci letiště
je to celkem zajímavá debata a bylo by škoda ji jen tak smazat
díky

pakliže už tu někde je, hoďte mi odkaz
přesunuto... a snad jen to co mělo být :)

Re: Letiště

Napsal: 13.3.2014 23:50:35
od Mike
a že necháme děkovat
inu letiště je v praze, takže přesunuto to bylo správně 8-) :ok:

Re: Dokončení Blanky

Napsal: 13.3.2014 23:52:09
od Geo
musklin píše:Ruzyně - hlavním problémem - důvodem tlaku na paralelní dráhu (kormě soukromých kšeftů) je úroveń našeho řízení letového provozu (částečně z důvodu zastaralého sytému). CDA (zjednodušeně = řízené " vyklesávané" přistání) se pouze testovalo. Celý aktuální systém řízení spočívá v napasování letadel nad Černý most resp. Neratovice a pak se vektoruje ve výšce 4000 ft (což je ekonomicky to nejhorší co může existovat), aby se to nějak vlezlo na dráhu (takže stejná linka letí v pondělí přes Kbely a ve středu přes Brandýs, protože musí počkat na volnou dráhu). Oproti příspěvkům výše opravdu dochází na cca 4-5 hodin týdně k přetížení Ruzyně (využití max. kapacity, zejména pokud je mlha nebo fouká), což si může každý zkontrolovat na Flightradaru.
Řešením ovšem není paralení dráha, na kterou opravdu kapacita není a nebude, ale nový systém na approach, resp. v kritických hodinách použití dráhy 13-31 a 04-22 kam se většina linek ve formě A 320, B 737 vleze, ale dráhu 04-22 radši používají jako parkoviště (aby existoval tlak na stavbu paralelní dráhy).
Ve vodochodech Pentě vůbec nejde o low cost letiště, kde v lepším případě vydělá pár desítek milionů - tam se hraje mnohem vyšší hra.
Dovolil bych si rozporovat nekolik veci. CDA je opatreni, ktere kapacitu na jedne draze nezvysi. Je to opatreni, ktere setri palivo, a vzhledem k pozdejsimu klesani je hlukove setrnejsi. I pri CDA poleti ona linka ve stredu pres Neratovice, jen o trochu vys.
Cilem vektorovani je totiz to, aby letadlo protlo parsek ILS v nejake bezpecne vysce. Toho dosahnu snadno tak, ze necham letadlo postupne sestupovat po schudkach. Tim padem mam na spustu veci dost casu, hlavne na to vzdy klesnout na dalsi schudek. CDA (to c neni control ale continuous) prichazi s myslenkou, ze nejlepsi je, kdyz letadlo v jeden moment ubere plyn na idle a pekne plynule sklesa. Coz se realizuje dost blbe, protoze kazde letadlo je schopno klesat ruzne rychle, a to nejen podle typu, ale i podle aktualni vahy. K tomu si staci pridat, ze narozdil od auta ma i nejakou minimalni horizontalni rychlost, a najednou se z trivialni ulohy stane docela problem. Imho to o co se CDA snazi naopak snizuje kapacitu (protoze uz neni mozne vyuzivat vysku letadla k separaci od ostatnich letadel).
Na FR24 bych uplne nespolehal, i pres zavedeni MLATu tam spousta letu chybi, zejmena tech co jsou nizko. Lepsi je pro predstavu o provozu poslouchat LKPR Tower na Liveatc.net.
K draham. 04-22 se moc pouzivat neda. Prakticke jedine co prichazi do uvahy je Pristani na 06 a soucasne vzlety z 04. Opacne to nejde, protoze se osy drah krizi, a v priade nezdareneho pristani je to problem. Dalsim problemem bude stari drahy, jeji unosnost, a jeji nevybavenost. Nakonec by se nejspise ukazalo, ze je ji potreba vybudovat temer odznovu. (A to je uz lepsi udelat skutecne paralelni drahu.)
13-31, kdyz si odmyslime hluk, kvuli kteremu ji nejde pouzivat uz ted, tak opet problemem je krizeni s 06/24, takze prakticky pri soucasnem pouzivani obou drah jsou z ni mozne jen vzlety ve smeru nad Prahu.

Otazkou zustava, zda-li je potreba kvuli tem nekolika hodinam denne (nikoliv tydne), kdy uz se zadne dalsi lety na drahu nevejdou, stavet par. runway, a nebo jim proste rict, at letej treba v deset vecer :).

Re: Letiště

Napsal: 14.3.2014 1:26:16
od Marooned17
Jirka S: Vážně si myslíte, že pokud změna ÚP proběhla v r. 2003, tak se mohl stihnout začátek výstavby 2004? :lol:

Re: Letiště

Napsal: 14.3.2014 8:26:21
od Standa
Geo: Díky za perfektní rozbor! Osobně jsem spíš pro vybudování paralelní dráhy v horizontu cca 10-15 let, než pro stavbu druhého letiště ve Vodochodech. Kbely jsou IMHO nesmysl, jsou tam vojáci, je tam muzeum, sportovní letiště, hustá zástavba okolo, to jen někdo hledá "alternativy" jako argument do boje proti paralelní dráze a Vodochodům ;) .

Re: Letiště

Napsal: 14.3.2014 16:13:12
od JirkaS
Marooned17 píše:Jirka S: Vážně si myslíte, že pokud změna ÚP proběhla v r. 2003, tak se mohl stihnout začátek výstavby 2004? :lol:
Když je politický zájem, tak to jde, zvlášť v Praze - byla to změna části trasy, ne celého záměru. Nezapomeňte, že pro metro mimo stanic není na rozdíl od dálnice třeba vykupovat pozemky, což situaci značně zjednodušuje. I pro Chalupoidu se s ÚP hýbalo na poslední chvíli a poloha výstupů ze stanice Červený vrch se posouvala, tak aby vyhověla víc investorovi kanclů na Bořislavce než obsluze sídliště.

Re: Letiště

Napsal: 14.3.2014 18:24:03
od DálničářMK
Přesně, jak se říká: Když se chce, tak to jde.