Praha všeobecně
Re: Praha všeobecně
JirkaS: Tak, tak. Trasování metra v Praze je skutečně odstrašující případ toho, jak to taky může dopadnout, když o odborných problémech rozhodují politici bez ohledu na jakékoliv odborné posudky a kritéria. Tahle neodborná rozhodnutí nás všechny stála miliardy, za které mohly stát v Praze jiné potřebnější dopravní stavby.
Tady nejde o to hádat se který politik ze které strany je horší, ale debatovat o celém systému, který skutečně funguje pro občany velice nevýhodně. Současné "balkánské" prstředí na pražském magistrátu je nejenom problém morální, ale znamená to i obrovské ztráty co se týče všech oblastí dopravu nevyjímaje.
Tady nejde o to hádat se který politik ze které strany je horší, ale debatovat o celém systému, který skutečně funguje pro občany velice nevýhodně. Současné "balkánské" prstředí na pražském magistrátu je nejenom problém morální, ale znamená to i obrovské ztráty co se týče všech oblastí dopravu nevyjímaje.
Re: Praha všeobecně
Zas u tech Letnan se to uzemi se preci jenom casem intenzivne zastavi, navic to ma dobry dopravni napojeni (Kbelska a R8 / v budoucnu MO a R1) - umisteni slo sice naplanovat koncepnejs (protahnout to bliz k obytny zastavbe), ale problem bych videl spis v tom, ze samotna trasa neni tolik prima stejne jako u chalupoidy - a s tim uz narozdil od umisteni do poli nehne nic.
Re: Praha všeobecně
Max: Právě ta "klikatost" je největší potíž toho co se v poslední době děje se stavbou metra v Praze. Základní funkcí metra v našich podmínkách je rychlá a přímá doprava do centra, což tyhle paskvily neplní. To co se děje je snaha uskutečnit neuskutečnitelné tj. jednou trasou obsloužit území, která se jednou trasou zároveň obsloužit nedají. Něco jakobyste měl projektovat dálnici Praha-Brno a zároveň tím chtěl vyřešit dopravu do Českých Budějovic. Je jasné, že taková dálnice vedoucí přes Budějovice dopravu na trase Praha-Brno moc neřeší .......
Naposledy upravil(a) Dr.Fe1 dne 1.2.2011 9:10:48, celkem upraveno 1 x.
Re: Praha všeobecně
THX-1138: Díky alespoň za jeden konkrétní tip, zatím mi ale VV připadají spíš zmatkující (ve vládě určitě, snad kromě ministra školství - do toho ale vidím nejmíň). Uvidíme, co udělají v městských částech Prahy (jsem moc zvědav hlavně na P1). Jinak se obávám, že kdo zažil socík, umí krást od přírody ("Kdo nekrade, okrádá rodinu!") a nové generace se to hodně rychle učí. Třeba SZ dokázala s marginálním počtem poslanců krásně nasednout na fotovoltaický tunel a přes arbitráže se na něm bude živit ještě hodně dlouho za věrné asistence veřejnoprávní TV... Takže samozřejmě preferuji ty, kteří to tunelují při stavbě Blanky (zůstane po nich i tunel fyzický) a přes Opencard (sice předražená, ale funkční a s dalšími možnostmi rozvoje), před těmi, co to tunelují přes fotovoltaickou megalomanii. Mám určité obavy, jak to chtějí udělat VV, ale zatím by šlo jen o paranoidní a minimálně podložené spekulace (a nebudu se vůbec zlobit, pokud se mýlím). Ani já nejsem ze svého "mravního relativismu" dvakrát nadšen, jenže pokusy o roubování "mravního absolutismu" do společnosti zpravidla končívaly dost nehezky.
Re: Praha všeobecně
Standa: Já s vaším pohledem celkem souhlasím, problém ale je v tom, že dokud aspoň jednou neusedne na magistrátě jiná strana, nebudeme vědět, jestli se dá (myšleno v našich politických podmínkách) něco udělat lépe. To zatím můžete tvrdit, že se aspoň něco postaví, jiní budou tvrdit, že se toho dá postavit víc.
Re: Praha všeobecně
Ještě k tomu pražskému metru. Příklad Dr.Fe1 do určité míry u dálnic platí: tranzitní tah Plzeň - Brno (E-50) je koncipován tak, že řeší i dopravní obslužnost Prahy . Severní město čekalo na metro několik desítek let, to byla jedna z prvních věcí, která se musela dodělat. "Chalupoidou" se to mělo řešit i prapůvodně (zvažovala se vlnka do Bohnic), Prosek měl být napojen trasou D z Vysočanské. D se ovšem v původní trase za Náměstím Míru nebo dokonce Flórou (přes Žižkov do Vysočan a na Prosek) ukázalo po odsunu průmyslu z Vysočan jako nereálné a podle všeho bude přesměrováno a ukončeno na Náměstí Republiky. Takže minimálně dvě stanice na C se musely udělat pro ten Prosek, který si to snad po letech zasloužil, a Letňany zase umožnily vybudování terminálu pro IAD i autobusové linky z okolí Prahy. Navíc, jak píše Max, se to tam v okolí bude zastavovat (přál bych Vám vidět Budovatelů - dnes Chodov - když se otvírala).
Trasa A do Motola se mi taky moc nelíbí, ale pokud by pokračovala (to ale doufám až po vybudování první části D) na sídliště Řepy, určitě by se uživila. Jen bude potřeba najít vhodné místo na terminál místo Dlouhé Míle. Ještě jsem vynalezl trasu E zhruba ve směru Žižkov - centrum - Břevnov - letiště, problém ale je, že už dnes je provoz metra neskutečně drahý a další trasy kromě D vidí třeba na Metrowebu dost odborníků naprosto nereálně (původně plánované okružní E vidí jako úplný nesmysl). Vzhledem k tomu, že hlavní poptávka je a dlouho bude po směru do centra, tedy nezbývá pro její uspokojení nic, než dělat buď "chalupoidy" nebo trasy rozvětvovat.
Trasa A do Motola se mi taky moc nelíbí, ale pokud by pokračovala (to ale doufám až po vybudování první části D) na sídliště Řepy, určitě by se uživila. Jen bude potřeba najít vhodné místo na terminál místo Dlouhé Míle. Ještě jsem vynalezl trasu E zhruba ve směru Žižkov - centrum - Břevnov - letiště, problém ale je, že už dnes je provoz metra neskutečně drahý a další trasy kromě D vidí třeba na Metrowebu dost odborníků naprosto nereálně (původně plánované okružní E vidí jako úplný nesmysl). Vzhledem k tomu, že hlavní poptávka je a dlouho bude po směru do centra, tedy nezbývá pro její uspokojení nic, než dělat buď "chalupoidy" nebo trasy rozvětvovat.
Re: Praha všeobecně
ElWapp: Taky by se mi líbilo, kdyby Praze vládla třeba SSO. Problém je, že jedinou stranou, která měla reálnou šanci, byla TOP, která až tak nová není (viz Laudát). Navíc si to zkazila při vyjednávání - počítal jsem spíš s koalicí TOP/ODS, ale jakmile jsem uslyšel Laudáta diktovat, koho si ODS může nominovat, začal jsem tušit, že to nedopadne.
Re: Praha všeobecně
spolu s Lennym si myslím, že bychom se měli bavit o "technické" stránce věci a o tom, jak se staví a co a jak stavět. Politiku si nechme jinam. A pokud někdo ví o nějakých zlodějnách, nemá smysl to psát zde, jděte to oznámit na policii či státní zastupitelství a až rozhodne soud, že je někdo zloděj, pak o tom pište, jinak je to jen propaganda či pomluva.
O tom kudy má vést metro a která trasa je ta správná je jistě možno diskutovat. Rozhodují ale ti, kdo mají mandát voličů a tedy zastupují zájem většiny. Chalupa v Praze 6 volby s přehledem vyhrává.
O tom kudy má vést metro a která trasa je ta správná je jistě možno diskutovat. Rozhodují ale ti, kdo mají mandát voličů a tedy zastupují zájem většiny. Chalupa v Praze 6 volby s přehledem vyhrává.
Re: Praha všeobecně
Mnojo, nejlíp když o odbornejch otázkách dopravní urbanistiky rozhodnou laici "s mandátem". Podobně to řešila KSČ svejma dělnickejma kádrama v padesátých letech, akorát byli nominovaný jinym mechanismem.
Jinak když tu byla zmínka o Libeňáku, podle insider informací se už dělá na projektu pietní rekonstrukce. Ani velkorysá přestavba, ani bourání, ale revize a odlehčení konstrukce odstraněnim sypaných výplní. Konečně zas (díky vyschlý kase) jedno rozumný rozhodnutí.
Jinak když tu byla zmínka o Libeňáku, podle insider informací se už dělá na projektu pietní rekonstrukce. Ani velkorysá přestavba, ani bourání, ale revize a odlehčení konstrukce odstraněnim sypaných výplní. Konečně zas (díky vyschlý kase) jedno rozumný rozhodnutí.
Re: Praha všeobecně
jonáši - politici s mandátem lidí vždy v demokracii určují co a kde se bude dělat, co je v zájmu jejich voličů, k tomu mají mandát z voleb, samozřejmě můžete mít jako opoziční volič jiný zájem, dejte se do politiky a přesvědčte většinu, že ten váš je lepší. jinak jste jako ta KSČ vy, taky víte lépe, co lidé potřebují, nežli oni sami. taky je divné, že neumíte rozlišit to podstatné - na rozdíl od KSČ mají dnešní politici mandát ze svobodných voleb.
Odborníci jsou tu od toho, aby to pak co nejlépe provedli. Tak je to ve všech demokraciích. Viděl jste určitě "Jistě pane ministře" .
Odborníci jsou tu od toho, aby to pak co nejlépe provedli. Tak je to ve všech demokraciích. Viděl jste určitě "Jistě pane ministře" .
Re: Praha všeobecně
No pokud jde o to jak nejlíp provést pitomost, tam jsou i odborníci zbyteční. Podle Murphyho, "pokud nemá cenu aby se projekt řešil, nemá cenu se ho snažit řešit dobře". Tak se držte svý pfilosofie, srovnejte krok a neprskejte na Bártu a jeho superkoncepce
Re: Praha všeobecně
jonáši - prskat, neboli diskutovat o věci se v demokracii může, dokonce je to jeden z jejich hlavních atributů. Prosím rozeznávejte rozdíl mezi diskuzí versus akceptaci rozhodnutí lidí s mandátem.
Re: Praha všeobecně
Standa: S trasou po Ládví nemám žádný problém, to je podle mě navrženo dobře. Problémem je úsek IV.C2 tj. Ládví-Letňany. Já bych ho tedy logicky viděl takto:
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=133187 ... 11872@z=13
S výhledovým pokračováním směr Globus Čakovice. Jedna stanice by byla v místě dnešní stanice Střížkov, druhá na kraji Letňanského sídliště u Tesca. Dopravní terminál by mohl být v polích u Kbelské, druhý vestibul u Tupolevovy. Tak by to bylo mnohem kratší, levnější a efektivnější. Prosek by mohl být obsloužen prodloužením tramvaje ze Sídliště Ďáblice. Tramvaj by sloužila mimo jiné jako svoz ke stanici Střížkov. Mohlo by to být třeba takto:
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=133212 ... 89856@z=13
Celé by to bylo levnější q efektivnější než realizovaná stavba prodloužení metra IV.C2.
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=133187 ... 11872@z=13
S výhledovým pokračováním směr Globus Čakovice. Jedna stanice by byla v místě dnešní stanice Střížkov, druhá na kraji Letňanského sídliště u Tesca. Dopravní terminál by mohl být v polích u Kbelské, druhý vestibul u Tupolevovy. Tak by to bylo mnohem kratší, levnější a efektivnější. Prosek by mohl být obsloužen prodloužením tramvaje ze Sídliště Ďáblice. Tramvaj by sloužila mimo jiné jako svoz ke stanici Střížkov. Mohlo by to být třeba takto:
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=133212 ... 89856@z=13
Celé by to bylo levnější q efektivnější než realizovaná stavba prodloužení metra IV.C2.
Re: Praha všeobecně
Mě přijde rozvětvování jako velmi smysluplné řešení - takový systém funguje všude v přírodě, kde je potřeba cokolív sbírat/rozvádět z větší plochy, tak proč by neměl fungovat v dopravě...Standa píše:Vzhledem k tomu, že hlavní poptávka je a dlouho bude po směru do centra, tedy nezbývá pro její uspokojení nic, než dělat buď "chalupoidy" nebo trasy rozvětvovat.
Re: Praha všeobecně
Dr.Fe 1: Určitě by to taky šlo, ale ten terminál by dost kolidoval s blízkými MÚK na PPO (přesněji: musela by se pro něj dělat další MÚK v celkem stabilizované a zaPHSkované části PPO). Pro terminál jsou Letňany (stanice) lepší a po dokončení MÚK Veselská/Kbelská a VS to bude skoro ideální. Co mně ale nejvíc vadí na současném stavu je to, že v připravovaném ÚP není ani jako alternativa pokračování C alespoň do Letňan (sídliště). Chápu, že se to nemůže dělat dnes (výrazně by poklesl počet cestujících na stanici metra Letňany a více by vynikl její polní charakter ), ale v horizontu cca 20 let by se s tím počítat mělo. Tahle "Chalupoida" sama o sobě znamená jen dvě stanice navíc, čili cca nějaké 4 min., s tím by se asi letňanští a potenciálně i čakovičtí nějak vyrovnat dokázali.
Re: Praha všeobecně
Standa: Terminál u Kbelské by mohl být na Kbelskou napojen skromnější MÚK, která by byla čistě pro MHD. To by neměl být takový problém. Jinak ta kroutící se trasa je odpudivá nejen časově , tak i psychologicky. I když bude jednou možná terminál v Čakovicích, tak bude mít řada lidí tendenci nechat auto až na Ládví, protože se jim nebude chtít na "vyhlídkovou" klikatou jízdu podzemím.
Re: Praha všeobecně
Dr.Fe 1: Terminál musí sloužit i jako P+R, takže se tam potřebuje dostat nejen MHD. Navíc v Letňanech může sloužit i pro dopravu od II/610 a, až se otevře VS, také od R10 nebo od D11 (alternativa k Černému mostu). S tou psychologií máte samozřejmě pravdu, ale musíme se to nějak naučit překonat, jinak by se nechytal ani MO, natož R1 (to jsou taky pěkné výlety, alespoň ovšem po krajině ).
Re: Praha všeobecně
Hlavně mi na tomto řešení přijde celkem nešťastné, že se obě trasy metra (C,B) přibližují na méně než 1km... To mi přijde, že trochu popírá smysl metra jako "páteřního sběrače".Dr.Fe1 píše:Jinak ta kroutící se trasa je odpudivá nejen časově , tak i psychologicky.
Re: Praha všeobecně
Standa: S tím příjezdem na P+R máte zřejmě pravdu, původně jsem si říkal, že by to šlo i přes Tupolevovu, ale to by asi neprošlo a navíc by to bylo směrem od severu (od D8) kostrbaté. Každopádně už to politici vyřešili jinak. Teď by bylo asi nejlepší, protáhnout tu trasu kolem Tesca do Čakovic ke Globusu a udělat terminál MHD a P+R. tam. Akorát že jak říkáte, by pak nikdo neodůvodnil tu monstrózní stanici v Letňanech. To že se tam jednou za čas koná veletrh těžko odůvodní, že ta stanice rozměrově vypadá jakoby jejím hlavním účelem bylo ohromení cestujících a konaly se tam rituální obřady uctívání mocného Boha metra
Re: Praha všeobecně
Myslím,že C je na hodně desítek let hotové. V následujících pětiletkách budeme budovat A na letiště, pak snad D a budeme rádi, pokud to bude otevřeno do roku 2030. a jestli by se s Céčkem mělo něco dělat (krom rekonstrukce Nuseláku), tak spíš na opačnym konci směr Petrovice - Měcholupy.
Re: Praha všeobecně
Tady souhlasím, jen bych dodal, že právě ty další volby jsou od toho aby se tací ,,učenliví'' odsunuli od korýtka.Standa píše:THX-1138: Jinak se obávám, že kdo zažil socík, umí krást od přírody ("Kdo nekrade, okrádá rodinu!") a nové generace se to hodně rychle učí.
Když bych si musel vybrat pouze mezi takovými možnostmi tak bych také volil tak jako Vy, ze stejných důvodů.Standa píše:Třeba SZ dokázala s marginálním počtem poslanců krásně nasednout na fotovoltaický tunel a přes arbitráže se na něm bude živit ještě hodně dlouho za věrné asistence veřejnoprávní TV... Takže samozřejmě preferuji ty, kteří to tunelují při stavbě Blanky (zůstane po nich i tunel fyzický) a přes Opencard (sice předražená, ale funkční a s dalšími možnostmi rozvoje), před těmi, co to tunelují přes fotovoltaickou megalomanii.
Myslím, že mravní absolutisté většinou v dějinách vyjadřovali svůj názor smrtelnějšími věcmi, než je hlasovací lístek To, že jsem řekl, že preferuji v demokratických volbách volit ty, kteří snad ještě neví jak krást oproti těm, kteří to s největší pravděpodobností již vědí mi jako mravní absolutismus nepřijde (mimo jiné i kvůli tomu, že ta preference je relativní mezi dvěmi skupinami).Standa píše:Ani já nejsem ze svého "mravního relativismu" dvakrát nadšen, jenže pokusy o roubování "mravního absolutismu" do společnosti zpravidla končívaly dost nehezky.
Re: Praha všeobecně
tohle byl původní projekt C, 1 stanice Prosek, 2ks v letňanech, jenže olympiáda udělala vše jinakDr.Fe1 píše:Standa: S trasou po Ládví nemám žádný problém, to je podle mě navrženo dobře. Problémem je úsek IV.C2 tj. Ládví-Letňany. Já bych ho tedy logicky viděl takto:
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=133187 ... 11872@z=13
S výhledovým pokračováním směr Globus Čakovice.
krom toho, z Proseka jezdí pořád hodně lidí "na milice ", páč je pro ně B použitelnější
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Praha všeobecně
To je pravda, jenže tady se projevuje i další problém Prahy: značné převýšení. Původní plán trasy D počítal se spojením Vysočanské a Proseka, ale bylo by to strašně drahé, protože stanice Prosek by musela být velmi hluboká. Takhle metro využilo, že už se vyštrachalo na "náhorní plošinu" a mohlo se stavět levněji. Je to takový zbastlený kompromis, ale na nějaké ideální řešení asi peníze nejsou. Jestli jste někdy stál ve špičce na estakádě (ať už v autě nebo autobusu), tak to napojení Proseka jen autobusy na B určitě taky nepovažujete za dostatečné.Kubajsu píše:...Hlavně mi na tomto řešení přijde celkem nešťastné, že se obě trasy metra (C,B) přibližují na méně než 1km... To mi přijde, že trochu popírá smysl metra jako "páteřního sběrače".
Další problém pražského metra. Metro v Madridu je hnusné, stanice jsou všechny stejné úzké betonové podchody (občas vykachlíčkované) s minimem nápaditosti, nicméně už v roce 1990, kdy jsem tam byl, mělo 10 linek, dalo se jím dojet skoro všude a ani tehdy se jeho rozvoj nezastavil. Třeba stanice Střížkov se mi moc líbí, ale otázkou je, jestli to za ty vícenáklady stojí...Dr.Fe1 píše:...stanice rozměrově vypadá jakoby jejím hlavním účelem bylo ohromení cestujících a konaly se tam rituální obřady uctívání mocného Boha metra
Je to tak, ale ÚP by měl počítat (alespoň v nějaké rezervě) trochu dál. Tohle je samozřejmě poněkud přestřelené, ale to, co je v návrhu ÚP mi zase přijdetěžce minimalistické (asi realistické, ale ÚP by měl být trochu optimistický).adamos píše:Myslím,že C je na hodně desítek let hotové. V následujících pětiletkách budeme budovat A na letiště, pak snad D a budeme rádi, pokud to bude otevřeno do roku 2030. a jestli by se s Céčkem mělo něco dělat (krom rekonstrukce Nuseláku), tak spíš na opačnym konci směr Petrovice - Měcholupy.
Re: Praha všeobecně
to Dr.Fe1: muzete nejak definovat „klikatost“ metra? To jak je metro na mape klikate nebo neklikate je cestujicim uplne ukradene. Podstatne je aby metro obslouzilo velke sidelni celky....a ony se jaksi nestavely radialne navlecene na primce. Jestli se dojezdovy cas do centra prodlouzi o 2 minuty a vymenou za to obslouzi desetitisice obyvatel navic pak jsem rozhodne pro „klikate“ metro. Ukazkovym prikladem zhovadile „primkovitosti“ je C na severu – Bohnice mely smulu, ze se tam metro prodluzovalo na pocatku 90. let a tehdy se razila zasada, ze nejlevnejsi je metro bez stanic. Takze se rizlo z Holesovic primo do Kobylis a MHD do Bohnic dodnes zajistuji kolony coudicich autobusu, ktere kolabuji pri kazdem snehovem poprasku... No a aby toho nebylo dost, tak se na Proseku misto jedne stanice uprostred postavily na dohled od sebe dve na krajich – at se ty prachy usetrene v Bohnicich rozfofruji jinde...
Re: Praha všeobecně
Nevim proč se stále řeší A na letiště. Nebyla náhodou v plánu vlaková trať? Snad se od toho neupustilo. Vlak je přeci jen rychlejší a pohodlnější (teda pokud by tam nejezdil motoráček (skleník)) a určitě by to stálo míň peněz