Praha všeobecně
Re: Praha všeobecně
Čerstvý kruhák na Panku
- Přílohy
-
- Kruhák Milevská x Na Strži 9.7.2022
- Resizer_16573659245791.jpg (275.45 KiB) Zobrazeno 5449 x
-
- Kruhák Milevská x Na Strži 9.7.2022
- Resizer_16573659258923.jpg (261.36 KiB) Zobrazeno 5449 x
-
- Kruhák Milevská x Na Strži 9.7.2022
- Resizer_16573659282085.jpg (272.42 KiB) Zobrazeno 5449 x
-
- Kruhák Milevská x Na Strži 9.7.2022
- Resizer_16573659309107.jpg (264.18 KiB) Zobrazeno 5449 x
Re: Praha všeobecně
Smutny je, ze musim konstatovat, ze je to lepsi, nez ty semafory. Zbytecne semafory, ktere navic jeste zbytecneji musi byt zapnute i mezi 20:00 - 7:00. Bohuzel realita Prahy pod nadvladou TSK, kdy je pak clovek rad i za ten kruhac.
Re: Praha všeobecně
Naprostý souhlas s Geo. Semafory na tomto místě byly šílené. V okolí bydlím a nedávno jsem začal na magistrálu kvůli extrémní čekací době na semaforech od V toweru najíždět od OC Arkády, oproti nájezdu od Bauhasu. Neměl jsem na ta světla nervy.
Re: Praha všeobecně
Ta křižovatka byla tragická už před 12 lety, když jsem tam bydlel.
Re: Praha všeobecně
A pak, že Pražákům je hej...
Re: Praha všeobecně
Aktuálně na úřední desce magistrátu - "Dopravní značení křižovatky Průmyslová x Černokostelecká".
Je to nějaké podivné, skoro to vypadá, že vzniká tady https://mapy.cz/s/jugulakoco druhý odbočovací pruh vlevo, jenže v křižovatce se ta auta nevyhnou s protijedoucími co taky odbočují vlevo. Takže bude proměnné svislé značení a pokud nepůjdou semafory, nebude se smět jeden z těch dvou odbočovacích používat. Jsem zvědavý jak to bude fungovat.
Edit: A obligátní otázka: když chci najet do druhého pruhu zleva, mám jet jako červená nebo jako modrá šipka? Kdo by byl viníkem nehody? Platí přednost zprava? Proč si stále dokola vytváříme takovéto kolizní situace, přitom by stačilo mezi oběma odbočovacími pruhy držet plnou čáru a bylo by to jasné.
Je to nějaké podivné, skoro to vypadá, že vzniká tady https://mapy.cz/s/jugulakoco druhý odbočovací pruh vlevo, jenže v křižovatce se ta auta nevyhnou s protijedoucími co taky odbočují vlevo. Takže bude proměnné svislé značení a pokud nepůjdou semafory, nebude se smět jeden z těch dvou odbočovacích používat. Jsem zvědavý jak to bude fungovat.
Edit: A obligátní otázka: když chci najet do druhého pruhu zleva, mám jet jako červená nebo jako modrá šipka? Kdo by byl viníkem nehody? Platí přednost zprava? Proč si stále dokola vytváříme takovéto kolizní situace, přitom by stačilo mezi oběma odbočovacími pruhy držet plnou čáru a bylo by to jasné.
- Přílohy
-
- Snímek obrazovky 2022-07-29 093340.png (283.46 KiB) Zobrazeno 4595 x
Re: Praha všeobecně
Tohle řešení už je na křižovatce Chliská×Opatovská, zkušenosti ale nemám.ElWapp píše:Aktuálně na úřední desce magistrátu - "Dopravní značení křižovatky Průmyslová x Černokostelecká".
Je to nějaké podivné, skoro to vypadá, že vzniká tady https://mapy.cz/s/jugulakoco druhý odbočovací pruh vlevo, jenže v křižovatce se ta auta nevyhnou s protijedoucími co taky odbočují vlevo. Takže bude proměnné svislé značení a pokud nepůjdou semafory, nebude se smět jeden z těch dvou odbočovacích používat. Jsem zvědavý jak to bude fungovat.
Platí přednost zprava. A ano, bylo by lepší, kdyby tam byla aspoň na začátku toho rozdvojení plná čára. Můžeš dát připomínku k návrhu místní úpravyElWapp píše:
A obligátní otázka: když chci najet do druhého pruhu zleva, mám jet jako červená nebo jako modrá šipka? Kdo by byl viníkem nehody? Platí přednost zprava? Proč si stále dokola vytváříme takovéto kolizní situace, přitom by stačilo mezi oběma odbočovacími pruhy držet plnou čáru a bylo by to jasné.
Re: Praha všeobecně
Ona celá tahle křižovatka je dost špatně navržená a už dávno kapacitně nestačí, protože jde o protnutí 3 docela významných směrů.
Není zde nějaký záměr to přebudovat?
Není zde nějaký záměr to přebudovat?
Re: Praha všeobecně
Pripominku na podobne situace jsem uz parkrat daval a byla vyignorovana. Zarazi me, ze takoveto navrhy nevadi PCR resici bezpecnost...
Re: Praha všeobecně
kdysi jsem kdesi od nějakého policejního plukovníka četl, jak je ta křižovatka nyní bezproblémová, protože je to MUK...
je tam moc rozpletů na malém místě
aktuálně je ještě pravý před křižovatkou blokován odbočením k nejmenované nízkonákladové ČS PHM
takže shrnutí, pravý stojí, protože fronta u ČS, levý stojí, protože nemá kam odbočit...
je tam moc rozpletů na malém místě
aktuálně je ještě pravý před křižovatkou blokován odbočením k nejmenované nízkonákladové ČS PHM
takže shrnutí, pravý stojí, protože fronta u ČS, levý stojí, protože nemá kam odbočit...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Praha všeobecně
Plánuje se rozšíření Náchodské ulice (II/611) v úseku Sychrov - hranice Horních Počernic (u KM-Prona). Jedná se o akci TSK, rozšíření o jeden jízdní pruh severním směrem, a poté vyznačení BUS pruhu směrem do Prahy. Akce TSK 2960132.
Re: Praha všeobecně
Když se začalo používat označení "Pražský okruh" a "Městský okruh", říkal jsem si, že je to sice trochu krkolomné, ale že si lidi asi zvyknou....
Nyní je to již řada let, a z běžných lidí kolem mě snad nikdo nedokáže říci, co je to Pražský okruh a co Městský, což v důsledku pramení do mnoha nedorozumění... a dotazů typu "to je ten vnitřní, nebo vnější?" Myslím, že se může bez ostychu říct, že užívané názvosloví neplní svou funkci a lidi zbytečně mate.
Dotaz na ty z Vás, kteří danou věc mohou ovlivnit: Neukázala se nesrozumitelnost užívaného názvosloví již dostatečně a nenadešel tak čas přejmenovat okruhy na přirozené a lidem bližší Vnitřní okruh a vnější okruh? děkuji
Nyní je to již řada let, a z běžných lidí kolem mě snad nikdo nedokáže říci, co je to Pražský okruh a co Městský, což v důsledku pramení do mnoha nedorozumění... a dotazů typu "to je ten vnitřní, nebo vnější?" Myslím, že se může bez ostychu říct, že užívané názvosloví neplní svou funkci a lidi zbytečně mate.
Dotaz na ty z Vás, kteří danou věc mohou ovlivnit: Neukázala se nesrozumitelnost užívaného názvosloví již dostatečně a nenadešel tak čas přejmenovat okruhy na přirozené a lidem bližší Vnitřní okruh a vnější okruh? děkuji
Re: Praha všeobecně
Nechal bych to tak, jak to je. Jak se to jmenuje, je totiž úplně jedno. Pro řidiče je důležitá červená nula. V Brně se VMO také říká okruh, velký okruh, silniční okruh apod. Je to zkrátka jedno, jaký je ofiko název.
Navíc mám pocit, že ty názvy tam ještě nedávno nebyly na značkách uvedeny, teď již ano, tak třeba teprve nastane ta doba zvykání si a učení se.
Souhlasím s tím, že to označování není dobře promyšlené, ale ještě horší by bylo to zase měnit.
Navíc mám pocit, že ty názvy tam ještě nedávno nebyly na značkách uvedeny, teď již ano, tak třeba teprve nastane ta doba zvykání si a učení se.
Souhlasím s tím, že to označování není dobře promyšlené, ale ještě horší by bylo to zase měnit.
Re: Praha všeobecně
V Brně je to krapet jednodušší = 1 ks okruhu. Praha má ale dva, takže záměna souvisí s určitým nezájmem o problematiku. ( ne každý sleduje např.NHL )
Re: Praha všeobecně
„Naming strategy“ byla v pripade Prahy hrube zanedbana ale ted uz je asi pozde menit po desetileti zazivane ale vlastne nespravne nazvy. Urcite lepsi nez Prazsky/Mestsky by bylo Vnejsi/Vnitrni nebo Tranzitni/Mestsky nebo Velky/Maly. Uplne zaneradena je Praha spojkami – Jizni, Sporilovska, Vychodni, Sterboholska atd… Vsude sama spojka a okruh zadny. No a radialy, kapitola sama pro sebe.
Re: Praha všeobecně
Já nevím .. pro co je to označení důležité mě napadá akorát dopravní zpravodajství. A lidé, pro které je to důležité, ta označení myslím si znají, protože je mají u každého dopravního značení napsané, nebo ne ? Tak buď mě to nezajímá a neznám to, nebo mě to zajímá a znám to.
Myslím, že to označení pražský a městský je pořád lepší, než to mít označené jen čísly.
Myslím, že to označení pražský a městský je pořád lepší, než to mít označené jen čísly.
Re: Praha všeobecně
Přejmenování se nechystá a ani to není potřeba, byť souhlasím s tím, že názvy nebyly zvolené dobře. Problém je spíš v tom, že okruhy dodnes nestojí a tak v některých místech vedou spolu v jedné trase. A pak taky až donedávna prakticky nikde člověk nemohl vidět spojitost mezi barvou okruhu a jeho názvem. To se na Pražském značení (vč. Jižní spojky) začíná objevovat až v posledních letech (nebo spíš měsících). Dal bych tomu ještě nějaký čas - až se dokončí 511 a vylepší pražské orientační značení, tak se třeba lidi i něco naučí. Doteď k tomu prakticky neměli příležitost.
A v Brně přece mají okruhy tři, všechny tři nově s černým symbolem na bílém poli a pořadovým číslem od 1 do 3. VMO je číslo 3.
A v Brně přece mají okruhy tři, všechny tři nově s černým symbolem na bílém poli a pořadovým číslem od 1 do 3. VMO je číslo 3.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Praha všeobecně
Jenže nemálo lidí si plete co je vnitřní a co vnější, podobně jako levou a pravou Současný název je víceméně správný a srovnatelný s názvy okruhů v zahraničí (Berlin, Řím...). Tam jsou také velké okruhy okolo města pojmenovány po městě.
Našim problémem není ani tak název, jako oba nedokončené okruhy, které se kvůli tomu překrývají a vedou peážně. Proto spousta řidičů, co nejsou z Prahy, rozdíl mezi oběma okruhy nechápe a pokládá je za jeden a ten samý. Orientaci nepomohlo ani další dělení okruhu na Jižní spojku, Blanku, Štěrboholskou radiálu...
Možná by jen pomohlo doplnit rozlišující slovo, třeba Pražský dálniční okruh a Městský rychlostní okruh. Jenže za dálnici považují lidi vše co má víc pruhů se svodidly uprostřed.
Dalším řešením by byl Velký okruh a Malý okruh... Anebo název okruhu úplně zrušit a používat jen D0. Jenže i D1 se ve zprávách říká Brněnská a číslo nestačí
Našim problémem není ani tak název, jako oba nedokončené okruhy, které se kvůli tomu překrývají a vedou peážně. Proto spousta řidičů, co nejsou z Prahy, rozdíl mezi oběma okruhy nechápe a pokládá je za jeden a ten samý. Orientaci nepomohlo ani další dělení okruhu na Jižní spojku, Blanku, Štěrboholskou radiálu...
Možná by jen pomohlo doplnit rozlišující slovo, třeba Pražský dálniční okruh a Městský rychlostní okruh. Jenže za dálnici považují lidi vše co má víc pruhů se svodidly uprostřed.
Dalším řešením by byl Velký okruh a Malý okruh... Anebo název okruhu úplně zrušit a používat jen D0. Jenže i D1 se ve zprávách říká Brněnská a číslo nestačí
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Praha všeobecně
Ja jsem se v debate s neznalci dokonce setkal s tim, ze „Prazsky“ je ten vnitrni okruh, protoze vede Prahou a „Mestsky“ je preci ten vnejsi okruh, protože vede kolem města. Nezertuju. Neoficialni rozcleneni Mestskeho okruhu dokazu trochu pochopit, ptz bliz identifikuje určitou část toho okruhu – Lanovy most, Jizni spojka, Barrandovsky most, tunel Zlichov, tunel Mrazovka, Strahovsky tunel, křižovatka Brevnov, tunel Blanka, Nova Povltavska…
Re: Praha všeobecně
Myslím, že hlavní problém je ta nekompletnost. Jedete po Jižní spojce (což je MO) východním směrem a aniž byste kamkoli odbočili, jste najednou na Šterboholské (radiála) a opět bez odbočení je z toho najednou Pražský okruh. Jak potom chcete někomu, kdo se dopravou nezabývá (což je valná většina populace), vysvětlovat co je ten "Městský" a co ten "Pražský" okruh, když jel "pořád po tý jedný silnici, protože jiná tu nikde není".
Re: Praha všeobecně
Hezká argumentace ...
Re: Praha všeobecně
Nevíte prosím někdo, co se zas v Praze změnilo, že Sokolovská teď stojí od Vysočanské na Balabenku každý den?
Re: Praha všeobecně
Tak dnes v podvečer slušný masakr. Praha 8 a 9 snad na stupních 9 a 10, ale Jižní spojka řešením taky nebyla...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Praha všeobecně
Byla zavřená Prosecká (od bobovky nahoru ke křížení s ulicí Na Vyhlídce). Dneska ráno to tak nějak dokončovali (dolů se dalo projet). Subjektivně kvalita děs (nevypadalo to, že by tam měla přijít ještě nějaká finálnější vrstva), zejména v porovnání s úsekem od bobovky dolů. A dole, Na kříži, to taky bylo svedené jen do jednoho směru a křižovatka jako taková bez světel...
Ale jestli to je jediný důvod?
Zřejmě všichni cyklisti přesedlali do aut, protože jsme nepotkal ani jednoho.
Ale jestli to je jediný důvod?
Zřejmě všichni cyklisti přesedlali do aut, protože jsme nepotkal ani jednoho.