Celá oblast centra je na kole (silničním) skoro neprůjezdná. Kde není obludná dlažba se spárami na šířku kola, tak jsou koleje/stojící auta/davy lidí. Vyhýbám se tomu jak to jen jde, ale na vždy je čas jet přes Strahov nebo ŽižkovAnonym píše:Pasáž mezi Křižovnickým náměstím a Novotného lávkou je úděsná. Pro cyklisty je celý úsek také nevhodný.
Praha všeobecně
Re: Praha všeobecně
Re: Praha všeobecně
To Beekee: samozrejme oba dobre vime, ze vozidlo s mistne nulovymi emisemi blokuje MHD stejne jako vozidlo se spalovakem. Ale nevypousti jedovate vyfukove plyny coz je ve smogove kotline huste zalidneneho centra historicke UNESCO rezervace celkem vysoka pridana hodnota. Ona takova Krizovnicka nebo Tomasska plna stojicich aut dokaze byt docela husta plynova komora…
Re: Praha všeobecně
Do té doby, než jsem viděl toto video
https://youtu.be/3CDD3q3-f_M?t=358
jsem si neuvědomil (nevim proč jsem tu značku ignoroval), že na Most legií nemůže auto širší než 2m. Se zpětnými zrcátky co se do toho počítají skoro žádné.
Tudíž pokud by nynější magistrát chtěl omezit dopravu v centru, tak to může udělat ihned. Stačí tam poslat policii, aby vymáhala dodržování této značky
https://youtu.be/3CDD3q3-f_M?t=358
jsem si neuvědomil (nevim proč jsem tu značku ignoroval), že na Most legií nemůže auto širší než 2m. Se zpětnými zrcátky co se do toho počítají skoro žádné.
Tudíž pokud by nynější magistrát chtěl omezit dopravu v centru, tak to může udělat ihned. Stačí tam poslat policii, aby vymáhala dodržování této značky
Re: Praha všeobecně
Tady je vidět jak přemíra značek vede potom u většiny /v tomto případě u všech/ k totální slepotě...
Re: Praha všeobecně
Spíš totální ignoraci od všech stran. Jak od řidičů, tak od policie. Má tedy taková značka smysl? Ono by stačilo kdyby tam policie pár dní v roce všechny auta zastavovala, televize by o tom udělala reportáž a je tam prázdno.
Re: Praha všeobecně
Já bych to řekl takhle - pokud budeme pořád pokračovat v buzeraci řidičů v centru Prahy, která pomalu ale jistě překračuje už tu únosnou mez, tak to bude mít jeden jediný důsledek - i to málo lidí, co tam pořád ještě bydlí a pár "normálních" firem, co tam ještě pořád mají své sídlo se prostě odstěhují. Zbudou tam pasti na turisty, hotely, byty na airbnb a krátkodobý pronájmy pro nějaký hipstery a expaty. Tento trend se dá sledovat už delší dobu a magistrát proti němu alespoň verbálně bojuje, stejně jako suburbanizaci, která je s tím nutně spojená. Ale pak v reálu dělá pravý opak, protože ta dopravní obslužnost individuální dopravou k bytu či sídlu firmy prostě patří a to nejen pro rezidenty, ale i pro jejich návštěvníky.
Já mám sídlo firmy na Praze 1 a nedávno jsme se ve firmě rozhodovali, zda tam zůstat nebo se odstěhovat a zůstali jsme, protože máme centrum rádi. Nicméně pokud se tam pořádně nedostanem sami nebo ti, co za námi jedou, tak to prostě přesunout chtě nechtě budem muset.
Takže nakonec zbude centrum, co není k žití a pořád se rozrůstající urban sprawl. Podle mě přesný opak toho, o co by Praha nyní měla usilovat.
