Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
mapman: nevím, ta červená 0 pro směr rovně je v pořádku..? Jinak to vypadá fajn, to jo
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
0 je v pořádku, D10 se nyní odpojuje až na MÚK s Vysočanskou radiálou (Novopackou). https://mapy.cz/s/28M9T
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Nemelo by se spravne prohodit Brno s Plzni?
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Nemělo, Plzeň je "dál" než Brno. Tedy v tom smyslu, že na okruhu jde o vzdálenější odbočku než na Brno.michal píše:Nemelo by se spravne prohodit Brno s Plzni?
Já jsem to spíše pochopil tak, jako že se červená čísla mají použít až bezprostředně před odbočením na dálnici, což ve směru rovně ještě není. Ale patrně je to bráno celé jako jedna křižovatka.JirkaS píše:0 je v pořádku, D10 se nyní odpojuje až na MÚK s Vysočanskou radiálou (Novopackou).
Mě spíše zaujal jeden nesmysl na nové I/11 a to, že je "průmyslová zóna Třinec" psána malými písmeny jako by šlo o nějaký obecný (jiný) název. To je přece úplně obyčejný místní název jen doplněný symbolem průmyslové zóny. To si toho za celou dobu přípravy SDZ, výroby tabulí a stanovování nikdo nevšiml?
A s tím souvisí druhá věc: Na dálnicích je standardem, že pokud je na IS 8b cíl v bílé subploše, tak se to týká jen jeho názvu, ale kilometry jsou psány normálně. Tady je na IS 8b v subploše celý řádek. To je novinka a změna systému, nebo opět někdo nedodržel pravidla?
- Přílohy
-
- Třinec2.JPG (23.63 KiB) Zobrazeno 8896 x
-
- Trinec.JPG (30.04 KiB) Zobrazeno 8896 x
-
- Třinec3.JPG (16.9 KiB) Zobrazeno 8896 x
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Martine, zajímavé otázky a poznámky:
Přesně tak.Martin_L píše:Nemělo, Plzeň je "dál" než Brno. Tedy v tom smyslu, že na okruhu jde o vzdálenější odbočku než na Brno.michal píše:Nemelo by se spravne prohodit Brno s Plzni?
Ano, tady je to nejspíš bráno jako jedna křižovatka, na dalším portále už jsou značky pro směr přímo samostatně, pravý pruh na okruh a levý do Počernic. Takže jde o konzistenci značení v rámci jedné křižovatky.Já jsem to spíše pochopil tak, jako že se červená čísla mají použít až bezprostředně před odbočením na dálnici, což ve směru rovně ještě není. Ale patrně je to bráno celé jako jedna křižovatka.JirkaS píše:0 je v pořádku, D10 se nyní odpojuje až na MÚK s Vysočanskou radiálou (Novopackou).
Tohle není tak černobílé Subplochy s piktogramem se řídí Výkresem opakovaných řešení ŘSD R29, který říká, že pokud je název v subploše, tak se uvádí malými písmeny. Něco jiného by bylo, kdyby tam byl modrý cíl Třinec a k němu použitá malá čtvercové bílá subplocha.Mě spíše zaujal jeden nesmysl na nové I/11 a to, že je "průmyslová zóna Třinec" psána malými písmeny jako by šlo o nějaký obecný (jiný) název. To je přece úplně obyčejný místní název jen doplněný symbolem průmyslové zóny. To si toho za celou dobu přípravy SDZ, výroby tabulí a stanovování nikdo nevšiml?
Ano, to je jedna z dohodnutých novinek, kilometry se dávají do subplochy a zarovnávají se na stejnou svislou osu. Těch drobných změn grafiky bude více, koncem roku mají vyjít nové vzorové listy VL 6.1 pro svislé dopravní značení...A s tím souvisí druhá věc: Na dálnicích je standardem, že pokud je na IS 8b cíl v bílé subploše, tak se to týká jen jeho názvu, ale kilometry jsou psány normálně. Tady je na IS 8b v subploše celý řádek. To je novinka a změna systému, nebo opět někdo nedodržel pravidla?
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Dobrá, pokud jde o subplochy na VLKP, tak to, řekněme, odpovídá R-plánu (i když to podle mě není systémové, viz níže). Ale co ta IS 5 za výjezdem? Na tu se přece toto pravidlo vztáhnout nedá a Třinec by měl být napsán verzálkami, protože je to název jiného cíle a ne jiný cíl popsaný obecným termínem. Pak by nám z toho ale vznikl guláš, že průmyslová zóna Třinec je jinak značena na velkoploškách a jinak na směrových tabulích a to je právě to, co odhaluje tu nesystémovost v R29. Když se podívám do tohoto výkresu, tak při použití piktogramu centrum se použije text velkými písmeny, při všech ostatních ale ne. Tedy "centrum Třince" se zapisuje jinak než třeba "nádraží Třince", "přístav Třince" nebo "průmyslová zóna Třince". Kromě toho je v příkladech na výkrese uveden Ještěď, což je buď místní cíl (a pak má být verzálkami), nebo turistický cíl (a pak má být v hnědé subploše).mapman píše:Tohle není tak černobílé Subplochy s piktogramem se řídí Výkresem opakovaných řešení ŘSD R29, který říká, že pokud je název v subploše, tak se uvádí malými písmeny. Něco jiného by bylo, kdyby tam byl modrý cíl Třinec a k němu použitá malá čtvercové bílá subplocha.
Jsem zvědav, jestli do toho trochu více světla vnesou nové TP 100, ale ty se zase někde zasekly (a VL 6.1 s nimi)...
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Cíl centrum se bere tak (a bude to i v nových TP100 uvedeno), že se jedná místní cíl se symbolem, a to buď ve formě Centrum [C] nebo MĚSTO [C]. Takže se vlastně jedná o jakýsi hybrid...
Vše ostatní je buď čistý místní cíl (velkou abecedou) anebo jiný cíl (tudíž malou abecedou). Proto taky vnímám i já jinak "centrum Třince", než nádraží, přístav nebo průmyslovou zónu s názvem Třinec. V tomhle případě se totiž nejedná o oblast města (centrum nebo jiná část města), ale o konkrétní bod zájmu a proto se to taky odlišuje A IS5 se uvádí malými písmeny. Ale všechno je to jenom věcí citu, argumenty by se daly najít i pro jiný výklad.
Jediná nelogičnost je tedy u slova "Centrum", které, ač uvádí oblast města a ne bod, se píše malými písmeny. A tam už je to spíš dáno historickou zvyklostí ...
Vše ostatní je buď čistý místní cíl (velkou abecedou) anebo jiný cíl (tudíž malou abecedou). Proto taky vnímám i já jinak "centrum Třince", než nádraží, přístav nebo průmyslovou zónu s názvem Třinec. V tomhle případě se totiž nejedná o oblast města (centrum nebo jiná část města), ale o konkrétní bod zájmu a proto se to taky odlišuje A IS5 se uvádí malými písmeny. Ale všechno je to jenom věcí citu, argumenty by se daly najít i pro jiný výklad.
Jediná nelogičnost je tedy u slova "Centrum", které, ač uvádí oblast města a ne bod, se píše malými písmeny. A tam už je to spíš dáno historickou zvyklostí ...
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Rozumím, ale mě by dávalo spíše smysl, kdyby se nerozlišovalo mezi oblastí města a konkrétním bodem zájmu, ale tím, jestli je ten konkrétní bod zájmu nějak pojmenovaný. Tedy jestli hledám "Letiště" nebo "VÁCLAVA HAVLA", "Nádraží" nebo "HLAVNÍ NÁDRAŽÍ" či "Nákupní zónu" nebo "TESCO". Podle této logiky totiž dává smysl i to "Centrum", které v tom druhém způsobu výkladu působí nelogicky.mapman píše:V tomhle případě se totiž nejedná o oblast města (centrum nebo jiná část města), ale o konkrétní bod zájmu a proto se to taky odlišuje A IS5 se uvádí malými písmeny. Ale všechno je to jenom věcí citu, argumenty by se daly najít i pro jiný výklad.
A ještě jedna věc: Rozlišuje se významově i to, jestli je symbol jiného cíle před či za názvem? Já to cítím tak, že když vidím "(letadýlko) Ruzyně", tak mě to směřuje přímo na letiště, které se jmenuje Ruzyně (a chci-li jet do takto nazvané čtvrti, musím hledat jinde), kdežto při nápisu "RUZYNĚ (letadýlko)" mě to směřuje do takto nazvané části města, ve které se mj. nachází i letiště (které mě třeba vůbec nemusí zajímat).
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Ano, tohle se rozlišuje. Jen ten název ve verzálkách se uvádí v barvě cíle, tj. místní cíl je bílý ale kdyby to byla obec, tak už je modrá a k tomu bílý symbol. Takhle je třeba značen Mošnov (modře) se symbolem letiště (bíle).Martin_L píše: A ještě jedna věc: Rozlišuje se významově i to, jestli je symbol jiného cíle před či za názvem? Já to cítím tak, že když vidím "(letadýlko) Ruzyně", tak mě to směřuje přímo na letiště, které se jmenuje Ruzyně (a chci-li jet do takto nazvané čtvrti, musím hledat jinde), kdežto při nápisu "RUZYNĚ (letadýlko)" mě to směřuje do takto nazvané části města, ve které se mj. nachází i letiště (které mě třeba vůbec nemusí zajímat).
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
A jak to vypadá s novým značením v centru, respektive z centra ven, Honzo? Bude nějaká vlaštovka? Např. toto místo si o to říká samo..https://mapy.cz/zakladni?x=14.4454460&y ... &fov=1.257
A co tunely? Změní se ta šílenost se značením např. sólo "K.Varů", na stejný systém alá D0?
A co tunely? Změní se ta šílenost se značením např. sólo "K.Varů", na stejný systém alá D0?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Prvními vlaštovkami budou Chlumecká a Rozvadovská. A podle mých informací se chystá komplexní plán úprav pro páteřní komunikace v celém městě. Blanka ale na řadu jen tak nepřijde, je nová a není ani zkolaudovaná, takže se na ni tzv nesmí šahat :/
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Technická... proč by se značení nesmělo měnit? Stanovení značení je jiné řízení než povolení a kolaudace stavby, ne? A případně udělat to jako změnu stavby před dokončením? Plus v Blance se přece už značení měnilo, přibyly ty vodorovné texty na Malovance...
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Na TSK to tak rychle jako na dálnicích (ani tam to ještě není vše) nepůjde. Teď nějaké ty radiály, za pár let jižní spojka, centrum atd., vedlejší portály á la Jeremenkova to bude trvat.
Jinak k dotazu jak se to povedlo - ty hlavní žáby na prameni ponížily nebo byly vyhozeny v rámci různých kauz TSK.
Jinak k dotazu jak se to povedlo - ty hlavní žáby na prameni ponížily nebo byly vyhozeny v rámci různých kauz TSK.
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Projektuje se i Rozvadovská spojka:
- Přílohy
-
- MOTOL.jpg (21.48 KiB) Zobrazeno 8550 x
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Až na to, že to má být Lýskova ulice to je pěkné
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Tak to předpokládám v procesu schvalování TSK odhalí, ale přišla mi konkrétně tato značka zajímavá tím, jak jsou na ní tři barvy.
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Jestli jsem správně identifikoval stávající ceduli https://goo.gl/aCU6hW, tak na ní je i směr letiště. Nebude po novu chybět?
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Nebude, na letiště se jede přes Pražský okruh, na který tu značka je.adamos píše:Jestli jsem správně identifikoval stávající ceduli https://goo.gl/aCU6hW, tak na ní je i směr letiště. Nebude po novu chybět?
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Když jsme u toho značení, nějaké zmenšení těchhle cedulí na běžných městských komunikacích se tedy nekoná? Viz https://www.google.cz/maps/@63.4305591, ... 6656?hl=cs
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Částečně ano. Dle nových vzorových listů se šipky nově dělají poměrově k velikosti textu (doteď nebylo), takže ve městě budou výrazně menší než doposud, zároveň se odstraní většina zbytečných subploch. To ve finále povede k tomu, že značky budou o něco menší než doposud. Na té výše uvedené značce by se mi i líbilo, kdyby byly Plzeň a okruh nahrazeny jen symbolem dálnice v subploše šířky cíle Řepy. Tím by se značka dala zmenšit téměř na polovinu, zhruba takto:
- Přílohy
-
- jerem.png (37.55 KiB) Zobrazeno 8444 x
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Tak mix barev dobrý, o tom žádná, ale ta "uliční" červená mi tam prostě v kontextu toho, že máme červené číslování dálnic, nějak nesedí, ale jinak to samozřejmě chápu. Ještě tu Plzeň, bych zarovnal do středu.. A ještě k tomu prolomení ledu na TSK - tak alespoň k něčemu je ta korupce dobrá, ne? Pokud i díky ní, těch pár žab na prameni, co ortodoxně bránily současný tristní stav ve směrovém značení z TSK vypadlo, tak pak super, ne?hh píše:Tak to předpokládám v procesu schvalování TSK odhalí, ale přišla mi konkrétně tato značka zajímavá tím, jak jsou na ní tři barvy.
takže alespoň i magistrála?mapman píše:Prvními vlaštovkami budou Chlumecká a Rozvadovská. A podle mých informací se chystá komplexní plán úprav pro páteřní komunikace v celém městě. Blanka ale na řadu jen tak nepřijde, je nová a není ani zkolaudovaná, takže se na ni tzv nesmí šahat :/
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
Ad1 ano samozřejmě!monin píše:Tak mix barev dobrý, o tom žádná. A ještě k tomu prolomení ledu na TSK - tak alespoň k něčemu je ta korupce dobrá, ne? Pokud i díky ní, těch pár žab na prameni, co ortodoxně bránily současný tristní stav ve směrovém značení z TSK vypadlo, tak pak super, ne?hh píše:Tak to předpokládám v procesu schvalování TSK odhalí, ale přišla mi konkrétně tato značka zajímavá tím, jak jsou na ní tři barvy.takže alespoň i magistrála?mapman píše:Prvními vlaštovkami budou Chlumecká a Rozvadovská. A podle mých informací se chystá komplexní plán úprav pro páteřní komunikace v celém městě. Blanka ale na řadu jen tak nepřijde, je nová a není ani zkolaudovaná, takže se na ni tzv nesmí šahat :/
Ad2 o magistrále nevím.
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
ad1 mi tam vypadl dovětek! že mix barev ok, ale prostě nějak mi ta červená "uliční" nesedí, vzhledem k tomu, že už máme jednu červenou "dálniční".. už když se to objevilo před x lety nad Letenským tunelem, tak jsem na to koukal divně, ale tam to je extrém, MO který je za "rohem", se to v podstatě ztrácí mezi těmi všemi červenými ulicemi.. ale jinak to tak nějak chápu, spíš zda to není pro někoho matoucí, ta červená..
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
To bude velice pozitivní změna. Třeba od doby, co byly tyto návěsti vyměněny za nové, mě skoro denně tahá za oči, jak jsou ty šipky "kravské" oproti mrňavým textům...mapman píše:Dle nových vzorových listů se šipky nově dělají poměrově k velikosti textu (doteď nebylo), takže ve městě budou výrazně menší než doposud
Re: Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční)
monin: no ale co s tím, ulice jsou červeně už roky ... Navíc i kdyby šlo ještě prosadit nějakou změnu tak jakou? Barvy jsou už rozebrané, snad jen fialová:)