Praha všeobecně

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Mike »

dd píše:.... Ale když dobržďuji kolonu a jsem poslední, tak se pořád dívám do zrcátka, jestli se nepřiřítí nějaký střelec.
jenže to je "selský rozum" a ten kolega MPMP neuznává
až o bude v zákoně, tak bude za svodidly určitě první 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
MPMP
Příspěvky: 3305
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od MPMP »

Mike píše:
dd píše:.... Ale když dobržďuji kolonu a jsem poslední, tak se pořád dívám do zrcátka, jestli se nepřiřítí nějaký střelec.
jenže to je "selský rozum" a ten kolega MPMP neuznává
až o bude v zákoně, tak bude za svodidly určitě první 8-)
Ale houby. Já jen nesouhlasím s postupem "dělejme všechno proto, aby to ti, co na ostatní kašlou, měli jednodušší". To je celé.
Osobně když dojíždím kolonu, tak koukám víc do zrcátka, než před sebe a nechávám si před sebou hóóóódně velké místo, "aby bylo kam zmizet", když se zezadu někdo přiřítí.
Sepisovat protokol nehody v levém pruhu je samozřejmě blbost, to jednoznačně souhlas.
Ale uznejte, že i požadavek na umístění výstražného trojúhelníku je proti "selskému rozumu", protože se těch 200m zpátky nějak musím dostat a pak musím vstoupit do vozovky a "něco tam kutit".
Osobně jsem byl přítomen dopravní nehodě a ze stavu, kdy stojíte poblíž trojúhelníku v levém pruhu (před horizontem, nehoda nebyla vidět) a snažíte se seč to jde signalizovat nebezpečí, tak ho cca 50% řidičů objede a vrátí se do stejného pruhu, jsem měl dost dlouho pořádnou depresi.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jonáš »

No já znal jednoho, co při haldě na R10 v mlze a slizku šel dát dozadu trojuhelník .. už je deset let mrtvej.
romul
Příspěvky: 30
Registrován: 5.10.2010 11:00:44

metrobus Praha?

Příspěvek od romul »

Slyšel jsem o studii Metrobusu, který by měl spojit obce na jih od Prahy (Jesenice a okolí) s Prahou, do budoucna v návaznosti na plánovanou linku D. Dá se někde zjistit více informací? V jaké je to fázi, jaká trasa je preferovaná, jak se k tomu staví nové vedení Prahy, jaké jsou předpokládané termíny realizace...
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Bobek »

Je to ve fázi "mokrý sen starosty Jesenice".

Vážně: v roce 2006 kraj dělal studii proveditelnosti, prostě extra silnice pro autobusy od Jesenice k M Chodov. Neviděl jsem to.

Edit: tak už jsem to viděl. Návrh na změnu ÚP z roku 2007/8 (.pdf 1,1MB).
Naposledy upravil(a) Bobek dne 7.1.2011 16:37:01, celkem upraveno 1 x.
Království a půl princezny za 511.
romul
Příspěvky: 30
Registrován: 5.10.2010 11:00:44

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od romul »

Bobek píše: Vážně: v roce 2006 kraj dělal studii proveditelnosti, prostě extra silnice pro autobusy od Jesenice k M Chodov. Neviděl jsem to.
Já zas slyšel, že v roce 2009 dělal Sudop další studii pro Středočeský kraj...
romul
Příspěvky: 30
Registrován: 5.10.2010 11:00:44

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od romul »

Bobek píše: ...tak už jsem to viděl. Návrh na změnu ÚP z roku 2007/8 (.pdf 1,1MB).
Díky, v komplexním zdůvodnění řešení se píše, že to představuje "...investičně relativně málo náročný systém, který by mohl být realizován ve velmi krátkém čase..." No tak na to jsem tedy zvědavý, pomohlo by to dost, ovšem stále je to zjevně jen ve fázi teorie...
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Bobek »

Ach so, tak o tom ani nevím. Google je váš přítel. :)
Království a půl princezny za 511.
romul
Příspěvky: 30
Registrován: 5.10.2010 11:00:44

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od romul »

Bobek píše:Ach so, tak o tom ani nevím. Google je váš přítel. :)
WOW :shock:
Pája K
Příspěvky: 89
Registrován: 17.8.2009 16:29:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Pája K »

Bobek píše:Ach so, tak o tom ani nevím. Google je váš přítel. :)
Tak asi jen když si tento extra bus budou obce platit samotné, když středočeský kraj ruší velkou část obyčejných spojů. http://www.ct24.cz/doprava/111976-stred ... -se-bouri/
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Bobek »

Tak on nejspíš nezačne jezdit letos, žejo. :)
Království a půl princezny za 511.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Jarda Š. »

Pája K píše:
Bobek píše:Ach so, tak o tom ani nevím. Google je váš přítel. :)
Tak asi jen když si tento extra bus budou obce platit samotné, když středočeský kraj ruší velkou část obyčejných spojů. http://www.ct24.cz/doprava/111976-stred ... -se-bouri/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je otázka, jestli má kraj platit např. za spoje Praha-Mělník, které jsou hodně vytížené, takže by mohly pro dopravce být rentabilní i bez dotace. O skutečném rušení lze hovořit tam, kde jsou spoje vytížené nedostatečně, takže bez dotací provozovat nejdou.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Standa: Mám pocit, že se posledních 20 let v Praze kradlo opravdu nehorázným způsobem, a poměry v rozdělování městských peněz a schvalování nejrůznějších komerčních stavebních projektů dosáhly balkánských standardů. Za ty peníze, které Praha dostává z daní se toho udělalo skutečně velmi málo.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od obr »

drFe1 - doufejme, máte pocit, že v Praze se jistě nekradlo jinak a více nežli všude tam, kde byly rozdělovány veřejné peníze. Pocity jistě můžete mít jaké chcete, zejména když dáte na ta "správná" media.
Podstatné je, že Praha za posledních 20 let udělala obrovský pokrok, přestože byla postižena povodní, postavilo se hodně a i dnes se stále staví to, co bylo začato na rozdíl od státu. A to vše při dlouhodobém hospodaření s vyrovnaným rozpočtem a minimálním zadlužením. Realita je podstatná, ne pocity. Rád kolem sebe vidím nějaké "muže činu" a ne žvanily, z keců či superblábolů se nic nepostaví.
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od ElWapp »

obr - jestli vám stačí, že "se staví", tak vám stačí teda málo. K čemu je metro do Letňan? A k čemu bude to do Motola? Ale hlavně že se staví, že? Mluvíte o nulovém dluhu, ale rozpadá se například Libeňák, spousta tramvajových tratí a chystá se rekonstrukce čističky, což si prostě investice vyžádá. Taky můžete týden hladovět a tvrdit, že máte vyrovnaný rozpočet, ale není to udržitelný stav.
THX-1138
Příspěvky: 17
Registrován: 15.3.2009 21:13:45

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od THX-1138 »

Rozpadá se Libeňský most, o opravě se mluví už od těch Vámi zmiňovaných povodní a ani se na to nehráblo. Most Barikádníků také potřebuje rekonstrukci. Většina tramvajových tratí je v tak dezolátním stavu, že už i dopravní podnik přiznává, že je to potřeba opravit a že nemá prachy.
I kdybychom přijali vaši thesi o papírově vyrovnaném rozpočtu, tak nemůžete hovořit o celkovém hospodaření bez deficitu, pokud sice máte vyrovnaný rozpočet ale dluhy vám vznikají na opotřebení majetku který neudržujete. (Následně stejně ten majetek bude třeba opravit a ty peníze (poměrnou část) na jeho opravu je třeba započíst do dluhu. )
A navíc o dlouhodobě vyrovnaném rozpočtu nic nevím. Zaznamenal jsem, že 1) Praha si celkem slušně půjčuje a 2) že přesouvá své dluhy do jiných organizací (dopravní podnik a silně pochybuji, že je jediný kdo se na kreativním účetnictví Prahy podílí). Nevím jak Vám, ale mě se tohle jako vyrovnané hospodaření nezdá.
A to celé prosím za situace, kdy za obyvatele má Praha od státu výrazně více, než ostatní obce.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Sosa »

THX-1138 píše:Rozpadá se Libeňský most, o opravě se mluví už od těch Vámi zmiňovaných povodní a ani se na to nehráblo. Most Barikádníků také potřebuje rekonstrukci. Většina tramvajových tratí je v tak dezolátním stavu, že už i dopravní podnik přiznává, že je to potřeba opravit a že nemá prachy.
I kdybychom přijali vaši thesi o papírově vyrovnaném rozpočtu, tak nemůžete hovořit o celkovém hospodaření bez deficitu, pokud sice máte vyrovnaný rozpočet ale dluhy vám vznikají na opotřebení majetku který neudržujete. (Následně stejně ten majetek bude třeba opravit a ty peníze (poměrnou část) na jeho opravu je třeba započíst do dluhu. )
A navíc o dlouhodobě vyrovnaném rozpočtu nic nevím. Zaznamenal jsem, že 1) Praha si celkem slušně půjčuje a 2) že přesouvá své dluhy do jiných organizací (dopravní podnik a silně pochybuji, že je jediný kdo se na kreativním účetnictví Prahy podílí). Nevím jak Vám, ale mě se tohle jako vyrovnané hospodaření nezdá.
A to celé prosím za situace, kdy za obyvatele má Praha od státu výrazně více, než ostatní obce.
No a to že je Praha i kraj, na to se obvykle rádo zapomíná.
THX-1138
Příspěvky: 17
Registrován: 15.3.2009 21:13:45

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od THX-1138 »

Sosa píše:
THX-1138 píše:Rozpadá se Libeňský most, o opravě se mluví už od těch Vámi zmiňovaných povodní a ani se na to nehráblo. Most Barikádníků také potřebuje rekonstrukci. Většina tramvajových tratí je v tak dezolátním stavu, že už i dopravní podnik přiznává, že je to potřeba opravit a že nemá prachy.
I kdybychom přijali vaši thesi o papírově vyrovnaném rozpočtu, tak nemůžete hovořit o celkovém hospodaření bez deficitu, pokud sice máte vyrovnaný rozpočet ale dluhy vám vznikají na opotřebení majetku který neudržujete. (Následně stejně ten majetek bude třeba opravit a ty peníze (poměrnou část) na jeho opravu je třeba započíst do dluhu. )
A navíc o dlouhodobě vyrovnaném rozpočtu nic nevím. Zaznamenal jsem, že 1) Praha si celkem slušně půjčuje a 2) že přesouvá své dluhy do jiných organizací (dopravní podnik a silně pochybuji, že je jediný kdo se na kreativním účetnictví Prahy podílí). Nevím jak Vám, ale mě se tohle jako vyrovnané hospodaření nezdá.
A to celé prosím za situace, kdy za obyvatele má Praha od státu výrazně více, než ostatní obce.
No a to že je Praha i kraj, na to se obvykle rádo zapomíná.
Most Barikádníků je na I/8 tj. má se o něj starat stát, takže jeho stav Praze nemohu vyčítat, ale most Libeňský + stav silnic druhé a třetí třídy mohu. Mohu se zeptat, jak je vyřešena v Praze hierarchie kraj + obce? Je tomu tak, že Magistrát hl.m P. je kraj a radnice Prahy 1 až asi 15 jsou obecní úřady nebo jak je to tady rozděleno?
Jinak se obávám, že jsme trochu mimo téma...
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od obr »

thx, elwapp - kromě kritiky, zcela chybí srovnání se situací států a v krajích. Přál bych celé ČR, aby byl stav komunikací, MHD a financí aspoň takový jako je v Praze.
A na metro do Motola se hodně těším, odpadne zacpaný Kulaťák a Pražané se dostanou pohodlně do největší pražské nemocnice.
Vy Elwpp melete jen propagandistické žvásty...pokud jde o pražskou čističku, tak tam se hraje o EU dotace a hlavně s čističkami ke problém po celé ČR, protože je to jedna z oblastí, které byla s EU dojednány nad možnosti ČR.
martini
VIP
Příspěvky: 3637
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od martini »

Formálně to sice možná stále je I/8, ale myslím, že stát se o komunikace, které jsou uvnitř Prahy a neslouží tranzitní dopravě nijak nestará. Subvence ze SFDI směrem k TSK snad směřují jen do těch městských komunikací, které dočasně nahrazují SOKP a to na mosu Barikádníků neplatí.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od ElWapp »

Tak hele, obr, nevím, za koho hrajete a ani mě to nezajímá. Jen píšete stále dokola to samé. Nevím, co je na mém příspěvku propagandistického, zato z toho vašeho propaganda čpí na hony daleko. Když vám někdo svěří dům a vy dnes řeknete, že v něm hospodaříte vyrovnaně, ale je v takovém stavu, že vám zítra spadne na hlavu, tak to podle mně není ukázka správného hospodaření.

Netvrdím, že všechno, co se udělalo, je špatně, to není pravda. A nevím, jestli bychom na tom v současnosti mohli být lépe. Možná že ne, možná ano. Ale o to teď nejde. To důležité je, že propaganda "vyrovnaného rozpočtu" se nezakládá na skutečnosti.
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Mike »

na ten kulaťák bych příliš nesázel a pohodlná dostupnost Motola ?
odkud ?
stávající dostupnost byla na slušné úrovni a po opravě tramwaje na Plzeňské i rychlá, ale holt metro na Ruzyň být nesmí, protože tam bude rychlodráha - povídaližemuhráli - páč dnes už neprojde ani modernizace té jednokolejky a nakonec to skončí trasou na Smíchovské nádraží
rozpadající se libeňák - se rozpadá už několik let a stále ne ane spadnout, ono to bude spíš snaha firem "udělat" nějaký pořádný kšeft, bohatě stačilo opětovné zvýření napadaného prachu na Nuselský most ( kauza proteklá dilatace )

ale celé to asi patří někam do Praha všeobecně, než do 511
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od JirkaS »

Mike píše:rozpadající se libeňák - se rozpadá už několik let a stále ne ane spadnout, ono to bude spíš snaha firem "udělat" nějaký pořádný kšeft, bohatě stačilo opětovné zvýření napadaného prachu na Nuselský most ( kauza proteklá dilatace )
No, on se opravdu rozpadá. Doporučuji vystoupit na zastávce Libeňský most a podívat se zespod. Vlastní most přes Vltavu na tom je ještě dobře v porovnání s Libeňským předpolím. Firmy určitě tlačí, ale hlavní blbost přichází z magistrátu, který vymýšlí takové hovadiny, jako přestavbu na 4 pruh. Že ani na jedné straně nenavazuje kapacitní komunikace zjevně nikomu nepřijde divné. Důležité je uvažovat tak dlouho, až oprava nebude možná a bude se dát napakovat na nové výstavbě předimenzovaného mostu.
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Marooned17 »

Most Barikádníků patří Praze, stejně jako všechny komunikace uvnitř Pražského okruhu. Akorát tranzitní komunikace nahazující PO tam, kde není, dotuje stát. Akorát mě nepřijde, že most Barikádníků je ve špatném stavu. Rozhodně v mnohem lepším, než most Hlávkův. Na něm je ještě dlažba (na II.SJM!).

Praha může opticky hospodařit vyrovnaně, ale musím si odmyslet, že v ulici, kde bydlím jsou největší díry ve vozovce, co za 20 let pamatuji a pomalu se tam nedá jezdit. Díry se tu spravují stylem, že se do ulice vyleje bez jakéhokoliv ošetření pouze další vrstva záplaty, která se za rok rozdrolí. Že na Čechově mostě po opravě za stamiliony v roce 2001 od té doby nebyla provedena nejzákladnější údržba, takže dilatační spáry jsou popraskané, zábradlí rezavé... místo, aby se investovalo do údržby pár milionů, tak zase za 20 let budeme dělat rok generální reko. To je super přístup.

Praha si zlikvidovala své odborné instituce (Ústav dopravního Inženýrství) a vše zadává externím firmám a vůbec je nedokáže kontrolovat, to, že je velmi sporné, jestli dokáže ten samý úkon udělat externí firma, která musí vytvářet zisk oproti městské organizaci, nad tím se radši ani nebudu zastavovat. Praha má smlouvu s Eltodem, že každý rok se postaví určený počet SSZ bez ohledu na to, zda jsou potřebné nebo ne - Eltodo je placeno za počat SSZ a tak na jejich efektivním použití nemá zájem. Na křižovatce Jeremenkova x Podolské nábřeží již 2 měsíce nefunguje preference tramvají. Přitom v normálním městě by oprava byla záležitost pár hodin. V dopravním podniku probíhá již delší dobu cílená likvidace tramvajových dílen, aby se mohlo posléze říct, že dílny jsou neefektivní a prodat je. Jenže takových věcí si většina Pražanů nevšimne. Praha je exterémně bohaté město, bohužel je to bohatství dost vysáváno.

Kdyby se tu posledních cca 10 let neinvestovalo neefektivně, tak mohla být hotová Blanka a ve stavbě třeba Radlická radiála, metro D před otevřením, všechny ulice a chodníky v nějakém referenčním stavu. To jsou přesně ty kilometry, po kterých tu Obr pořád volá a které nejsou, které se promrhaly na předražených a blbě navržených stavbách typu IV.C2 a nyní V.A. Pokud by MO nebyl stavěn ve variantě Blanka, ale Hana, mohlo se ušetřit několik mld. Kč, například by odpadla potřeba razit v průserových horninách pod Stromovkou. Kauza Opencard je pouze špička ledovce, kterou vnímají média, ale ve skutečnosti je to pouze zlomek peněz, co se tu provářejí. Zoufalá je hlavně nekonečná nekoncepčnost.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od obr »

MAROONEDE - státní dálnice a silnice jsou ve špatném stavu nel-li horším stavu, přestože má stát v rozpočtu celkově i každoročně obrovskou sekyru....
Blanka nebyla (stejně jako 511 či 518-519) limitována penězi, ale ekoteroristy s škodiči, takže nebylo a není SP. To se to pak plácá o nekoncepčnosti...
Pokud jde o Opencard, tak stále skoro úplně stejně jako Vondrovo ozvučení Kongresového centra a jen dvacetinu toho, co si nahrávli Gross a spol. při privatizaci MUS, o dalších Unipetrol atd. či dokonce IPB nemluvě.
Hlavně Praha na východě spoléhá, že otevření Vysočanské radiály a hlavně 511 (a 518-519) odvede tranzit z městských ulic, a to zpoždění je prostě průšvih. Stačí problémy se škodiči, teď v superblábolu je to i oficielně
Odpovědět

Zpět na „Praha“