Stránka 4 z 8

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 15.12.2017 15:33:52
od Mike
akorát musí počkat, až otevřou ;)

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 5.1.2018 14:13:24
od kasme
Správce zřícené Trojské lávky netuší, kam šly stamiliony na opravu mostů
5. ledna 2018 8:24
Kromě Trojské lávky, jejíž pád stál málem život čtveřici lidí, chátrá v Praze více než stovka dalších mostů. Na jejich údržbu jdou přitom stovky milionů korun. Jak ale zjistila MF DNES, ani správce těchto mostních konstrukcí není schopen říct, kde přesně a za co tyto peníze utratil.

Zdroj: https://praha.idnes.cz/trojska-lavka-zr ... pravy_hell

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 5.1.2018 15:21:42
od Lynx
Odpověď TSK na otázku "Proč nejsou ani po měsíci údajné práce poskytnout výpis kam investovaly peníze - tedy do jakých mostů konkrétně a kolik" je vskutku vtipná. Prý to mají jen v papírové formě, v 16 šanonech a museli by kvůli tomu přijmout 4 lidi, aby to mohli zodpovědět. Po tomhle by měla následovat rezignace šéfa TSK, takhle si dělat z lidí srandu ....

Re: Praha všeobecně

Napsal: 18.1.2018 18:28:02
od petsheny
Praha rozhodla uzavřít Libeňský most
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prah ... &source=hp

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 18.1.2018 19:19:14
od kasme
Praha v noci uzavře Libeňský most kvůli havarijnímu stavu

Dnes v noci se kvůli havarijnímu stavu uzavře pro veškerou dopravu pražský Libeňský most. Od jedné hodiny po půlnoci nebude průjezdný pro automobilovou dopravu a nebudou na něj smět ani tramvaje. Zůstane otevřený pouze pro pěší a pro cyklisty. Rozhodla tak Technická správa komunikací hl. m. Prahy na základě prvních výsledků diagnostického měření Kloknerova ústavu.

18. ledna 2018

„Část Libeňského mostu je v havarijním stavu, dnes před polednem jsme dostali na pracovním jednání první závěry Kloknerova ústavu, který označil stav jednoho z mostů Libeňského soumostí a jeho rámové konstrukce za havarijní, a proto na něj s okamžitou platností nesmí tramvaje ani vozidla těžší než pět tun,“ řekl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek. „Není možné zajistit, že se v nejvíce poškozeném úseku mostu neobjeví více aut najednou a že by nebyl překročen limit pěti tun, proto se Technická správa komunikací, která most spravuje, rozhodla ho uzavřít pro veškerou dopravu.“

Stav Libeňského mostu je od dnešního dne oficiálně přeřazen do kategorie stavebního stavu mostu číslo VII ze sedmi možných stupňů. Právě tento stupeň označuje havarijní stav.

„Soumostí Libeňského mostu tvoří celkem šest mostů, v havarijním stavu je rámová konstrukce jednoho z nich, přibližně uprostřed vzdálenosti mezi Palmovkou a Maninami. Oprava havarijního stavu potrvá minimálně tři týdny, možná déle. Po tu dobu nesmí na Libeňský most žádná doprava,“ uvedl ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka. „Nejpozději do konce měsíce dostaneme také kompletní zprávu Kloknerova ústavu s výsledky všech diagnostických měření, včetně detailní zprávy ke stavu hlavního mostu přes Vltavu. Z toho vyplyne konkrétní podoba dalších dopravních omezení na mostě a následných prací.“
Informační linka k uzavření Libeňského mostu: 800 100 991

Hlavní město zřídilo bezplatnou speciální telefonní informační linku pro všechny, kteří by chtěli získat bližší informace k uzavírce mostu. Je v provozu od dnešních 18 hodin a bude do odvolání k dispozici nonstop.
Objízdné trasy veřejné dopravy

Od jedné hodiny v noci nebudou jezdit po Libeňském mostě žádné tramvaje.

„Dnes v noci a v pátek budeme odklánět tramvaje operativně, od soboty pak budou jezdit tramvaje po pevných výlukových trasách, které zveřejníme během pátku,“ sdělil dopravní ředitel pražského dopravního podniku Ladislav Urbánek. „Vzhledem k tomu, že na most nesmí žádná vozidla, nemáme jak zavést ani náhradní autobusovou dopravu. Budeme se ale snažit operativně posílit autobusovou linku číslo 156, která jezdí po Holešovicích, a také linku 201 z Nádraží Holešovice na Bulovku.“

Operativní odklony linek pro noc ze čtvrtka na pátek a během pátku:

linky číslo 1 a 25 pojedou z Vltavské odklonem přes Florenc a Křižíkovu na Palmovku;
linky číslo 6 a 14 obslouží oblast Tusarovy a Ortenova náměstí v Holešovicích
noční linka číslo 94 pojede z Ortenova náměstí odklonem přes Vltavskou, Florenc a Křižíkovu na Palmovku a dále na Lehovec po své pravidelné trase.

Objízdné trasy pro automobily

„Řidičům doporučujeme využít pro cestu přes Vltavu ostatní mosty, tedy Hlávkův, Barikádníků nebo Trojský,“ upřesni ředitel technické správy komunikací Petr Smolka.
Přílohy:

1) Mapka – objízdné trasy

2) Mapky s vyznačením míst osazení zábran na vjezdech na Libeňský most a vyznačením rozmístění informací o uzavírce Libeňského mostu

3) Schéma TRAMVAJE a METRO – denní provoz POUZE 19. 1. 2018


http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magi ... kvuli.html

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 18.1.2018 21:31:05
od hh
Je to smutné, jak je TSK k opravám laxní a kam až to došlo:(

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 18.1.2018 23:00:41
od Lynx
Snad to povede alespoň k tomu, že konečně padne rozhodnutí, v jaké formě Libeňák opravit a trochu se to urychlí. Iluze si však nedělám. To urychlení odhaduji tak, že místo aby to bylo vyřešeno za 10 let, tak to bude třeba za 5 let.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 19.1.2018 1:11:11
od KH
petsheny píše:Praha rozhodla uzavřít Libeňský most
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prah ... &source=hp
Ještě že není rozkopaná Zenklova, to by pro místní mohl být docela problém...

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 19.1.2018 1:18:11
od JirkaS
hh píše:Je to smutné, jak je TSK k opravám laxní a kam až to došlo:(
Tohle už dávno není o TSK, to je problém magistrátu + radnic P7 a P8 táhnoucí se léta. Ten most se nejdřív nechával hnít, aby se mohl postavit nový, teď se zase sní o jeho opravě...

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 19.1.2018 8:41:01
od JAnD
Ono bohužel často musí nejdřív něco spadnout, aby se příslušná místa rozhoupala k činu. Jenže rozhýbat celou mašinerii, to dá práci.
Příklad: nepříliš přehledné místo, kde spousta lidí chodí přes silnici na zastávku. Teprve po sražení dítěte (+) se podařilo vyvinout dostatečný tlak na odbor ŽP k vydání povolení na pokácení desítky stromů, kvůli kterým (rozhled) nechtěla policie povolit přechod (a i tak to trvalo ještě asi rok).

Jenže kde brát dobrovolníky sebevrahy, kteří by donutili úřady jednat.

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 19.1.2018 9:04:21
od Sosa
Přečtěte si prosím, proč se Libeňák nerekonstruuje. Je to i tady dost dobře popsáno. Myslím, že u tohoto mostu se toho pro rekonstrukci dělá dost, ale bohužel jsou v této republice zákonné páky, které dokáží stavby zabrzdit a nejde s nimi moc co zákoně udělat.

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 19.1.2018 9:41:37
od pivko
Jsem sám, kdo si myslí, že ten most už nikdy neotevřou?

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 19.1.2018 9:45:49
od caveman
Já myslím, že otevřou. Jen je otázka, pro koho... MHD- tramvaje budou čekat na projetí protisměru? Cyklisti, chodci... IAD bude logicky na posledním místě :-)

Re: Praha všeobecně

Napsal: 19.1.2018 9:49:05
od Bobek
KH píše:
petsheny píše:Praha rozhodla uzavřít Libeňský most
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prah ... &source=hp
Ještě že není rozkopaná Zenklova, to by pro místní mohl být docela problém...
Vždyť je.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 19.1.2018 9:59:31
od Kubajsu
Odhadoval bych to na mírný sarkasmus ;)

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 19.1.2018 10:46:25
od Vilouch
Jen pro shrnutí, až se bude házet vina na TSK... a i to tady už zaznělo.
Město mělo připravený projekt rekonstrukce Libeňského mostu. Bylo vydáno pravomocné SP, dokonce se snad už i soutěžil zhotovitel. PRůběžně se prodlužovala všechna povolení. Pamatuju si, jak na začátku let 2013 nebo 2014 a 2015 jsem slyšel: "Letos už se vážně začne opravovat".
Pak se vyměnilo vedení Prahy 7 a najednou byl problém, že má 2 x 2 pruhy. (To, že to mělo navazovat na tunel Na Žertvách...začlo záhy zajímat i Prahu 8 a dodnes, nejen kuli tomu, Palmovka vypadá jak vypadá).
A najednou loni zněly plačtivé hlasy "Libeňský most nebourat, vždyť je to taková vzácnost". Nerozporuji, jestli je nebo není, ale to si jaksi všichni snílci měli vzpomenout dřív.
Následně omezení tonáže, tramvaj jen 1 na mostě, následně návrh na prohlášení mostu za kulturní památku (přemýšlí se o tom přes 2 roky?)
Takže vinu bych nehledal u TSK nebo u města. Možná moh Dolínek bouchnout do stolu a most prostě zěčít opravovat. Jenže až dnes jsme chytřejší.
Vsadím se, že ti, co nejvíc křičeli "Zachraňte most, nový projekt je naddimenzovaný" teď nejvíc křičej, jaktože město nic nedělalo. Pokud se přistoupí na opravu mostu nebo jiný než původní projekt, tipuji, že dříve než za 7 let most stát nebude.

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 19.1.2018 10:51:47
od Vilouch
A to, že je zrovna v rekonstrukci i Zenklova, není taková tragédie a je to asi osud:) Rekonstrukce Zenklovy čekala na to, až bude hotový Libeňský most. Následně pokročil stav tramvajové trati do takového stavu, že již nešlo déle čekat. No a bumbác, mezitím spadla Trojská lávka a pod další provozování mostu se nikdo nepodepíše.
A vazba cestujících z horní Libně do dolních Holešovic není tak velká. O tom svědčí zrušení přímých směrů tramvajových spojů z mostu doleva do Zenklovy a to, že o tom nikdo na dlouho neuvažuje.

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 19.1.2018 19:41:06
od Jakub Šponar
Četl jsem několik odborných studií a všechny se shodují v jednom - most je z nekvalitního materiálu (teď někde byl dokonce článek, že kvalita stavby se řešila už při stavbě) a jeho oprava je nemožná (velmi těžko proveditelná bez jasný záruky jak to dopadne a ekonomicky strašně drahý). Ale protože se vyrojilo pár křiklounů(včele s Prahou 7) tak ten most spíš dřív spadne. Klika že od 2002 nebyla větši povodeň.

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 19.1.2018 23:09:25
od jozka
Klika že od 2002 nebyla větši povodeň.
Jak se to vezme... 2006 i 2013 patri mezi ty nejvetsi zaznamenane.

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 20.1.2018 15:28:22
od JirkaS
Ono to bude muset spadnout, protože jinak "záchranáři" nedají pokoj. Někomu prostě nejde vysvětlit, že beton je trochu jiný stavební materiál a že když se začne plošně rozpadat, je oprava nesmyslná. To není jako cihlová nebo kamenná zeď, kde se jednotlivé cihly/kameny dají (byť třeba těžko) vyměnit. Stejně tak si podobní "záchranáři" vynucují třeba opravu budovy školy v KV, kde je přitom hlinitanový beton. Baťa v Mariánských Lázních byl statikem hned označen k demolici, takže na zachraňování nebyl čas.
Na druhou stranu tenhle přístup vyvolává neochota města se bavit s občany a taky jisté megalomanství. Na Libeňák nic nenavazuje a navazovat nebude, předmostí se zastavuje, takže když se v plánech objevil předimenzovaný most, vyvolalo to hned otázky. Město na ně odpovědět nedokázalo a tak se zastánci opravy (tehdy ještě nebyl znám stav mostu podrobně) začali ozývat. I cena mostu byla vyšší než u předraženého nového Trojského. Takže se toho následně chytli "profesionální škodiči" a na problém je zaděláno.

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 21.1.2018 17:27:44
od Mike
chtělo by to nějakého teroristu, který by se demonstrativně odpálil uprostřed oblouku
bylo by to mediálně zajímavé
a mohlo by se začít stavět
...

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 21.1.2018 18:35:20
od kasme
odpoledne vypadal Libeňský most ještě v celku... http://kasme.rajce.idnes.cz/180121/#P1218747.jpg

ale na pravém břehu Vltavy se něco děje... (ne fotce vlevo) http://kasme.rajce.idnes.cz/180121/#P1218748.jpg

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 22.1.2018 7:25:13
od kasme
tsk-praha.cz píše:10 faktů o Libeňském mostě a jeho aktuálním stavu
20.01.2018


1. Kdo rozhodl o okamžitém zavření mostu a proč?

O uzavření Libeňského mostu pro veškerou dopravu kromě pěších a cyklistů rozhodl generální ředitel Technické správy komunikací, a.s. Petr Smolka ve čtvrtek 18. ledna 2018 na základě prvních výsledků diagnostického měření Kloknerova ústavu ČVUT, které v tento den obdržel. Na základě tohoto měření byl označen stav jednoho z šesti mostů Libeňského soumostí a jeho rámové konstrukce za havarijní, a proto na něj s okamžitou platností nesmí tramvaje ani vozidla těžší než pět tun. Vzhledem k tomu, že není možné zajistit, že se na nejvíce poškozeném úseku soumostí neobjeví více aut najednou, a že nebude překročen uvedený limit pěti tun, rozhodla Technická správa komunikací, a.s. o jeho uzavření pro veškerou dopravu.

2. Co to znamená, že je most v havarijním stavu?

Stav Libeňského mostu byl ve čtvrtek 18. ledna 2018 oficiálně přeřazen do kategorie technického stavu mostu číslo VII ze sedmi možných stupňů. Právě tento stupeň označuje havarijní stav, který může být pro uživatele mostu nebezpečný, pokud se nedodrží limity maximální doporučené zátěže. To je jeden z klíčových důvodů, proč byl most ihned uzavřen.

3. Která část mostu je v havarijním stavu?

V havarijním stavu není hlavní most přes Vltavu, ale rámová konstrukce jednoho z menších mostů, které tvoří předpolí hlavního mostu. Jedná se o tzv. rámový most C, u kterého se nachází schodiště pro pěší vedoucí z mostu ke golfovému hřišti. Celý most je silný tak, jak je silný jeho nejslabší článek. Nejslabším článkem je právě tento rámový most C, kvůli němu bylo nezbytné celé soumostí dočasně uzavřít.

4. Jaký je další postup v opravě mostu?

Technická správa komunikací, a.s. připraví v nejkratším možném termínu provizorní podepření poškozené konstrukce podle doporučení specialistů Kloknerova ústavu. Doba této rekonstrukce je odhadována minimálně na tři týdny ode dne uzavření mostu.

5. Bylo opravdu nezbytné most uzavřít pro veškerou dopravu?

Ano, bylo. Bezpečnost lidí, kteří se pohybují na mostě nebo pod ním, je v tomto případě na prvním místě. Technická správa komunikací, a.s. se za stav objektu jako správce mostu nemohla v daný okamžik z bezpečnostního hlediska zaručit.

6. Kdy se na most vrátí doprava?

Snahou představitelů města i Technické správy komunikací, a.s. je co nejrychleji přijít s řešením aspoň provizorního dopravního spojení Palmovky a Manin, například veřejnou dopravou. Do konce ledna obdrží TSK, a.s. od Kloknerova ústavu kompletní dokumentaci s výsledky všech diagnostických měření včetně detailní zprávy ke stavu hlavního mostu přes Vltavu. Z toho vyplyne konkrétní podoba dalších opatření na mostě, následných prací a také možností obnovení provozu přes most.

7. Jaký byl přesně proces uzavření mostu ve čtvrtek 18. ledna 2018?

9.00 – Bylo zahájeno pracovní jednání na Kloknerově ústavu ČVUT se zástupci Technické správy komunikací, a.s. i Odborem památkové péče MHMP.
9.30 – Zástupci Kloknerova ústavu informovali o nezbytném přeřazení mostu do VII. kategorie stavebního stavu označující havarijní stav a o významném snížení zatížitelnosti mostu.
10.00 – Zástupci TSK informovali o stavu Libeňského mostu představitele hlavního města Prahy a připravili z jednání písemný zápis, který na místě všichni účastníci jednání stvrdili svými podpisy.
13.00 – Interní jednání specialistů Technické správy komunikací, a.s. ze kterého vyplynula nutnost okamžitě uzavřít most pro veškerou dopravu kromě pěších a cyklistů. Zároveň se zde rozhodlo o tom, že se ihned spustí práce na provizorním podepření poškozené části mostu dle závěrů Kloknerova ústavu.
15.00 – Mimořádné jednání Technické správy komunikací, a.s. se zástupci dalších klíčových institucí města (Dopravní podnik hl. m. Prahy, ROPID, Magistrát hlavního města Prahy a další), na kterém byl stanoven přesný termín uzavření mostu na hodinu po půlnoci 19. ledna 2018.
19. ledna 2018, 1.00 hod. – Uzavření mostu pro tramvajovou i automobilovou dopravu do odvolání.

8. Od kdy Praha připravuje rekonstrukci Libeňského mostu a bylo možné začít dříve?

Srpen 2002: Velká povodeň v Praze významně ovlivnila zadání, jak by mělo rekonstruované Libeňské soumostí vypadat. Most musí být připraven na tisíciletou vodu a musí být koncipován tak, aby se stal funkční součástí protipovodňové ochrany Karlína, Libně i Holešovic.
Březen 2004: Rada hlavního města schválila harmonogram příprav rekonstrukce Libeňského mostu.
Leden 2005: Ministerstvo kultury ČR ve správním řízení rozhodlo, že v případě Libeňského mostu se nejedná o kulturní památku.
2006: Bylo vydáno územní rozhodnutí o rekonstrukci Libeňského soumostí.
2009: Byla vydána série stavebních povolení k rekonstrukci Libeňského soumostí.
2009–2013: V těchto letech se přípravy rekonstrukce Libeňského mostu v podstatě zastavily. Technická správa komunikací byla připravena rekonstrukci zahájit a vypsat výběrová řízení na zhotovitele a správce stavby, ale rekonstrukce Libeňského mostu nebyla zařazena do investičního rozpočtu města a v tomto období nebyly uvolněny finanční prostředky na zahájení rekonstrukce.
Září 2013: Rada hlavního města vzala svým usnesením na vědomí zprávu TSK o technickém stavu Libeňského mostu a příprav rekonstrukce. Celková cena akce byla v souladu s dosavadní přípravou odhadnuta na 1,9 miliardy bez DPH.
Září 2014: Zastupitelstvo hlavního města schválilo veřejné zakázky na zhotovitele a také na správce stavby rekonstrukce Libeňského soumostí. Následně Technická správa komunikací zahájila veřejné soutěže na zhotovitele a na správce stavby.
Červenec 2015: Technická správa komunikací vyhodnotila první kolo veřejných soutěží – kvalifikační kritéria splnilo v každém z výběrových řízení pět firem a TSK začala připravovat zadávací dokumentaci pro druhé kolo výběrových řízení.
Leden 2016: Ministerstvo kultury zahájilo na základě občanského podnětu správní řízení o zařazení Libeňského mostu mezi kulturní památky, toto řízení bylo obnoveno po 12 letech od původního neprohlášení Libeňského mostu za kulturní památku.
Duben 2016: Zastupitelstvo hlavního města uložilo pozastavit výběrové řízení na dodavatele stavby a správce stavby z důvodu probíhajícího správního řízení Ministerstva kultury o zařazení Libeňského mostu mezi kulturní památky.
Duben 2016 až leden 2018: Správní řízení Ministerstva kultury nebylo stále ukončeno. Hlavní město Praha a TSK se proto do finálního rozhodnutí Ministerstva kultury musí k mostu chovat jako ke kulturní památce a nemohou pokračovat v soutěži na zhotovitele ani správce stavby dle původního projektu. Smí na mostě provádět pouze nejnutnější údržbu, která nevyžaduje stavební povolení.

9. Jak byl most v posledních letech udržován?

Technická správa komunikací se musí aktuálně podle správního řádu k soumostí chovat jako ke kulturní památce. V roce 2016 byl opraven povrch části vozovek a chodníků na části soumostí, aby se zmírnil dopad zatékání do konstrukce mostu a zpomalila se jeho pokračující koroze.

10. Jaká je konstrukce mostu a proč ji není možné obnovit v původní historické podobě?

Současný most spojuje Holešovice s Palmovkou od roku 1928 a jeho konstrukce odpovídá požadavkům na zatížení mostu, které měli naši předkové v roce 1924. Konstrukce hlavního mostu nad řekou je tvořena oblouky z prostého betonu bez železné výztuže. V dnešní době tento typ konstrukce již vůbec nelze pro stavbu mostů použít, a není tak ani možné rekonstruovat Libeňské soumostí za podmínky zachování stávající historické konstrukce.
Ostatní mosty celého soumostí mají betonovou nebo případně železobetonovou konstrukci, kterou dlouhodobě narušuje koroze, a potřebují proto kompletní rekonstrukci.

http://www.tsk-praha.cz/tiskova-zprava/ ... 5c429851aa

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 22.1.2018 8:10:47
od dvs
Kromě Libeňského mostu je také uzavřena lávka na Budějovické:
Kvůli havarijnímu stavu zastřešení veřejné pasáže mezi sídlem České spořitelny a obchodním domem DBK se úplně uzavřel jižní vstup do stanice metra Budějovická na lince C. V pondělí večer bude uzavřen také podchod u jižní části stanice. Lidé mířící k poliklinice, radnici nebo obchodům tak musí vystoupit na opačnou stranu a místo obcházet. Omezení potrvá nejméně do dubna. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... se-uzavrel

Re: Trojská lávka - stav pražských mostů

Napsal: 22.1.2018 17:56:04
od Jirka L