Z logiky národního značení je "Německo" v pořádku. Přeci jen jsou ZPI na našich dálnicích primárně pro český řidičeJirkaS píše:Jenže z logiky ostatního mezinárodního značení, že se cíle mají označovat v jazyce země, kde se nacházejí, by tam nemělo být Germany, ale Deutschland.monin píše:O textech na ZPI Německo 32min se raději ani nebudu zmiňovat. Už vidím, jak všichni kteří nemluví česky ví, že Německo je Germany.
Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
Jasně. Tak ať zase zavřeme hranice, ať sem opět nikdo nejezdí, ať nás tu nikdo neotravuje a už vůbec ne za peníze, které nám tu chce někdo nechat. Ty ať si laskvě strčí někam. My se bez nich obejdeme a my je ani nepotřebuje. Nepotřebujeme od takových ani žádné rady co a jak máme dělat a co děláme špatně.egelebege píše:Z logiky národního značení je "Německo" v pořádku. Přeci jen jsou ZPI na našich dálnicích primárně pro český řidiče
Protože my sami víme nejlépe a moc dobře, jak a co máme dělat a taky to tak děláme - ze všech nejlíp.
Ostatně pohled na sever od Mikulova a Dolního Dvořiště, na východ od Rozvadova a na jih od tunelu Panenská tomu všemu dává naprosto plně za pravdu.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
Což má ovšem s jazykem dopravního značení souvislost minimální. V Německu a Rakousku to vypadalo líp i v dobách, kdy psali vše jenom německy - nápisy Prag, Brun, Aussig zmizely teprve nedávno. Zatímco u nás si pamatuji směrovky Wien už za komančů.monin píše:Ostatně pohled na sever od Mikulova a Dolního Dvořiště, na východ od Rozvadova a na jih od tunelu Panenská tomu všemu dává naprosto plně za pravdu.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
Mazání těch dálkových cílů je podle mě dost škoda a tam kde cedule nebyly za životnstí je to úplná zbytečnost ... já ač rodillý Pražák jsem podle nich jezdil často i po Praze.
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
Je možné že je to záměr vytěsnit co nejvíce tranzitu na vnější "polo"okruh i za cenu stížení orientace, kdy už se řidič dostane do centra.
Městký okruh pro potřeby městského provozu, Pražský-vnější pro potřeby všech ostatních.
Jistou logiku to má, kdo chce už mocímermo jet do centra, ať si tam jede, orientace se zlepší, ale nebudeme mu zjednodušovat tranzit skrz město.
Po dostavění Blanky nebude až taková nutnost se drcat po městě když podstatné obslouží tunel na straně jedné a JS a prům. polookruh na straně druhé.
Městký okruh pro potřeby městského provozu, Pražský-vnější pro potřeby všech ostatních.
Jistou logiku to má, kdo chce už mocímermo jet do centra, ať si tam jede, orientace se zlepší, ale nebudeme mu zjednodušovat tranzit skrz město.
Po dostavění Blanky nebude až taková nutnost se drcat po městě když podstatné obslouží tunel na straně jedné a JS a prům. polookruh na straně druhé.
Naposledy upravil(a) kyk dne 12.11.2012 15:53:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
S tím by se dalo souhlasit, ale má to jednu "drobnou chybičku". Nemáme k dispozici ani Městský okruh, ani ten Pražský. A jak situace vypadá, nebudeme je mít ještě dalších 20-30 let. Není to mazání dálkových cílů trochu "předčasné"?kyk píše:Je možné že je to záměr vytěsnit co nejvíce tranzitu na vnější "polo"okruh i za cenu stížení orientace, kdy už se řidič dostane do centra.
Městký okruh pro potřeby městského provozu, Pražský-vnější pro potřeby všech ostatních.
Jistou logiku to má, kdo chce už mocímermo jet do centra, ať si tam jede, orientace se zlepší, ale nebudeme mu zjednodušovat tranzit skrz město.
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
O dva roky předčasné jsou, v okolí Letné. viz poslední příspěvek.
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
No a s tím novým portálem za výjezdem z Letenského tunelu - to už si snad dělají jen srandu. Je tam uveden je městský okruh a názvy okolních ulic.kyk píše:O dva roky předčasné jsou, v okolí Letné. viz poslední příspěvek.
Tak to už by opravdu bylo daleko lepší tam neinstalovat vůbec nic. To tam nemůže být značeno alespoň ještě např. letiště? A městský okruh tam uvádět alespoň s nějakým symbolem? Nebo rovnou se symbolem pro označení R nebo už konečně rovnou D?
Dálnice a tunely za megamiliardy a oni k nim nejsou schponi rádně a logicky vyznačit cestu.
Fakt už se ničemu zde nedivím.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
Monin: S tím letištěm to je pravda, to by mělo být značeno skoro všude. V Buenos Aires to kdysi zavedli v rámci boje proti taxíkářům, kteří byli proslulí tím, že cizince cestující na letiště zpravidla lehce povozili po městě, aby měli pořádné rito. Když jsou všude směrovky, tak se sideseeing dělá trochu hůř, prý to tam tehdy pomohlo.
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
Značení v Praze by podle mě mělo vycházet z tohoto nebo podobného schématu
Tranzit úpně odvádět pryč, ale zároveň když už se někdo v centru octne, tak by měl mít možnost se rychle a jednodušše vymotat ven a pokud možno správným směrem. Je na tom snad něco nelogickýho?
Tranzit úpně odvádět pryč, ale zároveň když už se někdo v centru octne, tak by měl mít možnost se rychle a jednodušše vymotat ven a pokud možno správným směrem. Je na tom snad něco nelogickýho?
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
Není, všude to tak je, akorát v Praze se bílá prostě používat nebude a jediný dálkový cíl bude "městský okruh", hrůza!
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
To mi opravdu rozum nebere a chtěl bych těch pár "chytrých hlav" co se dalo "dohromady" poznat. Doufám, že to nebude taky náhada, že to byli soudruzi z NDR.hh píše:Není, všude to tak je, akorát v Praze se bílá prostě používat nebude a jediný dálkový cíl bude "městský okruh", hrůza!
Ale vážně, opravdu než uvádět jako jediný dálkový cíl v centru Prahy (!!!) Městský okruh a to na modrém podkladu a v bílém poli (!!!) a to ještě bez symbolu toho okruhu, tak to raději nic.
Na novém portálu za Letenským tunelem není ani název Letiště (!!!).
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
2egelebege: ještě bych na všechny tabule (nezávisle na jejich umístění) dal jako cíl letiště.
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
Ano jistě zapoměl jsem ale nemusim to předělávat viď
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
No já když vidím ten nový portál za výjezdem z Letenského tunelu jen s názvy ulic a městského okruhu. Tak já bych to dotáhl ještě dále. Než to, co teď vymyslelo těch pár chytrých hlav co se dalo dohromady.MPMP píše:2egelebege: ještě bych na všechny tabule (nezávisle na jejich umístění) dal jako cíl letiště.
Já bych místo názvu Veletržní už rovnou dal třeba název - ing. Králík, Veletržní 33, 4.patro, byt č.17.
Nebo paní Jechová, Milady Horákové 78, 5.patro, byt č.25.
A bylo by dobré, kdyby to bylo na proměných značkách - kdyby paní Jechová nebyla zrovna doma, tak by se to tam zobrazilo. Něco jako v tom smyslu - Tunel uzavřen.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
Proč v ulicích nejsou ukazatele, které by řidiče navedli na Městský okruh?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
Na co a k čemu? Taková bezvýznamná komunikace. Ještě za pár šupů. Proč by k ní měly vézt nějaké ukazatele? Přece kdo chce, tak si městský okruh předem najde na mapě a kdo ne, tak má pusu, aby se mohl laskavě zeptat kudy se k němu jede.Lenny píše:Proč v ulicích nejsou ukazatele, které by řidiče navedli na Městský okruh?
To samé ukazatelé k dálnicím. Přece každý má vědět, že dálnice směrem na Brno, Bratislavu a Vídeň začíná již více jak 40let na Pankráci a na dálnici do Plzně je třeba jet z centra Prahy směrem na západ, tam kde zapadá slunce. To už by měl každý za tu dobu vědět a laskavě si to i zapamatovat, tak nač nějaké ukazatele a to ještě v našem 21. století.
To že např. v Bratislavě, Vídni, Linci, Norimberku, Drážďanech a jinde, je to úplně jinak a všude tam ty ukazatele mají, včetně označení PRAHA a symbolu (CZ), je jen důkaz toho jak jsou tam neuvěřitelně zaostalí a jak my jsme tu a to díky pár chytrým hlavám co se dali dokupy, zase o krok ve předu.
Teď jde ještě o to, jak to krásně říkal Bolek Polívka v Pelíškách - zda to bude stačit.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
Dopravní značky na Letné zčervenaly. Řidiče to vyděsilo
http://www.metro.cz/dopravni-znacky-na- ... e-deje_ava
zase jeden zbytečný článek...
no alespoň, že si někdo všimnul
http://www.metro.cz/dopravni-znacky-na- ... e-deje_ava
zase jeden zbytečný článek...
no alespoň, že si někdo všimnul
Re: Úkazy na českých silnicích
Takže v Praze je to jako v Černých baronech? Nikdo nesmí znát jak se jmenuje soudruh poručík Trojník, nebo já?pp21 píše:Kontrolní otázka ... když neví "kam jede a jak od tama taky vyjede" autem, jak bude totéž vědět/nevědět v MHD, kterou zcela jistě zná úplně stejně "dobře" jako ulicedps píše:Co by takovy "prespolni" v centru s autem delal??? ... Bud musi vedet kam jede a jak od tama taky vyjede a nebo at tam nejezdi, zapichne to na nejblizsim P+R, koupi listek a jede MHD.
A proto se všude možně zamazávají belíkem a štěkou dálkové cíle a to i na MO? A dělá se maximum proto, aby se nenašel ani ten Městský okruh - nově stavěný a za megamiliardy? A maskuje se to např. při výjezdu z Letenského tunelu tím, že se vyznačí málem jen názvy ulic? A letiště tam taky raději dávat nebudeme? Co kdyby nás zase jednou přepadli Rusáci, tak ať už jsme na to zase nachystaný. To je dobře.
A značení k dálnicích to samé? Kdo chce, tak si má koupit GPS, nebo se má zeptat? Na Pankráci je teď 50km/h, tak tam stačí houknout z okýnka na někoho, kudy na D1 a Vídeň, nebo Bratislavu a ani nemusí zastavovat.
Tak snad i ve Vídni konečně pochopí (!!!!) , že s názvy jako PRAHA (CZ) BRNO (CZ) BRATISLAVA (SK) BUDAPEST (H) a PASSAU (D) a s nějakým nictoným Graz (I) - kdo by z Vídně jezdil do Itálie - nic nezmůžou a že tudy cesta nevede. A že všude snad už dají taky místní cíle a ty dálkové konečně odtraní. Je to taky opruz, jet z vnitřní Vídně na A5 na Brno bez GPS a ani jednout nezabloudit. A snad to tam tím vším taky konečně pochopí, že my (!!!!) jsme tu zase o krok dál (!!!!).
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
Značení v Praze je tragické, teď o víkendu se o tom přesvědčil jeden můj známý, kterého jsem musel na MO z centra navigovat telefonicky, protože podle značení se nechytal.
Nicméně Graz není ani náhodou v Itálii.
Nicméně Graz není ani náhodou v Itálii.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
To sice není, ale ve Vídni na A23 je Itálie značena spolu s Grazem (a tuším i Slovinskem), což měl patrně Monin na mysli. Ale na A22 je jenom Graz s A2, bez I i bez SLO a Eisenstadt s A3 a H tam nebyl vůbec - vypadá to, že už se od nás začínají učit .Martin z Ostravy píše:...Nicméně Graz není ani náhodou v Itálii.
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
To jsem rád, že to vidí někdo stejně.Martin z Ostravy píše:Značení v Praze je tragické, teď o víkendu se o tom přesvědčil jeden můj známý, kterého jsem musel na MO z centra navigovat telefonicky, protože podle značení se nechytal.
Nicméně Graz není ani náhodou v Itálii.
Jinak samozřejmě že Graz je v Rakousku, ale je to hlavní tah na Itálii - takže proto ten symbol Graz (I). To samé Linz, všude ve Vídni je značen jako Linz (D) - směr do Německa např. od Maďarska.
To samé by mohlo být i v Praze - alespoň - Brno (SK) (A), Plzeň (D)..atd. a rovnou s číslem dálnice na červeném podkladu a hned je to jasné pro všechny. Jednoduché a stručné.
Jenže to by tam musel sedět na té teplé židli někdo jiný, někdo takový kdo si uvědomí, že občas tu někdo přijede od D8 a pojede i do Bratislavy a třeba Vídně. A ne někdo kdo si myslí, že z centra pojedou všichni na ulici Milady Horákové, nebo jen na Pankrác nebo Prosek.
Vždy mám tmu před očima když vidím u Hlavního nádraží ty staré dálniční portály a tam je jen název Pankrác nebo Holešovice a autobusákovi z Erfurtu musím 2x vysvětlovat jak na D8 od Hlavního nádraží. Nebo křižovatka u Bulhara. xxL portály a na nich nepřeberné množství místních cílů. To snad už raději nic.
Copak s tím nejde něco udělat? Nějak zaútočit na to všemocné TSK? A dát jim jasně najevo, že to je trágédie? Mít např. na jižní spojce dálniční portál a tam minipísmem uveden cíl Hostivař?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
Jakože nejbližší významný cíl u hranic, tak to pak jo.
V Praze je sranda, jak se ve směru z D1 na D8 mění cíle z Teplic na Ústí a zpět
EDIT: Nejlepší řešení je samozřejmě dostavba okruhu, tedy abych do Prahy jako tranzit vůbec nemusel, ale to je vzhledem k naprosté neschopnosti místní samosprávy stavbu připravit, už ani ne hudba budoucnosti, ale čistá utopie.
Jinak ještě poznámku, se značením si podivně "hraje" hodně měst, v Ústí je třeba na obou koncích značek vedoucích na Drážďany, Teplice, Prahu tři prdele, ale ve městě nic.
Vychytralí jsou v Přerově, kde když pojedete podle místního značení, skončíte na okreskách, jednoduše to člověka naviguje mimo hlavní tahy.
V Praze je sranda, jak se ve směru z D1 na D8 mění cíle z Teplic na Ústí a zpět
EDIT: Nejlepší řešení je samozřejmě dostavba okruhu, tedy abych do Prahy jako tranzit vůbec nemusel, ale to je vzhledem k naprosté neschopnosti místní samosprávy stavbu připravit, už ani ne hudba budoucnosti, ale čistá utopie.
Jinak ještě poznámku, se značením si podivně "hraje" hodně měst, v Ústí je třeba na obou koncích značek vedoucích na Drážďany, Teplice, Prahu tři prdele, ale ve městě nic.
Vychytralí jsou v Přerově, kde když pojedete podle místního značení, skončíte na okreskách, jednoduše to člověka naviguje mimo hlavní tahy.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
To ovšem jen za předpokladu, že Praha absolutně nestojí o turisty. protože jakmile takový nebožák dojede ke svému objednanému hotelu, tak se z města už nikdy nedostane - a příště si to rozmyslí, jezdit do takového divného města.Martin z Ostravy píše:Nejlepší řešení je samozřejmě dostavba okruhu, tedy abych do Prahy jako tranzit vůbec nemusel...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí
Však píšu jako tranzit, pokud se chci v Praze zastavit, nepovažuji se za tranzit.
Jsem o víkendu jel Ostrava - Ústí a zpět, o Prahu bych nejraději ani nezavadil a stejně jsem musel (vychutnat si několik "skvělých" omezení), toto jsem měl na mysli.
Jsem o víkendu jel Ostrava - Ústí a zpět, o Prahu bych nejraději ani nezavadil a stejně jsem musel (vychutnat si několik "skvělých" omezení), toto jsem měl na mysli.
R48 -> D48 se podařilo!