jenomže to je právě rozdíl v tom, žeStanda píše:EDIT: ještě doplněk pro Musklina: Pokud se nevyplatí použít R1 při cestě z Černého mostu na Slivenec, tak se nemusí vůbec stavět, protože potom se nevyplatí ani při cestě z Mladé Boleslavi do Plzně, či Strakonic. Nebo že by snad přetrasování někam k Brandýsu a ke Kralupům učinilo R1 pro tento tranzit atraktivnější ?
a) buď řeším reálné problémy
b) nebo mám jako fetiš nějaký plán z r. 1960 , který mě třeba připomíná mládí a jako životní cíl mám jeho realizaci
To co píšete je samozřejmě nesmysl prokázaný v mnoha místech světa (pruhy na dálnicích v USA, mýto v centrech), v jiných oblastech např. HDO v odběru el. energie atd.
Naprosté nepochopení řízení systémů, neustále opakovaná chyba projektantů v ČR - např. teorie "když postavíme metro ušetříme na povrchové dopravě v nejužším centru"(nestalo se, metro není schopno nahradit jízdu tramvají jednu zastávku, prokázáno a již nikdo nezpochybňuje (tím nezpochyňuji metro), dále teorie D3 - jak její výstavbou přivedeme civilizaci do Neveklova, ušetříme mld na rekontrukci silnic 1 tř. - přečtěte si projekty D3 atd... škoda mluvit)
Samozřejmě že náklaďák jedoucí z logistického parku v H. Počernících (údajně největší v ČR) na Mnichov přes Plzeň nemůže jet přes Suchdol. To je úplný nesmysl.
Ten nálaďák má jet "ven z Prahy" na Brandýs a po opravdu tranzitím okruhu na Plzeň (protože 20 km navíc v jeho cestě nic neznamená).
Naopak osobák jedoucí v popisované variantě z Čerňáku na Slivenec pojede přes Vysočanskou radiálu, nebo Barandovský most, Blanku atd. tedy zcela jiným "dopravním systémem" a tento systém je po vyloučení tranzitu pro milionové město naprosto dostatečný.
Z Mladé Boleslavi do Plzně se tranzitní okruh samozřejmě vyplatí, protože jak nahoře uvádím doprava není o tom, že vybetonuju široký pruh jako byla v 60 letech. Náklaďák projede mýtnou branou u Brandýsa a pokud v jedné hodině projeden i mýtnou branou na jižní spojce a zličíně dotane dopravce takovou pálku na mýtném, že již nikdy "po vnitřním okruhu nepojede" (velmi zjednodušený popis)
Toto je totiž budoucnost dopravy, stejně jako všech jiných systémů kde je zdroj omezen. Cena rozhoduje o využití.
BTW po r. 2030 kdy nejdřív by byla R1 postavena budou ty vaše periferie vypadat úplně jinak