Praha všeobecně
Re: Praha všeobecně
Díky za lekci bulharštiny A za to upřesnění nádraží.
Re: Praha všeobecně
Lynx píše:Mimochodem, když vidím hotel Olypmpik, nechvalně známý požárem při kterému uhořelo několik lidí, tak si říkám kterého architekta napadlo vybarvit ho v barvách, které vypadají jako když hoří ...... ten člověk je buď velký cynik a nebo úplně mimo.
kasme píše:To má bejt tuším sedící Zeus. V noci to i svítí...
JirkaS píše:Přesně tak. Bohužel díky použitým pastelovým barvám je postava (blbě) vidět až z velké dálky, třeba z Hradu. Autor zjevně nehrál staré hry, kde si pro rozeznatelnou postavu vystačili s menším počtem pixelů...
30. října 2015
Hotel Olympik v Praze na Invalidovně získává novou, barevnou fasádu. Připomíná plameny, mnohým lidem se tak okamžitě vybavila tragédie z roku 1995, kdy při velkém požáru zemřelo v hotelu osm lidí. „Nevím, jak to mohlo někoho napadnout, jedná se o mytologické téma,“ diví se ředitel hotelu.
https://praha.idnes.cz/novy-nater-hotel ... tver=touch
http://www.olympik.cz/cz/olympik/
Re: Praha všeobecně
Hledat v tom Boha Dia by mě opravdu nenapadlo, díky za tip. Musím se někdy podívat z dálky.
Re: Praha všeobecně
Dopravu v Praze zkomplikovala nehoda v tunelu a nefungující semafory
21. prosince 2017 17:02, aktualizováno 17:17
Ve čtvrtek odpoledne průjezd Prahou zkomplikovala hromadná nehoda šesti aut ve Strahovském tunelu. Zároveň asi na hodinu přestaly fungovat semafory v centru Prahy. Na některých místech se začaly tvořit kolony.
Nehoda šesti aut se stala ve Strahovském tunelu krátce po čtvrté hodině odpoledne ve směru na Smíchov.
Nehoda se obešla bez zranění, ale kvůli odklízení je neprůjezdný pravý jízdní pruh.
Kvůli nehodě v tunelu odpoledne zkolabovala doprava na Smíchově. Podle policie řidiči nemohli vyjet s auty z parkoviště nákupního centra Nový Smíchov. V podobných případech obchodní dům doporučuje řidičům auta nechat v garážích do dalšího dne. Parkovné se jim účtovat nebude.
Odpoledne také přestaly fungovat semafory v centru Prahy.
„Problém máme hlášený od 16:21. Jeho příčinu zatím neznáme. Porucha byla předána servisní firmě, která ji bude okamžitě řešit,“ sdělila mluvčí policie Andrea Zoulová.
„Příčinou byl výpadek elektrické energie na straně dodavatele, kterým je Pražská energetika,“ uvedl pro iDNES.cz Vladimír Bystrov, mediální zástupce servisní firmy Eltodo.
Okolo páté hodiny se podařilo semafory zprovoznit. Problém se týkal velmi frekventovaných ulic Žitné, Sokolské a Mezibranské.
Autor: Roman Šafhauser
Zdroj: https://praha.idnes.cz/dopravni-kolaps- ... zpravy_rsr
Re: Praha všeobecně
Pár myšlenek ke konci roku... navnadila mě k tomu dnešní procházka, tak se omlouvám za délku zamyšlení.
Dneska jsem se procházel Karlínem a říkal jsem si, že v Karlíně sice chtějí zklidňovat, zužovat, přivést cyklisty a také to udělali, ale mají vedle sběrnou komunikaci (o zbytečném porcování signalizacemi třeba ve 3 ráno lze samozřejmě vést debatu, ale nakonec v jiných Evropských městech to není jiné). Taky tu sběrnou komunikaci - Rohanské nábřeží - ale musel někdo v tehdejším výhledu naplánovat, "protlačit", připravit a postavit. Karlín budiž z tohoto hlediska dobrým příkladem. V ostatních městských částech, v podstatě všude, se rozmáhá větší či menší křík, že tudy jezdí auta a že už jich je moc. Tak se dříve kapacitní komunikace trošku nebo víc zklidňují. Ale nestaví se žádná náhrada. Ano, zjistilo se, že tadyhle postačí jen jeden pruh místo dvou, támhle místo dvou pruhů jen 1 pruh, cyklopruh a parkovací pruh. Ano, dnes stačí.. sice třeba na hraně, ale stačí. Ale co dál? Klišé, že širší centrum už více aut nepobere vychází spíše z neznalosti příčin než z faktů. Často se jedná o lokální chyby nebo snad i vítězství aktivismu nad zdravým rozumem. Viz Vypich. V době provádění Rekonstrukce tramvajové trati existovala možnost i v místě zastávky směr centrum posunout stožáry VO a trakčáky, aby zůstaly zachovány 2 plnohodnotné pruhy. Jenže rozšiřování komunikací se prostě nenosí.. Není moderní vylévat asfalt a "podléhat betonové lobby" navíc kousek od Ladronky. To, že se ale jedná o sběrnou a dnes dokonce radiální komunikaci a dokonce i místo suplující Pražský Okruh... A tak to tam každý pracovní den vypadá jak to vypadá.. Jestli se pár desítek let zpět stavělo vše s ohledem na automobilový provoz, dnes jsme na opačné straně. Pro auta se nedělá zhola nic a drtivá většina kroků směřuje proti nim, zklidňují se i hlavní komunikace bez alternativních tras, na nich vznikají víc kolon, což aktivisty žene dál k tomu poukazovat, jak je těch aut moc a že je třeba zklidňovat. Toto jest cesta do pekel stejná, jako vše podřizovat IAD.
