Praha všeobecně
Re: Praha všeobecně
A ten mi už taky pije krev. Jako boj proti odrbávačům turistů dobrý, ale nějak tak tím získal pocit, že se může vyjadřovat ke všemu, a to i k věčem, kterým vůbec nerozumí, jako je třeba tato. Ještě by se mohl přidat věčný autohater Fendrych a skvadra by byla kompletní.
Re: Praha všeobecně
Ono se těch autohaterů stoprocentně ozve mnohem více než ten Fendrych.
Re: Praha všeobecně
Tak ja chapu, ze se mu libi, ze od Karlova mostu zmizela tranzitni doprava. Ale to jakym zpusobem vyignoroval paseku co to zpusobilo kolem, to uz je srovnatelne jen s tim, jak MP dokaze prehlizet jeho oblibene rulickare.
Re: Praha všeobecně
Tak to se asi nelíbí málokomu. Jde jen o prostředky, jak toho dosáhnout (ten současný zavaří půlce města, a to včetně rezidentů).
Bijte mě po hlavě, ale asi jediný skutečně spravedlivý řešení je prostě vjezd do těchto oblastí zpoplatnit.
Bijte mě po hlavě, ale asi jediný skutečně spravedlivý řešení je prostě vjezd do těchto oblastí zpoplatnit.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Praha všeobecně
Já souhlasím, jen úplně ideálně menší cenu obyvatelům Prahy, aby se skutečně potrestal ten transit:o)
Re: Praha všeobecně
To asi rozumně řeší např. časové permanentky, ne? Takový systém se dá nastavit různě a dá se to pak taky různě modelovat (což samozřejmě vyžaduje odbornost, kterou obávám se současné vedení Prahy nedisponuje). Ale podle mě by takový systém (rozumně nastavený) pomohl z centra odvést právě tu kritickou masu aut, která ho zacpává. Samozřejmě ale podmínkou je dobudování páteřní sítě, tj. MO, PO a příslušné radiály.
Re: Praha všeobecně
2pivko: Radiály? To slovo je dneska přece fuj. Radiála "indukuje" dopravu a to nechceme.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Praha všeobecně
Cena za statečnost.pivko píše:Bijte mě po hlavě, ale asi jediný skutečně spravedlivý řešení je prostě vjezd do těchto oblastí zpoplatnit.
Re: Praha všeobecně
Já si nemyslím, že by zpoplatnění, což je vlastně soft zákaz, něco řešilo. Tenhle problém totiž žádné řešení nemá. Pokud se rozhodne, že tam ty auta být nemají, pak tam prostě nebudou. Což neskončí tím, že ti lidé uskuteční cestu na bicyklu nebo tramvají. Zkrátka auto je natolik spjaté s každodenním životem, že pro jeho omezení by musel dotčený zcela změnit svůj životní styl. Tudíž dotčený spíše pojede jinam nebo jinudy.
Druhá věc, je že se mluví o tranzitu. Jenže v kontextu Prahy je tranzit nesmírně těžké definovat. Tedy formálně ho definovat můžu, problém je ho definovat smyslupně. Tedy je třeba si položit otázky typu, zda-li cesta ND - Hradčanská je z pohledu Smetanova nábřeží tranzit nebo ne. Tak jak se v současnosti používá, je ta "tranzitní zóna" nesmyslně malá a hlavně neohraničená.
Druhá věc, je že se mluví o tranzitu. Jenže v kontextu Prahy je tranzit nesmírně těžké definovat. Tedy formálně ho definovat můžu, problém je ho definovat smyslupně. Tedy je třeba si položit otázky typu, zda-li cesta ND - Hradčanská je z pohledu Smetanova nábřeží tranzit nebo ne. Tak jak se v současnosti používá, je ta "tranzitní zóna" nesmyslně malá a hlavně neohraničená.
Re: Praha všeobecně
Právě proto, že ho nejde definovat, je podle mě zpoplatnění jediné rozumné řešení. Když to budu řešit administrativně, tedy zákaz, ke kterému nutně za těchto okolností bude muset být celá řada výjimek, vytvoří se akorát další byrokratické peklo. Nedovedu si navíc moc představit, jak by se to v praxi vůbec řešilo. Kdo má právo projet, rezident - to připouští všichni, kromě naprostých extrémistů. Ale co ten, kdo k němu jede na návštěvu, veze mu ledničku, jde mu opravit kotel? Co firmy na Praze 1? Mají mít právo jejich klienti? Dodavatelé? Tohle nikam nevede. Prostě když to beru ze svého ekonomického vzdělání jde o klasický případ převisu poptávky nad nabídkou, kde vzácným statkem je omezený uliční prostor v centru. Rovnováha jde rozumně obnovit jen cenou, všechna ostatní opatření jsou obtížně proveditelná, vždy budou k někomu nespravedlivá a tudíž špatná.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Praha všeobecně
Trochu jsem se v tom ztratil. Jednou se řeší aktuální opatření, jindy se řeší podmínky, které budou splněny až někdy.pivko píše:Samozřejmě ale podmínkou je dobudování páteřní sítě, tj. MO, PO a příslušné radiály.
Re: Praha všeobecně
Z Fb Scheinherra: Uzavírka skončí 18. a dlouhodobé uzavření není z politického hlediska možné, takže Spojené síly jsou nejspíše proti.
K tomuhle tématu mi přijde zajímavý záměr na vybudování tramvajové trati na spodní části Václaváku a odtud na Národní a náměstí Republiky (28. Října a na Příkopě) tam je skoro většina trasy pěší zóna
K tomuhle tématu mi přijde zajímavý záměr na vybudování tramvajové trati na spodní části Václaváku a odtud na Národní a náměstí Republiky (28. Října a na Příkopě) tam je skoro většina trasy pěší zóna
Re: Praha všeobecně
Kdyby se zneprůjezdnilo na Křižovnickém náměstí a na výjezdu z Malostranského do Karmelitské, místní nebudou omezeni, protože k nim se přijet bude moc (pravda, jen od jednoho směru), naopak to budou mít bez zácp.
Re: Praha všeobecně
No nevím, jestli místní, co bydlí třeba v Dušní, budou nadšeni, že to na Smíchov mají brát přes Letnou nebo po magistrále. Já mám v centru kancelář a nadšeni teda rozhodně nejsme a také jsme to magistrátu dali najevo.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Praha všeobecně
...tak to vám tak maximálně poraděj jezdit tam na kolobrndách. Dneska jsme to prošli pěšo od Hradu přes Nerudovku, Kampu na Národku a ty poválený limetkový krámy mi teda pily krev.
Re: Praha všeobecně
Jo, to je taky taková pěkná ukázka pokrytectví. Strašně vadí, že auta zaplevelují veřejný prostor, ale tyhle werky, z nichž se pomalu ale jistě stává hromada rezavýho šrotu, to krasoduchům nevadí. Lidi jsou vovce.
Re: Praha všeobecně
Já mám pocit, že koloběžky Lime magistrátu vaděj a snaží se proti nim vést nějaký právní kroky.
Re: Praha všeobecně
K tomu jenom tohle https://www.cistoustopou.cz/kolo/clanek ... onach-1025 nebo tohle https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2 ... -kolobezky
Re: Praha všeobecně
Nevim, jestli je to (jedine) rozumne reseni. Je treba si nejdrive ujasnit jednu vec. Jestli chceme auta omezit, a pak v podstate vybirat myto. Nebo auta masivne omezit (zakazt).pivko píše:Právě proto, že ho nejde definovat, je podle mě zpoplatnění jediné rozumné řešení.
To prvni uz jsme zkusili zpoplatnenim parkovani. To je v soucasne dobe nastaveno, ze pro rezidenty je to smesna castka, pro navstevniky je to nejaka stovka navic. Jedina realne omezena skupina jsou lide, kteri tam potrebuji trvale existovat s autem a nemaji tam bydliste. A to jeste jen ta cast, ktera potrebuje dve auta, protoze za to prvni v tehle oblasti da 7000/rok. Teprve druhe je za 36000/rok (coz zase vzhledem k podniku, co se tam nachazi...).
Druhe reseni jeste nikdo nezkusil, protoze to bylo neco jako rocni karta za 100 000,-, rezident/nerezident (Ekvivalent deniho vjezdu minimalne za 300,-). Tedy castka, takova, za kterou tam skutecne nikdo nepojede. Coz treba taky pro zacatek znamena, za lednici si tam privezete na karce. Ale to je jen zacatek, a dusledky zony bez aut budou mnohem dalekosahlejsi. Tudiz klicova a nezodpovezena otazka, je jak si proponenti zakazu/omezeni predstavuji zivot v takove zone.
Muj nazor je, ze jakekoliv omezeni je tady spatne, protoze obe nabrezi jsou klicove komunikace, jak se vubec do cele oblasti ohranicene (zjednodusene) Strahovskym tunelem, Stefanikovym mostem, Magistralou a Jirsakovym mostem dostat.
Re: Praha všeobecně
Řešení je velice jednoduché = viz Vodičkova-Jindřišská https://mapy.cz/s/cagubufasa
Lze přijet, ale nelze projet, kromě rezidentů. Nejde o zákaz aut, ale o eliminaci tranzitu.
Lze přijet, ale nelze projet, kromě rezidentů. Nejde o zákaz aut, ale o eliminaci tranzitu.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: Praha všeobecně
To je taky v podstate myto, kdyz chcete. Jako spravny vesnican jsem pred par lety privezl nekoho do Lucerny (zimni vecer), pak se zaradil do proudu svetel a na Vaclavaku zaplatil mytne, tenkrat tusim za dve kila
Mel jsem se tam otocit to by ze mne meli vsichni radost...
Mel jsem se tam otocit to by ze mne meli vsichni radost...
Re: Praha všeobecně
Ja občas takto vidím zastavovat MP auta ve Spálený za zákazem vjezdu od Národní.
Cizinci a vesničani to tam u značky často nebezpečně otáčí před tramvají, dodávky to projedou a zákaz neřeší.
Nejvíc mě ale vytáčí, že přestože vyjímku mají jen IZS a MHD tak například ELTODO s kamerama tam jezdí každý den, MP na to čumí a nevadí jí to
Cizinci a vesničani to tam u značky často nebezpečně otáčí před tramvají, dodávky to projedou a zákaz neřeší.
Nejvíc mě ale vytáčí, že přestože vyjímku mají jen IZS a MHD tak například ELTODO s kamerama tam jezdí každý den, MP na to čumí a nevadí jí to
Re: Praha všeobecně
Já si to právě nemyslím. Ono by totiž možná k tomu, aby se ten provoz stal únosným nebylo vůbec potřeba účtovat nějaké horentní sumy. 100k ročně ani náhodou.Geo píše:Nevim, jestli je to (jedine) rozumne reseni. Je treba si nejdrive ujasnit jednu vec. Jestli chceme auta omezit, a pak v podstate vybirat myto. Nebo auta masivne omezit (zakazt).pivko píše:Právě proto, že ho nejde definovat, je podle mě zpoplatnění jediné rozumné řešení.
To prvni uz jsme zkusili zpoplatnenim parkovani. To je v soucasne dobe nastaveno, ze pro rezidenty je to smesna castka, pro navstevniky je to nejaka stovka navic. Jedina realne omezena skupina jsou lide, kteri tam potrebuji trvale existovat s autem a nemaji tam bydliste. A to jeste jen ta cast, ktera potrebuje dve auta, protoze za to prvni v tehle oblasti da 7000/rok. Teprve druhe je za 36000/rok (coz zase vzhledem k podniku, co se tam nachazi...).
Druhe reseni jeste nikdo nezkusil, protoze to bylo neco jako rocni karta za 100 000,-, rezident/nerezident (Ekvivalent deniho vjezdu minimalne za 300,-). Tedy castka, takova, za kterou tam skutecne nikdo nepojede. Coz treba taky pro zacatek znamena, za lednici si tam privezete na karce. Ale to je jen zacatek, a dusledky zony bez aut budou mnohem dalekosahlejsi. Tudiz klicova a nezodpovezena otazka, je jak si proponenti zakazu/omezeni predstavuji zivot v takove zone.
Muj nazor je, ze jakekoliv omezeni je tady spatne, protoze obe nabrezi jsou klicove komunikace, jak se vubec do cele oblasti ohranicene (zjednodusene) Strahovskym tunelem, Stefanikovym mostem, Magistralou a Jirsakovym mostem dostat.
Re: Praha všeobecně
No a co je ten tranzit? To je auto co jede od Bulhara do Jámy, nebo musí jet ze Senovážného nám.? Nebo něco úplně jiného. Ad absurdum, je to jak zavřít most, protože je tam jenom tranzit. Tady je v zakázané zóně taky jen minimum cílů.Houdini píše:Řešení je velice jednoduché = viz Vodičkova-Jindřišská https://mapy.cz/s/cagubufasa
Lze přijet, ale nelze projet, kromě rezidentů. Nejde o zákaz aut, ale o eliminaci tranzitu.
Navíc, z mé zkušenosti musím říci, že touhle částí Prahy nikdo moc netranzituje (kdyz nejsou zrovna dve v noci). Ve smyslu treba Strossmayerak - Karlak, atp. Tedy z meho pohledu se tady mluvi spise o "tranzitu". Tudiz je to prostě zákaz aut v dané lokalitě. A je otázka, zda-li stojí za komplikace přímo v lokalitě a za zhoršení podmínek okolo.
Takže jak vysoká by ta suma měla být? Já nasadil hodně vysoko, protože nesdílím tu obecnou tezi, že se lidi vozí autem jen tak z plezíru. A speciálně v této části mají pro cestu nějaký důvod. Takže buď zaplatí, nebo nepojedou vůbec (jinak by už jeli třeba MHD). A právě to, že nepojedou vůbec, má často podceňované následky.pivko píše:Já si to právě nemyslím. Ono by totiž možná k tomu, aby se ten provoz stal únosným nebylo vůbec potřeba účtovat nějaké horentní sumy. 100k ročně ani náhodou.
Re: Praha všeobecně
ono je to bohužel komplexnější
už dnes nemá příměstská železnice kapacitu, vagony ani fíry
čili vize, že všichni nechají doma auto a pojedou "MHD" je nereálná
ona i ta vnitroMHD nemá řidiče, tramwajáky atp.
leda by opravdu všichni jeli na kole, což není reálné ( a to znám dost těch, co na něm fakt jezdí )
akorát Prahu nekřižují, ale jsou "po spádu "
už dnes nemá příměstská železnice kapacitu, vagony ani fíry
čili vize, že všichni nechají doma auto a pojedou "MHD" je nereálná
ona i ta vnitroMHD nemá řidiče, tramwajáky atp.
leda by opravdu všichni jeli na kole, což není reálné ( a to znám dost těch, co na něm fakt jezdí )
akorát Prahu nekřižují, ale jsou "po spádu "
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit