Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
ani já to příliš nerozlišuji
kdyby tam byla ta červená čísílka - tedy u toho vnějšího okruhu červená D0, tak se to rychle zažije
dnes jsem jel z Řeporyj a gůgl značí okruh jako R1
kdyby tam byla ta červená čísílka - tedy u toho vnějšího okruhu červená D0, tak se to rychle zažije
dnes jsem jel z Řeporyj a gůgl značí okruh jako R1
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Řekl bych, že to je přesně opačně. Většina lidí nerozeznává "městský" a "pražský", proto je tam právě i to barevné rozdělené, které je naopak super, jak někdo výše poznamenal, protože to říká, že bíla = místní, zelená = dálniční. Tohle už trkne rozhodně více lidí, i ty, kteří jinak nevědí ty názvy. Koho netrkne rozdíl zelené a bílé, je holt odsouzen pouze k jízdě na navigaci.Saljack píše:No, ale já vidím denně u známých, v diskuzích atp. že netuší co je Pražský a co Městský okruh. Takže to jakou to má barvu je úplně jedno. Schválně se zeptejte svých známých (nemyslím těch co se zajímají o dopravu) zda vědí co je co.kyk píše:K názvům okruhů - to je spíš pro místní, důležitá je barva - bílá je vnitřní okruh, v zeleném poli je dálniční okruh.
Víc např. řidič MKD z Moldavska nepotřebuje.
MPMP, Honey: jo, pokud to tak bude pravidlem, tak je to v pořádku a už v tom je vidět alespoň nějaký smysl. Byť tohle už tedy bude znát/rozeznávat opravdu doslova hrstka řidičů. Někdy nebude místo na značce a najednou to tam nebude, víte co .. Ale to už je jedno.
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Tak teď nevím, tomuhle argumentu nějak nerozumím. Proto, že někdy se to tam nevejde, to budeme přidávat všude? Nebo jak's to myslel?Aram96 píše:MPMP, Honey: jo, pokud to tak bude pravidlem, tak je to v pořádku a už v tom je vidět alespoň nějaký smysl. Byť tohle už tedy bude znát/rozeznávat opravdu doslova hrstka řidičů. Někdy nebude místo na značce a najednou to tam nebude, víte co .. Ale to už je jedno.
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Nene. Kdyby mělo být pravidlem, co jste navrhovali, že nápis "pražský okruh" je u toho směru (na té značce), která vede na okruh nejkratší cestou, tak nastává problém tehdy, kdy se na tu značku nevejde z prostorových důvodů. A to nebudou úplně ojedinělé případy.
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Symbol se tam vejde vždy, to se nebojím. Ten text beru jako doplněk, tam, kde je spousta místa, ale potřeba, podle mě, není.
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Na úřední desce visí úprava SSZ 9.246 Vysočanská - Levínská. A navrhuje se tam orientační dopravní značení ala 90. léta... navíc to není k připomínkám, ale hotové stanovení... to neexistuje nikdo, kdo by se tomu za Prahu věnoval, že nechají schválit takovou hrůzu? Má vůbec smysl na tohle někoho upozorňovat? Připomínku už napsat nelze.
- Přílohy
-
- Bez názvu.jpg (39.08 KiB) Zobrazeno 4013 x
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Ano, má smysl to psát, protože se to musí vyměnit kvůli rozporu s metodikou. Ideálně na podatelnu TSK.
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
jako fakt modrá 8 ?
nebo červenou pastelku má až korektor ???
nebo červenou pastelku má až korektor ???
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Diletanství TSK pořád ještě dokáže překvapit.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle
Dnes v noci osazovali nové velkoplošné cedule na Cínovecké
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle
Na Kbelské se cedule postupně nahrazují novými. Pokoušel jsem se to dnes nafotit, ale za tmy se to moc nepovedlo. Přesto přidám jednu fotku, protože mě poněkud zarazilo, že se směrem na Mladoboleslavskou značí číslo silnice 610. Domníval jsem se, že silnice 610 začíná na hranici Prahy a středočeského kraje, takže ta značka, pokud vůbec, by měla být v čárkovaném rámečku. Navíc, v kontrastu s tím, na Vídeňské směrem na Jesenici třeba číslo 603 není, tkže je to nekonzistentní i v rámci toho obnovovaného značení.
Přidáno za 5 minut 16 sekund:
No a vlastně ještě jedna věc - když už máme směrem na Libereckou značené oba okruhy, nebylo by na místě vyznačit tam aspoň nějaké město (Plzeň)?
No a vlastně ještě jedna věc - když už máme směrem na Libereckou značené oba okruhy, nebylo by na místě vyznačit tam aspoň nějaké město (Plzeň)?
- Přílohy
-
- 20231220_183755.jpg (91.26 KiB) Zobrazeno 703 x
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle
Ty jo ta modrá vypadá stejně luxusně, jako ta zelená na té bílé..
Tvl a Dresden a D, to snad ne.. fakt? Po tolika letech..
To bude všude takhle zahranič. dálkový cíl? Myšleno ve směru na D1 D5 a D8?
Tvl a Dresden a D, to snad ne.. fakt? Po tolika letech..
To bude všude takhle zahranič. dálkový cíl? Myšleno ve směru na D1 D5 a D8?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle
Ono to konzistentní je, akorát nevidíš to pozadí za tím Praha se rozhodla, že vybrané MK na okraji města, které navazují na jiné číslované silnice, převede do kategorie silnice II. nebo III. třídy, aby lépe dosáhla na financování oprav ze SFDI a zároveň aby se daly vybrané výpadovky systematicky číselně značit. Proto se tady objevuje 610ka. Na Vídeňské to ale neplatí, 603ka se totiž bude trasovat po Kunratické spojce na bývalý exit 2 D1. Převod by měl nastat někdy v roce 2024.ElWapp píše: ↑20.12.2023 20:44:04 Přesto přidám jednu fotku, protože mě poněkud zarazilo, že se směrem na Mladoboleslavskou značí číslo silnice 610. Domníval jsem se, že silnice 610 začíná na hranici Prahy a středočeského kraje, takže ta značka, pokud vůbec, by měla být v čárkovaném rámečku. Navíc, v kontrastu s tím, na Vídeňské směrem na Jesenici třeba číslo 603 není, takže je to nekonzistentní i v rámci toho obnovovaného značení.
V tomto místě není vůle značit do centra nějaký mimopražský cíl, protože i Plzeň je tu vyváděná směrem na Kbelskou. Zvažovalo se i to, že by se na Libereckou poslala Plzeň s osobákem a na Kbelskou s náklaďákem, ale už to zbytečně komplikovalo i tak složité značky.No a vlastně ještě jedna věc - když už máme směrem na Libereckou značené oba okruhy, nebylo by na místě vyznačit tam aspoň nějaké město (Plzeň)?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle
Pro Česko je neobvyklé, aby na směrovce či návěsti bylo pouze číslo mezinárodní silnice. Nebýt to v Praze, myslel bych si, že jde o Skandinávii
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle
Vzhledově to vypadá fakt nádherně.
Drážďany super, souhlasím s Moninem. Alespoň takhle před nájezdem je opravdu paráda a správně mít to značené. Tuplem, když je to na současné tranzitní trase kvůli chybějící D0.
Mám jednu výtku a to chybějící červenou 8 na značce přímo před nájezdem na I/8. Pardon, ale doslova kvůli pár metrům opravdu nemusíme červenou 8 vynechávat. Je to celkem matoucí, když přímo na tu komunikaci najíždím. Přitom není důvod to neznačit (tedy kromě papírového důvodu).
Na první fotce, kde je jen Ústí, naprosto beru, že je jen E55. Ale přímo před nájezdem to chce červenou 8.
Jde to přirovnat k naprosto zbytečnému nešvaru, co vznikl u Brna na I/52 než začne D52. A celkem dost to tam komplikuje značení na D1 i různě po Brně. Vykašlete se na těch pár metrů, značení má pomáhat a být přehledné. Kvůli tomuto naprosto stupidnímu dodržování až do posledního písmenka je přehledné o něco méně. V Brně se na to už naštěstí přišlo a už jsem viděl značení dálnic na jih prostě jako celek včetně Vídně, byť je začátek SMV a ne dálnice. Tak tady by se mohli inspirovat. Jinak fakt luxus značení.
Drážďany super, souhlasím s Moninem. Alespoň takhle před nájezdem je opravdu paráda a správně mít to značené. Tuplem, když je to na současné tranzitní trase kvůli chybějící D0.
Mám jednu výtku a to chybějící červenou 8 na značce přímo před nájezdem na I/8. Pardon, ale doslova kvůli pár metrům opravdu nemusíme červenou 8 vynechávat. Je to celkem matoucí, když přímo na tu komunikaci najíždím. Přitom není důvod to neznačit (tedy kromě papírového důvodu).
Na první fotce, kde je jen Ústí, naprosto beru, že je jen E55. Ale přímo před nájezdem to chce červenou 8.
Jde to přirovnat k naprosto zbytečnému nešvaru, co vznikl u Brna na I/52 než začne D52. A celkem dost to tam komplikuje značení na D1 i různě po Brně. Vykašlete se na těch pár metrů, značení má pomáhat a být přehledné. Kvůli tomuto naprosto stupidnímu dodržování až do posledního písmenka je přehledné o něco méně. V Brně se na to už naštěstí přišlo a už jsem viděl značení dálnic na jih prostě jako celek včetně Vídně, byť je začátek SMV a ne dálnice. Tak tady by se mohli inspirovat. Jinak fakt luxus značení.
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle
ono by se to přímo nabízelo, aby pod tím "D" byla ta červená osmička
resp, nevím, jak to vypadá v kopci od Hloubětína, ale tam by se nabízelo rovně červená 8 ; doprava červená 10 a 11
resp, nevím, jak to vypadá v kopci od Hloubětína, ale tam by se nabízelo rovně červená 8 ; doprava červená 10 a 11
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle
Koukám do projektové dokumentace a opravdu jsem tam nenašel to, co jsem hledal, a sice řešení sjezdu Kbelská - Za Klíčovem. Tudy se lze dostat na SMV, aniž by dotyčný projel kolem značky SMV. Ono by dopravně nejčistší bylo tu ulici mezi benzínkou a kruháčem u Lidlu úplně zrušit, ale když už tam je, měla by být označena...
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle
Doplnění: Je v pořádku, že teď máme na SMV přechod pro chodce? https://mapy.cz/s/lezumutobo
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle
To v principu nevadí, pokud nejde o novostavbu. Na dálničních odpočívkách jsou taky. Ale s ohledem na to, co píšeš o příspěvek výše, má být před přechodem místo jednosměrky konec SMV a na výjezdu z pumpy zase začátek SMV.