Právě je 21.9.2019 5:17:16




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Letiště 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 1071
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Letiště
Jirka S, DálMK:
Bohužel pro vás mám pravdu já, ale protože jste neochotní fakta vyhledat, tak polopaticky:
http://www.letnany.cz/ftp/zapisy/rada/z ... 802-10.doc přečtěte od str. 18.

Citace:
usnesení č. 271/10/00
Rada MZ nesouhlasí se změnou č. 00/0001 Územního plánu hl.m. Prahy - nové trasy metra IV.C2, která je vedena přes Prosek (dvě stanice) do Letňan (konečná stanice), neboť změna neřeší budoucí dopravní obslužnost metrem hlavně MČ Praha- Letňany a MČ Praha - Čakovice. Z výše uvedených důvodů Rada MZ nesouhlasí s novým umístěním konečné stanice metra. Rada MZ trvá na požadavku umístit konečnou stanici metra tak, aby byly zohledněny potřeby městských částí na severní plošině, nejen pro nejistou realizace „kamenného výstaviště“. I v případě, že „kamenné výstaviště“ bude v dohledné době realizováno, je nepřijatelné, aby při umístění konečné stanice nebylo uvažováno s dopravní obslužností metrem pro občany „severní plošiny“ (cca 25 až 30 tisíc občanů). V případě horším, nebude-li „kamenné výstaviště“ realizováno, je vynaložení finančních prostředků naprosto nezdůvodnitelné. Rada MZ se pozastavila nad skutečností, ačkoliv jinak nemá námitek, že v lokalitě Proseka jsou navrhovány dvě stanice metra pro cca 20 tisíc občanů a s občany „severní plošiny“ se při dopravní obslužnosti neuvažuje.

Toto bych podepsal do písmene. Změna vedení metra byla zcela idiotská.

Zde je změna v systému - nutno zadat do vyhledávání číslo změny 0001
http://wgp.urm.cz/app/tms/aplk/db/zmeny ... /index.php

No a zde je vyhlášení zněny i s podpisem Kasla:
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr ... _2001.html


14.3.2014 21:09:41
Profil
 

Příspěvky: 3473
Příspěvek Re: Letiště
Trpká sranda bude až pan architekt Kasl bude stříhat pásku u tunelového komplexu Blanka.


14.3.2014 21:16:04
Profil
 

Příspěvky: 182
Bydliště: Praha-Kunratice/R1 exit 3
Příspěvek Re: Letiště
Tak jestli bude primátorem Kasl, tak to bude v prosinci stříhat on. Ale nemyslím si, že to bude Kasl.

_________________
Ať žijí Dálničáři!!! Kdo by mne chtěl kontaktovat po Skypu, tak můj Skype nick je mikikopas16.


15.3.2014 14:17:12
Profil ICQ
 

Příspěvky: 428
Příspěvek Re: Dokončení Blanky
Geo píše:
Dovolil bych si rozporovat nekolik veci. CDA je opatreni, ktere kapacitu na jedne draze nezvysi. Je to opatreni, ktere setri palivo, a vzhledem k

pozdejsimu klesani je hlukove setrnejsi. I pri CDA poleti ona linka ve stredu pres Neratovice, jen o trochu vys.
Cilem vektorovani je totiz to, aby letadlo protlo parsek ILS v nejake bezpecne vysce. Toho dosahnu snadno tak, ze necham letadlo postupne sestupovat

po schudkach. Tim padem mam na spustu veci dost casu, hlavne na to vzdy klesnout na dalsi schudek. CDA (to c neni control ale continuous) prichazi s

myslenkou, ze nejlepsi je, kdyz letadlo v jeden moment ubere plyn na idle a pekne plynule sklesa. Coz se realizuje dost blbe, protoze kazde letadlo

je schopno klesat ruzne rychle, a to nejen podle typu, ale i podle aktualni vahy. K tomu si staci pridat, ze narozdil od auta ma i nejakou minimalni

horizontalni rychlost, a najednou se z trivialni ulohy stane docela problem. Imho to o co se CDA snazi naopak snizuje kapacitu (protoze uz neni mozne

vyuzivat vysku letadla k separaci od ostatnich letadel).
Na FR24 bych uplne nespolehal, i pres zavedeni MLATu tam spousta letu chybi, zejmena tech co jsou nizko. Lepsi je pro predstavu o provozu poslouchat

LKPR Tower na Liveatc.net.
K draham. 04-22 se moc pouzivat neda. Prakticke jedine co prichazi do uvahy je Pristani na 06 a soucasne vzlety z 04. Opacne to nejde, protoze se osy

drah krizi, a v priade nezdareneho pristani je to problem. Dalsim problemem bude stari drahy, jeji unosnost, a jeji nevybavenost. Nakonec by se

nejspise ukazalo, ze je ji potreba vybudovat temer odznovu. (A to je uz lepsi udelat skutecne paralelni drahu.)
13-31, kdyz si odmyslime hluk, kvuli kteremu ji nejde pouzivat uz ted, tak opet problemem je krizeni s 06/24, takze prakticky pri soucasnem pouzivani

obou drah jsou z ni mozne jen vzlety ve smeru nad Prahu.

Otazkou zustava, zda-li je potreba kvuli tem nekolika hodinam denne (nikoliv tydne), kdy uz se zadne dalsi lety na drahu nevejdou, stavet par.

runway, a nebo jim proste rict, at letej treba v deset vecer :).




Na vysvetlenou i kdyz to na dalnice nepatri
- netvrdim, ze CDA zvysi kapacitu, ale ze system rizeni nema ani CDA, coz povazuji za znamku zastaralosti. Pak nemam moc duveru v to, ze delaji z pohledu kapacity maximum, kdyz ani mimo spicku nejsou schopni zavest CDA, ktere prokazatelne setri palivo. Asi je dulezitejsi vyhlasit soutez o nesetrnejsi aerolinky ...

- slovo rizene jsem pouzil naprosto vedome, protoze CDA je opravdu z pohledu klesani rizene oproti soucanemu stavu. Jak spravne pisete letadlo klesa pri CDA kontinualne, nikoli jako doposud az od FAF coz je cca 12 km od prahu drahy, to jak spravne pisete klade kvalitativne jine naroky na rizeni provozu
- ano poleti pres Neratovice a vyse, ale vzdy pres Neratovice a dale dle predem urcene trasy, prave proto, ze kdyby letelo jinudy netrefi se v pozadovane vysce na drahu (= uletelo by delsi nebo kratsi drahu resp. klesani by se muselo v prubehu upravit dle delky drahy skutecne oproti uvazovane)
- s cilem vektorovani se naprosto pletete. Smysl je zcela jiny.

Vami zminovane protnuti s paprskem je prave ten bod FAF a to vysce 4000 ft v ose drahy cca nad Boranovicemi.
Ve vysce cca 4000 ft jsou ale letadla jiz nad Cernym mostem resp. Neratovicemi.
Smyslem vektorovani je zajistit aby pokud soucasne prileta letadlo z Londyna pres Neratovice a z Rima pres Cerny Most nedoletely na bod FAF soucasne.
Ony tam museji doletet za sebou v rozestupu dle parametru drahy, resp. dle situace, kdy napr. mezi pristanim techto dvou letadel ma z pristavaci drahy jeste nejake treti letadlo odstartovat.
Proto jedno z tech letadel bud Londyn, nebo Rim musi pockat a oproti trase urcene oficialni trasou priblizeni preleti dale, tedy napr. letadlo z Rima zaleti az nad Brandys, protoze tim poskytne cas letadlu nad Neratovicemi (Londyn) doletet nad FAF pred nim. Samozrejme nad ten Brandys leti v te vysce cca 4000 ft coz je znacne neefektivni, protoze musi udrzovat vysku namisto aby klesalo (tedy oproti CDA nejde o rizene klesani).

- Flightradar bych nepodcenoval v Praze je tam vice nez 90 % letu
- naprosto standardne se v Praze startuje z 06-24 tedy smerem na Jenec, takze na drahu 04-22 by se mohlo pristavat od Kopaniny
- krizeni drah je naprosto precenovane = propagandisticky vyuzivane ve prospech paralelni drahy, doporucuji se podivat na drahy ve Vidni = jake prekvapeni krizi se... 13-31 je použitelná pro přistani ve spicce od Kladna pri soucasnem pouziti 06-24 pro starty v obou smerech. Vitr kvuli kteremu by to neslo netvori tolik % pripadu aby se kvuli tomu stavela paraleni draha.