Já mám sídlo firmy na Praze 1 a nedávno jsme se ve firmě rozhodovali, zda tam zůstat nebo se odstěhovat a zůstali jsme, protože máme centrum rádi. Nicméně pokud se tam pořádně nedostanem sami nebo ti, co za námi jedou, tak to prostě přesunout chtě nechtě budem muset.
Takže nakonec zbude centrum, co není k žití a pořád se rozrůstající urban sprawl. Podle mě přesný opak toho, o co by Praha nyní měla usilovat.
Re: Praha všeobecně
Promiň, ale kde žiješ? Dokud tam nebudou ostnatý dráty nebo příkop, budou tam jezdit lidi zákaz nezákaz.Saljack píše:Spíš totální ignoraci od všech stran. Jak od řidičů, tak od policie. Má tedy taková značka smysl? Ono by stačilo kdyby tam policie pár dní v roce všechny auta zastavovala, televize by o tom udělala reportáž a je tam prázdno.
Mluvím z vlastní zkušenosti. Na Smetanově nábřeží je snad nejznámější zákaz vjezdu v Praze, byl toho plný internet i TV a jezdí tam desítky řidičů denně se slovy "Já tam ale potřebuju", "Nevšiml sem si" apod. (Skutečně nechápu, jak si těch několika zvýrazněných cedulí někdo nevšimne).
Re: Praha všeobecně
Pivko pod odstavec 1 + 3 tvého příspěvku se mohu 100% podepsat. A dá se říci, že u odstavce 2 spíše překvapuje vaše "věrnost" centru. A případnému stěhování se nelze vůbec divit, když jsou tendence z centra udělat skanzen, který bude nepřístupný pro IAD.
Re: Praha všeobecně
Pivko, to bylo myšleno tak, že magistrát proti suburbanizaci bojuje POUZE verbálně nebo že proti ní opravdu bojuje ? Osobně bych si boj proti suburbanizaci představoval o dost jinak, ale alespoň, že nějaké ty brownfieldy se mají využívat. Jinak je jedinou cestou stavba do výšky, která je v Praze totálně žalostná a 100 let za opicema a že by měla nějakou podporu vedení Prahy mě naopak nepřijde.
Re: Praha všeobecně
Tak je otázkou co firma dělá a určitě se najde spousta firem, co zůstanou v centru a prostě oželí IAD. Já to vidím jako výhodu, v centru jsem do 20min z domova s MHD, takže pro mě nemá vůbec smysl ani do auta nasedat. Prostě si firma musí vybrat, zda příjde o zákazníky co jezdí auty nebo o ty co využívají MHD, protože pak pro někoho se táhnout někam na okraj Prahy nemusí být výhodné, ale to i pro ty auta z drůhé strany Prahy. Možná kacířská myšlenka zrovna na tomhle fóru, ale mě by vůbec nevadilo, kdyby se v centru místo aut jezdilo na kolech jako třeba v Amsterdamu. Pořád se tady někdo ohání, že tam nebudou bydlet lidi, ale má někdo vůbec představu kolik lidí tam bydlí? Protože já jsem chodil na základku na Uhelný trh, tj. většina spolužáků bydlela na Praze 1 a skoro všichni tam už nebydlí, ale to není rozhodně problém současnosti, to se událo v 90. letech.
Re: Praha všeobecně
V 90.letech bylo "tenkrat". Ja jako "zaPrazsky" vidim celkem solidne kdy a kolik lidi vzalo z Prahy drahu. Staci si vzit na na mapy.cz libovolnou ves/mestecko do 25km od Prahy a porovnat letecke snimky, jsou tam od roku 2003.
Re: Praha všeobecně
Chápu, že historické centrum bude vždy turistickou oblastí a budou tam bydlet / podnikat spíše specifické skupiny lidí a firem. Ale nic se nemá přehánět a byl bych rád, kdyby v tom centru nějaký normální život zůstal. A doba postpandemická, kdy některé ty turistické pasti zkrachují by mohla být dobrou příležitostí si některé ty věci vzít zpátky pro normální Pražáky.
Pokud jde o tu dopravu, asi se shodneme na tom, že v centru Prahy by té automobilové dopravy mělo být co nejméně. Jenže se to musí dělat chytře, koncepčně a hlavně tak, aby se tím nevytvářely další incentivy k vylidňování centra od toho "normálního života". Já bych v úplném centru bydlet asi nechtěl, ale pokud bych o tom někdy uvažoval, tak skutečnost, že za mnou nemůže návštěva normálně dojet by byla jednou z prvních věcí, která by mě od toho odradila. Jo chápu, že za to bude možná třeba zaplatit, to už holt k životu na dobré adrese patří. Ale pokud to bude tak, že když za mnou někdo pojede ze Smíchova, bude to muset objíždět přes Letnou a Blankou, tak s tím milý magistráte táhni někam, kde slunce nesvítí.
A pokud jde o firmy, totéž platí pro jejich dodavatele a zákazníky.
Pokud jde o tu dopravu, asi se shodneme na tom, že v centru Prahy by té automobilové dopravy mělo být co nejméně. Jenže se to musí dělat chytře, koncepčně a hlavně tak, aby se tím nevytvářely další incentivy k vylidňování centra od toho "normálního života". Já bych v úplném centru bydlet asi nechtěl, ale pokud bych o tom někdy uvažoval, tak skutečnost, že za mnou nemůže návštěva normálně dojet by byla jednou z prvních věcí, která by mě od toho odradila. Jo chápu, že za to bude možná třeba zaplatit, to už holt k životu na dobré adrese patří. Ale pokud to bude tak, že když za mnou někdo pojede ze Smíchova, bude to muset objíždět přes Letnou a Blankou, tak s tím milý magistráte táhni někam, kde slunce nesvítí.
A pokud jde o firmy, totéž platí pro jejich dodavatele a zákazníky.
Re: Praha všeobecně
Bydlel jsem téměř v centru 20 let (300m od Václavského náměstí v letech 1971 až 1991), následně jsem tam 16 let jezdil za rodiči (do roku 2007).
Bydlet v centru za studentských let nemělo chybu - všude kousek, téměř všude pěšky.
Jezdit do centra s rodinou s malými dětmi (90. léta) ještě šlo.
Jezdit za rodiči na začátku tisíciletí již bylo trochy složitější.
Jsem jednoznačně rád, že tam nemusím jezdit dnes.
Názor o vývoji přívětivosti oblasti k návštěvníkům z toho mám jednoznačný.
Bydlet v centru za studentských let nemělo chybu - všude kousek, téměř všude pěšky.
Jezdit do centra s rodinou s malými dětmi (90. léta) ještě šlo.
Jezdit za rodiči na začátku tisíciletí již bylo trochy složitější.
Jsem jednoznačně rád, že tam nemusím jezdit dnes.
Názor o vývoji přívětivosti oblasti k návštěvníkům z toho mám jednoznačný.
Re: Praha všeobecně
Existuje někde mapa s vyznačením mostů a jejich evidenčních čísel v Praze?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Praha všeobecně
Nejaka evidence TSK online urcite je, lezl jsem do toho cca pred osmi lety kvuli diplomce. Ale podrobnosti uz nevim. Nebylo to moc uzivatelsky privetive.
Re: Praha všeobecně
Mapa BMS na bms.clevera.cz zobrazuje při určitém přiblížení i čísla mostů v Praze:
- Přílohy
-
- Mosty.PNG (426.71 KiB) Zobrazeno 7473 x
Re: Praha všeobecně
Děkuji, ale nejsou tam všechny, např. chybí most mezi Strahovským tunelem a Mrázovkou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Praha všeobecně
Areál VŠ v Dejvicích
Již dříve se tu diskutovalo o zklidnění dopravy v severozápadním předpolí Vítězného náměstí. Nyní sbírá Praha podněty zainteresovaných. Pokud chcete, můžete vyplnit dotazník (cca 10 minut).