Přitom stavby, které by evidentně pomohly, na papíře a v územních plánech jsou, stačí se do nich vrhnout.. (MÚK Poděbradská - Kbelská, MÚK Kolbenova - Kbelská). A přiznám se, že nevím jak toto vše změnit.. jestli víc křičet? Víc troubit v daných místech?
Přeji si do Nového roku více komunikací, které rozmělní tento efekt, i když vzhledem k chuti a tempu, kterého jsem patrný, neočekávám žádnou hitparádu.. vlastně spíš nic...
Dneska jsem se procházel Karlínem a říkal jsem si, že v Karlíně sice chtějí zklidňovat, zužovat, přivést cyklisty a také to udělali, ale mají vedle sběrnou komunikaci (o zbytečném porcování signalizacemi třeba ve 3 ráno lze samozřejmě vést debatu, ale nakonec v jiných Evropských městech to není jiné). Taky tu sběrnou komunikaci - Rohanské nábřeží - ale musel někdo v tehdejším výhledu naplánovat, "protlačit", připravit a postavit. Karlín budiž z tohoto hlediska dobrým příkladem. V ostatních městských částech, v podstatě všude, se rozmáhá větší či menší křík, že tudy jezdí auta a že už jich je moc. Tak se dříve kapacitní komunikace trošku nebo víc zklidňují. Ale nestaví se žádná náhrada. Ano, zjistilo se, že tadyhle postačí jen jeden pruh místo dvou, támhle místo dvou pruhů jen 1 pruh, cyklopruh a parkovací pruh. Ano, dnes stačí.. sice třeba na hraně, ale stačí. Ale co dál? Klišé, že širší centrum už více aut nepobere vychází spíše z neznalosti příčin než z faktů. Často se jedná o lokální chyby nebo snad i vítězství aktivismu nad zdravým rozumem. Viz Vypich. V době provádění Rekonstrukce tramvajové trati existovala možnost i v místě zastávky směr centrum posunout stožáry VO a trakčáky, aby zůstaly zachovány 2 plnohodnotné pruhy. Jenže rozšiřování komunikací se prostě nenosí.. Není moderní vylévat asfalt a "podléhat betonové lobby" navíc kousek od Ladronky. To, že se ale jedná o sběrnou a dnes dokonce radiální komunikaci a dokonce i místo suplující Pražský Okruh... A tak to tam každý pracovní den vypadá jak to vypadá.. Jestli se pár desítek let zpět stavělo vše s ohledem na automobilový provoz, dnes jsme na opačné straně. Pro auta se nedělá zhola nic a drtivá většina kroků směřuje proti nim, zklidňují se i hlavní komunikace bez alternativních tras, na nich vznikají víc kolon, což aktivisty žene dál k tomu poukazovat, jak je těch aut moc a že je třeba zklidňovat. Toto jest cesta do pekel stejná, jako vše podřizovat IAD.
Přitom stavby, které by evidentně pomohly, na papíře a v územních plánech jsou, stačí se do nich vrhnout.. (MÚK Poděbradská - Kbelská, MÚK Kolbenova - Kbelská). A přiznám se, že nevím jak toto vše změnit.. jestli víc křičet? Víc troubit v daných místech?
Přeji si do Nového roku více komunikací, které rozmělní tento efekt, i když vzhledem k chuti a tempu, kterého jsem patrný, neočekávám žádnou hitparádu.. vlastně spíš nic...
Re: Praha všeobecně
Zdaleka ne všude je tak snadná možnost přesunutí dopravy mimo zástavbu, jako je v Karlíně. Naopak, je ten Karlín spíš výjimkou. Teď by to chtělo především dostavět pražský okruh, tedy to co novináři nazývají "Blanka 2". Současné vedení Prahy je ovšem mimořádně laxní a téměř žádnou činnost nevyvíjí. U Radlické radiály se udělala průzkumná štola, tak to by se snad mohlo také pohnout, ale i tak je začátek stavby v horizontu let .....
Jak je donutit k činnosti, tak na to bohužel také recept nemám. Pořád si maluji, že by se mohla v Praze dát dohromady ke komunálním volbám nějáká nová strana, třebas jen regionální, která by s tím pohnula. Před minulými volbami jsem doufal v Kasla, ale to nevyšlo.
Mimochodem, co jsem mluvil s lidmi z oboru výstavby infrastruktury, tak si všichni téměř jednohlasně stěžují na velkou nekompetenci lidí na úřadech zastupujících město Prahu. Kvůli čemuž se obecně staví mnohem méně než by mohlo a to i v oblasti inženýrských sítí, rekonstrukcí povrchů ulic atd. Přitom peníze na to v rozpočtu mají, jak Magistrát tak jednotlivé městské části, ale pracují tam tací neumětelové, kteří nejsou schopni vypsat výběrové řízení, vybrat zhotovitele atd.
Jak je donutit k činnosti, tak na to bohužel také recept nemám. Pořád si maluji, že by se mohla v Praze dát dohromady ke komunálním volbám nějáká nová strana, třebas jen regionální, která by s tím pohnula. Před minulými volbami jsem doufal v Kasla, ale to nevyšlo.
Mimochodem, co jsem mluvil s lidmi z oboru výstavby infrastruktury, tak si všichni téměř jednohlasně stěžují na velkou nekompetenci lidí na úřadech zastupujících město Prahu. Kvůli čemuž se obecně staví mnohem méně než by mohlo a to i v oblasti inženýrských sítí, rekonstrukcí povrchů ulic atd. Přitom peníze na to v rozpočtu mají, jak Magistrát tak jednotlivé městské části, ale pracují tam tací neumětelové, kteří nejsou schopni vypsat výběrové řízení, vybrat zhotovitele atd.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Praha všeobecně
V Karlíně se Rohanské nábřeží postavilo prakticky "na zelené louce", něco takového se moc často nestává...
Přesto kvůli nedokončení tam zůstává ve špičkách špunt.... (na východ není rozumné pokračování - tunel pod Žertvami)
Přesto kvůli nedokončení tam zůstává ve špičkách špunt.... (na východ není rozumné pokračování - tunel pod Žertvami)
Re: Praha všeobecně
Maniny - tedy ta oblast Karlína, kudy vede přeložka hlavní komunikace a která je nyní až na výjimky vyčištěná od různých provizorních staveb a nepořádku, je snad nejstarším pražským rozvojovým územím blízko centra, které zůstalo nezastavěné. Vzpomínám si, že jsem už kdysi dávno viděl plány na to, že tam měla vzniknout olympijská sportoviště. Různé haly, stadiony, velodromy atd. A to nešlo o tu "Bémovu" olympiádu (ti počítali s Letňany), ale na konání OH existoval záměr už kdysi dávno za komunistů.
Re: Praha všeobecně
Byl to záměr z konce 60. let, pak ta Olympiáda byla v Moskvě... Je to území, které bylo postupně měněno již od 20. let, kdy bylo zasypáváno rameno Vltavy.
Ovšem vzhledem k právě budované výstavbě asi pokračování z Rohanského nábřeží dál na Balabenku nikdy nebude...
Ovšem vzhledem k právě budované výstavbě asi pokračování z Rohanského nábřeží dál na Balabenku nikdy nebude...
Re: Praha všeobecně
Ohledně pokračování Rohanského nábřeží, co si pamatuju, tak mělo se snad dělat něco jako obchvat Krejcárku od spoda? Pod Plynojemem podél trati? Jinak co mě rozčiluje, spousta nevyužitého místa kolem Rohanského nábřeží a přitom by tam mohla být P R parkoviště. Lepší nějaká, než žádná.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Praha všeobecně
Tak to "nevyužité místo" se právě zastavuje. Plíživým tempem od Karlína a od metra Invalidovna...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Praha všeobecně
Rohanské nábřeží má být jen klasickou, ale moderní městskou třídou - bulvarem a podle toho je také postavena a není záměrem, aby byla čistě jen obchvatem nebo jen spojovací komunikací pro auta. Což dost dobře dokazuje výstavba, která se podél komunikace buduje a do budoucna tu vznikne jakési "city". Takže nějaké rychlejší napojení třeba na okruh apod., aby tudy proudil jen tranzit do centra není zřejmě žádoucí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Praha všeobecně
Už alespoň 10 let se mluví o tom, že má na Maninách, tedy kolem Rohanského nábřeží, vzniknout nová čtvrť. Pozemky tam koupil Sekyra. Má se obnovovat z části i vltavské rameno atd. Možná že se realizace pomalu blíží.
http://www.sekyragroup.cz/cz/projekty/v ... projektu-8
http://www.sekyragroup.cz/cz/projekty/v ... projektu-8
Re: Praha všeobecně
Hlavne ze pod Palmovkou to Metrostav zastavel, takze nejake rozumne napojeni Rohanskeho nabrezi na silnice na druhe strane Palmovky je pase... A pritom s byty a kancelaremi pribude zas aut...
Re: Praha všeobecně
Jedine rozumne napojeni pres Palmovku je tunelem pod ulici Na Zertvach a tomu stavby Metrostavu nebrani.
Re: Praha všeobecně
To jo. Do zaplavoveho uzemi je potreba naprat co nejvic tunelu.
Re: Praha všeobecně
Tunel Blanka taky vyúsťuje v bývalém záplavovém území, proto je kolem něj zřízena protipovodňová hráz. Území na Maninách už je taky delší dobu chráněno, zčásti pevnými a z části mobilními zábranami, které se montují na připravené podkladní linie.
Následky včerejšího větru:
https://praha.idnes.cz/praha-vichrice-s ... zpravy_nuc
Následky včerejšího větru:
https://praha.idnes.cz/praha-vichrice-s ... zpravy_nuc
Re: Praha všeobecně
Hlavně že kupa kancelářských a rezidenčních budov nevadí, co... Když se podívám na výstavbu kolem Voctářovy, kde se ještě zruší nájezd na Libeňský most na úkor další kancelářské budovy, tak fakt nechápu, co na tom magistrátu dělají... To je jak ty sklady kolem Modletic či u Jiren - prostě soukromý sektor staví co chce a nikoho ani nenapadne, že to bude chtít odpovídající silniční síť... II/101 měla být u Modletic a přes D1 dávno 2+2, II/611 kolem Jiren taky...jozka píše:To jo. Do zaplavoveho uzemi je potreba naprat co nejvic tunelu.
Re: Praha všeobecně
Tam zalezi... kdyz to udelaji s "omyvatelnym" spodkem tak ne. Tunel je trochu jina liga.
Jinak zivelna vystavba mi vadi taky, ale co uz s tim... a s temi 2+2 dvojkami... zkuste to nadhodit mistnim. Utlucou vas...
Jinak zivelna vystavba mi vadi taky, ale co uz s tim... a s temi 2+2 dvojkami... zkuste to nadhodit mistnim. Utlucou vas...
Re: Praha všeobecně
Jenže pod ulicí Na Žertvách už je stanice metra, takže tudy ne... Tunel měl být severně od stanice (pod synagogou). Ale jeho vyústění na Rohanské nábřeží už stavba Metrostavu brání, byť tunel stále v ÚP je.-xdas- píše:Jedine rozumne napojeni pres Palmovku je tunelem pod ulici Na Zertvach a tomu stavby Metrostavu nebrani.
Re: Praha všeobecně
Tak možná zní teorie. Ale i vzhledem k již postaveným stavbám z toho nikdy žádný městský bulvár nebude, ty stavby vzhledem k ulici nemají co nabídnout kromě vjezdů do parkingu Taky tam na rozdíl od Sokolovské žádní chodci nechodí. To už se spíš stane bulvárem po úpravě magistrála.Honey72 píše:Rohanské nábřeží má být jen klasickou, ale moderní městskou třídou - bulvarem a podle toho je také postavena a není záměrem, aby byla čistě jen obchvatem nebo jen spojovací komunikací pro auta.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Praha všeobecně
Chodci ne, jsou tam opravdu hlavně kanceláře. A zajímalo by mě, jestli aspoň cyklisti, když tam mají tolik těch svých pruhů a stezek
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Praha všeobecně
to je podle mě chyba územního plánumichal píše:... To je jak ty sklady kolem Modletic či u Jiren - prostě soukromý sektor staví co chce a nikoho ani nenapadne, že to bude chtít odpovídající silniční síť... II/101 měla být u Modletic a přes D1 dávno 2+2, II/611 kolem Jiren taky...
kdyby si dotčené obce jasně stanovily, že povolí zónu jen v případě zajištění dopravní obslužnosti, tak to investor buď zaplatí nebo postaví jinde
ale to jsme tu OT
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit