Chodovská radiála (Brněnská)

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Chodovská radiála (Brněnská)

Příspěvek od Sch »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=5610

V článků říká mluvčí magistrátu, že dělali dvě tiskové konference, ale např. magistrátní web kamery.praha.eu o těchto zásadních omezeních stále mlčí. Na http://www.dopravniinfo.cz jsem našel i to druhé místo, přemostění Záběhlické, ale o tom teď nechci mluvit.

Včera jsem tu chodovskou radiálu projel ještě jakž tak plynule a provedení toho omezení mi přijde velmi špatné.

Při sjezdu z Jižní spojky jsou zachovány ještě dva pruhy, to je možná dobře. Po 50m je zúžení do pravého pruhu, ale zcela chybělo vodorovné žluté značení.
Pak je největší zvěrstvo celého omezení, při přejezdu již jen jednoho proudu do levého pruhu mají auta přijíždějící od Klíčova přednost před hlavním proudem z Jižní spojky, mnoho jich není, ale hlavní proud to zpomalí, opět chybí vodorovné žluté značení. Ten Klíčov tam mohl mít stopku, vzhledem k těm pár autům co tam projedou, bezpečnost by to neohrozilo je tu omezení na 60.

No a a pak je zde zrušení průběžného nájezdu z Jižní spojky a vytvoření velmi krátkého připojovacího pruhu, tedy nejkritičtější místo celého omezení. K tomu nemělo dojít, magistrála se dala zúžit ze dvou do jednoho, byli by kolony, ale jen na Pankráci a ne až na Smíchově a u Řeporyjí. Došlo mi ale, že levý pruh toho omezení má jen 2,2m na šířku a tak tam nejde nahnat autobusy a nákladní auta z 5.května. Při opravě na půlky asi nešlo zachovat dva pruhy v plné šíři.

Jiné řešení by byla opět stopka v pravém pruhu ulice 5.května, tak aby nájezd z Jižní spojky měl přednost a nebo náklaďáky prohnat právě přes Klíčov. Tato řešení, ale asi zase nevyhovují nějaké naší normě nebo tak něco.
A nebo tu opravu provézt po třetinách vozovky a ne po polovinách.

Přesto, ten kdo tu uzavírku plánoval asi nebyl dopravní inženýr se znalostí pražských napjatých dopravních poměrů. Přece nemohou udělat uzavírku na Roztylech, která ovlivní výjezd aut z velkokapacitních garáží na Smíchově! A situace se bude dnes opakovat.

Dotaz pro stavaře, nedalo se to frézování stihnout o minulém prodlouženém víkendu?

Trochu jsem si postěžoval, omlouvám se za delší příspěvek. Přesto myslím, že způsob provedení té uzavírky stojí za diskuzi.
Přílohy
schéma omezení
schéma omezení
Chodovská omezení.jpg (131.76 KiB) Zobrazeno 17288 x
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od martini »

To za diskusi rozhodně stojí a byl bych také pro to, aby z magistrály byla v pravém pruhu stopka a byl volný průjezd jedním pruhem z JS a jedním (levým zúženým) volný průjezd z magistrály. Se stopkou od Klíčova je to snad samozřejmost. To, co tam TSK (nebo kdo?) vymyslel je trestuhodné...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od martin »

Aha, tak proto byl včera všude naprostej kolaps. By se řeklo prázdniny, 4 pracovní dny to bude pohoda.

Ulice K Barrandovu stála včera celej den, stejně tak R1 až k Ořechu. Malovanka, Smíchov, MO všude peklo. Na Zbraslavi konec světa :shock:
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od mapman »

A ještě k tomu jsou i řidiči idioti, projížděl jsem to večer v půl sedmé po magistrále a co se nestalo, v místě připojení z Jižní spojky samozřejmě nehoda náklaaďáku s osobákem!!!
Takže další megakolaps na místě...

A jiné řešení samozřejmě je, existujou přenosné semafory, měli nechat z obou příjezdů 2 pruhy ve stejném složení a po minutě nebo tak nějak pouštět každému ze směrů zelenou, když magistrálou projede bez problémů se semafory denně 90 tis aut, tak by to zvládli i tady, místo toho se vymlouvají na to že to jinak nejde.... Celá organizce uzavírka je vrchol nezodpovědnosti úředníků, kteří ji schvalují...
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od mts »

Nedavny zazitek ze stare benesovske za Jesenici. Patek odpoledne. Stavba na silnici, provoz jednim smerem, rizeno semafory. Provoz Z prahy velmi silny, DO prahy minimalni. hadate spravne - zelena ve smeru DO prahy sviti dlouhe minuty do prazdna. Ve smeru Z prahy asi 4 km kolona. Zazitek 2: reko tram trate na Ladvi, provoz jednim smerem. Na prechodu sviti cervena pro auta vzdy nekolik desitek vterin, prechod sam usti do stavebni jamy. kilometrova fronta. ja nevim, zamestnavame snad tady specialne skoleny debily, jejichz ukolem je co nejvice zpomalit dopravu?...
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od MPMP »

mts píše:Nedavny zazitek ze stare benesovske za Jesenici. Patek odpoledne. Stavba na silnici, provoz jednim smerem, rizeno semafory. Provoz Z prahy velmi silny, DO prahy minimalni. hadate spravne - zelena ve smeru DO prahy sviti dlouhe minuty do prazdna. Ve smeru Z prahy asi 4 km kolona. Zazitek 2: reko tram trate na Ladvi, provoz jednim smerem. Na prechodu sviti cervena pro auta vzdy nekolik desitek vterin, prechod sam usti do stavebni jamy. kilometrova fronta. ja nevim, zamestnavame snad tady specialne skoleny debily, jejichz ukolem je co nejvice zpomalit dopravu?...
Ale ne, je to mnohem jednodušší, zaměstnáváme spoustu úředníků, kteří za nic neodpovídají, proč by se tedy měli starat? Je by to zajímalo jen, pokud by to bylo na jejich cestě domů, ale nějaká Jesenice nebo Ládví, když pracuju na Mariánském náměstí a bydlím na Jihozápadním Městě? Nebuďte bláhoví! :evil:
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od Sch »

Ale oni za to nesou odpovědnost, jen je k ní nikdo nežene. A ten nikdo jsou naši zastupitelé a radní, ti reprezentují nás občany a mohou v tomto případě hnát TSK jako organizaci k odpovědnosti, nejdříve k nápravě a posléze upozornit ředitele, že tam nemusí sedět věčně. On si potom už dá pozor na to jakou práci jeho zaměstnanci dělají.
Ale základ je, že tuto opravu pro nás jako občany provádí město, kde máme volené zastupitele, kteří kopou za nás za občany. Opravu provádí servisní organizace města TSK a proto já jako občan požaduji zkvalitnění její práce po svých zastupitelích potažmo konkrétně po panu radním Šteinerovi. A je mi jedno,jaký úředník nebo marťan svou práci odvedl špatně.
balik
Příspěvky: 125
Registrován: 15.3.2009 22:01:43

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od balik »

K tomu, co jen okrajově naťukl Martin v 9:07:04
... na Zbraslavi konec světa...

Na Zbraslavském náměstí to vázne na problému podobného rázu (nezohlednění kapacitně náročného proudu), jako u chodovského frézování.
V současné fázi výstavby MÚK Zbraslav nelze odbočit z I/4 ve směru z centra na II/102, II/101. Sjíždí se až na MÚK Lipence a pod Havlínem (ul. Ke Krňovu) vrací na Zbraslav, [přes náměstí pokračuje ul. Žitavského k mostu Závodu míru], přičemž na Zbraslavském náměstí tento proud dává přednost (křižuje dočasně méně rušný - ale stále hlavní - směr Elišky Přemyslovny/U Národní galerie). Křižovatka samozřejmě nestíhá (přestože v kolizním směru se teď jezdí prakticky jen z Elišky Přemyslovny a rozhodně to není spojitý proud, spíše jednotlivá vozidla, která ale jedou taknějak pořád - ve smyslu "pořád-se-někdo-blíží-komu-musím-dát-přednost"); objízdný proud ve špičce stojí od MÚK Lipence.
Řešit šlo dočasnou změnou přednosti (může být problém na těch pár týdnů; ačkoliv na křižovatkách u mostu ZM byla dočasná změna provedena), nebo křižovatku na místě řídit! (kde už, když né tady? je to dočasné, méně zatížené směry lze chvilku pozdržet, než se v nich nakumuluje šňůra, a hlavní proud nechat plynule projíždět).
Přílohy
zbraslav.jpg
zbraslav.jpg (52.19 KiB) Zobrazeno 17073 x
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od martin »

balik: jo, přesně to jsem měl na mysli. Když se k tomu přidá convoi exceptionnel ze stavby R1 a autobus, tak pak je to už konečná...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od jonáš »

No možná by stálo za to stáhnout ty další a podobný mutace, nebo toho bude plný fórum ;)
Jinak jádro průšvihu je v tom, že celá oblast "jihovýchodně od Kačerova" je se zbytkem města spojená právě a pouze jen pupeční šňůrou SJM/MO a neni to kudy objet .. buď zacpanýma uličkama staré Michle a Spořilova, nebo až kolem Kunratic (kde se stojej fronty na kruháče i mimo špičku). Možná se vyplatí hned za barrandovskym mostem sjet a vzít to Jeremenkovou na Pankrác.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od jonáš »

Jinými slovy, jakýkoli jiný přemalování těch nedostačujících dvou pruhů a špatně nastavených předností to může zlepšit o jednotky procent, ale rozhodně ne vyřešit. Konečnym špuntem jsou totiž pouhý dva pruhy na ChR v úrovni Spořilova a výjezdu na Roztyly.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od JirkaS »

Mě na tom zajímá spíš jiná věc. Byl zde stav tak tragický, že rekonstrukce nemohla rok počkat na dokončení jižní části okruhu?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od mapman »

Na jednu stranu píšou v článku že ano, na druhou stranu z osobních zkušeností si troufám říct že to tak hrozné nebylo, jsou místa kde je situace horší... Rok to nejspíš počkat mohlo...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od jonáš »

No sjízdný to určitě ještě rok bylo, ty koleje dole u křižovatky s Vídeňskou nebo u nádraží Krč jsou rozhodně horší .. asi to bylo naplánovaný 8-)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od martini »

Kdyby to zkoordinovali s R1 a dalo se jezdit normálně do Břežanského údolí, také by to pomohlo. Ale spíš bych byl za to, aby to bývalo ještě rok počkalo. Jak říkáte, na křížení s Vídeňskou je to horší, ale plán je plán.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od mapman »

Tak včera večer jsem viděl cosi co mě aspoň trochu potěšilo, dopravu řídili příslušníci PČR a to tím způsobem, že auta z magistrály pouštěli jen levým pruhem a auta z JS posílali přímo do pravého, výrazně to pomohlo, tak snad se na to vrhnou obdobně i dneska.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od martini »

mapman píše:Tak včera večer jsem viděl cosi co mě aspoň trochu potěšilo, dopravu řídili příslušníci PČR a to tím způsobem, že auta z magistrály pouštěli jen levým pruhem a auta z JS posílali přímo do pravého, výrazně to pomohlo, tak snad se na to vrhnou obdobně i dneska.
ÓÓÓ :-)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od Sosa »

A to mělo za následek místo jedné ucpané silnice hned dvě,protože u nás ten zip je pořád ohromný problém.No tohle mohli udělat už rovnou,protože ten nájezd z jižní spojky přes stopku byl vážně luxusní. :?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Chodovská radiála - oprava povrchu

Příspěvek od jonáš »

No prej to o víkendu bude hotový. Nebo možná už je dneska .. jsem něco zaslech cestou v rádiu, mělo to snad bejt původně celej další tejden (zbývající dva pruhy).
Odpovědět

Zpět na „Praha“