Budoucnost Kampusu Dejvice: https://new.maptionnaire.com/q/7bgl6wxg33el
Již dříve se tu diskutovalo o zklidnění dopravy v severozápadním předpolí Vítězného náměstí. Nyní sbírá Praha podněty zainteresovaných. Pokud chcete, můžete vyplnit dotazník (cca 10 minut).
Budoucnost Kampusu Dejvice: https://new.maptionnaire.com/q/7bgl6wxg33el
Re: Praha všeobecně
Díky za odkaz. To vypadá jako velmi dobrá iniciativa.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Praha všeobecně
Pro Mladoboleslavská - Budovatelská bylo před 2 týdny zveřejněno oznámení o posuzování vlivu...ElWapp píše:Prosím, kdo zde má přehled, jak to vypadá s některými menšími stavbami v Praze? Kde se blíží výstavba? Mluvilo se třeba o propojce Mladoboleslavská - Budovatelská - Ocelkova ,...
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 19?lang=cs
- Přílohy
-
- budovatelska.jpg (250.24 KiB) Zobrazeno 6154 x
Re: Praha všeobecně
Pro mě je překvapující, že až teď se dělá EIA, přitom Nová Toužimská (nazvaná Polaneckého) už stojí docela dlouho (tak 10 let) a plán na tohle pokračování je taky už hodně vousatý. Ale lepší teď, než nikdy.
Re: Praha všeobecně
Hledal jsem a našel jsem jen to, že EIA a ÚR jsou už z dávných dob a snad stále platí (nevím jistě).
Dále pak že už v 07/2017 vyhrál Pudis + nějácí společníci tendr na projekt této stavby (DSP + dokum. pro výběr zhotovitele ) a autorský dozor. Poslední dodatek smlouvy je z 01/2021, kde se akorát stavba dělí na silniční a železniční část.
No a pak že Šajnhér sliboval tuto stavbu už na rok 2019 .... kde ovšem sliboval i další věci, například výkupy zelených pásů pro Okruh Prahy a podobně. Nesplnil samozřejmě vůbec nic.
Dále pak že už v 07/2017 vyhrál Pudis + nějácí společníci tendr na projekt této stavby (DSP + dokum. pro výběr zhotovitele ) a autorský dozor. Poslední dodatek smlouvy je z 01/2021, kde se akorát stavba dělí na silniční a železniční část.
No a pak že Šajnhér sliboval tuto stavbu už na rok 2019 .... kde ovšem sliboval i další věci, například výkupy zelených pásů pro Okruh Prahy a podobně. Nesplnil samozřejmě vůbec nic.
Re: Praha všeobecně
V trase Budovatelská Ocelkova je vykolíkováno. Co to znamená možná vědí jiní (oddělení pozemků?). Reálně doufám že je alespoň zkoordinováno s rekonstrukcí železnice a vznikne tam místo propustku most. Nicméně v žádných veřejných materiálech k rekonstrukci o tom není ani zmínka.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Praha všeobecně
To je zlá pomluva:o) Otevřel v téhle oblasti pár desítek metrů cyklostezky...Lynx píše:Hledal jsem a našel jsem jen to, že EIA a ÚR jsou už z dávných dob a snad stále platí (nevím jistě).
Dále pak že už v 07/2017 vyhrál Pudis + nějácí společníci tendr na projekt této stavby (DSP + dokum. pro výběr zhotovitele ) a autorský dozor. Poslední dodatek smlouvy je z 01/2021, kde se akorát stavba dělí na silniční a železniční část.
No a pak že Šajnhér sliboval tuto stavbu už na rok 2019 .... kde ovšem sliboval i další věci, například výkupy zelených pásů pro Okruh Prahy a podobně. Nesplnil samozřejmě vůbec nic.
Ale třeba osvětlení Vysočanské radiály a zejména nebezpečné křižovatky s D0 stále kvoká, stále kvoká