Stránka 1 z 2

Šestipruhy u Prahy

Napsal: 24.2.2017 10:19:22
od Kuba
Kolem Prahy budeme rozšiřovat i D5 a D7. Pro mě novinka. Nicméně by měli postuovat koncepčně a zachovat 3+3 i návrh 0518+0519.

https://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a- ... ny-1329194

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 24.2.2017 11:38:57
od kollma
Podle posledního sčítání jsou intenzity do Berouna vyšší než kdekoliv na D11. Ale našel jsem jenom hodnoty z roku 2012, tak už by to chtělo aktuální výsledky.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 24.2.2017 13:22:31
od Jirka L
D10 po exit 3, tam by to bylo potřeba jako sůl, spíš než D7

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 24.2.2017 14:15:06
od Bobek
A neplánovaly se tam v souvislosti s MÚK Bystrá nějaké kolektory? Trochu protáhnout...

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 24.2.2017 14:18:21
od hh
D10 je navržena jako šestipruh už leta až po Starou Boleslav.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 24.2.2017 14:25:33
od Bobek
Nu proč ne, pak tedy kolektory ku Žlíbku a šestipruh tedy... co na to Labe? Tak aspoň k Brandejsu. :jidlo:

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 24.2.2017 15:08:59
od Japao Joe
A jak se pozná, že je dálnice navržena pro šestipruh? U D11 to je jasný, je tam místo v dělícím pásu, ale u D10 není a ani mosty nejsou dost široký.

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 24.2.2017 19:40:24
od Lenny
Podle kategorizace do roku 2040.

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 24.2.2017 21:03:38
od hh
Tady to je. Kdysi schváleno na základě intenzit s velkým výhledem. Ale neznamená to, že se to opravdu připravuje, například 8pruh na D1 :) Na druhou stranu je to vstupenka například pro to, že se havarijní mosty na D5 u Loděnic zbourají a nové budou mít šířku 15 m.

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 24.2.2017 22:46:04
od Avantime
Doplním, že tyto mapy pro všechny kraje jsou v PDF na webu ŘSD: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/techn ... pisy/ruzne - stačí rozkliknout "Kategorizace silnic a dálnic".

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 27.2.2017 10:05:27
od caveman
Zajímavý odkaz - díky.
Jenom nevím, nakolik je to myšleno vážně - třeba D0 v místě dnešních tunelů jako 33,5. To by museli z kopce přidat další rouru :-)

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 27.2.2017 14:32:07
od Avantime
Jižní část D0 včetně těch tunelů byla zprovozněna 20. září 2010, Kategorizace byla schválena 15. září 2010, takže asi v předchozích verzích zde byl navržen pouze čtyřpruh. Pokud si pamatuji dobře, byl velký problém prosadit už kategorii R 27,5/100, Nejvyšší kontrolní úřad ji kritizoval jako předimenzovanou. Že se jižní část měla naopak postavit kapacitnější, nejspíš jako šestipruh, bylo tehdy zřejmé mnoha lidem.

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 27.2.2017 17:35:14
od Mike
jenže tenkrát se argumentovalo tím, že 6ti pruh bude sever
že sever nikdy nebude tuší jen pár zdejší nadšenců... :roll:

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 27.2.2017 18:50:05
od Honey72
Tak na jednu stranu je pravda, že pokud by byl okruh hotový, nevalil by se takový provoz jižní částí jako dnes. Prostě auta od D10 a D11 zatím nemají jinou možnost, jak by se dostala k D5, D6, D7. Až jednou bude severní část, pojedou tudy. Jenže to už bude jih zacpaný všeobecným vzrůstem dopravy.

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 28.2.2017 16:02:50
od caveman
Na ŘSD je nový leták na D7 mezi Pražským okruhem a Aviatickou (letiště).
Tak to je konečně něco: od okruhu osmipruh 4+4 a křižovatka u letiště kolektory a průletová větev od Prahy - tak to bude na nějakou dobu vítěz v počtu pruhů :-)
Tváří se tam, že by se úsek kolem Aviatické měl stavět dřív než okruh (to je možná pravda = dřív než nikdy...).

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 28.2.2017 18:07:13
od Lenny
Není to klasický 8-pruh. Jsou tam 4 průběžné pruhy a 4 přídatné pruhy vzhledem k malé mezikřižovatkové vzdálenosti mezi MÚK Ruzyně (D0) a MÚK Aviatická.

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 28.2.2017 18:22:55
od Pavel Q
caveman: myslíš tenhle leták: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/585a ... 010814.pdf ? Jen jetli to neni chyba. V prvním odstavci se píše 3+3. Jo, v oddíle "Umístění a popis stavby" se píše o osmipruhu...
A co rovnou 2+2+2+2 bez kolize směrů z obou křižovatek, které by se musely překřížit (tj. Suchdol>D7 vs. Ruzyně>letiště, v opačném směru leiště>Suchdol vs. D7>Ruzyně), s tunelem směru D7>Ruzyně pod novou runwayí a se 4+4 až k MÚK Ruzyně? :D :lol: :crazy: :kladivo:

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 28.2.2017 20:40:17
od Mike
no jestli na 8mi pruhu zůstane přechod a kamery, tak je to škoda peněz

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 1.3.2017 2:06:32
od kot
Miku 8 pruh s přechodem pro chodce by fakt bylo něco :lol: Ale u nás není nic nemožného. :zvraci:

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 1.3.2017 9:27:30
od Vilouch
8mi pruh s přechodem pro chodce a 50 :D
No ale přesně kvůli této stavbě jsem nepochopil, proč tam loni investovali do dvou kruháčů a ramp. A taky jsem netušil, že už za dva roky má tedy podle letáku započít stavba... to jsem teda zvědavý.

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 1.3.2017 10:36:53
od MPMP
Mám jeden nesouvisející dotaz - můžete mi, prosím někdo prozradit, jak se mám na stránkách ŘSD "proklikat" k nějakým letákům připravovaných staveb?
Určitě je to naprosto "jednoduché" a "intuitivní", ale já je tam prostě nikde nemůžu najít.
Děkuji

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 1.3.2017 11:01:54
od P_V
MPMP píše:Mám jeden nesouvisející dotaz - můžete mi, prosím někdo prozradit, jak se mám na stránkách ŘSD "proklikat" k nějakým letákům připravovaných staveb?
Určitě je to naprosto "jednoduché" a "intuitivní", ale já je tam prostě nikde nemůžu najít.
Děkuji
Možná existuje nějaká smysluplnější cesta, ale já znám jen tuto nejednoduchou a neintuitivní: Mapová aplikace, zaškrtnout vše, zoomovat mapu nebo filtr nad mapou, rozkliknout detail, Ke stažení. A nadávat na designera, nejen pro tento nesystematický přístup, ale třeba i kvůli tomu, že se detaily nedají rozkliknout do vedlejšího panelu, a že při návratu z detailu nebo změně zaškrtnutí se mapa odzoomuje.

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 1.3.2017 11:20:26
od MPMP
Díky. Už to tu určitě někdo někdy vysvětloval, ale tohle bych fakt asi nevymyslel. :(
Já bych k tomu "nadávání" přidal ještě: a proč tedy web obsahuje nějakou svou mapu, když zrovna o těchto dokumentech v nich není ani zmínka. :?

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 1.3.2017 14:49:29
od mapman
Nejjednodušší cesta je opravdu tato, tj. použít v mapové aplikaci filtr (buď přímo zadat kód stavby nebo číslo silnice/dálnice) a pod mapou si kliknout na požadovanou stavbu. Při kliknutí na "zpět" si stránka zadaný filtr pamatuje... Ale mohli to opravdu vymyslet nějak jednodušeji.

Re: Šestipruhy u Prahy

Napsal: 20.5.2019 21:04:00
od hh
Majkii píše:Ze smlouvy na projektové práce pro akci D5 Oprava mostů a vozovek v km 8,9 – 11,3 P+L:
D5_lodenice.jpg
Znamená to, že model oprav z Modernizace D1 se bude pomalu šířit i jinam? Nebo jde o výjimku danou lokálními podmínkami (hodně mostů ve špatném stavu na krátkém úseku, neúnosně dlouhý provoz 2+1, úsek příhodně umístěný mezi stoupacími pruhy) ?
To ne, hledali úseky hned u Prahy, kde by to šlo, D11 tak 2+2 jede, má široký střeďák, D5 se projektuje na lokální rozšíření, většina je stoupák, D8 km 5-12 byl vyhodnocen jako nereálný - bude 2+1+1.

Kapacity končící modernizace D1 půjdou spíš na šestipruh D10, D5 či úpravy D4.