15.3.2014 23:21:21
Profil
 

Příspěvky: 475
Příspěvek Re: Letiště
Ok, pojmem CDA se teda netreba dale zabyvat. Je celkem zrejme, ze problemem je pocet pohybu na draze, tedy kolik letadel je schopno pristat/vzletnout.

Pokud vyjdu z dostupnych dat (https://www.eurocontrol.int/airport_corner_public/LKPR). Pak to mame:
pro LKPR 48, LOWW (Viden s krizicima se drahama) 68 a 90 pro EDDM (Mnichov s dvema paralelnima nezavislyma drahama).

To mame cisla za pekneho pocasi a idealnich podminek. Je dobre si uvedomit, ze provoz krizicich se drah ma navic nejake dalsi podminky (Napr. jsem nasel, ze ridici musi mit vizualni kontrolu, ale je nad me sily to vsechno najit, precist a zpracovat).

Sranda zacina pri spatne viditelnosti (mlha, nizka oblacnost): 15/25/60 pohybu pro CATII a 12/18/60 pri CATIII.

Z meho pohledu je proste letiste, ktere funguje s minimalnimi omezenimi lepsi varianta. Bez dalsich cisel o tom kolik casu je nad prahou kekel, nebo nakolik by stacilo v peknem pocasi tech 20 pohybu navic, atp. se nema cenu dal bavit.

K draze 04-22: s vyhodama pouzitelna jen v jednom smeru, navic i tak s omezenima (Velka letadla by stejne musela pouzivat i pro pristani 24 coz by nemelo pekny vliv na pocet pohybu). Opet je to otazka, zda-li by investice do jejiho zprovozneni byla o tolik nizsi, aby se to vyplatilo a jestli by navyseni kapacity bylo dostatecne. Opet bez dalsich cisel se o tom neda dal moc diskutovat.

Shrnuto, muj nazor je, ze cokoliv jineho nez par. runway je polofunkcni reseni. Tedy cast problemu vyresi, cast zustane. Je jen otazka do ceho investovat. (Tedy je otazka jestli LKPR potrebuje zvladat 60 pohybu za jakehekoliv pocasi)


22.3.2014 22:56:41
Profil
 

Příspěvky: 1888
Příspěvek Re: Letiště
Paralelní ranvej má být o 1,5 km blíž ke středu Prahy, jejím provozem by bylo zasaženo více zástavby než dnes na severu Prahy (Letňany, Prosek, Kobylisy, Bohnice atd.). A navíc není nutně potřeba z hlediska provozu. Proto jednoznačně: Nestavět.


23.3.2014 13:10:42
Profil
 

Příspěvky: 1540
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Letiště
Dr.Fe1 píše:
...jejím provozem by bylo zasaženo více zástavby než dnes na severu Prahy (Letňany, Prosek, Kobylisy, Bohnice atd.)...
Kupodivu zrovna tady nebylo. Naopak by odpadla obvyklá praxe z nynějška, kdy právě přes tyto čtvrti točí lemplovští piloti zatáčky z osy dráhy nynější, protože by už nemohli křížit koridor souběžný. Navíc by se provoz víc přesunul do denních hodin. Bydlím v Kobylisích a zejména v letních nocích mám nad barákem poměrně rušno.
Obrázek z EIA - modré tratě jsou jen pro vrtulová letadla, fialové pro proudová.


23.3.2014 15:53:47
Profil
 

Příspěvky: 4088
Příspěvek Re: Letiště
to P_V: Tak to jsi mě dostal! Hodně dobrý argument do diskuse. :ok:


23.3.2014 18:29:35
Profil
 

Příspěvky: 143
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Letiště
Stavba ranveje na Ruzyni se komplikuje. Soud zrušil středočeský územní plán

http://www.metro.cz/stavba-ranveje-na-r ... e-deje_rab


18.4.2014 14:56:23
Profil
 

Příspěvky: 1888
Příspěvek Re: Letiště
Doufejme, že na tu stavbu další ranveje vůbec nedojde. Zejména když budou spuštěny Vodochody, tak to bude zbytečná investice tuplem. I když to co psal P-V je zajímavé.


18.4.2014 15:13:23
Profil
 

Příspěvky: 475
Příspěvek Re: Letiště
Další ranvej pro Ruzyň? Gatwicku stačí jedna, lidí zvládne trojnásobek

Shrnuto: rezervy jsou, budou vyuzity ale strop se blizi.


28.6.2017 0:33:38
Profil
 

Příspěvky: 757
Příspěvek Re: Letiště
Mezitím je dokončení pražské alternativy letiště v Ruzyni stále ve hvězdách. Za vším hledej Pentu - ta kartou Vodochody spíš má páku na stát aby vykoupil její pozemky na paralelní dráhu u Ruzyně než aby spuštění Vodochod byla reálnější varianta. Taky proto, že trend u low costů využívat sekundární letiště typu Hahn se mezitím otočil a příchodem na hlavní letiště typu Frankfurt namísto dosavadního Hahnu tak chtějí low costy zasadit těžkou ránu zavedeným dopravcům. V Praze by to zřejmě nebylo jiné...


28.6.2017 5:36:32
Profil
 

Příspěvky: 1540
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Letiště
Já vidím v Gatwicku dvě runwaye.
https://mapy.cz/zakladni?x=-0.1882274&y=51.1503768&z=15&l=0&base=ophoto


28.6.2017 10:48:19
Profil
 

Příspěvky: 399
Bydliště: Beroun nad Mží
Příspěvek Re: Letiště
V diskuzi k tomu článku to autor vysvětloval
Jan Sůra (iDNES.cz) píše:
ale v provozu vždy pouze jedna. Text je o paralelní dráze, která umožňuje provoz vždy dvou drah najednou.

_________________
Z denního tisku
Průboj 18.12.1964 U Lovosic dali včera do užívání novou silnici. Motoristům umožní na trase Teplice—Praha jízdu mimo město Lovosice. Silnice, jež se v budoucnu stane levým pruhem dálnice Praha—Drážďany, vede západně od Lovosic...


28.6.2017 12:49:32
Profil
 

Příspěvky: 428
Příspěvek Re: Letiště
pojem "paralelní dráze, která umožňuje provoz vždy dvou drah najednou" je takový ...
dvě dráhy současně fungují i když se kříží.
Ruzyně má tu nevýhodu, že byly terminály postaveny v kontextu paralelní dráhy. Prodej pozemků a zpětný nákup od Penty na tom nic nezměnil.
Takže pokud modelujete ve světě běžný provoz na křížících se drahách tak máte problém, že letadlo přistávající na 06-24 ze severu, se nemůže dostat na terminál aniž by křížilo dráhu 12-30.
Takže tu máme dvě křížení 1) při přistání 2) při pojíždění - a to je ten kardinální problém křížících se drah na Ruzyni

Reálný význam "provoz vždy dvou drah najednou" je, že můžete současně přistávat a startovat jedním směrem. Tedy na Jeneč startovat ze staré dráhy a od Jenče přistávat na novou (pokud moc nefouká). Tohle ale nikde zmíněno není, pouze problesklo, že posun paralleních drah vůči sobě a jejich vzájemná vzdálenost by to mohla umožovat.


28.6.2017 14:35:21
Profil
 

Příspěvky: 2074
Příspěvek Re: Letiště
Aby toto bylo možné (vzlet i přistání na tutéž stranu), musí být paralelní dráhy vzdáleny min. 1500 m od sebe. V Ruzyni plánují vzdálenost 1525 m.

Pro standardní provoz, ale plánují přistávání od východu na novou dráhu a start směr západ po staré dráze. Což mě moc netěší, protože při přistávání budou létat na severu Prahy zhruba o těch 1525 m blíže středu Prahy a zasáhnou tak hlukem větší část města než nyní.


28.6.2017 15:12:27
Profil
 

Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Letiště
Letiště Praha spustilo práce na své nové podobě. Počítá se s přestupem z vlaků do letadel

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/letiste-praha-spustilo-prace-na-sve-nove-podobe-pocita-se-s-prestupem-z-vlaku-do-letadel-53045?dop-ab-variant=2&seq-no=1&source=hp


2.8.2018 11:16:52
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz